Skocz do zawartości
yaneck

lewarek skrzyni biegów przesuwa się przy dodawaniu gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Grzesko... masz paska B3... Skad wiesz ze w Twoim B5 by tego nie bylo? Mam dla porownania B4 ktorym tez czesto jezdze i tego nie ma... Dlaczego? Otoz w B4 byla skrzynia polaczona z lewarkiem na linki.. Nie na sztywno. Nie jezdzilem nowym B5, ale skoro jest na sztywno a silnik jest elastycznie umieszczony, no wiec chyba cos tam sie ruszac bedzie na lewarku.. Mialem tez Subaru Impreze WRX sti z 2004 i 80 tys na nim... Lewarek tez delikatnie przemieszczal sie i przy ostrej zmianie slychac bylo gluche stukniecie.. Nie wiem czy na moscie tylnim, czy gdzies na polaczeniu obu napedow.. Takze przy 4motion tez mysle ze cos podobnego bedzie sie dzialo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lewarek tez delikatnie przemieszczal sie

Dobrze Pawle zauważyłeś, że "delikatnie przemieszczał się".

 

Albo ja czegoś nie rozumiem, albo Wy koledzy panikujecie i szukacie dziury w całym, a do tego niedokładnie czytacie.

Nie napisałem przecież, że lewarek nie ma prawa drgnąć, tylko że "Jeżeli lewarek wykazuje zbyt duże ruchy...".

Mówcie co chcecie, ale nie wierzę, że poduszki zawieszenia skrzyni i silnika w Waszych autach, po przebiegu 250-300 tyś. km (lub większym) są cały czas w idealnym stanie. Nie oznacza to oczywiście, że koniecznie trzeba je wymieniać. Całkiem możliwe, że ich zużycie (luzy) jest jeszcze w normie i dlatego przy nawet dokładnych przeglądach nie kwalifikowane są do wymiany. O tym też pisałem "...nie zawsze jest tak, że trzeba te poduszki natychmiast wymieniać...".

 

Więc kochani, nie doszukujcie się w swych autach usterek, których nie ma, a jeżeli są to usuwajcie je.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Grześko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że się wtrące na slowo. U mnie też wyczuwam ruchy drążka. Moj zaufany powiedzial że taki ruch jest dopuszczalny który ja mam. Ale gdy zaczną sie problemy z wbijaniem biegów wtedy nie ma zmiłuj sie i trzeba zmieniać poduchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boles22

Witam. Posiadam pasacika z 2006roku i od jakiegoś tygodnia po wbiciu 4 biegu lewarek także zaczął się przemieszczać w obie strony podczas dodawania gazu. Natomiast wcześniej tego nie było. Autko ma przejechane 150tys i jest dla mnie akurat dość drażniące,gdyż powciśnięciu sprzęgła dość mocno odbija lub też kopie jak to koledzy piszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boles22

Witam. Posiadam pasacika z 2006roku i od jakiegoś tygodnia po wbiciu 4 biegu lewarek także zaczął się przemieszczać w obie strony podczas dodawania gazu. Natomiast wcześniej tego nie było. Autko ma przejechane 150tys i jest dla mnie akurat dość drażniące,gdyż powciśnięciu sprzęgła dość mocno odbija lub też kopie jak to koledzy piszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest sprawdzić to na kanale z kolegą, samochód na ręcznym i takie pulsowanie gazem będzie powodowało takie zjawisko kołatania lewarka, z kanału bardzo dobrze bedzie widać które poduchy chodzą i są do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z lewarkiem zmiany biegów tylko ze przy ruszaniu i przy hamowaniu słyszałem takie puk (metaliczny odgłos jak młotkiem w kowadło , ale tak delikatnie) hmmm pózniej doszedł poślizg sprzęgła (tak myślałem) efekt wymieniona dwumasa - co wy na to ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ja miałem z tym problem rok temu. Po pierwsze to nie poduszki, po drugie to nie dwumasa. Najwyraźniej można to poczuć na 2 i 5 biegu. Byłem w kilku ASO, a że mieszkam w Gdańsku to nawet w trasie z ciekawości zajechałem do ASO w innych miastach. Jeden tylko facet mi przedstawił sytuację dlaczego tak jest? Bo tak jest! Po pierwsze dlatego, że nigdy zębatki nie zachodzą w 100% i tak jakby się dopinają przy przyspieszaniu i stąd może być odczuwalny skok drążka. Dlaczego na 2 i 5 biegu? Bo po 1 to diesel, gdzie w teorii jedynka służy tylko do poruszenia wozu z miejsca, a więc największy ciąg mamy na 2 biegu. Po 2 piąty bieg ma najmniejszą zębatkę (jak w rowerze) a więc zmiana mocy gazem jest również bardziej odczuwalna niż na innych przełożeniach. Nie wiem jak was, ale mnie to przekonało, tym bardziej, że czytając ten wątek potwierdza się to jako reguła w takich działaniu skrzyni u wszystkich.

Jak wspomniałem to było w zeszłym roku i do dzisiaj nic się nie dzieje.

A propos jak wrzucicie 2 to sami ręcznie możecie zobaczyć, że można ją jeszcze "dopiąć" ciągnąc drążek do siebie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżę trochę temat...a wiec pytanie moje brzmi czy jak przy hamowaniu z prędkości np. 130km/h jadąc na 5 ten bieg wyskakuje to oznacza że poduszki do wymiany?dodam ze na postoju wrzucając biegi(sprzęgło ciągle wciśnięte) i dodając gazu biegi wyślizgują się(praktycznie każdy bieg)a mając na luzie lewarek ma spory luz przód tył tak ok 1-2cm(może wybierak?). Poza tym biegi wchodzą bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bieg przy hamowaniu silnikiem nie ma prawa wyskoczyć a jeśli wyskakuje to znaczy że coś jest nie tak albo z samym biegiem = zębatką albo z lewarkiem = połączeniem w skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przy hamowaniu silnkiem tylko hamulcem jadąc na 5 dosyć ostre hamowanie i 5 wypada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanizm zapobiegający wypadaniu biegów lub same koło zębate biegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne żeby dostać się do tego mechanizmu nie obejdzie się bez wyjmowania skrzynki?zakładam że taki mechanizm(pewnie sprezynka plus zapadka)jest tylko jeden bo jeden wodzik obsługuje wszystkie biegi?dodam ze będąc pod autem w kanale jest duży luz na wodziku wychodzącym ze skrzyni. Jeśli ktoś wie jak do tego się dostać byłbym wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapewne żeby dostać się do tego mechanizmu nie obejdzie się bez wyjmowania skrzynki?zakładam że taki mechanizm(pewnie sprezynka plus zapadka)jest tylko jeden bo jeden wodzik obsługuje wszystkie biegi?dodam ze będąc pod autem w kanale jest duży luz na wodziku wychodzącym ze skrzyni. Jeśli ktoś wie jak do tego się dostać byłbym wdzięczny
http://img192.imageshack.us/img192/7148/widelki.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok tylko tak jak pisałem wcześniej że mając wcisnięte sprzęgło właczając każdy bieg po kolei i po dodaniu gazu tak do 3tys lewarek się cofa i bieg wypada...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy każdy bieg wypada, czy w trakcie jazdy przy prędkości 3000 obr/min wypada, ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiec jeszcze raz: auto stoi silnik włączony wrzucam bieg np 1,2 nie puszczam sprzęgła tylko mając włączony bieg dodaje gazu i wtedy lewarek się cofa powodując wypadanie biegu. Druga sprawa taka że jadąc na 5 gwałtowne hamowanie hamulcami i bieg tez wypada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo masz coś ze sprzęgłem albo skrzynia powiedziała PAPA innej możliwości nie widzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko właśnie chodzi o to że czuć jak bieg wskakuje na swoje miejsce więc sam juz nie wiem;/ a może to poduszki?przjeżdzając np przez próg zwalniający słychać takie buczenie jakby coś osiadało

 

i mam pytanie odnośnie zdj od kolegi mielke numer 1 wałek przełączania to jest to co wystaje ze skrzyni i łączy się z krzyżakiem a później z lewarkiem? bo jeśli tak to u mnie ta cześć ma spory luz przód tył

Edytowane przez dampassb5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Damian prawdopodobnie wytarty synchronizator trzeciego biegu a co do ruszania się skrzyni w przód i w tył to normalne w pewnych granicach jak konstruktorzy chcieli by zrobić na sztywno to nie mocowali by silnika i skrzyni na poduszkach gumowych.Faktem jest że po pewnym czasie mogą ulec wyrobieniu ale z drugiej strony kupując i zakładając zamienniki nie mamy pewności że będzie lepiej więc proponuję nie przejmować się takimi pierdołami.Czytając to forum mam czasami wrażenie że niektórzy koledzy mają za mało zmartwień i za dużo pieniędzy :doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności