KrisT Zgłoś #21 Napisano 3 Lutego 2009 Michał nie musisz zmieniac dawki, 5-6 mg jest dobre. Wartośc wymagana wynosi od 3 do 9 mg. Wartośc powietrza to 230 do 390 mg/skok. Najlepiej jakbyście wrzucili logi dynamiczne na forum, być może wtedy dojdziemy gdzie tkwi problem w tak duzym spalaniu. Inaczej możemy gdybac i wymyślac kosmiczne usterki az do (sorki za wyrażenie) usranej śmierci..... Wg. mnie przy takim przepale powinniscie mieć batorego za sobą... Paulina chyba wszystkim kończa sie pomysły co może niedomagać, najlepiej jakby ktos zrobił logi pod pełnym obciążeniem grup 000, 004, 008, 010, 011 tak abys mogła je wkleić Wtedy porównamy je z wymaganymi wartościami i ktos poda przyczynę. inaczej sie nie da.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #22 Napisano 10 Lutego 2009 Znowu ja:) Wiec logi zrobione, wedlug opinii nie ma w nich nic niepokojacego, ale moglem zrobic jedynie do ok 3700rpm z racji automata. Przez co jeszcze moze byc wieksze spalanie? Termostat ok, filtry nowe, kat wtrysku ksiazka,rozrzad nowy, dawka paliwa ok.6, logi do wgladu a analizie logow ale na moje oko ok. Czy jezeli autko nawet dymka nie pusci to wtyski moga lac? Czy zuzycie pierscieni moze wplywac na zuzycie paliwa (nie wiem czy to na pewno pierscionki, ale dolewam ok.800ml oleju na 100km). Spalanie srednie trasa50/miasto50 ponad 10l:( Pomozcie co jeszcze i jak sprawdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #23 Napisano 10 Lutego 2009 dolewam ok.800ml oleju na 100km Mam nadzieję że to pomyłka Jak mierzyłem u siebie spalanie wlewając 5L na pusty zbiornik i jadąc do zgaśnięcia, to też mi dziwne spalanie wychodziło - 8-9L/100km. Ale zalewając po korek, robiąc kilkaset-2000km i znowu tankując po korek to spalanie wynosiło 4,8-5,8L/100km (zależnie od warunków i stylu jazdy - kilka pomiarów). Więc może warto sprawdzić spalanie w ten sposób? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #24 Napisano 10 Lutego 2009 no pomylka mialo byc 1000:) Spalanie zmierzone tak: pusty zbiornik auto zgaslo, zerowanie licznika i zapisywane tankowania. Do czasu az znowu wyjedzilem do konca zrobilem 1650 km , gdzie w miedzy czasie zalalem 172l, wiec juz jakies miarodajne to jest. Na mfa po miescie pokazuje nawet 13l, jak jezdze delikatnie strasnie delikatnie, nie za duze miasto korkow nie ma praktycznie mfa pokazuje 10l i pokrywa sie to mniej wiecej z tankowaniami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greg1971 Zgłoś #25 Napisano 10 Lutego 2009 (edytowane) Sprawdź może, czy auto nie ma specjalnie dużych oporów ruchu. Czy po płaskiej poziomej powierzchni na zwolnionym ręcznym i w pozycji N samochód da się lekko popchać. Bo jak nie, to może hamulce się blokują... Sprawdź przy podniesionym tyle, czy lekko obracają się koła. Edytowane 10 Lutego 2009 przez greg1971 uzupełnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #26 Napisano 11 Lutego 2009 Wiec sprawdzone wszystkie kola kreca sie lekko bez problemu. Dzisiaj wycialem kata byl juz dosc zapchany, wiec go oproznilem i wspawalem z powrotem. I teraz (wg.MFA) wydaje mi sie ze pali wiecej. czy to mozliwe czy mi sie zdaje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #27 Napisano 13 Lutego 2009 Coś mi wczoraj przyszło do głowy... Wyjechałem z domu, auto na ssaniu (benzyna), i jadąc z góry wyzerowałem MFA. Po chwili pokazało się spalanie - 9,5L/100km przy hamowaniu silnikiem. Jak ssanie się wyłączy to spalanie przy hamowaniu silnikiem wynosi 0,0 L/100km. Nie wiem jak jest w dieslu, ale sprawdź to. Może auto chodzi cały czas na ssaniu Jak się już rozgrzeje rozpędź się do np 100km/h, puść gaz, nich hamuje silnikiem, i wyzeruj MFA i sprawdź spalanie. A nuż to coś pomoże? Jak to mówią - każdy pomysł który nie szkodzi jest dobry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #28 Napisano 13 Lutego 2009 mam automata a tu nie ma jako takiego hamowania silnikiem, ale juz wczesniej sprawdzalem to jak sie ropedzalem i obroty spadaly do jalowego bylo 0.0. Na postoju chwilowe skacze mi 0,8-1,0. Kurcze na prawde juz nie mam pomyslow:( Chcialbym jeszcze przeplywke wymienic bo podobno sie ja powinno wymieniac co iles tam tysiecy nawet jak auto chodzi,ale to troche kosztuje. Czy moze miec ona az taki wplyw na spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #29 Napisano 16 Lutego 2009 (edytowane) Mam pewnego pomysła... sprawdziłeś czujnik temp??? jesli będzie walniety i zacznie zaniżać temp to ECU odczytuje to jako niedogrzany silnik i zwieksza dawkę wtryskiwanego paliwa, zmienia kąt wtryski i takie tam... Efekt taki że silnik może i 2 litry więcej palić.. Do tego sprawdz też czujnik temp paliwa, jakie pokazuje vag a ile ma rzeczywiście paliwko. (praktycznie jest ciut cieplejsze a niżeli obudowa pompy). Bardzo łatwo to sprawdzić np. termometrem na podczerwień, a jesli się takowego nie ma to troszkę musisz pokombinować. Edytowane 16 Lutego 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #30 Napisano 16 Lutego 2009 A wiec czujnik temp podaje prawidlowo bo gdy na zegarach jest 90 to w vagu pokazuje ponad 80, a ztego co czytalem to taka roznica ma byc. Druga sprawa to wycialem w koncu tego kata, wywalilem wnetrznosci i wspawalem z powrotem moja puche i teraz wydaje mi sie jeszcze ze jest slabszy i pali 1l wiecej:/ Czy jest jakas roznica miedzy wspawaniem puszki kata , arury o srednicy ukladu? Temp paliwa chyba jest ok bo na vagu kat wtrysku mam ok, a on jest od niej zalezny. Normalnie juz wycerpuja mi sie pomysly, a jeszcze ten automat kopci mi zrobienie prawidlowych logow dyna,icznych:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #31 Napisano 16 Lutego 2009 ale moglem zrobic jedynie do ok 3700rpm z racji automata A dlaczego ?? Może przyczyna tkwi w skrzyni a nie w silniku? mam automata a tu nie ma jako takiego hamowania silnikiem Tak samo hamuje się silnikiem jak w manualu, po odpuszczeniu gazu silnik nie dostaje paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #32 Napisano 16 Lutego 2009 Wlasnie moze tkwic w skrzyni. opisze to troche. Mam walniety czujnik polozenia lewarka i sprawdzalem na vagu ze P-R-N-D wszystko jest ok ale jak tylko przelacze na 3 to wywala blad a bieg na vagu dalej pokazuje D. Dlatego tez powyzej 3700 na 3 wrzuca mi 4. Teraz druga kwestia dlaczego wrzuca 4? Pamietam ze kiedys nawet na D przy gazie w podlodze silnik ciagnal pod czerwona kreske i wrzucal dopiero 4, a teraz wrzuca 3 ciagnie do 3,5 zalacza tzw.lock-up obniza troszeczke obroty ciagnie dalej ale od 3600 juz slabo i po 3700 wrzuca juz 4. Wiec moze byc tak ze jest malo mocy, przez cos w silniku i sterownik skrzyni odczytuje to jako odjecie gazu i wrzuca wyzszy bieg. A jak wyglada notlauf w 1z? Mialem do czynienia wczoraj z AFN szedl pieknie do 3,5tys na 3 biegu i wpadal w notlauf. To by sie zgadzalo jak u mnie, tylko ze u mnie na 2 biegu ciagnie do konca caly czas, a w afn musial go odpalac ponownie aby normalnie hulal. Ale sie rozpisalem:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #33 Napisano 16 Lutego 2009 (edytowane) Wiec moze byc tak ze jest malo mocy, przez cos w silniku i sterownik skrzyni odczytuje to jako odjecie gazu i wrzuca wyzszy bieg Źle myślisz, sterownik skrzyni na bieżąco bada położenie pedału gazu... Z twojego opisu wynika że masz prob-lem ze skrzynią a nie z silnikiem...... Na początek podmień czujnik położenia lewarka Dodam że uszkodzona skrzynia automat potrafi tak przymulić vr6, że nie da się zejść poniżej 20l/100km. Po naprawie pali jak przystało na vr6 - 9-14l/100km Edytowane 16 Lutego 2009 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #34 Napisano 16 Lutego 2009 No dobra , ale poki nie wrzuce pozycji 3 w skrzyni nie ma zadnych bledow nawet jak jezdze dlugo. A czy jest osobny czujnik kick down w skrzyni czy tez bierze sygnal z czujnika polozenia gazu? Wlasnie tez myslalem nad ta skrzynia, bo roznica miedzy trasa a miastem to 4 litry w spalaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #35 Napisano 16 Lutego 2009 poki nie wrzuce pozycji 3 w skrzyni nie ma zadnych bledow nawet jak jezdze dlugo Właśnie tu się mylisz To że nie ma błędów to nie znaczy że wszystko jest ok, i że skrzynia nie pracuje w trybie awaryjnym.. A z Twojego opisu właśnie wynika że skrzynka pracuje w trybie awaryjnym. Czujnik kick-down w 1z to jest potencjometr gazu. Podmień czujnik położenia lewarka, bez tego ani rusz. I nie róbmy tutaj OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek142 Zgłoś #36 Napisano 15 Marca 2009 wy macie kosmiczne spalanie mi w mieście pali do 7,5max i to z noga na gazie bez przerwy a tak normalnie jeżdźąc to do 6 schodzi. Na trasie jakieś 5,5 litra mam spalanie bez żadnych szaleństw teraz wymieniłem termostat i jest ok. Nie wiem skąd wam się bierze tak duże spalanie. Może zróbcie tak wypompujcie całą ropę z baku i wlejcie 5 litrów wyzerujcie licznik i jedźcie w trasę jak zrobisz na tym jakieś 80km to będzie git i wtedy wyjdzie na to że to licznik przekłamuje bo to jest niemożliwe żeby pasek z takim silnikiem palił 15 litrów ropy. Na 15 litrach powinieneś przejechać od 200 do 250 km max. Mój tak pali a tak jak wy mam paska 1.9Tdi 90 koników. Może to pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #37 Napisano 16 Marca 2009 Maciek/Karol - Ameryki to Ty nie odkryłeś PS. Witaj na forum I zapraszamy do działu regionalnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach