markiz Zgłoś #1 Napisano 25 Stycznia 2009 (edytowane) Witam, chcialem sie upewnic co do dmuchania z wlewu oleju, ale nie tyle powietrzem co jakby spalinami. Przeczytalem juz chyba wszystkie posty w tym temacie, ale nie znalazlem odpowiedzi. Wszystko sie zaczelo od wyciagniecia bagnetu, z ktorego tez dmuchalo jednak po przeczyszczeniu (przeplukaniu) zaworu cisnieniowego w pokrywie zaworow (odma byla czysta) ten objaw ustapil. Teraz ostro dmucha z wlewu, a w/w dym jest widoczny przez ok 3-4s po otwarciu, pozniej juz nie. Na poczatku myslalem, ze moze jest to mgla olejowa, ale zapach wskazuje na spaliny:(. Samochod mial wymieniana uszczelke pod glowica ok 15k temu i wtedy wydaje mi sie, ze tak nie bylo. czytalem ze PD-ki tak maja, ale niestety nie mam gdzie tego sprawdzic. Samochod ma teraz 200k przebiegu. Ponizej zamieszcze jeszcze logi, ktore co prawda mieszcza sie w tolerancjch ale: grupa 013 i 023 w statycznych i dynamicznych wg mnie nie wrozy nic dobrego, druga rzecz to to,ze chyba turbo troche sie za bardzo rozkreca, w porownaniu do innych AWX bo chwilami dmucha w okolicach 2600. Prosze jednak glownie o sugestie dotyczace stanu silnika. Ogolnie ma moc itd, ale remont silnika juz chyba nie na moje nerwy. Za kazda opinie - dzieki. Opis plikow: 1 - 000S 2 - 013S 023 S 3 - 001S 003 S 4 - 000D 001D 003D 008D 010D 5 - 011D 013D 023D Edytowane 26 Stycznia 2009 przez markiz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gnotek7 Zgłoś #2 Napisano 25 Stycznia 2009 Hm... Mój AWX też dmucha,Kolegi AWX dmucha,drugiego kolegi ATJ tez dmucha,czyli chyba tak ma byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markiz Zgłoś #3 Napisano 25 Stycznia 2009 No tak, ale prawdopodobnie powietrzem, a co z tym dymkiem zaraz po otworzeniu? Wczesniej raczej tego nie bylo. Olej to castrol 5W40 edge 505.01 i musze dolewac ok 1litra/15kkm przy drobnym wycieku, wiec w normie. Juz sam nie wiem, bo gdyby uszczelniacze zaworowe lub pierscienie to tak pieknie by nie bylo. A co z logami, ma ktos jakies sugestie co do stanu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #4 Napisano 25 Stycznia 2009 (edytowane) No tak, ale prawdopodobnie powietrzem, a co z tym dymkiem zaraz po otworzeniu? Wczesniej raczej tego nie bylo. Olej to castrol 5W40 edge 505.01 i musze dolewac ok 1litra/15kkm przy drobnym wycieku, wiec w normie.Juz sam nie wiem, bo gdyby uszczelniacze zaworowe lub pierscienie to tak pieknie by nie bylo. A co z logami, ma ktos jakies sugestie co do stanu? Też kiedyś panikowałem ale okazało się że nie spotkałem się z przypadkiem aby silnik na PD nie puszczał lekkiego dymku, a zaglądałem pod maske przy każdej okazji jaka się trafiła (giełda, znajomi itp). Mój tez puszcza lekki dymek, oleju praktycznie nie bierze, chodzi jak burza, sprowadzałem go osobiście i udokumentowany przelot to obecnie 185000. Poprzedni AJM miał to samo. Mśle że nie masz się czym martwić, ten temat zresztą był już poruszany i wyszło że chyba każdy PD'ek tak ma. grupa 13 i 23 w statycznych i dynamicznych wg mnie nie wrozy nic dobrego, nic złego też, ale niech jeszcze inni się wypowiedzą. Edytowane 25 Stycznia 2009 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #5 Napisano 25 Stycznia 2009 No tak, ale prawdopodobnie powietrzem, a co z tym dymkiem zaraz po otworzeniu? Wczesniej raczej tego nie bylo. Olej to castrol 5W40 edge 505.01... a KTO !!?? Ci kazal wlac TAKI olej?? nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markiz Zgłoś #6 Napisano 25 Stycznia 2009 a KTO !!?? Ci kazal wlac TAKI olej?? nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu !! a co z nim nie tak, jezeli moge wiedziec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #7 Napisano 25 Stycznia 2009 Podejrzewam ze tak ma byc - u mnie to samo --- scalone --- a KTO !!?? Ci kazal wlac TAKI olej?? nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu !! No wlasnie - co z tym olejem nie tak? Jest norma 505.01 to o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 25 Stycznia 2009 No to nie jesteście sami, u mnie też dmucha. Jeżdżę z tym już dwa lata i na razie jak dmuchał, tak dmucha i nie chce przestać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markiz Zgłoś #9 Napisano 25 Stycznia 2009 (edytowane) wiem, ze sie powtarzam, ale co z logami? Czy te korekcje moga byc az tak "rozjechane". Widzialem opinie o innych wykresach i pomimo tego ze nie bylo az takich roznic, niektorzy twierdzili, ze juz nie jest dobrze. Dzieki wszystkim za jakby nie bylo pocieszajace odpowiedzi Edytowane 26 Stycznia 2009 przez markiz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #10 Napisano 1 Lutego 2009 Podejrzewam ze tak ma byc - u mnie to samo--- scalone --- No wlasnie - co z tym olejem nie tak? Jest norma 505.01 to o co chodzi? TOO ze silnik PD potrzebuje SYNTETYKA !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwiatekwielki Zgłoś #11 Napisano 1 Lutego 2009 zuse Czy ty wiesz co ty piszesz http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_silnikowe_8211_jak_dobierac.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markiz Zgłoś #12 Napisano 1 Lutego 2009 TOO ze silnik PD potrzebuje SYNTETYKA !! To jest moj olej http://habi.pl/a17-castrol-edge-turbo-diesel-5w-40 i jest to syntetyk, wiec nie wiem co jest nie tak. Moze chodzi Tobie o marke castrol? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #13 Napisano 1 Lutego 2009 markiz SOORKI !! ALE BABOLA walnalem !! NIE DOCZYTALEM !! 5w40 to syntetyk....niewiem czemu ubzduralem sobie ze napisales 10w40 !! jeszcze raz SORKI ze sie czepiam...WYBACZYSZ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2009 u mnie tez delikatnie dmucha jak wyciagne bagnet. ale jak widac to norma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #15 Napisano 2 Lutego 2009 bez paniki. kazdy pd dmucha i bedzie dmuchal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian14 Zgłoś #16 Napisano 2 Lutego 2009 Witam, jak kupowałem auto to pierwszy egzemplarz który oglądałem dmuchał i z tego powodu go sobie odpuściłem ale po oglądnięciu czterech aut wszystkie dmuchały ,mówie sobie no nie co jest wszystkie zajeżdzone ale po głębszej analizie i przeczytaniu wielu opini o tym problemie dowiedziałem się że ten typ tak ma więc nic do bani musisz lać tylko olej z odpowiednią normą!jeżeli silnik jest suchy i nie bierze oleju więcej niż pół litra na 10 tys km to jest ok lać ON i jeździć :)Ja już mam 220 tys.przejechane z których sam zrobiłem 30tys bierze około 3 setek oleju na 10 tys i chodzi jak brzytawa zero problemów z motorem ,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris39 Zgłoś #17 Napisano 2 Lutego 2009 najważniejsze to przestrzegać określonych przez producenta norm przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #18 Napisano 2 Lutego 2009 (edytowane) Witam czytałeś ten post http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41657 Edytowane 2 Lutego 2009 przez szefomaciek22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markiz Zgłoś #19 Napisano 2 Lutego 2009 (edytowane) Witamczytałeś ten post http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41657 Tak trafiłem na ten watek ,jednak mnie martwił ten dymek, ktory wydobywa sie razem z powietrzem, a w cytowanym poscie wyraznie zostalo napisane,ze dmucha powietrze. Podejrzewam, ze u mnie sa to spaliny (zapach troche rozniacy sie od "zapachu" oleju) i stad to moje zatroskanie. Z drugiej strony olej w diesel'u tez nie "pachnie" jak w benzynie, wiec lepiej juz nie bede sie czepial. Jezeli cos wyjdzie w pozniejszej eksploatacji (chciaz widze ze to norma, gdyz niektorzy pisali rowniez o dymku) napisze w tym watku. Dziekuje wszystkim za pomoc. --- scalone --- markiz SOORKI !! ALE BABOLA walnalem !! NIE DOCZYTALEM !! 5w40 to syntetyk....niewiem czemu ubzduralem sobie ze napisales 10w40 !! jeszcze raz SORKI ze sie czepiam...WYBACZYSZ?? Jasne ! Juz myslalem, ze cos nie tak z marka Castrol. Chcialem kupic Motula jednak nie bylo mi dane Jednak jakby nie bylo najwazniejsza jest norma 505.01 :634: Edytowane 2 Lutego 2009 przez markiz Automatyczne z??czenie postów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szogun2007 Zgłoś #20 Napisano 25 Lutego 2009 jak silnik milo sobie robi klap klap hehe i odkrecicie korek wlewu i polozycie go swobodnie i nie leci on w gore z metr to nie jest zle hehe a ze dmucha to norma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach