Skocz do zawartości
Gość sirus25

Haczenie biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sirus25

Witam. Mam następujący problem z moim passkiem. Zmieniając biegi przy wysokich obrotach biegi wchodzą cieżko - tak jakby "na 2 razy" - nie wiem jak to inaczej opisać.

Jeśli po wcisnięci sprzęgła - poczekm chwilę - aż zmniejszą się obroty - biegi wchodzą bezproblemowo. Co może być tego przyczyną?Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Jacek SIRUS25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj troszke podciągnąć sprzęgło!Ale nie za dużo bo zacznie się ślizgać!Wystarczy tak żeby na pedale wzrosło z 0.5 cm.Powinno pomóc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

a czy sprzęgło nie jest czasem chydrauliczne???????którego nie da sie regulować........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205

synchronizatory , koniec sprzęgła typowe objawy , czy na wszystkich biegach jest tak samo ? czy sprzęgło nie zaczyna ślizgać?sprzęgło jest samoregulujące więc nie podciągniesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacekczewa

Czyżby wszystkie paski miały miały padnięte skrzynie ( ironia) tzn padniete synchronizatory,sprzegła - bo widze ze w wielu paskach ( takze moim) jest problem z szybka zmianą biegów - a gotowym lekarstwem wg co niektórych ( ironia) jest rozebrac skrzynie i wymienić sprzegło, synchronizatory itp. Opanujcie sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205

vw passat b3 2,0 gt 16v takiego miałem i szybka zmiana biegu powodowała zgrzyt , wymieniłem synchronizatory i sprzęgło na nowe i przeszło wszystko . pozatym te samochody nie są nowe tylko używane więc niewiem co jest ironią ? a co przebiegiem i zużyciem materjałów . w moim tak było i pomogła wymiana , pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuj troszke podciągnąć sprzęgło

Sprzęgło jest samoregulujące!!!

Sprawdż olej w skrzyni :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sirus25

W moim przypadku nie ma mowy o zgrzytach przy zmianie biegów. Poprostu wchodzą ciężko, tak jakby cos blokowało . zauważyłem to w szczególności przy biegach 3,4,5 - także (a raczej zwłaszcza) przy szybkich redukcjach. W zasadzie po jakims czasie można się przeyzwyczaic do tego żeby zmieniać bieg dopiero gdy po wciśnieciu sprzęgła obroty się zmniejszą, ale chyba nie o to chodzi.

Pozdrawiam SIRUS25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w szczególności przy biegach 3,4,5 - także (a raczej zwłaszcza) przy szybkich redukcjach

Myślałem o synchronizatorze ale jeżeli byłby walnięty to by nie wchodziły raczej biegi górne ( 1,3,5 )

Jeszcze raz- sprawdzałes olej w skrzyni :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sirus25

Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i faktycznie jest go chyba troche mało - po wykreceniu korka (tego bocznego) olej nie wyciekał, palcem był jednak wyczuwalny zdecydowanei poniżej otworu. Jutro kupie olej (Mobil 75W90 syntetyk ?) - doleje - i dam znac na forum czy zaszły jakieś zmieny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro kupie olej (Mobil 75W90 syntetyk ?) - doleje - i dam znac na forum czy zaszły jakieś zmieny

 

To może jakąś fotkę machniesz przy okazji, typu co odkręcić żeby sprawdzić, gdzie wlać. Byłbym wdzięczny a pewnie jeszcze komuś by sie przydało :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205

synchronizator nie jest jeden tylko do kazdego ,biegu jest jeden , a może masz zapowietrzone to sprzęło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem ze zmiana biegów w passacie, po sprawdzeniu stanu zdecydowałem sie na wymiane. Wszystko przeszło jak ręką odioł, przawie jak po remoncie, z tego co wiedzę na forum to o stan oleju w tych skrzyniach trzeba dbac bo inaczej wszystko sie wali. :610: Pozdarawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności