Skocz do zawartości
Variant CL

docieranie turbo (po regeneracji)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Oczywiście zanim zapytałem, to szukałem:) Znalazłem jednak ogólnie info o docieraniu silnika.

 

1. Jak należy docierać i przez ile km zregenerowane turbo ? (np. jeździć przez 1.000 km na 2.000 obr. i potem znowu zmiana oleju, itp.)

(oczywiście znam zasady "normalnej, prawidłowej i bezawaryjnej eksploatacji" tego urządzenia)

 

2. Wiem, że należy wlać nowy olej przy zakładaniu zregenerowanego turbo, a ma to jakieś znaczenie, jeśli zrobię na nowym oleju 20 km i wtedy zostanie założone turbo ?? (mam gościa który mi założy turbo, lecz olej muszę sobie zmienić sam)

 

3. Potrzebna będzie też pewnie uszczelka na kolektor ? Czy dostanę ja bez problemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pomiędzy turbo, a kolektorem oraz uszczelka pomiędzy turbo a katalizatorem... w serwisie to groszowe tematy (20-50zł)

 

nie dociera się turbo, bo nie ma takiej potrzeby - turbina pracuje w trybie 0-1, więc nie masz możliwości jeździć z mniejszym lub większym stopniem obciążenia - conajwyżej skracasz czas operowania na najwyższych obrotach...

 

... prawidłowo zregenerowane turbo jest doskonale wyważone i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby od razu zasuwało 200 000 obr/min... :| Niestety przygotuj się na to, że regeneracja to tylko wydawanie pieniędzy w błoto - odsuwanie w czasie problemu, bo za 2x tyle masz już sprawną turbinę (albo hybrydę pod większe moce).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że turbina jednak nie pracuje w sysytemie 0-1?

Jej obroty zmieniają się płynnie tzn. od minimalnych na jałowym biegu do maxa, gdy wdepniesz gaz do podłogi. Również ciśnienie, które dostarcza (a więc także jej obciążenie) zmienia się płynnie.

Turbina dotrze się sama w bardzo krótkim czasie i bardzo ważne jest jej smarowanie w czasie jazdy. Tzn. olej powinien mieć minimum 60-70stC zanim mocniej wciśniesz gaz. Taką temperaturę olej osiąga dopiero po ok 10minutach od osiągnięcia temperatury płynu 90st.

Tzn. najpierw wskazówka tem. płynu musi zatrzymać się na 90 a Ty powinieneś dać jeszcze 10minut zanim wciśniesz buta.

Olej napewno warto zmienić ale przejechanie na nim 20km nie wyrządzi żadnej szkody.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności