Gość sirus25 Zgłoś #1 Napisano 18 Lipca 2006 Witam. Mam następujący problem z moim passkiem. Zmieniając biegi przy wysokich obrotach biegi wchodzą cieżko - tak jakby "na 2 razy" - nie wiem jak to inaczej opisać. Jeśli po wcisnięci sprzęgła - poczekm chwilę - aż zmniejszą się obroty - biegi wchodzą bezproblemowo. Co może być tego przyczyną?Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Jacek SIRUS25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasmanteria Zgłoś #2 Napisano 18 Lipca 2006 Spróbuj troszke podciągnąć sprzęgło!Ale nie za dużo bo zacznie się ślizgać!Wystarczy tak żeby na pedale wzrosło z 0.5 cm.Powinno pomóc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw Zgłoś #3 Napisano 18 Lipca 2006 a czy sprzęgło nie jest czasem chydrauliczne???????którego nie da sie regulować........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205 Zgłoś #4 Napisano 18 Lipca 2006 synchronizatory , koniec sprzęgła typowe objawy , czy na wszystkich biegach jest tak samo ? czy sprzęgło nie zaczyna ślizgać?sprzęgło jest samoregulujące więc nie podciągniesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jacekczewa Zgłoś #5 Napisano 18 Lipca 2006 Czyżby wszystkie paski miały miały padnięte skrzynie ( ironia) tzn padniete synchronizatory,sprzegła - bo widze ze w wielu paskach ( takze moim) jest problem z szybka zmianą biegów - a gotowym lekarstwem wg co niektórych ( ironia) jest rozebrac skrzynie i wymienić sprzegło, synchronizatory itp. Opanujcie sie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205 Zgłoś #6 Napisano 18 Lipca 2006 vw passat b3 2,0 gt 16v takiego miałem i szybka zmiana biegu powodowała zgrzyt , wymieniłem synchronizatory i sprzęgło na nowe i przeszło wszystko . pozatym te samochody nie są nowe tylko używane więc niewiem co jest ironią ? a co przebiegiem i zużyciem materjałów . w moim tak było i pomogła wymiana , pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 18 Lipca 2006 Spróbuj troszke podciągnąć sprzęgło Sprzęgło jest samoregulujące!!! Sprawdż olej w skrzyni :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sirus25 Zgłoś #8 Napisano 18 Lipca 2006 W moim przypadku nie ma mowy o zgrzytach przy zmianie biegów. Poprostu wchodzą ciężko, tak jakby cos blokowało . zauważyłem to w szczególności przy biegach 3,4,5 - także (a raczej zwłaszcza) przy szybkich redukcjach. W zasadzie po jakims czasie można się przeyzwyczaic do tego żeby zmieniać bieg dopiero gdy po wciśnieciu sprzęgła obroty się zmniejszą, ale chyba nie o to chodzi. Pozdrawiam SIRUS25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #9 Napisano 18 Lipca 2006 w szczególności przy biegach 3,4,5 - także (a raczej zwłaszcza) przy szybkich redukcjach Myślałem o synchronizatorze ale jeżeli byłby walnięty to by nie wchodziły raczej biegi górne ( 1,3,5 ) Jeszcze raz- sprawdzałes olej w skrzyni :609: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sirus25 Zgłoś #10 Napisano 18 Lipca 2006 Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i faktycznie jest go chyba troche mało - po wykreceniu korka (tego bocznego) olej nie wyciekał, palcem był jednak wyczuwalny zdecydowanei poniżej otworu. Jutro kupie olej (Mobil 75W90 syntetyk ?) - doleje - i dam znac na forum czy zaszły jakieś zmieny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2006 Jutro kupie olej (Mobil 75W90 syntetyk ?) - doleje - i dam znac na forum czy zaszły jakieś zmieny To może jakąś fotkę machniesz przy okazji, typu co odkręcić żeby sprawdzić, gdzie wlać. Byłbym wdzięczny a pewnie jeszcze komuś by sie przydało :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205 Zgłoś #12 Napisano 19 Lipca 2006 synchronizator nie jest jeden tylko do kazdego ,biegu jest jeden , a może masz zapowietrzone to sprzęło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobi220 Zgłoś #13 Napisano 21 Lipca 2006 Też miałem problem ze zmiana biegów w passacie, po sprawdzeniu stanu zdecydowałem sie na wymiane. Wszystko przeszło jak ręką odioł, przawie jak po remoncie, z tego co wiedzę na forum to o stan oleju w tych skrzyniach trzeba dbac bo inaczej wszystko sie wali. :610: Pozdarawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach