claxon Zgłoś #1 Napisano 16 Grudnia 2008 Witam!po wymianie regulatora napiecia i szczotek alternator wzbudza sie dopiero po dodaniu gazu od 3-3,5 tys.obrotow i aku jast doladowywane co moze byc przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 16 Grudnia 2008 Kontrolka ładowania jak się zachowuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość irl78 Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2008 Mostek prostowniczy kolego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2008 wirnik przetoczyłeś?? jeśli nie to poprostu nowe szczotki nie dolegają całą powierzchnią jak już niema co skrobnąc to pozostaje wymiana wirnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #5 Napisano 17 Grudnia 2008 wirnik przetoczyłeś?? O kurde, na to nie wpadłem, że można przetoczyć wirnik . Na poważnie to problem może leżeć w pierścieniach ślizgowych, które mogą być nadmiernie wyżłobione. Są wymienne, ale lepiej by za to się zabrał fachowiec. Po wymianie wypadało by je delikatnie przetoczyć. Możesz też przetoczyć stare, może pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #6 Napisano 17 Grudnia 2008 Mam taki sam problem z moim alternatorem. Kontrolka gaśnie dopiero jak przygazuje do około 3500rpm.. Jaki może być koszt tych napraw czyli wymiana tego mostka prostowniczego, przetoczenie wirnika i wymiana tych pierścieni ślizgowych o których pisaliście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość irl78 Zgłoś #7 Napisano 17 Grudnia 2008 To zależy jaki masz alternator VALEO lub BOSCH.Na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak pierścień po którym chodzą szczotki.Jeżeli w Twoim aucie siedzi alternator Valeo radziłbym oddać go do jakiegoś sprawdzonego warsztatu.Miałem już przypadki,że klienci chcieli sami wymienić pierścień i przy okazji uszkodzili wirnik. Pierścień kosztuje 16 PLN Wymiana około 100 PLN Jeśli przyjdzie ci przetaczać wirnik i dojdą jakieś inne koszta to na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad kupnem nowego alternatora przykładowo na Allegro koszt ok.240 PLN.Oczywiście nie jest to oryginał a ogarniająca nasz rynek chińszczyzna.Parę sztuk już zamontowałem i jak do tej pory nie miałem żadnej reklamacji. Także zrób sobie bilans zysków i strat a w razie jakichkolwiek wątpliwości co do kupna alternatora daj znać polecę Ci sprawdzone firmy na Allegro. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #8 Napisano 17 Grudnia 2008 Raczej poszukałbym jakiegoś zaprzyjaźnionego elektromechanika. Wyjdzie taniej. Można też poszukać czegoś w używkach. Na allegro ceny od 100zł w górę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #9 Napisano 17 Grudnia 2008 ok. dzięki za popdowiedzi co i jak. narzaie niczego nie ruszam bo miałem wypadek w pracy i auto stoi nieużywane i nie wiem kiedy bede w stanie poruszać się autem. Jakby co so się do Ciebie kolego irl78 odezwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
claxon Zgłoś #10 Napisano 17 Grudnia 2008 Pierscienie ok.a kontrolka gasnie jak silnik zapracuje ale swiatla jakies nie mrawe dopiero jak zwieksze obroty to jasniej swieca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #11 Napisano 17 Grudnia 2008 dopiero jak zwieksze obroty to jasniej swieca. akumulator?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
claxon Zgłoś #12 Napisano 17 Grudnia 2008 Aku ok.3 miesiecy wymieniony na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość branter Zgłoś #13 Napisano 20 Lutego 2009 Mam podobny problem. Jakiś rok temu musiałem wymienić szczotki na alternatorze (Bosch). Niestety oryginalne były dla mnie zbyt drogie i kipiłem zamienniki. Od tamtej pory po uruchomieniu silnika nie ma od razu ładowania, tylko po dodaniu gazu ok. 1300 obr. Czy to poważna usterka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #14 Napisano 25 Lutego 2009 Witam. Trochę odkopię ten temat bo jak dzisiaj coś mnie tchnęło i poszedłem wyciągnąć licznik bo nie działają mi wskażniki temp. i paliwa, ale nie o tym. Lutowałem sobie całą ta płytkę, złożyłem wszystko do kupy, zamontowałem i tu zdziwienie - ładowanie jest od momentu odpalenia silnika i nie musze już go tak gazować przy odpalaniu żeby było ładowanie. Nie wnikam już co tam pogrzebałem ale działa i tylko to mnie interesuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #15 Napisano 25 Lutego 2009 do 2E, 1Z, 1.6 TD (SB), 1.9 D (1Y) mam uzywane sprawne alterantory wiecej na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #16 Napisano 9 Lutego 2012 (edytowane) Odkopuje. Ostatnimi czasy ładowanie dziwnie sie zachowuje, tzn alternator sie wzbudza po przekroczeniu 3tys obr. Niewiem czy ma to cos wspólnego z zegarami tzn kontrokla. Dodam ze ostatnio jak jechałem to zauwazyłem ze kontrolka od ładowania sie lekko zazy,(zdarzyło sie to tylko raz) po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Ostatnio co robiłem przy alternatorze to wymieniałem kondensator. Czyzby koniec alternatora? Edytowane 9 Lutego 2012 przez vip87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #17 Napisano 9 Lutego 2012 Czyzby koniec alternatora? a tam koniec od razu Ostatnio co robiłem przy alternatorze to wymieniałem kondensator. jaki kondensator wymieniłeś?? co Ty opowiadasz?? Odkopuje. odpowiadam wyżej opisane objawy wskazują na uszkodzony regulator napięcia (mogły się skończyć szczotki) lub mostek prostowniczy. po przekręceniu kluczyka powinna zaświecić się dioda od ładowania na liczniku, po zapaleniu samochodu powinna zgasnąć. mniemam iż tak nie jest?? a nawiasem mówiąc to szukajka nie gryzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #18 Napisano 9 Lutego 2012 Albo szczotki się kończą albo pasek masz za luźny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #19 Napisano 9 Lutego 2012 jaki kondensator wymieniłeś?? co Ty opowiadasz?? przeciw zakłuceniowy 2,2uf 110V wyżej opisane objawy wskazują na uszkodzony regulator napięcia (mogły się skończyć szczotki) lub mostek prostowniczy. hm musze zobaczyc jutro te szczoty (oby nie mostek) po przekręceniu kluczyka powinna zaświecić się dioda od ładowania na liczniku, po zapaleniu samochodu powinna zgasnąć. mniemam iż tak nie jest?? a wiesz ze teraz nieodpowiem na to pytanie bo poprostu niekojarze ale podczas jazdy napewno sie nie swieci, po zapłonie jak kojarze chyba mruga az sprawdze jutro a nawiasem mówiąc to szukajka nie gryzie... Ja wiem, ja wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek15l Zgłoś #20 Napisano 9 Lutego 2012 Witam troche odbiegam od tematu ale tez o alternatorze. Kupilem dzis alternator 120a i zdjolem dekielek aby sprawdzic jak wygladaja szczotki i wypadlo mi takie cos co jest na zdjeciach. I mam kilka pytan. Ile mogla by kosztowac naprawa? co to w ogole jest? i czy jak zaloze altka bez tego to cos zepsuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach