roqs Zgłoś #1 Napisano 11 Stycznia 2009 (edytowane) Dla zainteresowanych umieszczam parę zdjęć i krótki opis montażu HIDa.... sam miałem obawy przed podłączeniem i domyślam się, że ma je wielu z nas. Z mojej strony pojawiło się jeszcze zawahanie, czy zakładać taki zestaw czy nie:) Mam go już dwa dni na pokładzie i cieszę się z tak podjętej decyzji:) Montaż jest dziecinnie prostu:) ale wymaga trochę pracy:) myślałem, że zajmie mi to z 30 max 40 min, a zeszło hmm z 4h:) ale jak już wcześniej pisałem warto było. Co do HIDa dodam jeszcze, że naprawdę trzeba uważać co się kupuje. Na aukcji, na której zakupiłem zestaw, było napisane, że nie zakłóca CB itp. jednak odnoszę wrażenie, że jest inaczej(odniosłem takie wrażenie po jeździe miejskiej). Zresztą jutro na trasie okaże co i jak. I jeszcze jedno:) szukajcie zestawów, z żarnikami o podstawie metalowej.... plastyki mają to do siebie, że są grube...i później się wszystko komplikuje. A więc tak 1. ściągamy plastiki, pokazane na zdjęciu poniżej: 2. ściągamy gumową osłonę pod, którą kryję się kostka, ze zwykłą halogenową żarówką H7, a następnie wykręcamy kostkę z żarówką.... (dobrze przed wykręceniem jest zaznaczyć sobie górę blaszki, która osadzona jest na kostce... gdyż w przypadku jeżeli, będziemy zakręcać ja odwrotnie, nie zaczepi się na obydwu haczykach przy lamie.... 3. Następnie wyciągamy żarówkę i rozdzielamy kostkę z blaszką, która będzie potrzebna do zakręcenia żarnika w lampie. 4. Teraz jest zabawa jeżeli chodzi o wpasowanie blaszki na kable od żarnika.... zastanawiałem się jak rozwiązać ten problem. Na jednym z forum (zagrniacznym) znalazłem takie rozwiązanie: z tego względu, że nie przepadam za niszczeniem oryginalnych części poszedłem w tą stronę, że po prosty poprzecinałem kable od żarnika, wsadziłem blaszkę (oczywiście trzeba pamiętać o nałożeniu dobrą stroną), a następnie zakręciłem i zalutowałem kabelki, po czym poszła w ruch taśma izolacyjna. 5. Kolejno było trzeba trochę przerobić gumową osłonę. Dziurka o średnicy ok 1,5cm i przeciągamy przez nią kable: 6. I to w zasadzie wszystko jeżeli chodzi o stronę trzechniczą jeszcze tylko pozostało przed założeniem sprawdzić czy wszystko działa jak należy: i przystąpić do wkładania w lampy:) do kostki dochodzą dwa kable, brązowy i żółty.. brązowy (-) łączymy z czarnym, żółty (+) z czerwonym 7. Jeżeli chodzi o miejsce mocowania przetwornic to hmm powiedzmy, że byłem tak podekscytowany efektem, że zapomniałem o robieniu fotograficznej historii;) 8. sprzęt który okazał się niezbędna: 9. I na koniec oczekiwany efekt )) Jeszcze tylko czeka mnie zmiana postojówek na biały LED i mam nadzieję, że będzie gitara, jeżeli chodzi o lampki Pozdrawiam i życzę miłej zabawy ) Edytowane 11 Stycznia 2009 przez roqs Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #2 Napisano 11 Stycznia 2009 (edytowane) Fajny opis, ale co do przecinania kabli to ja umnie poprostu przyszlifowalem po bokach ta grobsza wtyczke i weszlo bez problemu Pozatym bardzo mi sie podoba. Edytowane 11 Stycznia 2009 przez Hudzior Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roqs Zgłoś #3 Napisano 12 Stycznia 2009 Fajny opis, ale co do przecinania kabli to ja umnie poprostu przyszlifowalem po bokach ta grobsza wtyczke i weszlo bez problemu Pozatym bardzo mi sie podoba. wiesz ta kostka, to akurat pikuś, bo ona przeszła by i bez szlifa ale ta która wchodzi w przetwornice, jest jeszcze grubsza (i pewnie o nią Ci chodziło) poza tym nie wiem, czy zauważyłeś, kable lecą przez okrągłą gumę, która jest większej średnicy niż otwór w blaszce i też robią się schody;-))) rozpatrzyłem wszytko, za i przeciw, aby było jak najmniej roboty;-)))) i cięcie kabli okazało się najskuteczniejsze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #4 Napisano 12 Stycznia 2009 4. Teraz jest zabawa jeżeli chodzi o wpasowanie blaszki na kable od żarnika.... zastanawiałem się jak rozwiązać ten problem. Na jednym z forum (zagrniacznym) znalazłem takie rozwiązanie: sa gotowe adaptery takie tez do kupienia ja se seryjne blaszki zostawiam na zapas Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pluto1978 Zgłoś #5 Napisano 12 Stycznia 2009 Witam! Też niedawno założyłem do swojego HIDa efekt super tylko niezwlekaj z postojówkami zmieniaj jak najszybciej i będzie gicio!!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #6 Napisano 12 Stycznia 2009 biale ledy probowalem i po minucie je zdjalem... bo tak naprawde to one swieca bardziej na niebiesko... niz bialo nie widzialo mi sie to mam dalej pozycje BV philipsa mimo ze zolciejsze to lepiej jak pseudobiale diody Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roqs Zgłoś #7 Napisano 12 Stycznia 2009 sa gotowe adaptery takie tez do kupienia ja se seryjne blaszki zostawiam na zapas wiesz szukałem na allegro, czy można generalnie dokupić taka blaszkę, i jest deficyt! znalazłem samą kostkę... ale blaszki, ani widać, ani słychać... możesz napisać gdzie dostałeś taki adapter ? biale ledy probowalem i po minucie je zdjalem... bo tak naprawde to one swieca bardziej na niebiesko... niz bialo nie widzialo mi sie tomam dalej pozycje BV philipsa mimo ze zolciejsze to lepiej jak pseudobiale diody hmm to już chyba kwestia gustu widziałem jak wyglądają białe diody i nie jest jak tragicznie:) może i lekko wpadają pod niebieski ale z żarnikiem 5000K powinno się ładnie komponować Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #8 Napisano 12 Stycznia 2009 co do diod ja tez mam oryginal zarniki ok 5000K zalozylem diody niby biale i kicha wiem bo diody mialem w vento i wpadaly w niebieski jednak tam to tak nie razilo http://moto.allegro.pl/item504953202_adapter_adaptery_xenon_ksenon_h7_opel_vw_itp.html a troche tego bylo jak kupowalem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magda Zgłoś #9 Napisano 12 Stycznia 2009 a czy ktos sie orietuje czy do h1 tez sa takie adapterki czy nie trzeba ??? dodam tylko ze ja mam zapinanie zarówki h1 w lampach na takich hmmmm drucikach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #10 Napisano 12 Stycznia 2009 jak masz drucikiem zapinana to nie potrzebujesz adaptera Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roqs Zgłoś #11 Napisano 12 Stycznia 2009 co do diod ja tez mam oryginal zarniki ok 5000K zalozylem diody niby biale i kicha wiem bo diody mialem w vento i wpadaly w niebieski jednak tam to tak nie razilo http://moto.allegro.pl/item504953202_adapter_adaptery_xenon_ksenon_h7_opel_vw_itp.html a troche tego bylo jak kupowalem hmm pokombinuje z tymi diodami jak coś zawsze można wyjąć i zmienić ))) a z tym adapterem, to polak mądry po biedzie:)) na przyszłość chyba się zaopatrzę w takie coś ale przez najbliższy czas mam nadzieję, że nie będzie potrzeby dopierania się do żarników! )) a czy ktos sie orietuje czy do h1 tez sa takie adapterki czy nie trzeba ??? dodam tylko ze ja mam zapinanie zarówki h1 w lampach na takich hmmmm drucikach dokładnie... nie potrzebujesz:) już wkładasz żarnik, a druciki zapinają go jak zwykłą żarówkę ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #12 Napisano 12 Stycznia 2009 mialem te blaszki przeciac i se na zapas kupis W aso nowe oryginaly ale skoro w ASO nowe 17zl a adapter gotowy 13 to se moje poleza a kupilem adapter Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #13 Napisano 12 Stycznia 2009 I jeszcze jedno szukajcie zestawów, z żarnikami o podstawie metalowej.... plastyki mają to do siebie, że są grube...i później się wszystko komplikuje. Ale poradziłeś sobie ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #14 Napisano 12 Stycznia 2009 o metalowej juz malo kto robi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #15 Napisano 12 Stycznia 2009 o metalowej juz malo kto robi No właśnie chyba jedną aukcję widziałem... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #16 Napisano 12 Stycznia 2009 i to pewnie jakies drozsze alebo stare dostawy bo teraz wsyztsko jest na plastyku te co ja sprzedaje nie ma juz na metalu ale czasme plastyk jest lepszy bo sa rozne gniazda w lamapch i czasem trzeba podszlifowac to plastyk prosciej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roqs Zgłoś #17 Napisano 12 Stycznia 2009 Ale poradziłeś sobie ?? tak jest rozgrzana lutownica i tam gdzie trzeba topimy plastik ) a to jednak można dokupić te blaszki ????? luz bluz majonez ) to chyba trzeba podjechać do aso i zakupić ze dwie .... --- scalone --- i to pewnie jakies drozsze alebo stare dostawy bo teraz wsyztsko jest na plastyku te co ja sprzedaje nie ma juz na metalu ale czasme plastyk jest lepszy bo sa rozne gniazda w lamapch i czasem trzeba podszlifowac to plastyk prosciej jeszcze takie pytanie mam do CIebie... bo skoro zajmujesz sie handlem xenonów to powinieneś mieć wiedzę na te pytanie:) jak zjara się żarnik, dostanę go później od ręki, czy trzeba całego hita zakupic ??? i jak to cenowo się ma ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #18 Napisano 12 Stycznia 2009 zjara się żarnik, dostanę go później od ręki, czy trzeba całego hita zakupic ??? i jak to cenowo się ma ?? Kupujesz sam żarnik. Ceny do hidów jak patrzyłem na allegro od 30 zł do 80. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #19 Napisano 12 Stycznia 2009 Kupujesz sam żarnik. Ceny do hidów jak patrzyłem na allegro od 30 zł do 80. A nawet dwa zarniki:) Zeby roznicy nie bylo.. a stary srawny zostawic sobie w razie co na zapas;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubert Zgłoś #20 Napisano 13 Stycznia 2009 Panowie zastanówcie się nad tymi ledami do postojówek, bo ja już dwa komplety wymieniłem, po pewnym czasie zaczęły mrygać później całkiem padły, dziś zakładałem zestaw hid ksenon i znowu je zakupiłem, ale elektryk który montował kidy mówił że szkoda zakładać bo komputer w pasku ma z nimi problemy i dlatego się palą Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach