Qdlik Zgłoś #41 Napisano 23 Kwietnia 2012 No chyba ze padla dioda w zegarach albo kabelek przerwany. włącz zapłon i ten kabelek do masy przyłóż. jak zaświeci to wina w altku. jak nie to tak jak piszesz albo przerwany albo zegary... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #42 Napisano 23 Kwietnia 2012 Diody w zegarach są niemal niezniszczalne same z siebie, więc masz 0.00001% szansy na diodę. Sprawdź jak wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #43 Napisano 23 Kwietnia 2012 włącz zapłon i ten kabelek do masy przyłóż. jak zaświeci to wina w altku. jak nie to tak jak piszesz albo przerwany albo zegary... sprawdzilem, nic sie nie zaswieca. Niepamietasz do ktorego pinu idzie sygnal z tego kabelka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #44 Napisano 23 Kwietnia 2012 Niepamietasz do ktorego pinu idzie sygnal z tego kabelka? nie pamiętam ale sprawdziłem.. F/3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #45 Napisano 24 Kwietnia 2012 nie pamiętam ale sprawdziłem..F/3 juz wszystko dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #46 Napisano 24 Kwietnia 2012 juz wszystko dziala napisz dla potomnych i żeby zaspokoić moją ciekawość co było nie halo.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #47 Napisano 24 Kwietnia 2012 napisz dla potomnych i żeby zaspokoić moją ciekawość co było nie halo.. bardzo daleko szukalem a okazalo sie ze to poprostu glupota. Wtyczka przy zegarach nie łączyła dobrze, docisnąłem i wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #48 Napisano 16 Lutego 2013 Witam . odkopię troszkę temacik ponieważ i ja się borykam z problemem ładowania Zacznę od początku historii , pewnego dnia jadąc sobie autem po prostu zginął mi prąd , auto zgasło , ako rozładowane i musiałem na pycha odpalać , myślałem że może to wilgoć i że mu przejdzie ale sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie , pamiętam podobną sytuacje u szwagra w golfie i zajrzałem do alternatora , pomierzyłem napięcia i tu zdziwienie bo po odpaleniu auta brak ładowania dopiero po przekroczeniu 2 tys obr wzbudzało się ładowanie które wynosiło ok 15.5V pod obciążeniem , długo nie czekając wymieniłem regulator i niestety zero poprawy a nawet się pogorszyło bo teraz ładowanie wzbudza się po 3 tys obr . Przejrzałem trochę internet i poczytałem i teraz pytanie , wymieniać od razu mostek prostowniczy ? czy może jakiś inny zabieg sprosta problemowi ? dodam że kontrolka po zapłonie się nie pali ( sprawna na 100% bo gdy czasem spadnie z obrotów to się zapali) Jakie propozycje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #49 Napisano 16 Lutego 2013 Przejrzałem trochę internet i poczytałem i teraz pytanie , wymieniać od razu mostek prostowniczy ? czy może jakiś inny zabieg sprosta problemowi ? dodam że kontrolka po zapłonie się nie pali ( sprawna na 100% bo gdy czasem spadnie z obrotów to się zapali) Jakie propozycje ? jeżeli masz jakieś pojęcie o elektronice to wyjmij mostek i przelutuj diodę która jest uszkodzona. jeżeli nie masz, to wymień mostek. dioda od wzbudzenia w mostku Ci padła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #50 Napisano 16 Lutego 2013 (edytowane) dzisiaj dokopałem się do jakiegoś starego alternatora , niestety ten jest Valeo ale myślę że diody będą te same , wyciągnąłem mostek i mam go w domu , muszę wylutować diody i sprawdzić czy są dobre , teraz powiedz mi w mostku prostowniczym są 3 diody dwie są obok siebie tak jak by w jednym gnieździe a druga ok pół centa obok , która z nich odpowiada za wzbudzenie ?? co do znajomości elektroniki to lekko zielony w tym jestem , ale radzę sobie na co dzień z tym lutownicę też wiem jak trzymać także coś się wymodzi a więc tak z tego mostka co przytargałem wylutowałem jedną diodę i ją sprawdziłem , wygląda na sprawną gdyż tylko w jedną stronę przewodzi prąd , czy takie sprawdzenie starczy ?? według drugiego foto która strona to plus ? sprawdziłem tak wszystkie 3 diody i niby są OK i jeszcze taka mała sprawa kontrolka na zegarach dzisiaj rano się paliła normalnie , ładowanie było , dojechałem do miasta , zgasiłem autko poszedłem coś załatwić , wracam i już się nie paliła , ładowania brak , dopiero po przygazowaniu wzbudził się altek , przejechałem kawałek , zgasiłem włączam zapłon kontrolka działa , jakieś kilka godz później , znów nie działała . teraz jak jest nie wiem bo autko sobie odpoczywa Edytowane 16 Lutego 2013 przez leadus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #51 Napisano 16 Lutego 2013 Poszukaj w necie schematu altka to zobaczysz które diody odpowiadają za wzbudzenie (diod generalnie to masz 9 w tym 3 wzbudzenia). Ale na początek przeczyść połączenia elektryczne, sprawdź masy bo jak coś raz działa, raz nie działa to problem może leżeć w jakości połączeń. 15.5V ładowania to trochę za dużo i wskazywało by na regulator, ładowanie powyżej 2-3tys/obr to może być wina wyślizganych pierścieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #52 Napisano 16 Lutego 2013 szukałem schematu i jakoś nie bardzo mogę znaleść , połączenie jest dobre , sprawdzałem , regulator wymieniony i teraz jest tak że raz ładuje od początku a raz po przekroczeniu 3 tys , na starym regulatorze wystarczyło 2 tys ale za to ładowanie za wysokie , jak ewentualnie stoczyć pierścienie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #53 Napisano 16 Lutego 2013 szukałem schematu i jakoś nie bardzo mogę znaleść , połączenie jest dobre , sprawdzałem , regulator wymieniony i teraz jest tak że raz ładuje od początku a raz po przekroczeniu 3 tys , na starym regulatorze wystarczyło 2 tys ale za to ładowanie za wysokie , jak ewentualnie stoczyć pierścienie ?? Wystarczy wpisać w google "alternator schemat" i jest. Nie chodzi tu o konkretny model, ale o ogólny schemat. Pierścienie najlepiej przetoczyć na tokarce, jeśli jest co do przetoczenia. Być może trzeba je wymienić. Jeśli na nowym regulatorze ładowanie pojawia się przy wyższej prędkości to problem leży w szczotkach, które się nie ułożyły na pierścieniach. Obejrzyj jak one wyglądają, ale pewnie są już nieźle wyrobione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #54 Napisano 16 Lutego 2013 co prawda jutro niedziela ale i tak zamierzam posprzątać autko także od razu spojrzę na pierścienie i na szczotki , regulator był wsadzony Boscha i w cale bym się nie zdziwił jak by to był ori regulator jak wyszło z fabryki bo wiele części takich mam w aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #55 Napisano 17 Lutego 2013 chyba znalazłem przyczynę , a więc kiedy kontrolka się nie świeci to nie ma też napięcia na kabelku , również jak dam do masy ten niebieski kabelek to nie zaświeci się kontrolka , może coś w liczniku bo nie pokazywało mi temp oleju , a dzisiaj zaczęło działać jak należy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #56 Napisano 17 Lutego 2013 U mnie jak nie ma ładowania w B3 to trzepa pier.... w licznik i wszysko działa. Objawem że nie ładuje jest to że odrazu nie gra mi 1 głośnik na kokpicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #57 Napisano 17 Lutego 2013 w sumie dzisiaj była taka sytuacja że tak sobie pier..... w licznik i w tedy zauważyłem że temperatura oleju zaczeła działać może zimne luty tylko szukać ich z pośród tysięcy innych to jakoś nie bardzo mi się chce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #58 Napisano 17 Lutego 2013 Gdzieś tu był kiedyś temat lutów w liczniku tylko że w tamtym przypadku nie pokazywało temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #59 Napisano 17 Lutego 2013 zobaczymy jak sytuacja będzie się powtarzać to zajmę się licznikiem , ładowanie sprawdzałem i teraz jest w normie , niestety nie miałem cyfrowego miernika tylko taki bodajże od motoru i na oko ładowanie jest ok 14-14.5V także jest dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #60 Napisano 17 Lutego 2013 chyba znalazłem przyczynę , a więc kiedy kontrolka się nie świeci to nie ma też napięcia na kabelku , również jak dam do masy ten niebieski kabelek to nie zaświeci się kontrolka , może coś w liczniku bo nie pokazywało mi temp oleju , a dzisiaj zaczęło działać jak należy no widzisz tyle pisania a tu licznik trzeba reanimować a nie altka.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach