Gość Karolofix Zgłoś #1 Napisano 10 Grudnia 2008 po przejechaniu okolo 8 km w mieście ok. 40 km/h (średnia). Temperatura silnika 90 stopni (vag pokazuje 87) a chłodnica zimna. Czy to możliwe że przy osmiu stopniach na dworze i tak wolnej jeżdzie. chłodnica była cały czas zimna...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlin142 Zgłoś #2 Napisano 10 Grudnia 2008 Termostat otwierający chłodnicę otwiera się przy temp. 90-92 st. c. Do tego czasu pracuje obieg mały , bez chłodnicy,żeby wnętrze szybko się nagrzewało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #3 Napisano 10 Grudnia 2008 (edytowane) U mnie - co dziwne - chłodnica zawsze jest zimna! Wskazówka jest oczywiście na 90 i ogrzewanie działa idealnie. Raz, kiedy przejechałem ok 35 km po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka kręciły się wentylatory. Z ciekawości otworzyłem maskę, dotknąłem chłodnicy (jej górnej części) - zimna! Wentylatory kręciły się oba a powietrze, które wydmuchiwały było również zimne! Wyłączyły się po kilku minutach. To był jak dotąd jedyny przypadek, kiedy dmuchały po zgaszeniu auta, jechałem wtedy całkiem spokojnie przy tep. zewn. tylko ok 2-3st. Pozdrawiam. Edytowane 10 Grudnia 2008 przez Tomek_glw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #4 Napisano 19 Października 2009 Odświeżę temat. U mnie nie wiadomo ile byłbym grzał silnik temperatura nie przekracza 86 stopni. Tak pokazuje VAG z czujnika G2 (wskaźnik na desce rozdzielczej) oraz czujnika G62 ( temperatura na potrzeby ECU). Oba wskazania są identyczne , więc czujniki raczej sprawne. Z tego wynika , że termostat za szybo otwiera się i puszcza wodę na duży obieg. Czy dobrze myślę ? przy jakiej temperaturze powinien zacząć otwierać się termostat ? Czy moglibyście wskazać na załączonych fotkach , gdzie w moim silniku jest termostat ? I czy przy wymianie termostatu muszę spuścić płyn chłodniczy. Czy da się tą operacje przeprowadzić bez kanału ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 19 Października 2009 Czy moglibyście wskazać na załączonych fotkach , gdzie w moim silniku jest termostat ? Wyjąłeś silnik? A termostat widać na fovie nr 2, koło bagnetu. Jak od bagnetu idziesz w prawo to widzisz taką "piramidke" aluminiową. To jest temostat. I czy przy wymianie termostatu muszę spuścić płyn chłodniczy. No raczej tak, bo jak nie spuścisz sam, to ci wszystko i tak wyleci. Jeśli nie do wiadra to na ziemię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #6 Napisano 19 Października 2009 Fotki zapożyczone:637: To raczej , bez kanału i ściągnięcia dolnej osłony silnika się nie obejdzie A czy przy takiej temperaturze jak podaje VAG czyli 86 st. , jest potrzeba wymiany termostatu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 19 Października 2009 To raczej , bez kanału i ściągnięcia dolnej osłony silnika się nie obejdzie No niestety ale tak- trzeba kanał i zdemontować osłonę silnika. A czy przy takiej temperaturze jak podaje VAG czyli 86 st. , jest potrzeba wymiany termostatu ? A na wskaźniku nie pokazuje ci 90? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #8 Napisano 19 Października 2009 na wskaźniku jest idealnie 90 st. Tylko Vag pokazuje 86 - 87 st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 19 Października 2009 No to nic nie wymieniaj, jeździj i się nie przejmuj - jest OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #10 Napisano 19 Października 2009 Jak piszesz , tak zrobię A czy na tych fotkach powyżej możesz wskazać gdzie jest czujnik G2/G62. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #11 Napisano 21 Października 2009 (edytowane) na moje oko to nie widac...nie ogladalem nigdy zadnego tdi w b6, z tego co widze to juz sama roznica polega na tym ze jest umieszczony poprzecznie, a my w b5 i b5 fl-ach mamy wzdluznie umieszczony silnik. Widze rowniez ze ty w swojej b6 masz 1,9 tdi 105 wiec chyba tak samo jest wzdluznie. Jezeli tak to czujnik jest wkrecony w glowice z tylu silnika...cholernie ciezki dostep, ale idzie tam sie dostac, spokojnie Ogolnie to tak jak pisal danek pijok nie masz co sie czepiac - zostaw jest OK. Edytowane 21 Października 2009 przez emate Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz 2007 Zgłoś #12 Napisano 21 Października 2009 wymienisz bez kanalu tylko musisz zdjac oslone z dolu zeby plyn sposcic,a co do wyjecia termostatu to dasz rade bez problemu od gory tylko musisz sie zaopatrzyc w klucze z przedluszkami .Sam to przerabialem powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #13 Napisano 21 Października 2009 dzięki Wszystkim za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach