Skocz do zawartości
Gość tomex

Co to jest i dlaczego klika? [N75]

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomex

Witam wszystkich.

Ostatnio zakupiłem Passata i mam pewne pytanie, co to za urządzenie DSC00416.jpg, do czego służy i czy to normalne, że prztyka po włączeniu zapłonu i dosyć często podczas pracy auta. Byłem u pewnego mechanika ale chyba nie bardzo się znał, tak wywnioskowałem po jego zachowaniu, powiedział że tak ma być, a na pytanie co to jest nie potrafił mi odpowiedzieć.

 

Pozdrawiam

DSC00417.jpg

Edytowane przez radekrp90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór N75

Na forum znajdziesz sporo informacji na jego temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomex
zawór N75

Na forum znajdziesz sporo informacji na jego temat

zawór N75

Na forum znajdziesz sporo informacji na jego temat

 

Trochę się dowiedziałem, ale nie bardzo wiadomo czemu prztyka, piszą że jeżeli nie ma objawów spadku mocy to niech sobie prztyka i żeby jeździć.

Wydaje mi się, że jakaś przyczyna tego prztykania jest.

Jeszcze poszukam, morze coś znajdę.

Gdyby ktoś wiedział coś więcej to z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Edytowane przez kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ma prztykać, a jesli przestanie wtedy zacznij się martwic.(czas na regeneracje)

A tego mechaniora u ktorgo byłes omijaj szerokim łukiem, niech nie wsadza łap do tego silnika..

 

N75 steruje praca turbiny , jest to elektrozawor na postoju i podszas pracy jałowej ma pstrykac nawet z częstotliwościa 5 razy na sekundę.

Nie zawsze słychac jak pstryka (choć działa prawidłowo) ale w większości przypadkow działa dosyć głosno...;-)

 

A pstryka dlatego ze w srodku lektromagnes przyciaga zworę (zaworek) w ktorej jest osadzona spręzynka co zamyka go z powrotem, własnie podczas tej pracy jest słyszane chrakterystyczne prztykanie...:-)

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomex
To ma prztykać, a jesli przestanie wtedy zacznij się martwic.(czas na regeneracje)

A tego mechaniora u ktorgo byłes omijaj szerokim łukiem, niech nie wsadza łap do tego silnika..

 

N75 steruje praca turbiny , jest to elektrozawor na postoju i podszas pracy jałowej ma pstrykac nawet z częstotliwościa 5 razy na sekundę.

Nie zawsze słychac jak pstryka (choć działa prawidłowo) ale w większości przypadkow działa dosyć głosno...;-)

 

A pstryka dlatego ze w srodku lektromagnes przyciaga zworę (zaworek) w ktorej jest osadzona spręzynka co zamyka go z powrotem, własnie podczas tej pracy jest słyszane chrakterystyczne prztykanie...:-)

Mądrego aż miło posłuchać.

Dięki i Pozdraw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawcio681968

No ja też myślałem że to prztykanie to będzie coś niedobrego ale teraz mi ulżyło.Również dziękuję i bardzo mnie cieszy że poruszacie ciekawe tematy,pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie nie prztyka i jest wszystko w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz napisałem powyżej -nie zawsze słychać charakterystycznego pstrykania- choć N75 działa prawidłowo.

 

Waldek a próbowałes go (N75) wyczyścic? Bardzo prosta czynność wykonana przy "niby" dobrze działającym zaworze może dac dosyć duże zmiany w charakterystyce pracy turbiny i tym samym daje sie odczuć ciut wieksze i miłe ssanie w fotel...:D

 

U mnie też słabo było słychać, pstrykania (prawie że wcale) wyczyściłem gada i teraz pstryka głośno jak nalezy...I od razu milej zaczęło sie jeżdzic autkiem... pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie próbowałem ale spróbuje przy odrobinie wolnego czasu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak bardziej szczegółowo to jak to działa, czym steruje (wiem że turbiną) ale konkretnie o co chodzi z tym zaworem... jakie ma zadanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kieruje spaliny na łopatki turbiny lub bezpośrednio do wydechu i w ten sposób reguluje ciśnienie doładowania, a dokładniej to steruje pracą zaworu przy turbinie, który upuszcza spaliny do wydechu.

Edytowane przez piter84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piter84 Wielkie dzięki za informację;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kieruje spaliny na łopatki turbiny lub bezpośrednio do wydechu i w ten sposób reguluje ciśnienie doładowania, a dokładniej to steruje pracą zaworu przy turbinie, który upuszcza spaliny do wydechu.

Czyli przy silniku 1,9TD tez powinien być ten zawór. tylko w ktorym miejscu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W td nie ma takiego zaworka. Tam pracą turbiny steruje zaworek od EGR. Znajduje się koło filtra powietrza.

 

A tu masz schemat podciśnienia z ETKI

aazfl4.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności