Gość wronka Zgłoś #1 Napisano 10 Lutego 2009 Pacient to B5 1.9 Tdi 110KM(AFN) Mam dylemat odnośnie tuningu,czy: AFN+216+Turbo AWX+FMIC+Strojenie Czy SWAP na AWX+FMIC+Strojenie Zależy Mi na bezawaryjności oraz spalaniu,by nie skoczyło drastycznie w góre oraz wkład finansowy/osiągi Inne Propozycje Mile Widziane. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2009 AWX. najlepsza opcja i oczywiscie najmniej awaryjna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro01 Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2009 ja decydowałbym się na ten drugi pomysł, mianowicie (SWAP na AWX+FMIC+Strojenie) albo ARL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2009 Chwila chwila - swap to nie taka prosta sprawa, zwłaszcza AFN'a na AWX. Zaczynając już od samej elektryki (wiązki, komputer, komunikacja CAN w wypadku PD), osprzętu. PD'ki mają chociażby dodatkową chłodnicę paliwa (w zasadzie to cieczy + silnik elektryczny do wymuszenia obiegu, pośrednio chłodzącej paliwo). O ile wymiana wtrysków, większe turbo + redukcja + FMIC to czynności które są już oblatane, to o tyle swap na taką jednostkę to grubsza sprawa - oczywiście wykonywalna. Opcja druga lepsza, to nie ulega wątpliwości, ale czy jesteś świadom w co chcesz się pakować? Nie lepiej sprzedać swój egzemplarz, dołożyć i kupić samochód z takim silnikiem na pokładzie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #5 Napisano 11 Lutego 2009 Zdecydowanie odradzam swapa chyba ze masz sporoo kasy. Albo krecic AFN ile sie da albo zmienic auto na takie juz wyposazone w AWX i wtedy modzic. Inaczej koszty naprawde beda 2x wyzsze niz zakladales na poczatku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wronka Zgłoś #6 Napisano 11 Lutego 2009 Czyli dobrze myśle..przeróbki AFN są już oblatane i te 160-170KM nie powinno być problemem i autem zapewnie juz bedzie pewniej wyprzedzac. Jeśli ktoś wsadził grubą kase za naprawde zadbany egzemplarz +wymiana wszystkiego co było możliwe(płyny filtry,oleje) i dba jak głupi, to nie po to by jakiś"burak"go kupił teraz za smieszna kase i mi go tyrał-nie mogłbym tego znieść Mam teraz pare pytań 1.Turbo AWX ile wytrzyma? 2.Wtryski 216 ile wytrzymają? 3.Sprzęgło w AFN te 180KM powinno spokojnie wytrzymać?! 4.Jak może wyglądać spalanie po takich przeróbkach? 5.Czy ktoś posiada dojście do filmu prezentującego jak taki AFN po w/w przeróbkach będzie śmigał?-byłbym wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #7 Napisano 11 Lutego 2009 Martwisz się o turbo i wtryski, a pompę jaką masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kabanos222 Zgłoś #8 Napisano 12 Lutego 2009 Martwisz się o turbo i wtryski, a pompę jaką masz? hi Nawet jezeli ma 10 ale dobrym stanie to spokojnie na 216 i turbulum z AWX zrobi 160 konikow ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wronka Zgłoś #9 Napisano 12 Lutego 2009 no właśnie;),to wystarczy ze wymienie wtryski i samym strojeniem spokojnie zrobie ~150KM..wiec wychodzi na to ze dalej to biznes niezbyt opłacalny...Ile taka pompa moze kosztować i gdzie ją dostane?Wtedy to juz chyba wtryski 230 cza wsadzac.. .bo co może byc "wąskim gardłem" zeby te 180,190KM osiagnać(wiem wiem sprzęgło) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #10 Napisano 21 Lutego 2009 ja sie dołączam do pytania ten sam silnik , czy wymiana samych wtryskow plus strojenie da cos wiecej niz sam program?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #11 Napisano 21 Lutego 2009 ja sie dołączam do pytania ten sam silnik , czy wymiana samych wtryskow plus strojenie da cos wiecej niz sam program?? no po to wtryski wsadzasz żeby dało więcej mocy niż na samym programie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro01 Zgłoś #12 Napisano 22 Lutego 2009 ja mam AFN-a,po samym chipie na wykresie mam już 152KM, wrzuciłem jeszcze turbo AWX-a, i czekam na ustawkę z Mirassem który zrobi mi korektę,a więc gdybyś jeszcze oprócz tego co ja mam wsadził FMIC i wtryski 230 to przycelujesz w około ~170/180 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #13 Napisano 22 Lutego 2009 ja tak celuje na 150 km, mam pompe seryjna po regeneracji, turbo tak samo po pelnej regeneracji, w sumie mam juz troszke wtryski podjechane i dlatego przy wymieniae chce od razy cos tam dłubnac wtedy koszta troche mniejsze bo wtryski tak czy siak musze wymienic. no a takie pytanie czy to sie wymienia same koncowki wtryskow czy cale? i jaki jest koszt samych wtryskow 216? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #14 Napisano 22 Lutego 2009 same koncowki sie wymienia. koszt? na gotowo ok. 1000zl, wysylasz i dostajesz zrobione na wlasnych lub innych oprawach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #15 Napisano 22 Lutego 2009 to teretycznie za 2 tys mam okolo 150 konikow:) dobrze mysle:)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIESEL-TUNING_P Zgłoś #16 Napisano 8 Marca 2009 Wiesz.. ja Ci tego na pewno nie będę robił bo za daleko więc chyba jestem dość bezstronny... Uważam że zrób te wtryski skoro kuleją ( to wymień od razu końcówki ) do tego program 1000 zł max i coś tam ponad 140 KM wyskoczysz a czy dłubać dalej..? to się zastanowisz w międzyczasie - FMIC to dopiero na lato bym rozpatrywał a czy wyżej dłubać suszara itd. ...? To już nie nowe auto - osobiście bym się mocno zastanawiał - najpierw bym chyba starał się ustalić faktyczny przebieg jakąś historię auta - jeśli to możliwe. Bo ostatecznie może być i tak ( czego nikomu nie życzę ) że bebechy długo nie polatają jak dołożysz powiedzmy 50% mocy i szkoda pieniędzy. Dużo zależy też od Ciebie styl jazdy i jak długo chcesz to trzymać to są indywidualne kwestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kycek Zgłoś #17 Napisano 19 Lipca 2009 witam. po przeczytaniu kilku wątków odnośnie tuningu afn-a stwierdzam że wtryski to podstawa. tu mam pytanie czysto teoretyczne. czym się różnią wtryski orginalne od 216 czy 230. całą konstrukcją czy tylko końcówką. z góry dzięki i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #18 Napisano 19 Lipca 2009 czym się różnią wtryski orginalne od 216 czy 230. całą konstrukcją czy tylko końcówką. No chyba już sobie odpowiedziałeś! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kycek Zgłoś #19 Napisano 19 Lipca 2009 czyli do orginała można założyć inna końcówkę i mamy wtryski tzw. "tuningowe". dobrze wiedzieć. dziekuje bardzo i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #20 Napisano 19 Lipca 2009 nie tylko zalozyc, ale najwazniejsza sprawa - ustawic cisnienia!!! i nie jedno jak to potrafi wiekszosc pseudo pompiarzy, ale 2. wstepne i zasadnicze. bez tego ani mocy, ani zdrowia silnik mial nie bedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach