dampassb5 Zgłoś #41 Napisano 7 Marca 2010 wiadomo ze skrzynia oraz silnik wykonują pewne ruchy i to jest normalne ale u kolegi w passacie (AHU 90KM taka sama skrzynia) takiego luzu nie ma, a chodzi nie o luz lewarka tylko elementu 1 http://img192.imageshack.us/img192/7148/widelki.jpg wychodzącego ze skrzyni. Chodzi po prostu za luźno jak to znajomy mechanik stwierdził ,,lata jak szmata" przód tył prawie że bez żadnego oporu. Więc podejrzewam że mógł ,,skończyć" się już ten element blokujący 16(z rysunku wnioskuje że powinien blokować el 1).. Co do synchronizatora to akurat ja nie był bym za tym ponieważ wrzucaniu biegów nie towarzyszą żadne zgrzyty czy coś podobnego wręcz przeciwnie biegi wchodza bardzo lekko. I pytanie- czemu synchronizator 3 biegu? A jeśli chodzi o poduszki to są ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomson Zgłoś #42 Napisano 7 Marca 2010 Kolego ponieważ synchronizator ma zadanie nie tylko ułatwianie wrzucenie biegu ale i jego wypadaniu ---------- Post added at 18:13 ---------- Previous post was at 18:09 ---------- To co pokazuje etka to jeśli się nie mylę to wodzik tym elementem włączasz biegi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dampassb5 Zgłoś #43 Napisano 7 Marca 2010 też tak myślałem i wydaje mi się że ten element blokujący 16 bedzie winny temu że ten wodzik chodzi tak luźno. W każdym bądź razie dzieki za podpowiedzi. PS. Blokada 9 http://img192.imageshack.us/img192/7148/widelki.jpg będzie dostępna po zdjęciu tylnej pokrywy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmo_1 Zgłoś #44 Napisano 8 Marca 2010 u mnie też się porusza lewarek przy dodawaniu gazu, dodam, że przy każdym z 6 biegów. Może szukacie dziury w całym?? Tylko nie patrzcie co się dzieje z silnikiem podczas dodawania gazu, wystrasze Was, też się przemieszcza;p według mnie nie ma czym się kłopotać jeszcze nikt nie napisał, że mu się nie przemieszcza ten lewarek;) (oczywiście zakładając, że to 3B lub 3BG) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dampassb5 Zgłoś #45 Napisano 8 Marca 2010 przy sprawnym zawieszeniu silnika oraz skrzyni nic sie nie dzieje z silnikiem...w moim przypadku jest mowa o wyskakiwaniu biegów a nie ruszającym sie lewarku. Chciałbym żeby u mnie poruszał sie lewarek a nie wyskakiwał bieg... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #46 Napisano 13 Kwietnia 2014 to jest normalna sprawa w paskach z dużym przebiegiem. W niczym to nie przeszkadza - naucz się delikatnie operować gazem. Sumacja luzów na przegubach, dyferencjale, choince zębatek powoduje pukanie przy gwałtownym dodaniu lub odjęciu gazu. Lekki ruch lewarka jest normą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #47 Napisano 14 Kwietnia 2014 U mnie ruch lewarka występuje na 3 i 5 biegu - jest to ruch w zakresie ok. 3mm. Wszystkie poduszki (pod silnikiem i skrzynią) mam nówki. Ruch lewarka jest spowodowany ruchem wybieraka w skrzyni, w zależności od kierunku obciążenia trybów. Jest to wewnętrzne zużycie skrzyni i nic się z tym nie zrobi. Sprawdź jakie luzy masz na "jabłku". Może przegub jest wychechłany do granic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojama1 Zgłoś #48 Napisano 27 Października 2015 Jest to wewnętrzne zużycie skrzyni i nic się z tym nie zrobi. Może być to racja gdyż mechanik zajmujący sie naprawa skrzyń biegów powiedział ze jest to łożysko stożkowe-promieniowe na wałku atakującym w skrzyni biegów. Moje aut ma przejechane mniej niż 150 tys km napęd 4 motion (quattro) i ma taki objaw. Można to wymienić, łożysko kosztuje 700-800 zł a koszty wymiany jakieś 400 zł (numer katalogowy to 01A 311 220). Co wy o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach