Wryszczyk Zgłoś #21 Napisano 2 Marca 2010 nie mam przy sobie tej faktury, ale dzwonilem do tej firmy powiedzieli ze olej który mi nalali Castrol EDGE 5w30 spełnia odpowiednią normę pod pompowtryski i można go lać. Doradzcie panowie czy lepiej remontować silnik czy kupić silnik za 1100 (taką mam okazję). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #22 Napisano 2 Marca 2010 A jaki olej zalali w końcu?I to jest podstawowe pytanie, bo w tytule piszesz czy 15w30 mogł uszkodzić turbinęA w temacie opisujesz że chciałeśPoprosiłem o wymianę oleju Castrol EDGE 15W40.Prawdę mówiąc to powinni ci wymienić jeśli masz silnik PD na 5W-40 ale warunkiem jest aby silnik był w dobrej kondycji. Jeśli ktoś lał wcześniej olej taki jakim ty chciałeś zalać to musisz mieć pretensję do niego. Bo Silniki TDITu zalecane są najnowsze oleje silnikowe spełniające ostre wymagania VW: VW 505.01 - silniki Diesla wymagające baz mineralnych, 506.00 jednostki Diesla TDI bez pompowtryskiwaczy PD (pumpe düse), 506.01 motory TDI z pompowtryskiwaczami PD, 507.00 najnowsze silniki TDI z filtrem cząstek stałych. Wybór olejów 505.01 jest dość duży: Castrol 505.01, Texaco Havoline 505.01, Fuchs Titan Supersyn SL PD, Motul Specific VW505.01, Shell Helix Diesel Plus VA SAE - wszystkie SAE 5W-40. Również całkiem sporo olejów spełniających najnowsza normę VW 507.00 pojawiło się na polskim rynku: Shell Helix Ultra VX, Fuchs Titan GT1 LongLife III, Mobil 1 ESP Formula czy Valvoline Synpower XL III - wszystkie SAE 5W-30. Poczytaj na forum jest o tym bardzo dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wryszczyk Zgłoś #23 Napisano 2 Marca 2010 sorki w tytule rzeczywiscie sie pomylilem bo pisalem z pamięci, zaś chciałem zalać taki olej jaki miałem wcześniej, CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #24 Napisano 2 Marca 2010 Dla mnie jak nawet zalali 5w30 zamiast 5w40 to nie powód że padła turbina i wessało cały olej. Zbieg okoliczności - moja opinia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #25 Napisano 2 Marca 2010 Dla mnie jak nawet zalali 5w30 zamiast 5w40 to nie powód że padła turbina i wessało cały olej. Zbieg okoliczności - moja opinia. No wiesz ale między 5W30 i 5W40 to taka w sumie nie duża różnica. Oba syntetyki. Natomiast 15W40 to już różnica jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #26 Napisano 2 Marca 2010 Źle dobrany olej w twoim przypadku nie spowodował by takiego uszkodzenia, myślę że serducho było już zbyt bardzo nadwyrężone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #27 Napisano 2 Marca 2010 Natomiast 15W40 Zgadza się. Dlatego po sprostowaniu że chodzi o olej 5w30 napisałem że to nic nie miało wspólnego z usterką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #28 Napisano 2 Marca 2010 Doradzcie panowie czy lepiej remontować silnik czy kupić silnik za 1100 (taką mam okazję). Moje zdanie jest takie ze lepiej zregenerowac turbine i smigaj dalej. kupujac okazje to nigdy nie wiesz co kupisz i czy po kolejnych 1kkm nie napiszesz znowu ze ci turbo sie wysypalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #29 Napisano 2 Marca 2010 padlo ciurbo - to fakt. wymiana cie czeka. kwestia czy przytarles silnik, to wyjdzie w praniu. w tym serwisie i tak polecieli w kule, bo nie wierze, ze lejac oleje z beki mieli na stanie 208 litrow 5w30 i to byc moze z norma 507.01. za drogi olej, by tak go sobie skladowac i czekac na auta z grupy vag. zalali co mieli, a tobie powiedzieli co chciales uslyszec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gryzlii4 Zgłoś #30 Napisano 5 Marca 2010 Podepnę się pod ten wątek. Mechanior wlał miolej taki jak chciałem Castrol Edge 5w40 z normą 507,00 ale jak teraz sprawdzałem opakowanie to byłto zwykły a nie do turbo diesla. Jakie mogą powstać z tego tytułu szkody przejachałem na tym 12kkm:**** Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #31 Napisano 5 Marca 2010 czekaj, czekaj. powinienes miec norme oleju 507.01, a nie 507.00. po drugie jesli olej spelnia norme 507.01 to automatycznie ma klase lepkosci 5w30, takze zmieniaj na wlasciwy. jesli chcesz miec 5w40 to musi on spelniac norme 505.01. nie ma roznicy czy jest dopisek diesel czy nie. dane katalogowe sa jednakowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #32 Napisano 5 Marca 2010 A ja od samego początku wlewam do mojego "śrucika" Mobil Syst S 5W30 Special V i jestem zadowolony. http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=MSPV5&lang=pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #33 Napisano 5 Marca 2010 A ja od samego początku wlewam do mojego "śrucika" Mobil Syst S 5W30 Special V i jestem zadowolony.Maćku to jest wątek dotyczący wlania złego oleju do silnika, a nie jaki lejesz i jesteś z niego zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wryszczyk Zgłoś #34 Napisano 15 Maja 2010 arkady375 Miałeś racje Sekcja zwłok wykazała że ośka wirnika pękła na pół Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #35 Napisano 15 Maja 2010 widze ze duzo osob leje castrol. ja juz od dluzszego czasu jezdze na valvoline 10w40 dura blend i mam nim zalany avf i jest wszystko dobrze. bardzo malo informacji jest na forum odnosnie tego oleju. moze ktos sie wypowie na temat olejow castrol w porownaniu do valvoline? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #36 Napisano 15 Maja 2010 Powiem Ci z mojego doświadczenia : Jak ja nie wiedziałem jakim zalać olejem mój silnik to każdy mówił castrol 5w40 a teraz każdy na niego narzeka że jest za dużo rozlewni w polsce i przez to traci na jakości i itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #37 Napisano 15 Maja 2010 każdy mówił castrol ja tak samo slyszalem "lej castrol lej castrol" a tak naprawde ja jezdze na valvoline od ponad 5lat. wczesniej 3b afn i teraz 3bg avf i wogle nie narzekam we wczesniejszym pasku baardzo malo bral oleju na 12tys km i teraz jest tak samo w avf.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach