brat koala Zgłoś #1 Napisano 4 Lutego 2009 witam poprosze o pomoc kogos kto moze ma albo miał podobny problem mianowicie o 2 tygodni nie zawsze udaje mi sie otorzyc tylnej klapy klamką tylko kluczykiem jak wciskam przycisk w drzwiach do otwierania klapy to otwiera sie tylko odrobine , na desce rozdzielczej wyswietla sie ze klapa otwarta a w rzeczywistosci --nic ****** na dzien dzisiejszy kiedy często otwieram klape i musze robic to kluczykiem jest to dla mnie jak dzuma albo cholera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #2 Napisano 4 Lutego 2009 klamka sie zapiekla ,w kombi to notorycznie sie dzieje ,proponuje cienka rureczke + WD40 ,mala dziurka w gumie ochronnej i po sprawie ---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:58 ---------- juz mialem dwa razy taki przypadek ,osobiscie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brat koala Zgłoś #3 Napisano 4 Lutego 2009 dzieki spróbuje jutro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #4 Napisano 4 Lutego 2009 dzieki spróbuje jutro i szmatka sie przyda:) to co wyplynie do wytarcia ,kilka razy ruszysz za klameczke i sie wszystko ladnie odblokuje:) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dj-kowal Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2009 Nie tak do końca kolego Piotrze 555,miałem identycznie jak brat koala pisze,zrobiłem identycznie,spryskałem WD40 ,fakt pomogło ale na krótko,po paru dniach znowu niemoc w klamce tylnej klapy.Wściekłem się i zrobiłem tak: Zdemontowałem boczek tylnej klapy,poodpinałem kostki,wyciągnąłem plastik osłaniający niewiem co?? i miałem dostęp do klamki od spodu,wykręciłem dwie śruby mocujące klamkę ,wypadła mi metalowa ramka trzymająca cały mechanizm,wyjąłem całą klamkę. zdemontowałem delikatnie gumę naciągniętą na korpus klamki,wyjąłem ruchomy element (kawałek żeliwnego paska z "palcem"który naciska mikrostyk)wyczyściłem wszystko,nasmarowałem smarem technicznym. aha pod blaszkę od mikrostyku wcisnąłem uciętą z długopisu sprężynkę żeby lepiej odbijało po wciśnięciu klamki.po czym wszystko złożyłem w odwrotnej kolejności i DZIAŁA już bardzo długo i bez żadnych zacięć.Po nałożeniu gumy na cały mechanizm zasilikonowałem całość tak żeby więcej już woda i inne syfy się nie dostawały.sory za masakryczny opis tego co robiłem, że nie fachowo, ale tak już mam. pozdrawiam i życzę sukcesu ---------- Post added at 20:38 ---------- Previous post was at 20:36 ---------- jak coś to pisać na GG,tyle ile wiem to pomogę 9056164 pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #6 Napisano 5 Lutego 2009 robiłem to samo co dj-kowal i to naprawdę działa!!! pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #7 Napisano 5 Lutego 2009 ja poddalem pomysl na usuniecie usterki w expresowym tepie ,ale jezeli ktos ma czas sie bawic to czemu nie , tylko pozniej jest troche problem z zalozeniem zaciskow na tapicerke ,bo lubia sapadac i sie lamac;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZL17 Zgłoś #8 Napisano 5 Lutego 2009 Ja także na początku potraktowałem wd40 ale klamka działała przez kilka dni więc potem zrobiłem to co dj-kowal (szczególnie to ze sprężynką) i działa już ponad rok bez problemu. Pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diaboloo Zgłoś #9 Napisano 5 Lutego 2009 a czy ma ktos z was mozliwosc zrobienia fotki albo jakis schemacik gdzie tą patentową spręzynkę wlozyc bo od kilku dni mi tez sie notorycznie przycina(nawet czasami nie pomaga przekręcenie kluczyka)u mnie jest odglos takjagby powinien zamek sie otworzyc ale niestety pozostaje zamkniety. rozumie ze wrazie czego to ten wd to chodzi o wcisniecie go do dziurki klucza?czy jest jeszcze inna droga dotarcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZL17 Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2009 Ja znalazłem gdzieś w warsztacie sprężynkę o średnicy 7 mm i po prostu uciąłem ją - fragment sprężynki o 2 zwojach wsadziłem po prostu pod klamkę (ja się rozbierze zamek to od razu widać o co chodzi) i do dziś chodzi bez zarzutu. Odradzam samo czyszczenie, gdyż problem tkwi w takiej skośnej ściance po której przesuwa się koniec klamki - po prostu ta część zużywa się i klamka zaczyna się blokować. Oczywiście po wyczyszczeniu klameczki polecam przesmarować jakims smarem. Zdjęć niestety nie posiadam ale czynność ta jest naprawdę prosta. Powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dj-kowal Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2009 piotrze 555,hehe ja już tyle razy odpinałem boczek z tylnej klapy że do perfekcji doszedłem,ale jak ktoś ma czas tak jak napisałeś to spokojnie bez problemu poradzi sobie w 100 %.Aha,pamiętajcie jeszcze żeby osilikonować połączenie gumy z metalem ---------- Post added at 22:10 ---------- Previous post was at 22:05 ---------- ja jeszcze przy okazji rozbabranej tylnej klapy rozkręciłem mechanizm tylnej wycieraczki i pożądnie nasmarowałem,to już drugi mechanizm w mojej klapie,poprzedni zatarł się na śmierć,hehehe pozdrawiam ALL!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #12 Napisano 6 Lutego 2009 (edytowane) http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=378463&postcount=22 parę zdjęć jak to wygląda pamiętajcie jeszcze żeby osilikonować połączenie gumy z metalem kolega dobrze mówi ja o tym zapomniałem Edytowane 6 Lutego 2009 przez tomek1811 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diaboloo Zgłoś #13 Napisano 6 Lutego 2009 tomku dzieki za super foteczki napewno nie jednej osobie sie przydadzą przynajmniej aby sobie przed rozebraniem mogl obejrzec a..a moglbys jeszcze zaznaczyc gdzie ta spręzynke powinno sie usadowic?.z gory dzieki.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #14 Napisano 6 Lutego 2009 o tych sprężynkach mówisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diaboloo Zgłoś #15 Napisano 7 Lutego 2009 i wszystko jasne:)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZL17 Zgłoś #16 Napisano 7 Lutego 2009 Sprężynke należy umieścić, bez jakichkolwiek kombinacji, pod aluminiową klamką, a więc elementem, który się wciska, aby otworzyć klapę (sorry, ale dokładniej nie potrafię tego opisać). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dj-kowal Zgłoś #17 Napisano 7 Lutego 2009 a ja umieściłem pod blaszką mikrostyku :-)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@ndrzej Zgłoś #18 Napisano 8 Lutego 2009 Witam, Podczas demontażu klamki, uszkodziłem ramkę (tę która jest na zdjęciu klika postów wyżej). Czy w ASO można kupic samą ramkę czy trzeba kupować cały komplet razem z zamkiem? Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #19 Napisano 8 Lutego 2009 chyba będzie trzeba kupić całą klamkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@ndrzej Zgłoś #20 Napisano 8 Lutego 2009 Dzięki. A część numer 15 (uszczelka) to nie jest ta ramka? Jak to rozbierałem to nie znalazłem tam żadnej uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach