Skocz do zawartości
Gość Karolofix

Temperatura silnika 90, a chłodnica zimna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Karolofix

po przejechaniu okolo 8 km w mieście ok. 40 km/h (średnia). Temperatura silnika 90 stopni (vag pokazuje 87) a chłodnica zimna. Czy to możliwe że przy osmiu stopniach na dworze i tak wolnej jeżdzie. chłodnica była cały czas zimna...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat otwierający chłodnicę otwiera się przy temp. 90-92 st. c.

Do tego czasu pracuje obieg mały , bez chłodnicy,żeby wnętrze szybko się nagrzewało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie - co dziwne - chłodnica zawsze jest zimna! :eek: Wskazówka jest oczywiście na 90 i ogrzewanie działa idealnie.

Raz, kiedy przejechałem ok 35 km po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka kręciły się wentylatory. Z ciekawości otworzyłem maskę, dotknąłem chłodnicy (jej górnej części) - zimna! Wentylatory kręciły się oba a powietrze, które wydmuchiwały było również zimne! Wyłączyły się po kilku minutach. To był jak dotąd jedyny przypadek, kiedy dmuchały po zgaszeniu auta, jechałem wtedy całkiem spokojnie przy tep. zewn. tylko ok 2-3st.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Tomek_glw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat. U mnie nie wiadomo ile byłbym grzał silnik temperatura nie przekracza 86 stopni. Tak pokazuje VAG z czujnika G2 (wskaźnik na desce rozdzielczej) oraz czujnika G62 ( temperatura na potrzeby ECU). Oba wskazania są identyczne , więc czujniki raczej sprawne.

Z tego wynika , że termostat za szybo otwiera się i puszcza wodę na duży obieg.

 

Czy dobrze myślę ? przy jakiej temperaturze powinien zacząć otwierać się termostat ?

 

Czy moglibyście wskazać na załączonych fotkach , gdzie w moim silniku jest termostat ?

I czy przy wymianie termostatu muszę spuścić płyn chłodniczy. Czy da się tą operacje przeprowadzić bez kanału ?

silnik 1.jpg

silnik2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy moglibyście wskazać na załączonych fotkach , gdzie w moim silniku jest termostat ?

Wyjąłeś silnik? :D A termostat widać na fovie nr 2, koło bagnetu. Jak od bagnetu idziesz w prawo to widzisz taką "piramidke" aluminiową. To jest temostat.

I czy przy wymianie termostatu muszę spuścić płyn chłodniczy.

No raczej tak, bo jak nie spuścisz sam, to ci wszystko i tak wyleci. Jeśli nie do wiadra to na ziemię :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fotki zapożyczone:637:

 

To raczej , bez kanału i ściągnięcia dolnej osłony silnika się nie obejdzie :(

 

A czy przy takiej temperaturze jak podaje VAG czyli 86 st. , jest potrzeba wymiany termostatu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej , bez kanału i ściągnięcia dolnej osłony silnika się nie obejdzie :(

No niestety ale tak- trzeba kanał i zdemontować osłonę silnika.

 

A czy przy takiej temperaturze jak podaje VAG czyli 86 st. , jest potrzeba wymiany termostatu ?

A na wskaźniku nie pokazuje ci 90?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na wskaźniku jest idealnie 90 st. Tylko Vag pokazuje 86 - 87 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nic nie wymieniaj, jeździj i się nie przejmuj - jest OK :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak piszesz , tak zrobię :)

A czy na tych fotkach powyżej możesz wskazać gdzie jest czujnik G2/G62.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na moje oko to nie widac...nie ogladalem nigdy zadnego tdi w b6, z tego co widze to juz sama roznica polega na tym ze jest umieszczony poprzecznie, a my w b5 i b5 fl-ach mamy wzdluznie umieszczony silnik. Widze rowniez ze ty w swojej b6 masz 1,9 tdi 105 wiec chyba tak samo jest wzdluznie. Jezeli tak to czujnik jest wkrecony w glowice z tylu silnika...cholernie ciezki dostep, ale idzie tam sie dostac, spokojnie :)

 

 

Ogolnie to tak jak pisal danek pijok nie masz co sie czepiac - zostaw jest OK.

Edytowane przez emate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienisz bez kanalu tylko musisz zdjac oslone z dolu zeby plyn sposcic,a co do wyjecia termostatu to dasz rade bez problemu od gory tylko musisz sie zaopatrzyc w klucze z przedluszkami .Sam to przerabialem powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności