Skocz do zawartości
Gość bartpark

Spadek mocy i kopcenie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartpark

Witam wszystkich

Mam problem mój passat 1.9 TDI AFN 98r. strasznie dymi przy dodawaniu gazu a koło 2 tys. obrotów przestaje równomiernie przyśpieszac, za to zostawia za sobą kupę dymu koloru ciemno szarego pali też trochę więcej niż powinien.Byłem u kilku mechaników ale żaden nic konkretnego mi nie powiedział każdy chciał wymieniac coś innego.

Może ktoś miał podobny problem?

Co mogę zrobic?Od czego zacząc?

Może znacie jakiś dobry warsztat we Wrocławiu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj już zaglądałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartpark

Od trzech dni przeglądam wszystkie fora na ten temat ale nic konkretnego nie znalazłem .

A chciałbym wiedziec co padło i nie wymieniac na darmo dzałających rzeczy od przepływomierza do pompy wtryskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tych mechaników do których pojechałeś to zostaw sobie na wypadek wymiany klocków.

Proponuje podjechać do kogoś kto ma pojecie o dieslu - masz u siebie w mieście oddział Master'sa - tu masz kontakt

Podjedz do niego na diagnoze, albo jakiegos innego tunera w okolicy - nie Ci VAGiem opuka autko bo inaczej to mozna pół auta wymienić.

Powodów moze być bardzo duzo - ja bym stawiał na problem z powietrzem, ale na forum to wróżenie z fusów:)

 

Jedz na diagnostyke - mądra głowa podpieta do VAGa prawde Ci powie....:)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartpark

Witam wszystkich

Znalazłem w końcu porządnego mechanika i okazało się że miałem dziurawy intercooler i pękniętą rurkę doprowadzającą powietrze .

Dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomy666

Hej. I co z tym dziurawym intercoolerem? Da się go poddać regeneracji czy też kupiłeś nowy? Jakie są koszty takiej "imprezy"? Ile wyniosły Cię całkowite koszty naprawy? Interesuje mnie to, ponieważ też mi kopci przy przyspieszaniu i dodatkowo około 2 tys obrotów jest jakby lekka "dziura". Początkowo myślałem, że to paliwo, ale zmieniłem kilka stacji i jest to samo. Z góry dzięki za info :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szewc

Sprawdź czy nie masz dziurki w rurze doprowadzającej powietrze, ja tam też kiedyś miałem i było to samo co u was :) Jeżeli to ona, to nawet nie próbuj jej kleić tylko kup nową :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartpark

Witam

Intercooler został czymś sklejony oprócz tego została wymieniona jedna guma doprowadzająca powietrze kosztowało mnie to 100 zł.

Przestał dymić ale dalej mam jakiś problem z przyśpieszaniem tak jakby czasami coś go blokowało tak samo na trasie raz jedzie bez problemu 160 i więcej ,a za chwilę ledwo 120 wyciąga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od jakiegos czasu mam niemaly kopot z moim paskiem (1,9tdi, 131KM,AVF,2003r), mianowicie po przekroczeniu 3000obr autko kompletnie traci moc (ale nie przechodzi w tryb serwisowy) i zaczyna straszliwie kopcic na czarno, masakrą jest to ze nie koduje zadnego bledu. I tak wymienilem N75, sprawdzili mi turbine, wszystkie weze dolotowe szczelne, wymieniony N18, wyczyszczony EGR i nadal nic, doslownie rece opadaja, podpinalem sie i do laptopow z VAG-iem i do VAG 1551 i do VAG 1552 nigdzie nie lapie zadnego kodu bledu.

 

Blagam podpowiedzcie cos bo na dniach wpadne w jakas cholerna depreche - kompletny brak pomyslów co dalej z tym fantem robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...kopcenie na czarno to zwykle wynik zlej pracy: wtryskiwaczy (u ciebie pompo-..), pompy paliwa,.... a jak twoj przeplywomierz??:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no przeplywki jeszcze tylko nie wymienialem (podmienialem) bo nie mam dostepu do zadnej na szybka podmianke i sprawdzenie a nie chce w ciemno 250 zl wywalac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Panauto

MIałem to samo, u mnie to była wina intercoolera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

wlasnie wrocilem z pojedynku z paskiem i wygralem :)))

otoz caly ten bajzel z utrata mocy zostal spowodowany przez filtr powietrza (wymieniany ponad miesiac temu), nie wiem jakim cudem ale rozerwalo mi filtr i te "plastikowe spawy" (przyjmijmy ze tak to sobie nazwalem) na spodzie filtra polecialy dalej wylamujac kawalki oslony przeplywomierza, ktore zrobily w nim spustoszenie, wsadzilem nowy filtr i nowa przeplywke no i autko zachowuje sie jak mlody bog.

 

Dzieki za podpowiedzi chlopaki. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam od niedawna taki sam problem,pasek 1.9 td b-4 nie ma wogóle mocy max 50:( strasznie kopci na czarno nawet na postoju po dodaniu gazu,oczywiscie nasuwa sie na mysl turbo wtryski... moze cos jeszcze macie jakies pomysły? jak wyglada regeneracja turbo wiem ze ceny zaczynaja sie od ok 800zł w góre,czy warto jest inwestowac wieksza kase,bo rozbierznosc cenowa na rynku jest spora,dodam ze jestem z lubelskiego moze znacie jakies namiary na dobra firme od regeneracji,moze miał ktos stycznosc z ta firma http://www.reampoland.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na giełdzie w Szczecinie - Płoni i wziąłem od Gościa wizytówkę TT'' Turbotech Turbosprężarki'' Poznań ul. Samotna 4 , Tel 061/8300491 ; 606 224462 . http://www.turbotech.pl Być może komuś się przyda ten kontakt;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam od niedawna taki sam problem,pasek 1.9 td b-4 nie ma wogóle mocy max 50:( strasznie kopci na czarno nawet na postoju po dodaniu gazu,oczywiscie nasuwa sie na mysl turbo wtryski... moze cos jeszcze macie jakies pomysły? jak wyglada regeneracja turbo wiem ze ceny zaczynaja sie od ok 800zł w góre,czy warto jest inwestowac wieksza kase,bo rozbierznosc cenowa na rynku jest spora,dodam ze jestem z lubelskiego moze znacie jakies namiary na dobra firme od regeneracji,moze miał ktos stycznosc z ta firma http://www.reampoland.pl/

 

Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od intercoolera i filtra . Przy dodawaniu gazu na postoju posłuchaj pod maską czy nie słyszysz syczenia powietrza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podepne się przy okazji...

Dzisiaj zauważyłem,że autko straciło moc przy ok.3500obr....no i dzięki forum wyczyściłem zawór N75 i ...autko jak nowe...przejechałem się z 10 km i postawiłem w garażu.Po godzinie wychodzę i kręcę niesamowicie długo (ok.20 s.) i odpala,ale...ciężko i jakby się rozrząd przestawił tak wali...odpowietrzyłem wtryski jeden po drugim i nadal to samo...czyżby rozrząd sam się przestawił bo wali niemiłosiernie...nie odpalam go bo mam pietra...Czy ktoś miał coś takiego,lub słyszał o tym???Gdy odpalę to widzę w lusterku wstecznym jasny dymek,a po wyjściu i zgaszeniu śmierdzi dziwną wonią spalin-nie tak jak zawsze-bardziej jakby spalone te spaliny czuć.

Pzdr.Tomay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sydney

Witam, mam paska 1,9 Tdi, 115 km, ATJ, 2000r.

Mam mianowicie podobne problemy ze spadkiem mocy, ale dodatkowo rzucanie silnikiem.

Opisze krok po kroku co się dzieje i co już mi kazali wymienić. Niestety bez Skutku.

Kiedy Auto jest zimne to odpala bez problemu, ale kiedy się zagrzeje i go zgaszę, odpale za chwilke to obroty wskakują mi na 2200 i rzuca mi silnikiem jak cholera. Po czym za chwilke spada na 900 obr. Na luzie obroty falują z 900 na 1100 obr i odwrotnie (dodam że bez różnicy czy klima jest włączona, światła itd czy wyłączone to wszystko). Traci moc na ponad 2500obr. Wtedy muszę go zgasić i odpalić znowu i jest przez jakiś czas ok, później znowu utrata mocy. Na diagnostyce wyszły 2 błędy:

462D- Regulacja ciśnienia doładowania- powyżej granicy regulacji :200 złotych

4500- Czujnik temperatury płynu chłodzącego(niebieski): Przerwa/zwarcie do plusa -80 złotych

 

Wymieniłem oba te czujniki i dalej to samo się dzieje:/.

Dodam że to tylko wtedy kiedy auto jest Ciepłe.

 

Może to przepływka?? Ale mechanik Twierdzi że to by wyszło na diagnostyce. A oryginał kosztuje 490 zeta, więc jeżeli to nie to, to znowu wydatek bez sensu.

Proszę o pomoc. Może ktoś miał podobne objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Mam następujący problem:

-pedał gazu wydaje się być twardy i nie można go wcisnąć do 'dechy' w czasie jazdy. kiedy jadę 20km/h na drugim biegu i wciskam maksymalnie gaz auto nie przyśpiesza dynamicznie (koła nie piszczą tylko auto delikatnie przyśpiesza) dodam, że kiedy silnik pracuję na biegu jałowym to turbina cały czas gwiżdże.

 

pozdrawiam:

barthek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie!

Mam następujący problem:

-pedał gazu wydaje się być twardy i nie można go wcisnąć do 'dechy' w czasie jazdy. kiedy jadę 20km/h na drugim biegu i wciskam maksymalnie gaz auto nie przyśpiesza dynamicznie (koła nie piszczą tylko auto delikatnie przyśpiesza) dodam, że kiedy silnik pracuję na biegu jałowym to turbina cały czas gwiżdże.

 

pozdrawiam:

barthek

gwiżdże bo ma luzy na wirniku a auto by zamielić z 2 to potrzebuje obrotów rzędu 2500-3000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności