Variant CL Zgłoś #1 Napisano 2 Lutego 2009 Witam! Oczywiście zanim zapytałem, to szukałem:) Znalazłem jednak ogólnie info o docieraniu silnika. 1. Jak należy docierać i przez ile km zregenerowane turbo ? (np. jeździć przez 1.000 km na 2.000 obr. i potem znowu zmiana oleju, itp.) (oczywiście znam zasady "normalnej, prawidłowej i bezawaryjnej eksploatacji" tego urządzenia) 2. Wiem, że należy wlać nowy olej przy zakładaniu zregenerowanego turbo, a ma to jakieś znaczenie, jeśli zrobię na nowym oleju 20 km i wtedy zostanie założone turbo ?? (mam gościa który mi założy turbo, lecz olej muszę sobie zmienić sam) 3. Potrzebna będzie też pewnie uszczelka na kolektor ? Czy dostanę ja bez problemu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 2 Lutego 2009 uszczelka pomiędzy turbo, a kolektorem oraz uszczelka pomiędzy turbo a katalizatorem... w serwisie to groszowe tematy (20-50zł) nie dociera się turbo, bo nie ma takiej potrzeby - turbina pracuje w trybie 0-1, więc nie masz możliwości jeździć z mniejszym lub większym stopniem obciążenia - conajwyżej skracasz czas operowania na najwyższych obrotach... ... prawidłowo zregenerowane turbo jest doskonale wyważone i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby od razu zasuwało 200 000 obr/min... Niestety przygotuj się na to, że regeneracja to tylko wydawanie pieniędzy w błoto - odsuwanie w czasie problemu, bo za 2x tyle masz już sprawną turbinę (albo hybrydę pod większe moce). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #3 Napisano 2 Lutego 2009 Wydaje mi się, że turbina jednak nie pracuje w sysytemie 0-1? Jej obroty zmieniają się płynnie tzn. od minimalnych na jałowym biegu do maxa, gdy wdepniesz gaz do podłogi. Również ciśnienie, które dostarcza (a więc także jej obciążenie) zmienia się płynnie. Turbina dotrze się sama w bardzo krótkim czasie i bardzo ważne jest jej smarowanie w czasie jazdy. Tzn. olej powinien mieć minimum 60-70stC zanim mocniej wciśniesz gaz. Taką temperaturę olej osiąga dopiero po ok 10minutach od osiągnięcia temperatury płynu 90st. Tzn. najpierw wskazówka tem. płynu musi zatrzymać się na 90 a Ty powinieneś dać jeszcze 10minut zanim wciśniesz buta. Olej napewno warto zmienić ale przejechanie na nim 20km nie wyrządzi żadnej szkody. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach