Skocz do zawartości
claxon

Wzbudzanie się alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!po wymianie regulatora napiecia i szczotek alternator wzbudza sie dopiero po dodaniu gazu od 3-3,5 tys.obrotow i aku jast doladowywane co moze byc przyczyna?:rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka ładowania jak się zachowuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

wirnik przetoczyłeś??

 

jeśli nie to poprostu nowe szczotki nie dolegają całą powierzchnią

jak już niema co skrobnąc to pozostaje wymiana wirnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wirnik przetoczyłeś??
O kurde, na to nie wpadłem, że można przetoczyć wirnik :). Na poważnie to problem może leżeć w pierścieniach ślizgowych, które mogą być nadmiernie wyżłobione. Są wymienne, ale lepiej by za to się zabrał fachowiec. Po wymianie wypadało by je delikatnie przetoczyć. Możesz też przetoczyć stare, może pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem z moim alternatorem. Kontrolka gaśnie dopiero jak przygazuje do około 3500rpm.. Jaki może być koszt tych napraw czyli wymiana tego mostka prostowniczego, przetoczenie wirnika i wymiana tych pierścieni ślizgowych o których pisaliście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość irl78

To zależy jaki masz alternator VALEO lub BOSCH.Na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak pierścień po którym chodzą szczotki.Jeżeli w Twoim aucie siedzi alternator Valeo radziłbym oddać go do jakiegoś sprawdzonego warsztatu.Miałem już przypadki,że klienci chcieli sami wymienić pierścień i przy okazji uszkodzili wirnik.

Pierścień kosztuje 16 PLN

Wymiana około 100 PLN

Jeśli przyjdzie ci przetaczać wirnik i dojdą jakieś inne koszta to na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad kupnem nowego alternatora przykładowo na Allegro koszt ok.240 PLN.Oczywiście nie jest to oryginał a ogarniająca nasz rynek chińszczyzna.Parę sztuk już zamontowałem i jak do tej pory nie miałem żadnej reklamacji.

Także zrób sobie bilans zysków i strat a w razie jakichkolwiek wątpliwości co do kupna alternatora daj znać polecę Ci sprawdzone firmy na Allegro.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej poszukałbym jakiegoś zaprzyjaźnionego elektromechanika. Wyjdzie taniej. Można też poszukać czegoś w używkach. Na allegro ceny od 100zł w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. dzięki za popdowiedzi co i jak. narzaie niczego nie ruszam bo miałem wypadek w pracy i auto stoi nieużywane i nie wiem kiedy bede w stanie poruszać się autem. Jakby co so się do Ciebie kolego irl78 odezwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierscienie ok.a kontrolka gasnie jak silnik zapracuje ale swiatla jakies nie mrawe dopiero jak zwieksze obroty to jasniej swieca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
dopiero jak zwieksze obroty to jasniej swieca.

 

akumulator??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aku ok.3 miesiecy wymieniony na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość branter

Mam podobny problem. Jakiś rok temu musiałem wymienić szczotki na alternatorze (Bosch). Niestety oryginalne były dla mnie zbyt drogie i kipiłem zamienniki. Od tamtej pory po uruchomieniu silnika nie ma od razu ładowania, tylko po dodaniu gazu ok. 1300 obr. Czy to poważna usterka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Trochę odkopię ten temat bo jak dzisiaj coś mnie tchnęło i poszedłem wyciągnąć licznik bo nie działają mi wskażniki temp. i paliwa, ale nie o tym. Lutowałem sobie całą ta płytkę, złożyłem wszystko do kupy, zamontowałem i tu zdziwienie - ładowanie jest od momentu odpalenia silnika i nie musze już go tak gazować przy odpalaniu żeby było ładowanie. Nie wnikam już co tam pogrzebałem ale działa i tylko to mnie interesuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do 2E, 1Z, 1.6 TD (SB), 1.9 D (1Y) mam uzywane sprawne alterantory wiecej na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje.

Ostatnimi czasy ładowanie dziwnie sie zachowuje, tzn alternator sie wzbudza po przekroczeniu 3tys obr. Niewiem czy ma to cos wspólnego z zegarami tzn kontrokla. Dodam ze ostatnio jak jechałem to zauwazyłem ze kontrolka od ładowania sie lekko zazy,(zdarzyło sie to tylko raz) po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Ostatnio co robiłem przy alternatorze to wymieniałem kondensator. Czyzby koniec alternatora?

Edytowane przez vip87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyzby koniec alternatora?

a tam koniec od razu ;)

Ostatnio co robiłem przy alternatorze to wymieniałem kondensator.

jaki kondensator wymieniłeś?? co Ty opowiadasz?? ;)

 

 

 

Odkopuje.

odpowiadam ;)

wyżej opisane objawy wskazują na uszkodzony regulator napięcia (mogły się skończyć szczotki) lub mostek prostowniczy.

po przekręceniu kluczyka powinna zaświecić się dioda od ładowania na liczniku, po zapaleniu samochodu powinna zgasnąć. mniemam iż tak nie jest?? ;)

 

a nawiasem mówiąc to szukajka nie gryzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo szczotki się kończą albo pasek masz za luźny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki kondensator wymieniłeś?? co Ty opowiadasz??

przeciw zakłuceniowy 2,2uf 110V :)

 

wyżej opisane objawy wskazują na uszkodzony regulator napięcia (mogły się skończyć szczotki) lub mostek prostowniczy.

 

hm musze zobaczyc jutro te szczoty (oby nie mostek) :(

 

po przekręceniu kluczyka powinna zaświecić się dioda od ładowania na liczniku, po zapaleniu samochodu powinna zgasnąć. mniemam iż tak nie jest??

 

a wiesz ze teraz nieodpowiem na to pytanie bo poprostu niekojarze ale podczas jazdy napewno sie nie swieci, po zapłonie jak kojarze chyba mruga :) az sprawdze jutro

 

a nawiasem mówiąc to szukajka nie gryzie...

 

Ja wiem, ja wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam troche odbiegam od tematu ale tez o alternatorze. Kupilem dzis alternator 120a i zdjolem dekielek aby sprawdzic jak wygladaja szczotki i wypadlo mi takie cos co jest na zdjeciach. I mam kilka pytan. Ile mogla by kosztowac naprawa? co to w ogole jest? i czy jak zaloze altka bez tego to cos zepsuje?zdjęcie0103.jpg

Zdjęcie0101.jpg

zdjęcie0102.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności