irokez Zgłoś #81 Napisano 31 Stycznia 2009 ok MAPET. Skoro według Ciebie to jest nielegal to czekam na konkretny przepis. Numer artykułu itp. Jak znajdziesz tak owy to szacun. W Polsce nie ma takiego. Ale szukaj. Powodzenia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #82 Napisano 31 Stycznia 2009 po 1 tzw hidy xenon nie maja homologacji po 2 lamp z zarnikiem ma inna homologacje niz zwykla wiec to dalej kolejny nielegal po 3 kazde auto zeby dostac homologacje na xenon musi meic bita homologacje na lampie, miec samopoziomowanie i spryskiwacze po 4 zmieniajac dowolna rzecz w aucie na taka bez homologacji a tym jest xenon hid sprawaiasz ze twoja lampa nie ma juz homologacji bo ma niehomologowane zrodlo swiatla co za tym idzie nie mozesz tego uzywac nie musi byc przepisu ktory mowi o kazdym elemencie auta z osobna.. ale zakladajac taka rzecz jak np dzwi bez klamek - drzi traca homologacje = auto nie jest zgodne z prepisami... to samo w przypadku np pojedynczej wycieraczki homa made czy xenonów chinskich... reasumujac i tak bym zalozyl do soczewki xeonon jak bym nie mial oryginalnie i tak Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #83 Napisano 31 Stycznia 2009 miec samopoziomowanie i spryskiwacze Tylko w nowych autach jest to wymagane. kazde auto zeby dostac homologacje na xenon musi meic bita homologacje na lampie, Czyli Twoje lampki tez stracily homologacje kiedy wlozyles HIDy do swiatel drogowych. reasumujac i tak bym zalozyl do soczewki xeonon jak bym nie mial oryginalnie i tak No i po co ta cala dyskusja, kto chce ten zalozy, a kto jest przeciwny niech niezaklada, jezeli jest to zalozone z glowa i swiatla sa dobrze ustawione, to niema bata by osleoialy. Ja jezdze wiekszosc w Niemczech z HIDami i jak narazie niebylo zadnych problemow, prawo tez mowi, ze swiatlo ma byc koloru zoltego lub bialego, co przy nielegalnym xenonie do 6000K jest. Tu link do tematu ktory znalazlem w necie: http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irokez Zgłoś #84 Napisano 31 Stycznia 2009 no i dokładnie tak jak HUDZIOR pisze. Ja nie wiem czemu MAPET tak sie uczepił tego nielegala. Ja kupiłem oryginalne lampy z xenonami i mam na nie papiery z wbitą homologacją a na dodatek numerowane i gdzie tu nielegal. Że fabrycznie ich nie było?? To po co sprzedają inne skoro to miał by być nielegal?? Tu jestem pewny swojej racji zresztą ten cały post już o tym mówił . Trzeba by go przeczytać jeszcze raz w całości. Ale racja racją że każdy postąpi według swego. Ja przeszedłem wszelkie przeglądy, byłem nawet na kontroli rozpraszania światła i wszystko przeszedłem pozytywnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #85 Napisano 1 Lutego 2009 Czyli Twoje lampki tez stracily homologacje kiedy wlozyles HIDy do swiatel drogowych. zgadza sie... dobra nie bede wchodzil w dyskusje .... bo sie moze ciagnac w nieskonczonosc... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #86 Napisano 2 Lutego 2009 po 1 tzw hidy xenon nie maja homologacjipo 2 lamp z zarnikiem ma inna homologacje niz zwykla wiec to dalej kolejny nielegal po 3 kazde auto zeby dostac homologacje na xenon musi meic bita homologacje na lampie, miec samopoziomowanie i spryskiwacze po 4 zmieniajac dowolna rzecz w aucie na taka bez homologacji a tym jest xenon hid sprawaiasz ze twoja lampa nie ma juz homologacji bo ma niehomologowane zrodlo swiatla co za tym idzie nie mozesz tego uzywac nie musi byc przepisu ktory mowi o kazdym elemencie auta z osobna.. ale zakladajac taka rzecz jak np dzwi bez klamek - drzi traca homologacje = auto nie jest zgodne z prepisami... to samo w przypadku np pojedynczej wycieraczki homa made czy xenonów chinskich... reasumujac i tak bym zalozyl do soczewki xeonon jak bym nie mial oryginalnie i tak Dlatego ja mam w nosie lipne HIDy, odkladam kase i robie ori bi-xenon + spryski + autopoziomowanie, jeden nasz forumowicz dokonal juz takiej zmiany niemczech a ja znalazlem zaklad ktory mi to zrobi, co prawda kooooooszty wysokie ale przynajmniej bede mial czyste sumienie i homologacje razem z dopuszczeniem do ruchu (wbicie do dowodu) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #87 Napisano 3 Lutego 2009 znalazlem zaklad ktory mi to zrobi, co prawda kooooooszty wysokie ale przynajmniej bede mial czyste sumienie i homologacje razem z dopuszczeniem do ruchu (wbicie do dowodu) No no podziwiam samozaparcia. Tylko czy warto wbijać się w koszta? Autem ile będziesz jeździł? No ale Paweł będę ci kibicował. Samopoziomowanie to największe koszty. Też się dowiadywałem ale szybko ochłonąłem. 2 lampy ori. bixenon na alledrogo 1800zł, spryskiwacze z pompką i przewodami i instalacją 1500zł, system samopoziomowania ok 2000-3000zł. Do tego rzeźba auta i koszty tych przeróbek wyjdzie wartość ok 1/3 wartości auta, które i tak traci na wartości z roku na rok. Ale życzę powodzenia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #88 Napisano 3 Lutego 2009 Dobrze piszesz Jacku. Chyba Sedris nie do końca to przemyślałeś Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #89 Napisano 3 Lutego 2009 No no podziwiam samozaparcia. Tylko czy warto wbijać się w koszta? Autem ile będziesz jeździł? No ale Paweł będę ci kibicował. Samopoziomowanie to największe koszty. Też się dowiadywałem ale szybko ochłonąłem. 2 lampy ori. bixenon na alledrogo 1800zł, spryskiwacze z pompką i przewodami i instalacją 1500zł, system samopoziomowania ok 2000-3000zł. Do tego rzeźba auta i koszty tych przeróbek wyjdzie wartość ok 1/3 wartości auta, które i tak traci na wartości z roku na rok. Ale życzę powodzenia. Jacku , co do tego samopoziomowania ,to 2 -3 tyś to trochu przesadziłeś. samopoziomowanie mnie wyszło 1 tyś na nowych częściach. a rzezby w samochodzie nierobiłem wszystko zostaje jak w serii. pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #90 Napisano 3 Lutego 2009 Co nie zmienia postaci rzeczy że koszt jest spory. Ale w końcu to jego finanse więc pozostaje trzymać kciuki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #91 Napisano 3 Lutego 2009 Co nie zmienia postaci rzeczy że koszt jest spory. Ale w końcu to jego finanse więc pozostaje trzymać kciuki. Ma czas na szukanie części , może gdzieś kiedyś coś mu się trafi za dobrą cene . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #92 Napisano 3 Lutego 2009 Jacku , co do tego samopoziomowania ,to 2 -3 tyś to trochu przesadziłeś.samopoziomowanie mnie wyszło 1 tyś na nowych częściach. a rzezby w samochodzie nierobiłem wszystko zostaje jak w serii. pozdrawiam a co z regulacją lamp za pomocą vaga? też masz? jeśli wszystko zrobiłeś to chylę czoła, możesz powiedzieć ile Cie całość wyniosła? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #93 Napisano 3 Lutego 2009 Jacku , co do tego samopoziomowania ,to 2 -3 tyś to trochu przesadziłeś. Chyba tak, skoro tak mówisz. jeśli wszystko zrobiłeś to chylę czoła, możesz powiedzieć ile Cie całość wyniosła? Też mnie to interesuje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #94 Napisano 3 Lutego 2009 (edytowane) a co z regulacją lamp za pomocą vaga? też masz?jeśli wszystko zrobiłeś to chylę czoła, możesz powiedzieć ile Cie całość wyniosła? po zamontowaniu samopozi. zanim pojechałem na kompa ,lampy jechały odrazu dół góra ,ale nieragowały na czujnik na zawieszeniu i i pojechałem na kompa koleś z warsztatu pojechał przez kompa lampami góra dół i powiedział ,że więcej nic niewie o żadnych czujnikach .Doszukałem się błędu przy montażu ,-wypiołem jeden pin i wpiełem się innym a miały być złączone razem ... teraz czujniki reagują na np dociążenie ale i tak wydaje mi się ,że lampy jeszcze za nisko świecą .Miałem kupić vaga od kolegi z forum ale narazie nie ma na stanie więc ustawianie będzie trochu pózniej . pytasz o koszty ? samopoziomowanie dwa nowe sensory + mocowania 70 euro kabel - 90 euro sterownik regulacji - 50 euro lampy - nówki sztuki z nowymi przetwornicami i żarnikami UWAGA 230 EURO !!!!! udało mi się wychaczyć na aukcji na ebayu a co w tym śmiesznego wcześniej kupiłem używki i sprzedałem je za 500 euro też na ebayu wniosek kto szuka ten znajdzie Suma na nowych częściach 1800 zł pozdrawiam Edytowane 3 Lutego 2009 przez kris22bln Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość *Tomal* Zgłoś #95 Napisano 3 Lutego 2009 A ja mam też pytanko.Zakupiłem 2Xsoczewka IN PRO.Mam zamiar wrzucić Hida 6000k.Tylko zastanawia mnie jedno czy nie uszkodzi klosza lampy?.Klosz jest z włókien nie ze szkła a wymiennych kloszy niema. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #96 Napisano 3 Lutego 2009 A ja mam też pytanko.Zakupiłem 2Xsoczewka IN PRO.Mam zamiar wrzucić Hida 6000k.Tylko zastanawia mnie jedno czy nie uszkodzi klosza lampy?.Klosz jest z włókien nie ze szkła a wymiennych kloszy niema. Nieboj sie nic sie lampie niestanie, xenon daje mniej ciepla niz zarowka halogenowa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość *Tomal* Zgłoś #97 Napisano 3 Lutego 2009 Nieboj sie nic sie lampie niestanie, xenon daje mniej ciepla niz zarowka halogenowa. Mam nadzieje czytałem na forum golfa ale ludzie piszą różne rzeczy.Jedni mówią że stopi włókna a drudzy mówią ze jest ok.Szukałem skale temperatur przeróżnych żarówek ale nie znalazłem.Dzięki za info:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #98 Napisano 4 Lutego 2009 (edytowane) No no podziwiam samozaparcia. Tylko czy warto wbijać się w koszta? Autem ile będziesz jeździł? No ale Paweł będę ci kibicował. Samopoziomowanie to największe koszty. Też się dowiadywałem ale szybko ochłonąłem. 2 lampy ori. bixenon na alledrogo 1800zł, spryskiwacze z pompką i przewodami i instalacją 1500zł, system samopoziomowania ok 2000-3000zł. Do tego rzeźba auta i koszty tych przeróbek wyjdzie wartość ok 1/3 wartości auta, które i tak traci na wartości z roku na rok. Ale życzę powodzenia. Nie mowie ze na nowch czesciach, spryskiwacze okolo 800 zl, autopoziomowania (sensory + puszka z procesorem + kable okolo 1000 zl kosztuje). Liczylem wszelkie koszty, tak wiec wychodzi mi okolo 3000 zl - 3500 zl:cool: Liczac ze zaklad ktory mi to wszystko zalozy wezmie sobie 1000 zl za robote:) Do tego odlicze sobie koszty lamp ktore sprzedam, tak wiec w okolo 3 tys zl takie cos mozna juz sobie spokojnie zaaplikowac. W ciagu roku pewne skompletuje czesci, ale wszystko jeszcze w fazie pomyslu bo faktycznie nie wiem ile autem pojezdze Edytowane 4 Lutego 2009 przez Sedris Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #99 Napisano 4 Lutego 2009 Nie mowie ze na nowch czesciach, spryskiwacze okolo 800 zl, autopoziomowania (sensory + puszka z procesorem + kable okolo 1000 zl kosztuje). Liczylem wszelkie koszty, tak wiec wychodzi mi okolo 3000 zl - 3500 zl:cool: Liczac ze zaklad ktory mi to wszystko zalozy wezmie sobie 1000 zl za robote:) Do tego odlicze sobie koszty lamp ktore sprzedam, tak wiec w okolo 3 tys zl takie cos mozna juz sobie spokojnie zaaplikowac. W ciagu roku pewne skompletuje czesci, ale wszystko jeszcze w fazie pomyslu bo faktycznie nie wiem ile autem pojezdze Witam, można to zrobić o wiele taniej. Ja właśnie zmieniam. Co prawda w Touranie ale zawsze to VW. Lampy soczewkowe do xenonu - na allegro można znaleźć jak się dobrze poszuka poniżej 1000 zł za obie z pełnym osprzętem. Poziomowanie - czujniki i sterownik do nich z wtyczkami 500 zł. Spryskiwacze - zderzaki są już od 50 zł - spryskiwacze z pompką można znaleźć za około 200 zł na allegro. Ogólnie z własną robotą i używanymi częściami z allegro (trzeba poszukać dobrych cen) można się zamknąć w 1500 zł. Pozdrawiam, Tomek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #100 Napisano 5 Lutego 2009 Witam,można to zrobić o wiele taniej. Ja właśnie zmieniam. Co prawda w Touranie ale zawsze to VW. Lampy soczewkowe do xenonu - na allegro można znaleźć jak się dobrze poszuka poniżej 1000 zł za obie z pełnym osprzętem. Poziomowanie - czujniki i sterownik do nich z wtyczkami 500 zł. Spryskiwacze - zderzaki są już od 50 zł - spryskiwacze z pompką można znaleźć za około 200 zł na allegro. Ogólnie z własną robotą i używanymi częściami z allegro (trzeba poszukać dobrych cen) można się zamknąć w 1500 zł. Pozdrawiam, Tomek No to widze ze sie bedziemy musieli skumac i pogadac, wszak do VW Tourana sa te same czujniki a chcialem z kims pogadac na temat przerobek tak wiec umowimy sie kiedys na spotkanko:) Interesuje mnie przerobka tylko na ori bi-xenon Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach