Gość tomex Zgłoś #1 Napisano 10 Lutego 2009 (edytowane) Witam wszystkich. Ostatnio zakupiłem Passata i mam pewne pytanie, co to za urządzenie , do czego służy i czy to normalne, że prztyka po włączeniu zapłonu i dosyć często podczas pracy auta. Byłem u pewnego mechanika ale chyba nie bardzo się znał, tak wywnioskowałem po jego zachowaniu, powiedział że tak ma być, a na pytanie co to jest nie potrafił mi odpowiedzieć. Pozdrawiam Edytowane 12 Października 2017 przez radekrp90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2009 zawór N75 Na forum znajdziesz sporo informacji na jego temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomex Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2009 (edytowane) zawór N75Na forum znajdziesz sporo informacji na jego temat zawór N75Na forum znajdziesz sporo informacji na jego temat Trochę się dowiedziałem, ale nie bardzo wiadomo czemu prztyka, piszą że jeżeli nie ma objawów spadku mocy to niech sobie prztyka i żeby jeździć. Wydaje mi się, że jakaś przyczyna tego prztykania jest. Jeszcze poszukam, morze coś znajdę. Gdyby ktoś wiedział coś więcej to z góry dziękuję. Pozdrawiam. Edytowane 12 Lutego 2009 przez kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2009 (edytowane) To ma prztykać, a jesli przestanie wtedy zacznij się martwic.(czas na regeneracje) A tego mechaniora u ktorgo byłes omijaj szerokim łukiem, niech nie wsadza łap do tego silnika.. N75 steruje praca turbiny , jest to elektrozawor na postoju i podszas pracy jałowej ma pstrykac nawet z częstotliwościa 5 razy na sekundę. Nie zawsze słychac jak pstryka (choć działa prawidłowo) ale w większości przypadkow działa dosyć głosno... A pstryka dlatego ze w srodku lektromagnes przyciaga zworę (zaworek) w ktorej jest osadzona spręzynka co zamyka go z powrotem, własnie podczas tej pracy jest słyszane chrakterystyczne prztykanie...:-) Edytowane 10 Lutego 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomex Zgłoś #5 Napisano 11 Lutego 2009 To ma prztykać, a jesli przestanie wtedy zacznij się martwic.(czas na regeneracje)A tego mechaniora u ktorgo byłes omijaj szerokim łukiem, niech nie wsadza łap do tego silnika.. N75 steruje praca turbiny , jest to elektrozawor na postoju i podszas pracy jałowej ma pstrykac nawet z częstotliwościa 5 razy na sekundę. Nie zawsze słychac jak pstryka (choć działa prawidłowo) ale w większości przypadkow działa dosyć głosno... A pstryka dlatego ze w srodku lektromagnes przyciaga zworę (zaworek) w ktorej jest osadzona spręzynka co zamyka go z powrotem, własnie podczas tej pracy jest słyszane chrakterystyczne prztykanie...:-) Mądrego aż miło posłuchać. Dięki i Pozdraw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawcio681968 Zgłoś #6 Napisano 11 Lutego 2009 No ja też myślałem że to prztykanie to będzie coś niedobrego ale teraz mi ulżyło.Również dziękuję i bardzo mnie cieszy że poruszacie ciekawe tematy,pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #7 Napisano 11 Lutego 2009 A u mnie nie prztyka i jest wszystko w porządku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #8 Napisano 12 Lutego 2009 Jak juz napisałem powyżej -nie zawsze słychać charakterystycznego pstrykania- choć N75 działa prawidłowo. Waldek a próbowałes go (N75) wyczyścic? Bardzo prosta czynność wykonana przy "niby" dobrze działającym zaworze może dac dosyć duże zmiany w charakterystyce pracy turbiny i tym samym daje sie odczuć ciut wieksze i miłe ssanie w fotel... U mnie też słabo było słychać, pstrykania (prawie że wcale) wyczyściłem gada i teraz pstryka głośno jak nalezy...I od razu milej zaczęło sie jeżdzic autkiem... pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #9 Napisano 12 Lutego 2009 a nie próbowałem ale spróbuje przy odrobinie wolnego czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #10 Napisano 12 Lutego 2009 a tak bardziej szczegółowo to jak to działa, czym steruje (wiem że turbiną) ale konkretnie o co chodzi z tym zaworem... jakie ma zadanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #11 Napisano 12 Lutego 2009 (edytowane) kieruje spaliny na łopatki turbiny lub bezpośrednio do wydechu i w ten sposób reguluje ciśnienie doładowania, a dokładniej to steruje pracą zaworu przy turbinie, który upuszcza spaliny do wydechu. Edytowane 12 Lutego 2009 przez piter84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #12 Napisano 13 Lutego 2009 piter84 Wielkie dzięki za informację Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #13 Napisano 13 Lutego 2009 kieruje spaliny na łopatki turbiny lub bezpośrednio do wydechu i w ten sposób reguluje ciśnienie doładowania, a dokładniej to steruje pracą zaworu przy turbinie, który upuszcza spaliny do wydechu. Czyli przy silniku 1,9TD tez powinien być ten zawór. tylko w ktorym miejscu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #14 Napisano 13 Lutego 2009 W td nie ma takiego zaworka. Tam pracą turbiny steruje zaworek od EGR. Znajduje się koło filtra powietrza. A tu masz schemat podciśnienia z ETKI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach