Skocz do zawartości
Gość wronka

B5 AFN,dylemat dotyczący modyfikacji

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wronka

Pacient to B5 1.9 Tdi 110KM(AFN)

Mam dylemat odnośnie tuningu,czy:

AFN+216+Turbo AWX+FMIC+Strojenie

Czy

SWAP na AWX+FMIC+Strojenie

Zależy Mi na bezawaryjności oraz spalaniu,by nie skoczyło drastycznie w góre oraz wkład finansowy/osiągi

Inne Propozycje Mile Widziane. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AWX. najlepsza opcja i oczywiscie najmniej awaryjna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja decydowałbym się na ten drugi pomysł, mianowicie (SWAP na AWX+FMIC+Strojenie) albo ARL :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwila chwila - swap to nie taka prosta sprawa, zwłaszcza AFN'a na AWX. Zaczynając już od samej elektryki (wiązki, komputer, komunikacja CAN w wypadku PD), osprzętu. PD'ki mają chociażby dodatkową chłodnicę paliwa (w zasadzie to cieczy + silnik elektryczny do wymuszenia obiegu, pośrednio chłodzącej paliwo).

 

O ile wymiana wtrysków, większe turbo + redukcja + FMIC to czynności które są już oblatane, to o tyle swap na taką jednostkę to grubsza sprawa - oczywiście wykonywalna.

 

Opcja druga lepsza, to nie ulega wątpliwości, ale czy jesteś świadom w co chcesz się pakować? Nie lepiej sprzedać swój egzemplarz, dołożyć i kupić samochód z takim silnikiem na pokładzie?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie odradzam swapa chyba ze masz sporoo kasy. Albo krecic AFN ile sie da albo zmienic auto na takie juz wyposazone w AWX i wtedy modzic. Inaczej koszty naprawde beda 2x wyzsze niz zakladales na poczatku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wronka

Czyli dobrze myśle..przeróbki AFN są już oblatane i te 160-170KM nie powinno być problemem i autem zapewnie juz bedzie pewniej wyprzedzac.

Jeśli ktoś wsadził grubą kase za naprawde zadbany egzemplarz +wymiana wszystkiego co było możliwe(płyny filtry,oleje) i dba jak głupi, to nie po to by jakiś"burak"go kupił teraz za smieszna kase i mi go tyrał:D-nie mogłbym tego znieść

Mam teraz pare pytań

1.Turbo AWX ile wytrzyma?

2.Wtryski 216 ile wytrzymają?

3.Sprzęgło w AFN te 180KM powinno spokojnie wytrzymać?!

4.Jak może wyglądać spalanie po takich przeróbkach?

5.Czy ktoś posiada dojście do filmu prezentującego jak taki AFN po w/w przeróbkach będzie śmigał?-byłbym wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Martwisz się o turbo i wtryski, a pompę jaką masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Martwisz się o turbo i wtryski, a pompę jaką masz?

 

hi

 

Nawet jezeli ma 10 ale dobrym stanie to spokojnie na 216 i turbulum z AWX zrobi 160 konikow ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wronka

no właśnie;),to wystarczy ze wymienie wtryski i samym strojeniem spokojnie zrobie ~150KM..wiec wychodzi na to ze dalej to biznes niezbyt opłacalny...Ile taka pompa moze kosztować i gdzie ją dostane?Wtedy to juz chyba wtryski 230 cza wsadzac..:P .bo co może byc "wąskim gardłem" zeby te 180,190KM osiagnać(wiem wiem sprzęgło)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sie dołączam do pytania :) ten sam silnik , czy wymiana samych wtryskow plus strojenie da cos wiecej niz sam program??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja sie dołączam do pytania :) ten sam silnik , czy wymiana samych wtryskow plus strojenie da cos wiecej niz sam program??

 

no po to wtryski wsadzasz żeby dało więcej mocy niż na samym programie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam AFN-a,po samym chipie na wykresie mam już 152KM, wrzuciłem jeszcze turbo AWX-a, i czekam na ustawkę z Mirassem który zrobi mi korektę,a więc gdybyś jeszcze oprócz tego co ja mam wsadził FMIC i wtryski 230 to przycelujesz w około ~170/180 KM.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak celuje na 150 km, mam pompe seryjna po regeneracji, turbo tak samo po pelnej regeneracji, w sumie mam juz troszke wtryski podjechane i dlatego przy wymieniae chce od razy cos tam dłubnac wtedy koszta troche mniejsze bo wtryski tak czy siak musze wymienic. no a takie pytanie czy to sie wymienia same koncowki wtryskow czy cale? i jaki jest koszt samych wtryskow 216?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

same koncowki sie wymienia. koszt? na gotowo ok. 1000zl, wysylasz i dostajesz zrobione na wlasnych lub innych oprawach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to teretycznie za 2 tys mam okolo 150 konikow:) dobrze mysle:)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz.. ja Ci tego na pewno nie będę robił bo za daleko więc chyba jestem dość bezstronny... Uważam że zrób te wtryski skoro kuleją ( to wymień od razu końcówki ) do tego program 1000 zł max i coś tam ponad 140 KM wyskoczysz a czy dłubać dalej..? to się zastanowisz w międzyczasie - FMIC to dopiero na lato bym rozpatrywał a czy wyżej dłubać suszara itd. ...? To już nie nowe auto - osobiście bym się mocno zastanawiał - najpierw bym chyba starał się ustalić faktyczny przebieg jakąś historię auta - jeśli to możliwe. Bo ostatecznie może być i tak ( czego nikomu nie życzę ) że bebechy długo nie polatają jak dołożysz powiedzmy 50% mocy i szkoda pieniędzy. Dużo zależy też od Ciebie styl jazdy i jak długo chcesz to trzymać to są indywidualne kwestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

po przeczytaniu kilku wątków odnośnie tuningu afn-a stwierdzam że wtryski to podstawa. tu mam pytanie czysto teoretyczne. czym się różnią wtryski orginalne od 216 czy 230. całą konstrukcją czy tylko końcówką. z góry dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym się różnią wtryski orginalne od 216 czy 230. całą konstrukcją czy tylko końcówką.

 

No chyba już sobie odpowiedziałeś!

:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli do orginała można założyć inna końcówkę i mamy wtryski tzw. "tuningowe".

dobrze wiedzieć. dziekuje bardzo i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie tylko zalozyc, ale najwazniejsza sprawa - ustawic cisnienia!!! i nie jedno jak to potrafi wiekszosc pseudo pompiarzy, ale 2. wstepne i zasadnicze. bez tego ani mocy, ani zdrowia silnik mial nie bedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności