Gość podciep2 Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2009 Pytanie... Mam passata tdi 90 km[1995r] jak jest zimny po dłuższym postoju to jest problem zeby go odpalic swiece sa ok,kad wtrysku tez sprawdziłem!!! Jedyna usterka jaka znelazłem w samochodzie jest czujnik cieczy chłodzącej ktory pokazuje zła wartosc do komputera w aucie ...jak wymieniłem czujnik cieczy odpala jeszcze gorzej...to znaczy jak silnik ma ponizej 20 stopmni [tak około] juz zle pali... Moze sie ktos z tym spotkał??? Dziedkuje z góry za pomoc.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greg1971 Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2009 Sprawdź, czy po włączeniu zapłonu na zimnym silniku (kiedy świeci kontrolka świec żarowych) świece dostają napięcie. Jeżeli nie - może być przepalony bezpiecznik świec, uszkodzony przekaźnik lub brak "przejścia" na połaczeniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #3 Napisano 7 Stycznia 2009 Bo pewnie kupiłes czujnik za 15 zł, jedź do ASO i kup oryginał, taka moja rada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #4 Napisano 8 Stycznia 2009 Ja mam podobny problem, u mnie świece zbyt krotko grzeją i jeśli silnik postoi trochę to rozrusznik musiał zakręcic z 10 sekund. Ale po nocy kiedy silnik nabrał temp minusowej to odpalił po 2 przekręceniu. Kupiłem czujnik i... cholery sprzedali mi z zielonym pierscieniem (a powinien być żółty w 1Z) przez co zaczął jeszcze gorzej odpalać. Jako że nie mam aktualnie czasu (aby podskoczyć do aso po ori czujnik) i chęci do roboty przy aucie na mrozie jednym z szybkich i tymczasowych rozwiązań było wpięcie w szereg do czujnika, potencjometru 10kohm przez co oszukuje komp że jest niższa temp ( abyć moze to prawidłowa wartośc oporu???) Zwiększając opór czas grzania świec się wydłuża a zmniejszając maleje.... Jak się silnik zagrzeje wtedy kontrolka tylko mrógnie przy odpalaniu i wszystko jest ok. Sprawdzałem świece, aby rozgrzały się do czerwoności potrzeba ok 3-5 sek więc ustawiłem tak aby kontrolka gasła po 4- 5 sek i silnik odpala na strzał... Wiem, wiem trzeba to będzie zrobić do poprządku...Ile kosztuje czujnik w aso? I byłbym wdzięczny jakby ktos podał nr katalogowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podciep2 Zgłoś #5 Napisano 8 Stycznia 2009 po wymianie czujnika sprawdziłem jeszcze raz wszystko i okazało sie ze kąt wtrysku na nowym czujniku ma wartosc ponizej 30 (na vagu) przestawiłem pompe na 52 i narazie jest ok... ale dzieki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr f Zgłoś #6 Napisano 4 Marca 2009 Sprawdz czy układ paliwowy jest szczelny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #7 Napisano 5 Marca 2009 może tylko kontrolka nie swiecić posłuchaj w ciszy i licz mrugnięcia kotrolki od cisnienia okolo 20 mrugnięc i przekaźnik pyknie wyłączając sie na pewno usłyszysz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebajur1 Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2012 Koledzy u mnie jest tak,dzis bylo -12 stopni rano wszedlem swiece zagrzaly z 2 sekundy jak odpalilem to zaczelo szarpac silnikiem,skakal,kopcil i cos piszczalo,jakby jakis blad ale nic nie wyswietlilo i po chwili przestalo,a w tamtym tyg,wymienilem wszystkie swiece.Moze ktos pomoze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #9 Napisano 30 Stycznia 2012 ano może pomoże ale lepiej Ci doradzą w Twoim dziale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tiesto1991 Zgłoś #10 Napisano 30 Stycznia 2012 (edytowane) witam przepraszam jesli to nie tutaj ale prosze o pomoc passat b3 1,6 TD 90r odpowietrzony ,swiece grzeją znaki na rozrządzie ok a jednak nie pali z turba jakis dziwny dym i nie pachnie to spalinami ani ropą a z rury wydechowej nic .za nic nie chce odpalic prosze o pomoc i sugestie Edytowane 30 Stycznia 2012 przez tiesto1991 filmik:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2012 Próbowałeś go na sznurek zaciągnąć? Miałem przypadki że mimo że wydawał się odpowietrzony, nie dawał paliwa jak trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tiesto1991 Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2012 na 'popych' a rozrząd?? słyszałem ze lubi w dislu pzeskoczyc .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tiesto1991 Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2012 kreciłem na aku rozruchowym wiec mocy napewno mu nie brakuje... kąt wtrysku by sie tak sam od siebie przestawił?? wtyski by padły wszystkie 4 na raz ?? kompresja ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 31 Stycznia 2012 na 'popych' a rozrząd?? słyszałem ze lubi w dislu pzeskoczyc .... Ja zapniesz dwójkę przy 80km/h to jest to możliwe kąt wtrysku by sie tak sam od siebie przestawił?? wtyski by padły wszystkie 4 na raz ?? kompresja ??? To musisz sam sobie odpowiedzieć, przez net nikt tego nie sprawdzi, sprawdź kompresję, kąt wtrysku; pompę ruszałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tiesto1991 Zgłoś #15 Napisano 31 Stycznia 2012 nie nic z popa nie robiłem... jak sprawdzic kąt ?? a co do cisnienia nie mam z kąt dorwac manometru ...;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #16 Napisano 31 Stycznia 2012 z popa (...) z kąt z pompą (...) skąd -to bardzo ważne, czasami nie wiem co czytam... Jak pompy nie ruszałeś a wcześniej chodził ... :hmm Co robiłeś, konkretnie przy motorze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tiesto1991 Zgłoś #17 Napisano 31 Stycznia 2012 wymiana swiec 2 nie grzały odpowietzyłem i jak narazie tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 31 Stycznia 2012 A czemu odpowietrzałeś, filtr zmieniałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tiesto1991 Zgłoś #19 Napisano 31 Stycznia 2012 nie ale czasem sie zapowietrza zapobiegawczo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manio82 Zgłoś #20 Napisano 31 Stycznia 2012 Witam czy przy odpalaniu diesla (bez turbo) w mróz trzeba dodać gazu podczas kręcenia ? bo słyszałem różne opinie.Dziś sprubowałem z gazem i odpalił lepiej niż bez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach