Skocz do zawartości
Gość krystian_s1

problem z chlodzeniem

Rekomendowane odpowiedzi

w zbiorniczku jest 88 stopni
przy takiej temp termostat powinien się zacząć otwierać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przegrzewa z nawiewów leci normalnie gorące powietrze ja przestawie na grzanie tylko martwi mnie to że co będzie latem jak będzie gorąco i się wentylator niezałączy, kiedyś zimą miałem taką sytuację że mi się układ zapowietrzył i cały czas leciało zimne powietrze i na wkaźniku temperatura doszła prawie do 110 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z chłodzeniem mojego B4 1,9 TDI-1Z. Ostatnio podczas jazdy do pracy temp. skoczyła do 100st i zapaliła się kontrolka, po otwarciu maski okazało się że wywaliło płyn korkiem. Wąż dolny zimny (termostat), po wymianie dalej to samo wywala korkiem. Następne trzy termostaty - bez zmian ( wszystkie w garnku otwierają się przy 87st)

Podczas jazdy po mieście lub na postoju można schłodzić nagrzewnicą, po wjechaniu na autostradę wywala po 5 minutach jazdy.

 

Wczoraj po podmianie termostatu i nagrzewaniu na postoju przy 88st w zbiorniczku, puścił termostat i włączyły się wentylatory (trzy razy) - niby wszystko OK. Dziś po dojechaniu do pracy temperatura 95st i wywala korkiem.

 

W aucie jest nowa chłodnica, korek zbiorniczka, czujnik temperatury silnika i czujnik wentylatora, termostat, nowy płyn, brak płynu w oleju i oleju w płynie nie kopci .

Dodam że w grudniu wymieniłem silnik, dawcą był Seat Ibiza AFN, ale nie wiem czy to robi jakąś różnice.

 

Jak ktoś ma jakieś pomysły to z góry dzięki:) mi już ręce opadają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak ktoś ma jakieś pomysły to z góry dzięki mi już ręce opadają

podmień korek na inny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korek nowy jak i stary robi to samo, jutro sprawdzę czy pasuję od golfa 4 bo tam mi wszystko dobrze chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Korek nowy jak i stary robi to samo, jutro sprawdzę czy pasuję od golfa 4 bo tam mi wszystko dobrze chodzi.

skoro mówisz że wszystko WYMIENIONE i PRZETESTOWANE to wygląda na uszczelkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może pompa wody nie wyrabia lub masz przypchany przelew do zbiorniczka i nie daje się dobrze odpowietrzyć. Przypuszczam, że jeśli przy ok. 90st. upuścisz ciśnienie z układu korkiem to wentylatory się załączą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy dojazd do pracy max 80/h temp. 90st, na zew -7, włączone ogrzewanie.

Po zatrzymaniu minimalny wyciek spod korka termostat zamknięty. Ostatni 2 kilometry pod górę wysokość około 100 m, temp. 110st wywalenie przez korek. Dolanie płynu, trzymanie na postoju 2000 obr/min z zakręconym korkiem, temp. 90st termostat puścił wentylatory się włączyły, brak wycieku Wyjazd na drogę 5 km znowu termostat zamknięty, wywala korkiem. Powrót do domu 25 km w korku max 30/h dużo stania, termostat się otwiera, wentylatory prawidłowo -brak wycieku. WTF!

 

Wężyk przelewowy w porządku, płyn zapierdziela.

Pompa wody nie wyrabia? - czy pompa wody różni sie pomiędzy 1Z a AFN, przy wymianie silnika pompa w AFN maiła kółko napędzane paskiem z alternatorem a w starym 1Z paskiem klinowym ze wspomaganiem. Musiałem przełożyć kółko pompy, czy to ma jakiś wpływ na obroty pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi się dalej ten korek nie podoba...

albo termostat... jakiej firmy zakładałeś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostaty trzy: Wahler , Wernet i jakiś chiński wszystkie w garnku otwierają się przy 87st

korki dwa orginalne i nowy niebieski (topran)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko nie topran...

dziwna sprawa z tym Twoim przegrzewaniem się, uszczelka raczej odpada, bo za każdym razem by wywalało... szukaj przyczyny... ciężko coś poradzić.. chłodnica, czujniki, termostat, korek.. wszystko nowe.. wężyk też niby sprawny..

sprawdź wszystko jeszcze raz, łącznie z pompą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A te kółko od pompy robi jakąś różnice?

 

Najgorsze że jestem 1000km od domu a do Polski trzeba jakoś dojechać.:-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A te kółko od pompy robi jakąś różnice?

tego to ja Ci nie powiem niestety.. mielke śpi a on lubi takie rzeczy wklejać(albo poszedł na inne forum).. ;)

a kiedy masz w planach jechać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Wielkanoc,

przy spokojnej jeździe mogę schładzać nagrzewnicą tylko w środku jak w saunie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wentylatorek się włącza?? jeśli nie to czujnik temperatury padł w wskazuje głupoty ja zmieniam raz na rok za 12 zł :D oryginał 60... a poza tym odsyłam do bazy wiedzy rób za kolejnością : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34724

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wentylatorek się włącza??

co jakiś czas się włącza, tak kolega pisze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylator się włącza jak nagrzewa się na postoju w czasie jazdy nie otwiera termostat (dziwne).Dobra idę w kimę na 7 do roboty.

 

Witam ponownie.

Najprawdopodobniej będzie to uszczelka bo jest coraz gorzej i w zbiorniczku dzieją się fajne rzeczy.

[ame]

[/ame]

 

Mam pytanie jakiej firmy kupić uszczelkę i śruby, i jaką grubość uszczelki bo na starej są jakieś dwie dziurki.

 

01585735154877259150_thumb.jpg

 

Moment dokręcania to 40 Nm, 60 Nm 90*+ 90* te drugie 90* na ciepłym?

Edytowane przez flash69
:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam paska B3 1.6 TDIntercooler 80KM i mam taki problem...

Półtorej roku temu wymieniałem termostat oraz czujnik wentylatora i wszystko było ładnie, pięknie tzn temperatura trzymała się 80stopni czasami doszłą do 85. Aż do teraz. Jakieś dwa tyg temu zauważyłem że podczas pokonywania wzniesienia lub szybszej jeździe powyżej 100km/h temperatura zaczęła rosnąć do 90stopni a nawet odrobinę więcej 92-93stopnie. Nigdy tak wysoko nie podchodziła nawet latem w największe upały.

Jak temperatura podchodzi do ponad 90 stopni tą włączam nadmuch w samochodzie z obawy przed przegrzaniem. Wczoraj tknęło mnie żeby sprawdzić czy wentylator się załącza po osiągnięciu 90 stopni i okazuje się że nie. Ale sprawdziłęm na krótko I i II bieg się działa.

Dzisiaj po przejechaniu ok 30km sprawdziłem że dolny wąż od chłodnicy jest całkowicie zimny. (Nie wiem czy tak powinno być czy nie. Proszę o poradę)

Po którkim postoju tzn. ok 5 min. temperatura podskoczyła z 80 na 85stopni i załączył się wentylator i dolny wąż od chłodnicy zrobił się gorący więc termostat się otworzył. Tylko czemu w czasie jazdy jak temperatura dochodzi do ponad 90 stopni wentyator się nie załącza a na postoju jak temperatura jest 80-85 to wtedy wentylator zaczyna pracować i dolny wąż robi się gorący.

Proszę o pilną pomoc co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności