bieniupiwko Zgłoś #41 Napisano 3 Marca 2010 ja z kolei miałem sytuacje następującą: przy dojeżdżaniu do świateł wcisnąłem sprzegło i silnik zgasł. przy próbie odpalenia słychać było wspomniane "TIYK".. domyślałem się ze to przekaźnik jakiś lecz rozrusznik nie kręcił. Jak sie okazało przeskoczył mi ( o jeden bądź kilka ząbków) PASEK ROZRZĄDU. Skoro po takim incydencie silnik odmawia zakręcenia rozrusznikiem musi to mieć jakiś związek z elektroniką, którą udało mi się sprawnie obejść odłączając akumulator i podłączając dwa. Silnik zakręcił lecz wydawał metaliczne dźwięki i po chwili zgasł. efektem był zmielony pasek rozrządu i zawór wbity w tłok. Polecam zacząć diagnozę od sprawdzenia paska rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #42 Napisano 4 Marca 2010 Polecam zacząć diagnozę od sprawdzenia paska rozrządu Pewnie jeszcze tego nie wiesz, ale mowa tu o silniku VR6, silnik ten nie posiada paska tylko łańcuch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #43 Napisano 4 Marca 2010 (edytowane) Ale biegi wchodzą normalnie....Chodzi mi o to czy po wyciśnięciu sprzęgła ruszy auto a po puszczeniu za żadne skarby nie ruszysz. TZNjesli wciskasz sprzeglo to rozlaczasz skrzynie z silnikiem w tym momencie możesz mieć uszkodzoną skrzynię.Poza tym wiem że przykłady typu bo ja tak miałem nie zawsze pomagają, ale przytoczę taką przygodę z przed 2 tygodni. Owszem chodzi o inny model VW ale analogicznie może być podobna sytuacja. 2 tygodnie temu dostałem zlecenie na wyjazd do Szczecina załatwić parę spraw firmowych. Wziąłem firmowego transportera i pojechałem do Szczecina po drodze zajeżdżając na stację kolejową gdzie wysadziłem 2 ludzi na pociąg. Jak wysiedli z auta trzasnęli drzwiami auto zgasło. Oczywiście zaraz próbowałem odpalić ale nic z tego. Rozrusznik kręcił jak głupi. W sumie auto wróciło na lawecie. Teraz ciekawostka paliwo podawało czyli nie pompa paliwa, iskra w jak najlepszym porządku czyli wytwornica wysokiego napięcia też. Aparat zapłonowy, kopułka i palec rozdzielacza jak nówki. Podpięcie kompa pokazało że brak komunikacji między komputerem a silnikiem. A ono nagle ni z tego ni z owego zgasło . Tak że wszystko jest możliwe w aucie łącznie z zerwaniem łańcucha w trakcie gaszenia auta. Edytowane 4 Marca 2010 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #44 Napisano 4 Marca 2010 (edytowane) jezeli ato jedzie na wcisnietym sprzegle a jak go pusci nie da sie ruszyc to wszystko wskazuje na zblokowanie silnika wiec co ma zwiazek z tym elektryka ? Wojta ja odpowiadam autorowi tematu (Retziel) a nie Dumle21. W przypadku Retziel - samochód nie zgasł sam tylko normalnie dojechał do celu. Autor nic nie wspominał, że załączał bieg podczas jazdy tylko że włączył bieg na postoju i próbował pchnąć auto. Nic dziwnego, że koła są zblokowane. Zatem jeśli nie nie było spustoszenia pod maską to myślę, że najrozsądniej zacząć od elektryki. Edytowane 4 Marca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bieniupiwko Zgłoś #45 Napisano 4 Marca 2010 racja nie zwróciłem na to uwagi mój błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #46 Napisano 4 Marca 2010 tak czy owak autor watku powinien zajrzec do silnika od dolu bo wszystko wskazuje na zatarcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dumle21 Zgłoś #47 Napisano 8 Marca 2010 Juz wiem co się stało... Pozacierały sie panewiki... Prawdo podobnie pompa oleju podawała za małe ciśnienie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dumle21 Zgłoś #48 Napisano 9 Marca 2010 Przepraszam mam pytanie.. Czym sie różni silnik 2.9 od 2.8 vr6... i czy komputer wrazie czego trzeba zmieniać... Czy skrzynia pasuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #49 Napisano 9 Marca 2010 Przepraszam mam pytanie.. Czym sie różni silnik 2.9 od 2.8 vr6... i czy komputer wrazie czego trzeba zmieniać... Czy skrzynia pasuje... nie z tym pytaniem tutaj zadaj go na forum nowych uzytkownikow i poszukaj w szukaj wpisz to co chcesz szukac i jak sie nie uda to wal na forum nowych uzytkownikow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #50 Napisano 9 Marca 2010 Juz wiem co się stało... Pozacierały sie panewiki... Prawdo podobnie pompa oleju podawała za małe ciśnienie.... panewki widac po zdjeciu miski ale wyzej to pewnie masz "trupa" zreszta same panewki nie zatrzymaly by silnika na amen szukaj nowego silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #51 Napisano 18 Marca 2010 panewki widac po zdjeciu miski ale wyzej to pewnie masz "trupa"zreszta same panewki nie zatrzymaly by silnika na amen szukaj nowego silnika Wystarczy, że jedna panewka się obróci to i zablokuje silnik na amen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dumle21 Zgłoś #52 Napisano 3 Kwietnia 2010 Witam... Mój silnik to trup... a ja mam takie pytanie... Może ktoś wie lub ma na sprzedaż silnik 2.9 vr6 w dobrym stanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #53 Napisano 3 Kwietnia 2010 Witam... Mój silnik to trup... a ja mam takie pytanie... Może ktoś wie lub ma na sprzedaż silnik 2.9 vr6 w dobrym stanie... napisz ogloszenie ze kupisz i popros admina o przeniesienie do dzialu kupie moze ktos ma tylko napisz pozadnie z pelnymi danymi gdzie mieszkasz i jaki konkret silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #54 Napisano 27 Lutego 2013 Siema !! Będę powoli się szykował do wymiany silnika "BGW" w moim pasacie b5 fl 2.0 tdi. Te silniki były produkowane od 2003 do 2005 r. Ja mam model z 2004 roku. Mam pytanie czy po wymianie muszę coś przestawiać w kompie, czy po prostu wyciągam silnik wkładam nowy, podpinam wszystko jak było i koniec ? oczywiście pewnie będę musiał od razu wymienić rozrząd wlać nowy olej . Pozdrawiam i trzymajcie kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #55 Napisano 15 Marca 2013 Już wiem co mniej więcej do wymiany wał korbowy i panewki. Tylko ciężko dostać wał korbowy do silnika bgw wiecie może od jakiego może pasować ?? awx,avf ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leba Zgłoś #56 Napisano 17 Marca 2013 Passat b5 fl 2.0 tdi 136 km 2004 rok DPF highline kod silnika BGW przebieg 240 tyś zatarty silnik na panewkach i wale.(ktoś przy regeneracji turbiny źle przymocował rurke która idzie od filtra oleju do turbiny była z byt mocno naprężona i pod wpływem drgań rurka pękła i wydupcyło olej) Już wiem co mniej więcej do wymiany , 1 Tłok z korbowodem,Wał,panewki główne, korbowodowe, uszczelka głowicy,pompa waku, popychacze (szklanki) 8szt, uszczelki + uszczelniacze, pompa oleju, termostat, perścienie, rozrząd + pompa wody, olej + filtry. Wał - kupie używany bo pasuje z AWX albo z AVF Tłok + korbowód - nie wiem co robić bo z tego co mi wiadomo nie pasuje z AWX,AVF Pompa waku - kupie używaną , pasuje z AWX,AVF (nową wycenili mi na 875 zł) reszta wszystko nowe koszt ok. 3 tyś zł wycena z inter cars niby po rabacie 30 % - moim zdaniem i tak przesadzili z cenami wiecie może gdzie taniej moge kupić ? + robocizna mechanika 1500 zł reasumując : używany silnik kosztuje ok. 4 tyś zł niby z przebiegiem ok. 140 tyś- 180 tyś (dlaczego te silniki są droższe od tych w b6 ??????) chyba ich pojeb...o !!! + wymiana rozrządu , płynów, pompy oleju, i cholera wie w jakim stanie + wymiana silnika 700-1000 zł. Jedyna rzecz w tym wszystkim jaka mnie cieszy to to że ujrzałem swój silnik i rozwiało moje wątpliwości co do pompy oleju, jest taka sama jak w 1.9 AWX,AVF ogólnie budowa też się niczym nie różni, bez wałków samopoziomujących i tych wybieraków imbusowych co sie niby wyrabiają. Ogólnie silnik jest całkiem inny jak w B6 !!! Bałem sie go jak cholera !! mam wycięty DPF i wgrany program, 3 nowe pompowtryski + 1 po regeneracji, nowa dwumasówka. + kupa nerwów i ze stresu mam wyłysienie plackowate buhahaa jakies propozycje z Waszej strony ? co robić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qurcik Zgłoś #57 Napisano 21 Września 2017 Może komuś pomogę. Mój passat B5 z 2002 130 qñi Po zerwaniu paska osprzętu kawałek jechał a gdy zgasł to lipa cyk i tyle. Bałem się o rozrząd ale po wbić 5 i pchać to się dół zatrzymywał i nic obawa była ze to Paluch bloczy z tlokiem , ale to po prostu w kręciło wielorowkowy pasek w koło i mielilo go i rozgrzewalo jak silnik zgasł guma wystygla i zablokowała kolo . Po wyjęciu wszystko ok. Trzeba jednak było się natyrac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losu Zgłoś #58 Napisano 6 Stycznia 2022 Witam wszystkich.Mam problem z silnikiem 1.616vreno zaczęło się od dziwnego szumu sądziłem że to któraś rolka po chwili jednak zaczęło coś hałasować wcisnąłem sprzęgło silnik zgasł .Wróciłem na holu w domu podniosłem samochód do góry wrzuciłem bieg ale mogę kręcić kołem tylko w lewo w prawo ani drgnie sprawdziłem rozrząd jest przestawiono 2lub1 ząb ale to wyszło z tego że jak wcisnąłem sprzęgło silnik zgasł i nim szarpnęło próbowałem pchnąć na biegu i nic koła stoją.Moze ktoś z was ma podobne objawy bo nie wiem czy to przez skrzynie sprzęgło czy rozrząd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach