Skocz do zawartości
herbu

Dziwne objawy na wyższych obrotach.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeszukałem dość dokładne forum, ale nie znalazłem podobnego tematu do mojego. Otóż sprawa wygląda następująco: Podczas jazdy z prędkością 60-80 km/h, na 5 biegu przy niskich obrotach temperatura silnika rośnie do około 92 stopni. (termostat raczej jest na 99% sprawny). Podczas zwiększenia obrotów (np. jazda pod górę na 3 biegu - tak około 3500-4000 tys. obr/min - zapala się kontrolka ciśnienia oleju, ale o dziwo temperatura spada do prawidłowych 87-89 stopni. Po odpuszczeniu gazu i zmniejszeniu obrotów kontrolka przestaje się świecić i wszystko wygląda ok.

Pierwszą moją diagnozą jest uszczelka pod głowicą. Gdy kupiłem auto 2 lata temu widać już było, że się ona poci, ale zwiększonego wycieku, czy też zużycia oleju nie odnotowałem. Płynu chłodniczego też nie ubywa, w oleju nie widać śladów mazi, jak przy typowych objawach walniętej uszczelki, pod korkiem co prawda zbiera się taki osad, ale to raczej wina jazdy na gazie na krótkich dystansach przy ujemnej temperaturze. Natomiast po rozgrzaniu i przejechaniu dłuższego dystansu ten osad znika. Dodam, że auto trochę dymi na biało, ale skoro płynu nie ubywa (choć jakieś tam zużycie występuje - około 0,2 l / 1000 km), to jednak chyba za duże ilości go nie są spalane.

I tu nie bardzo mam pojęcie co się dzieje. Czy to jednak uszczelka, czy też może coś innego? Poradźcie, proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a z ta kontrolka oleju to juz tak dlugo???? bo jesli dlugo to mozna to uznac ze jakis blad czujnika cisnienia oleju,poniewaz jak czesto to sie zdarza to dawno silnik by juz sie przytarl. benzynowe silniki sa na to bardzo czule.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to kontrolka zaświeciła mi się 2 razy i za każdym razem, gdy przycisnąłem mocno pod górkę. Czy wina czujnika? Raczej nie, bo podczas jazdy na niskich obrotach (tak do 2800-3000) kontrolka się nie świeci. Więc jakieś inne pomysły? Ja coraz bardziej obstawiam na uszczelkę pod głowicą, ale pewien na 100% nie jestem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik oleju, często padają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co ma uszczelka do kontrolki cisnienia oleju??? przy twoim przebiegu obstawiam cos z elektryka. watpie zeby pompa oleju miala jakas usterke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek7700

coz.... moze od najprostszego pytania... a stan olej posiada kolega? jesli przy wysokich obrotach zapala sie kontrolka to moze pompa oleju juz sie rozpada? i na wysokich obrotach w jakis sposob gubi olej i nie podaje cisnienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kiedy był olej zmieniany i jaki filtr ? Masz może filtrona ? Z nimi takie szopki sie działy, kiedyś opisywał to JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co ma uszczelka do kontrolki cisnienia oleju??? przy twoim przebiegu obstawiam cos z elektryka. watpie zeby pompa oleju miala jakas usterke

Tak, tylko dlaczego kontrolka zapala się tylko przy wyższych obrotach? A poza tym, to chyba jednak uszczelka jakoś się ma do układu smarowania.

coz.... moze od najprostszego pytania... a stan olej posiada kolega? jesli przy wysokich obrotach zapala sie kontrolka to moze pompa oleju juz sie rozpada? i na wysokich obrotach w jakis sposob gubi olej i nie podaje cisnienia?

Oleju w normie (1/4 bagnetu). Może warto dolać? Być może pompa, gdyż tylko na wyższych obrotach kontrolka się zapala. To byłby jakiś trop - być może nie wyrabia już ze smarowaniem?

No i kiedy był olej zmieniany i jaki filtr ? Masz może filtrona ? Z nimi takie szopki sie działy, kiedyś opisywał to JAFO

Olej zmieniany 8 tys. temu, filtr niby niemieck zamiennik firmy SCT - taki w kolorze niebieskim :)

Edytowane przez herbu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dolałem oleju do poziomu 3/4 na bagnecie - zobaczymy, czy coś się zmieni. A jak sprawdzić działanie pompy oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy niskich obrotach temperatura silnika rośnie do około 92 stopni.

 

może pompa wodna nie wyrabia, one też się zużywają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem wczoraj sprawę i myślę, że takie objawy, czyli zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju przy wyższych obrotach, mogą być powodowane padającą pompą oleju. Być może ta pompa nie wyrabia przy wyższych obrotach z pompowaniem i rozprowadzaniem oleju. Jak sprawdzić taką pompę, żeby niepotrzebie nie kupować i wymieniać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warsztat i manometr,dla jednego sprawdzenia nie warto kupowac manometru i dobierac koncowki,chyba ze masz mozliwosc pozyczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla wyjaśnienia - problem dawno rozwiązany. Wystarczyło zmienić olej na lepszy. Odkąd leje Mobil1, w/w sytuacja nigdy się nie powtórzyła, a minęło już sporo czasu. Tak więc problem rozwiązany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał taki problem w B5 3BG z 2001, autko normalnie mu sie zachowywało, ale jak wybrał się w podróż około 1700 km to powyżej prędkości 120 km zapalała mu się kontrolka oleju. Powodem był zapchany smok w misce olejowej. 600 PLN mu wywiało z portfela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności