MarceL Zgłoś #1 Napisano 26 Stycznia 2009 (edytowane) Jak silnik jest zimny to czuć że chce mu się jeździć. Więc przez jakieś 10-15 min. jazdy wszystko jest OK. Nie jest to związane ze ssaniem, bo nawet jak już mu obroty spadną do 900 i ma już swoją temp. 90 stopni to jeszcze jakiś czas idzie ładnie. Jednak później jak już się dobrze nagrzeje to zauważalnie spada mu chęć do jazdy. Trzeba mu mocno kręcić obrotami, żeby był żwawy. Z odpalaniem nie ma żadnych problemów ani na ciepłym ani na zimnym silniku. Obroty też ma stabilne zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku. Tylko ta utrata mocy jest wkurzająca. Latem robiłem pomiary na hamowni i na dobrze rozgrzanym silniku wyszła moc max 104 KM a powinno być ok 125 KM. Rozumie, że lata robią swoje ale to chyba zbyt duży ubytek mocy. W ciągu ostatniego roku wymieniłem w nim rozrząd, czujnik temperatury, termostat i oczywiście filtry. Czyszczona była przepustnica i przepływomierz. Vag nie wykazuje żadnych usterek przy teście ogólnym Co może być tego powodem i co ewentualnie powinienem sprawdzić? Mama dostęp do vaga ale w ograniczonym, zakresie potrafię się nim posługiwać... Silnik ADR 1,8 benzyna 97r Edytowane 26 Stycznia 2009 przez MarceL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #2 Napisano 29 Stycznia 2009 Nikt nie wie? Czy może moja sytuacja jest beznadziejna dlatego nie ma żadnej odpowiedzi...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarceL Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2009 Jako, że robi się ogólnie cieplej i warunki do jazdy się poprawiają muszę podrążyć temat. Skoro chodzi dobrze na zimnym to chyba "mechanicznie" jest OK i stawiam na jakiś błąd w elektronice tylko co skoro VAG nic nie pokazuje, przepływomierz? No bo chyba to nie jest normalne że po nagrzaniu silnik słabnie...? Jeszcze raz proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek1079 Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2009 A ciśnienie na garach zmierzyłeś? Może to byc przyczyną. Ja w swoim nie mam mocy ani na zimnym ani na ciepłym, a teraz to jest i problem z odpaleniem. Na chwile obecną mam złe zdanie o nim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2009 (edytowane) Czyszczona była przepustnica i przepływomierz. i co? czyszczenie nic nie dało? przepraszam bardzo, ale zawsze jak widzę takie rzeczy na forum, to reaguję w podobny sposób... Edytowane 9 Maja 2009 przez marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #6 Napisano 10 Maja 2009 Ja mam u siebie to samo i też VAG nic nie pokazuje. Jak się uporasz z problemem to daj znać. Ja jutro jadę jeszcze do kumpla z serwisu VW może coś wskuram bo wyprzedzanie budzi we mnie grozę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #7 Napisano 11 Maja 2009 Witaj Marcel, jaki masz przebieg? Może katalizator się skończył i zatyka wydech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #8 Napisano 16 Maja 2009 Witam ponownie. Byłem u kumpla i VAG w końcu pokazał błąd 17958 - ciśnienie doładowania, różnica doładowania. Posprawdzaliśmy wszystkie przewody i ciśnienie oraz podciśnienie w nich. Ku zdziwieniu wszystko trzyma jak należy, oporność na czujnikach tez ok. Przepływka i termostat też ok. Na podmiankę wrzuciłem zawór N75 no i jazda testowa nie dała rezultatu. Jak się mulił tak się muli. No i zostało jedynie czyszczenie turbiny bo na bank zapiekają się kierowniczki. Jak prysnęliśmy bremsenem po kierowniczkach to szedł jak burza ale to krótkotrwały efekt ponieważ tyle syfu tam jest, że zostaje tylko czyszczenie. A co u ciebie jak efekty ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #9 Napisano 3 Maja 2010 (edytowane) Co prawda dawno to było,ale odświerzę temat U mnie w ADR'ze występuje ten sam problem...Jak jest ciepło na dworze to jakoś dziwnie słabnie i poszarpuje.Świece,przewody,cewka wymienione,filtry także.Dzisiaj pojeździłem trochę z odpiętą kostką przepływomierza i żadnych zmian nie zauważyłem-auto jeździ tak samo z i bez przepływki...Jakieś pomysły?Wydaje mi się że z odłączoną przepływką powinien być jeszcze słabszy...Jeszcze jedno-jest możliwość zmierzenia przepływki multimetrem?Jeżeli tak to jakie powinny być wartości?PZdr. Edytowane 3 Maja 2010 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 3 Maja 2010 No i ja się podłączę, bo mam to samo co Patryk i Marcel. A patrząc w avatary, to coś nie teges jest z silnikami ADR w wyższych temperaturach czy jaki H......? W dzien zrobiłem 400 km przy temperaturze zewnętrznej około 17-19 stopni i choć się w miarę zbierał na każdym biegu i nawet przy 140 czy 150 jak się depnęło na gaz, to czuć, że "idzie" ale jeszcze nie tak, jak powinien. A teraz w nocy jechałem przy temperaturze około 11 stopni i lepiej reagował na pedał gazu. W obu przypadkach temperatura na wskaźniku 90 stopni. Też już pomysły mi się skończyły - co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #11 Napisano 4 Maja 2010 No i ja się podłączę, bo mam to samo co Patryk i Marcel. A patrząc w avatary, to coś nie teges jest z silnikami ADR w wyższych temperaturach czy jaki H......? W dzien zrobiłem 400 km przy temperaturze zewnętrznej około 17-19 stopni i choć się w miarę zbierał na każdym biegu i nawet przy 140 czy 150 jak się depnęło na gaz, to czuć, że "idzie" ale jeszcze nie tak, jak powinien. A teraz w nocy jechałem przy temperaturze około 11 stopni i lepiej reagował na pedał gazu. W obu przypadkach temperatura na wskaźniku 90 stopni. Też już pomysły mi się skończyły - co to może być? No właśnie...Tylko zastanawia mnie czemu u mnie,jak odłączę przepływkę to niema praktycznie żadnej różnicy...VAG nic nie wskazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #12 Napisano 4 Maja 2010 Jeszcze jedno-jest możliwość zmierzenia przepływki multimetrem?Jeżeli tak to jakie powinny być wartości?PZdr. jest możliwość zmierzenia przepływomierza VAGiem pokaż co pokazuje... ewidentnie bzdury, skoro komputer się nie złości o brak przepływki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 4 Maja 2010 Maruś - chyba nie zrozumiałeś VAG nie pokazuje żadnych błędów a po odpięciu przepływki - nie ma różnicy w pracy silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 4 Maja 2010 Maruś - chyba nie zrozumiałeś VAG nie pokazuje żadnych błędów a po odpięciu przepływki - nie ma różnicy w pracy silnika. dziwne te ADRy adaptacji przepustnicy pewnie też się nie robi, bo na linkę jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #15 Napisano 4 Maja 2010 (edytowane) dziwne te ADRy adaptacji przepustnicy pewnie też się nie robi, bo na linkę jest? Tak jak napisał Danio Nic nie mówiłem o tym że nie wywala błędu jak jest odpięta A adaptację przepustnicy się robi z tego co ja wiem.Ale mniejsza o to.Jakieś pomysły? //EDIT// A jednak...Po podłączeniu pod VAG'a wyszło "niska wartość masy powietrza.Na wyłączonym silniku błąd da się spokojnie skasować,po załączeniu od razu się pojawia-skasować się nie da.Czyli jednak przepływka...Patrzałem w ofercie (bazie części) Foty i mają Bosch'a za 380 (po rabacie).Tu pytanie-jest to realna cena za przepływkę do ADR'a??Pozdrawiam EDIT// Dzisiaj przeczyściłem przepływkę...Co prawda osiągi się poprawiły,ale niestety na krótki czas podejrzewam to będzie dobre W następny weekend kolejne czyszczenie przepustnicy i tych wspaniałych potencjometrów,już jestem ciekaw efektu Edytowane 9 Maja 2010 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach