Skocz do zawartości
Gość mateunia

wyciek ropy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mateunia

Witam. Mam passata od dwóch miesięcy. Zauważyłem że mam wyciek paliwa. Paliwo cieknie mi z takiego dekielka który znajduje się nad filtrem paliwa. Doprowadzone są do niego 4 przewody które doprowadzają do niego rope i płyn chłodniczy. Chciałbym się dowiedzieć co to takiego jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałbym się dowiedzieć co to takiego jest?

Jak to się dokładnie nazywa to nie mam pojęcia, ale jak dokręcisz tą śrubę, która jest od góry na środku "tego czegoś" to powinno przestać wyciekać paliwo. O ile dobrze pamiętam inbus 12 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mateunia

Dokręcałem to już, to nawet na chwile przestało cieknąć no ale później z powrotem zaczęło. Bardziej boje się dokręcić żeby czegoś nie urwać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialoem to samo po wymianie filtra. A na dodatek gdy auto parkowalem pochylone w przod albo tyl mialem probolemy z zapaleniem. Poprawne zakrecenie powinno pomoc. A ten 25 Nm co jest napisane na obudowie mozna w bajki wsadzic. Tam jeszcze podchodzi taki maly oring z tego co pamietam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest podgrzewacz paliwa i musisz go wyciągnąć i wymienić oring. Miałem to samo po wymianie wyciek ustał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też wycieka mi ropa, podobno przyczyną jest oring. Byłem u mechanika i powiedział, że potrzeba rozebrać pompę i generalnie cała zabawa to koszt 600 zł. Czy aby na pewno tyle to powinno kosztować? Może przyczyna leży też w jakiś śrubkach niedokręconych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika i powiedział mi, że do wymiany oring... zaśpiewał 600 zł. Możliwe, że tak drogo czy chce mnie nabić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walkowalem ten temat ponownie:

Po wymianie filtra na MANN mechanik dokrecal mi to ze 4 razy i za kazdym razem dalej cieklo. Stwierdzilem ze kupie inny filtr knecht tym razem, przesmarowalem uszczelke przed dokreceniem i problem ustal. Powiem tylko tyle z wlasnych obserwacji ze nie ma co dokrecac za mocno bo uszczelka sie najprawdopodobniej 'marszczy' i cieknie dalej.

 

Chodz mam wrazenie ze to rozwiazanie dopiero gdzies w polowie 2001 wprowadzili co chyba nijak sie ma do Twojego autka.

Edytowane przez pimpciak
he?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Proszę o pomoc. Dzisiaj zatankowałem passata do pełna na full.

Wychodzę ze stacji a pod autem wieeeeelka plama ropy.

Zaglądam pod spód a tam z okolic prawego tylnego koła leci ciurkiem .....

Spanikowałem.

Zepchnąłem auto, obsługa dała mi wiaderko plastikowe, podstawiłem je w okolice

wycieku i po pewnym czasie zaczęło już "tylko" lekko kapać.

Nigdy nie miałem z czymś takim problemu :zeco

Nie wiem co robić. Dzisiaj w nocy mam wyjazd nad morze .....

 

Zostawiłem auto pod blokiem i podstawiłem jeszcze wiaderko i zauważyłem,

że dalej lekko kapie (ale nie leje tak jak bezpośrednio po zatankowaniu).

 

Co robić ? Co się stało ? "Przelałem" paliwo ? Czy jak ? (pistolet parę razy

"strzelił" - chciałem mieć pełny bak żeby później nie tankować).

Wskaźnik w aucie pokazuje, że bak jest pełen ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaglądam pod spód a tam z okolic prawego tylnego koła leci ciurkiem .....
Zatankowałeś za dużo prawdopodobnie wlew paliwa ma nieszczelność, często paliwo ucieka przez odpowietrznik
po pewnym czasie zaczęło już "tylko" lekko kapać.
To potwierdza moją teorię
Nie wiem co robić. Dzisiaj w nocy mam wyjazd nad morze .....
Jak masz mozliwość sprawdzenia na kanale czy da się uszczelnić, ewentualnie nie tankowac pod korek.
Co robić ? Co się stało ? "Przelałem" paliwo ? Czy jak ? (pistolet parę razy

"strzelił" - chciałem mieć pełny bak żeby później nie tankować).

Wskaźnik w aucie pokazuje, że bak jest pełen ...

pawelekm jest online Raportuj zły post

J/w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisal jaceq, przez odpowietrznik. Lub... Przerabialem taki przypadek, ze ktos nie udolnie chcial spuscic paliwo i przedziurawil bak gdzies u gory i tyle...

 

A co do podgrzewacza to jeszcze zostaje tasma teflonowa, chociaz oring kosztuje grosze i tasma to rozwiazanie na niedziele kiedy sklepy pozamykane sa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Udało mi się dojechać nad morze :)

Właśnie korzystam z darmowego internetu więc odpiszę co było nie tak.

Okazało się, że w bagażniku pod gumową wykładziną, za tylnymi siedzeniami

była taka "okrągła zaślepka". Pod tą zaślepką była pompa paliwa (? dobrze mówię ?) z przewodami. Okazało się, że to wszystko było "niedokręcone" :zeco

Kiedy zalałem do pełna, paliwo uciekało spod uszczelki owej pompy, lało się

bokiem obok koła - tak jak opisałem wcześniej.

Facet dokręcił, wyczyścił z ropy (wszędzie było mokro) i problem zniknął.

 

Mówiąc poza tematem, oprócz tej awarii przed wyjazdem - podczas drogi nad morze .... wyleciał mi kierunkowskaz z przodu, o 4 nad ranem padły żarówki ....

Ale nic tam ważne, że w końcu urlop :mlask

 

ps.

Gdzie w Kołobrzegu kupić tanio przedni lewy kierunkowskaz :mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się lalo po zatankowaniu.pojechałem do mechanika i w bagażniku pod dywanem jest uszczelka z wężykami i tam bylo mokro od ropy.mechanik dokręcił ale i tak będe wymieniał uszczelke w tym miejscu.myślę że sprawa załatwiona.

Pozdrawiam:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mi się lalo po zatankowaniu.pojechałem do mechanika i w bagażniku pod dywanem jest uszczelka z wężykami i tam bylo mokro od ropy.mechanik dokręcił ale i tak będe wymieniał uszczelke w tym miejscu.myślę że sprawa załatwiona.

Pozdrawiam

 

Nie wymieniaj uszczelki - wierz mi, nie trzeba. plastikowy pierścień był fabrycznie za lekko dokręcony i z czasem poluźnił się i zaczęło cieknąć. U mnie też się lało po zatankowaniu do pełna, patrzyłem najpierw do etki i obstawiałem uszczelkę (koszt około 50zł), ale później dokręciłem i od długiego czasu jest spokój. Uszczelka to taki gumowy kołnierz, przylegający do plastikowego baku i pierścienia. Podobno jest wieczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności