mielke Zgłoś #21 Napisano 26 Marca 2011 w zbiorniczku jest 88 stopni przy takiej temp termostat powinien się zacząć otwierać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #22 Napisano 26 Marca 2011 A ogólnie jak z temperaturą? Przegrzewa się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maca1988 Zgłoś #23 Napisano 27 Marca 2011 nie przegrzewa z nawiewów leci normalnie gorące powietrze ja przestawie na grzanie tylko martwi mnie to że co będzie latem jak będzie gorąco i się wentylator niezałączy, kiedyś zimą miałem taką sytuację że mi się układ zapowietrzył i cały czas leciało zimne powietrze i na wkaźniku temperatura doszła prawie do 110 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flash69 Zgłoś #24 Napisano 28 Marca 2011 Witam. Mam problem z chłodzeniem mojego B4 1,9 TDI-1Z. Ostatnio podczas jazdy do pracy temp. skoczyła do 100st i zapaliła się kontrolka, po otwarciu maski okazało się że wywaliło płyn korkiem. Wąż dolny zimny (termostat), po wymianie dalej to samo wywala korkiem. Następne trzy termostaty - bez zmian ( wszystkie w garnku otwierają się przy 87st) Podczas jazdy po mieście lub na postoju można schłodzić nagrzewnicą, po wjechaniu na autostradę wywala po 5 minutach jazdy. Wczoraj po podmianie termostatu i nagrzewaniu na postoju przy 88st w zbiorniczku, puścił termostat i włączyły się wentylatory (trzy razy) - niby wszystko OK. Dziś po dojechaniu do pracy temperatura 95st i wywala korkiem. W aucie jest nowa chłodnica, korek zbiorniczka, czujnik temperatury silnika i czujnik wentylatora, termostat, nowy płyn, brak płynu w oleju i oleju w płynie nie kopci . Dodam że w grudniu wymieniłem silnik, dawcą był Seat Ibiza AFN, ale nie wiem czy to robi jakąś różnice. Jak ktoś ma jakieś pomysły to z góry dzięki:) mi już ręce opadają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #25 Napisano 28 Marca 2011 Jak ktoś ma jakieś pomysły to z góry dzięki mi już ręce opadają podmień korek na inny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flash69 Zgłoś #26 Napisano 28 Marca 2011 Korek nowy jak i stary robi to samo, jutro sprawdzę czy pasuję od golfa 4 bo tam mi wszystko dobrze chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #27 Napisano 28 Marca 2011 Korek nowy jak i stary robi to samo, jutro sprawdzę czy pasuję od golfa 4 bo tam mi wszystko dobrze chodzi. skoro mówisz że wszystko WYMIENIONE i PRZETESTOWANE to wygląda na uszczelkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #28 Napisano 29 Marca 2011 Może pompa wody nie wyrabia lub masz przypchany przelew do zbiorniczka i nie daje się dobrze odpowietrzyć. Przypuszczam, że jeśli przy ok. 90st. upuścisz ciśnienie z układu korkiem to wentylatory się załączą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flash69 Zgłoś #29 Napisano 29 Marca 2011 Dzisiejszy dojazd do pracy max 80/h temp. 90st, na zew -7, włączone ogrzewanie. Po zatrzymaniu minimalny wyciek spod korka termostat zamknięty. Ostatni 2 kilometry pod górę wysokość około 100 m, temp. 110st wywalenie przez korek. Dolanie płynu, trzymanie na postoju 2000 obr/min z zakręconym korkiem, temp. 90st termostat puścił wentylatory się włączyły, brak wycieku Wyjazd na drogę 5 km znowu termostat zamknięty, wywala korkiem. Powrót do domu 25 km w korku max 30/h dużo stania, termostat się otwiera, wentylatory prawidłowo -brak wycieku. WTF! Wężyk przelewowy w porządku, płyn zapierdziela. Pompa wody nie wyrabia? - czy pompa wody różni sie pomiędzy 1Z a AFN, przy wymianie silnika pompa w AFN maiła kółko napędzane paskiem z alternatorem a w starym 1Z paskiem klinowym ze wspomaganiem. Musiałem przełożyć kółko pompy, czy to ma jakiś wpływ na obroty pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #30 Napisano 29 Marca 2011 a mi się dalej ten korek nie podoba... albo termostat... jakiej firmy zakładałeś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flash69 Zgłoś #31 Napisano 29 Marca 2011 Termostaty trzy: Wahler , Wernet i jakiś chiński wszystkie w garnku otwierają się przy 87st korki dwa orginalne i nowy niebieski (topran) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #32 Napisano 29 Marca 2011 tylko nie topran... dziwna sprawa z tym Twoim przegrzewaniem się, uszczelka raczej odpada, bo za każdym razem by wywalało... szukaj przyczyny... ciężko coś poradzić.. chłodnica, czujniki, termostat, korek.. wszystko nowe.. wężyk też niby sprawny.. sprawdź wszystko jeszcze raz, łącznie z pompą.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flash69 Zgłoś #33 Napisano 29 Marca 2011 A te kółko od pompy robi jakąś różnice? Najgorsze że jestem 1000km od domu a do Polski trzeba jakoś dojechać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #34 Napisano 29 Marca 2011 A te kółko od pompy robi jakąś różnice? tego to ja Ci nie powiem niestety.. mielke śpi a on lubi takie rzeczy wklejać(albo poszedł na inne forum).. a kiedy masz w planach jechać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flash69 Zgłoś #35 Napisano 29 Marca 2011 Na Wielkanoc, przy spokojnej jeździe mogę schładzać nagrzewnicą tylko w środku jak w saunie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tkaczu18 Zgłoś #36 Napisano 29 Marca 2011 a wentylatorek się włącza?? jeśli nie to czujnik temperatury padł w wskazuje głupoty ja zmieniam raz na rok za 12 zł oryginał 60... a poza tym odsyłam do bazy wiedzy rób za kolejnością : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34724 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #37 Napisano 29 Marca 2011 a wentylatorek się włącza?? co jakiś czas się włącza, tak kolega pisze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flash69 Zgłoś #38 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) Wentylator się włącza jak nagrzewa się na postoju w czasie jazdy nie otwiera termostat (dziwne).Dobra idę w kimę na 7 do roboty. Witam ponownie. Najprawdopodobniej będzie to uszczelka bo jest coraz gorzej i w zbiorniczku dzieją się fajne rzeczy. [ame] [/ame] Mam pytanie jakiej firmy kupić uszczelkę i śruby, i jaką grubość uszczelki bo na starej są jakieś dwie dziurki. Moment dokręcania to 40 Nm, 60 Nm 90*+ 90* te drugie 90* na ciepłym? Edytowane 18 Kwietnia 2011 przez flash69 :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flash69 Zgłoś #39 Napisano 18 Kwietnia 2011 Odświeżam.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marco Zgłoś #40 Napisano 8 Grudnia 2011 Witam. Posiadam paska B3 1.6 TDIntercooler 80KM i mam taki problem... Półtorej roku temu wymieniałem termostat oraz czujnik wentylatora i wszystko było ładnie, pięknie tzn temperatura trzymała się 80stopni czasami doszłą do 85. Aż do teraz. Jakieś dwa tyg temu zauważyłem że podczas pokonywania wzniesienia lub szybszej jeździe powyżej 100km/h temperatura zaczęła rosnąć do 90stopni a nawet odrobinę więcej 92-93stopnie. Nigdy tak wysoko nie podchodziła nawet latem w największe upały. Jak temperatura podchodzi do ponad 90 stopni tą włączam nadmuch w samochodzie z obawy przed przegrzaniem. Wczoraj tknęło mnie żeby sprawdzić czy wentylator się załącza po osiągnięciu 90 stopni i okazuje się że nie. Ale sprawdziłęm na krótko I i II bieg się działa. Dzisiaj po przejechaniu ok 30km sprawdziłem że dolny wąż od chłodnicy jest całkowicie zimny. (Nie wiem czy tak powinno być czy nie. Proszę o poradę) Po którkim postoju tzn. ok 5 min. temperatura podskoczyła z 80 na 85stopni i załączył się wentylator i dolny wąż od chłodnicy zrobił się gorący więc termostat się otworzył. Tylko czemu w czasie jazdy jak temperatura dochodzi do ponad 90 stopni wentyator się nie załącza a na postoju jak temperatura jest 80-85 to wtedy wentylator zaczyna pracować i dolny wąż robi się gorący. Proszę o pilną pomoc co jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach