Skocz do zawartości
markiz

Dmucha z wlewu oleju AWX - Ocena stanu silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcialem sie upewnic co do dmuchania z wlewu oleju, ale nie tyle powietrzem co jakby spalinami. Przeczytalem juz chyba wszystkie posty w tym temacie, ale nie znalazlem odpowiedzi. Wszystko sie zaczelo od wyciagniecia bagnetu, z ktorego tez dmuchalo jednak po przeczyszczeniu (przeplukaniu) zaworu cisnieniowego w pokrywie zaworow (odma byla czysta) ten objaw ustapil. Teraz ostro dmucha z wlewu, a w/w dym jest widoczny przez ok 3-4s po otwarciu, pozniej juz nie. Na poczatku myslalem, ze moze jest to mgla olejowa, ale zapach wskazuje na spaliny:(. Samochod mial wymieniana uszczelke pod glowica ok 15k temu i wtedy wydaje mi sie, ze tak nie bylo. czytalem ze PD-ki tak maja, ale niestety nie mam gdzie tego sprawdzic. Samochod ma teraz 200k przebiegu.

Ponizej zamieszcze jeszcze logi, ktore co prawda mieszcza sie w tolerancjch ale:

grupa 013 i 023 w statycznych i dynamicznych wg mnie nie wrozy nic dobrego, druga rzecz to to,ze chyba turbo troche sie za bardzo rozkreca, w porownaniu do innych AWX bo chwilami dmucha w okolicach 2600. Prosze jednak glownie o sugestie dotyczace stanu silnika. Ogolnie ma moc itd, ale remont silnika juz chyba nie na moje nerwy. Za kazda opinie - dzieki.

 

Opis plikow:

1 - 000S

2 - 013S 023 S

3 - 001S 003 S

4 - 000D 001D 003D 008D 010D

5 - 011D 013D 023D

000S.JPG

013_023St.JPG

001_003St.JPG

000 001 003 008 011D.jpg

011 013 023D.jpg

Edytowane przez markiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm... Mój AWX też dmucha,Kolegi AWX dmucha,drugiego kolegi ATJ tez dmucha,czyli chyba tak ma byc :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No tak, ale prawdopodobnie powietrzem, a co z tym dymkiem zaraz po otworzeniu? Wczesniej raczej tego nie bylo. Olej to castrol 5W40 edge 505.01 i musze dolewac ok 1litra/15kkm przy drobnym wycieku, wiec w normie.

Juz sam nie wiem, bo gdyby uszczelniacze zaworowe lub pierscienie to tak pieknie by nie bylo. A co z logami, ma ktos jakies sugestie co do stanu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, ale prawdopodobnie powietrzem, a co z tym dymkiem zaraz po otworzeniu? Wczesniej raczej tego nie bylo. Olej to castrol 5W40 edge 505.01 i musze dolewac ok 1litra/15kkm przy drobnym wycieku, wiec w normie.

Juz sam nie wiem, bo gdyby uszczelniacze zaworowe lub pierscienie to tak pieknie by nie bylo. A co z logami, ma ktos jakies sugestie co do stanu?

 

Też kiedyś panikowałem ale okazało się że nie spotkałem się z przypadkiem aby silnik na PD nie puszczał lekkiego dymku, a zaglądałem pod maske przy każdej okazji jaka się trafiła (giełda, znajomi itp). Mój tez puszcza lekki dymek, oleju praktycznie nie bierze, chodzi jak burza, sprowadzałem go osobiście i udokumentowany przelot to obecnie 185000. Poprzedni AJM miał to samo. Mśle że nie masz się czym martwić, ten temat zresztą był już poruszany i wyszło że chyba każdy PD'ek tak ma.

 

grupa 13 i 23 w statycznych i dynamicznych wg mnie nie wrozy nic dobrego,

 

nic złego też, ale niech jeszcze inni się wypowiedzą.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, ale prawdopodobnie powietrzem, a co z tym dymkiem zaraz po otworzeniu? Wczesniej raczej tego nie bylo. Olej to castrol 5W40 edge 505.01...

 

a KTO !!?? Ci kazal wlac TAKI olej?? nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a KTO !!?? Ci kazal wlac TAKI olej?? nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu !!

 

 

 

a co z nim nie tak, jezeli moge wiedziec? :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze tak ma byc - u mnie to samo

--- scalone ---

a KTO !!?? Ci kazal wlac TAKI olej?? nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu !!

 

No wlasnie - co z tym olejem nie tak? Jest norma 505.01 to o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie jesteście sami, u mnie też dmucha. Jeżdżę z tym już dwa lata i na razie jak dmuchał, tak dmucha :P i nie chce przestać :D;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem, ze sie powtarzam, ale co z logami? Czy te korekcje moga byc az tak "rozjechane". Widzialem opinie o innych wykresach i pomimo tego ze nie bylo az takich roznic, niektorzy twierdzili, ze juz nie jest dobrze.

Dzieki wszystkim za jakby nie bylo pocieszajace odpowiedzi :)

Edytowane przez markiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam ze tak ma byc - u mnie to samo

--- scalone ---

 

 

No wlasnie - co z tym olejem nie tak? Jest norma 505.01 to o co chodzi?

 

 

TOO ze silnik PD potrzebuje SYNTETYKA !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

markiz SOORKI !!

 

ALE BABOLA walnalem !! NIE DOCZYTALEM !! 5w40 to syntetyk....niewiem czemu ubzduralem sobie ze napisales 10w40 !!

 

jeszcze raz SORKI ze sie czepiam...WYBACZYSZ?? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez delikatnie dmucha jak wyciagne bagnet. ale jak widac to norma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez paniki. kazdy pd dmucha i bedzie dmuchal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak kupowałem auto to pierwszy egzemplarz który oglądałem dmuchał i z tego powodu go sobie odpuściłem ale po oglądnięciu czterech aut wszystkie dmuchały ,mówie sobie no nie co jest wszystkie zajeżdzone ale po głębszej analizie i przeczytaniu wielu opini o tym problemie dowiedziałem się że ten typ tak ma więc nic do bani musisz lać tylko olej z odpowiednią normą!jeżeli silnik jest suchy i nie bierze oleju więcej niż pół litra na 10 tys km to jest ok lać ON i jeździć :)Ja już mam 220 tys.przejechane z których sam zrobiłem 30tys bierze około 3 setek oleju na 10 tys i chodzi jak brzytawa zero problemów z motorem ,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze to przestrzegać określonych przez producenta norm przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak trafiłem na ten watek ,jednak mnie martwił ten dymek, ktory wydobywa sie razem z powietrzem, a w cytowanym poscie wyraznie zostalo napisane,ze dmucha powietrze. Podejrzewam, ze u mnie sa to spaliny (zapach troche rozniacy sie od "zapachu" oleju) i stad to moje zatroskanie. Z drugiej strony olej w diesel'u tez nie "pachnie" jak w benzynie, wiec lepiej juz nie bede sie czepial. Jezeli cos wyjdzie w pozniejszej eksploatacji (chciaz widze ze to norma, gdyz niektorzy pisali rowniez o dymku) napisze w tym watku. Dziekuje wszystkim za pomoc.

--- scalone ---

markiz SOORKI !!

 

ALE BABOLA walnalem !! NIE DOCZYTALEM !! 5w40 to syntetyk....niewiem czemu ubzduralem sobie ze napisales 10w40 !!

 

jeszcze raz SORKI ze sie czepiam...WYBACZYSZ?? :P

 

 

Jasne :)! Juz myslalem, ze cos nie tak z marka Castrol. Chcialem kupic Motula jednak nie bylo mi dane :) Jednak jakby nie bylo najwazniejsza jest norma 505.01 :634:

Edytowane przez markiz
Automatyczne z??czenie postów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak silnik milo sobie robi klap klap hehe i odkrecicie korek wlewu i polozycie go swobodnie i nie leci on w gore z metr to nie jest zle hehe a ze dmucha to norma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności