lazym Zgłoś #1 Napisano 3 Grudnia 2008 Czesc i witam wszytkich, pasek 2004 diesel 101 koni wersjia highline. Problem jest nastepujacy postaram sie go opisac w miare zrozumiale. Przy max skrecie w prawo kola nie sa rownolegle tzn strasznie nimi szarpie a nawet podskakuja przy niewielkiej predkosci wybiera mi tez opony prawa strona od wewnatrz lewa strona od zewnatrz na biegu wstecznym tez to samo dodam jeszcze to ze jak probuje ruszyc kierownice do pozycji proso, odczuwam dodatkowy opor. Przy skrecie w lewo wszytko jest ok. Drazki wymienione + komputerowe ustawianie zbieznosci wszytkich kol, w serwisie rozkaldaja rece, zaproponowali mi wymiane przedniego zawieszenia. Podczas jazdy odczuwanly jest tez opor na kierownicy nie jest on staly mozna go porownac z wykresem sinusoidy czyli najpierw dziala normalnie pozniej ciezej i znowu normalnie. Z pompy nie ma zadnego piszczenia + nic nie kapie stan plynu idealny. Poddaje sie przeszperalem kilka watkow i nic nie znalazlem powiedzial bym ze to maglownica ale nie mam zadnych luzow czy pukniec. Prosze o pomoc jestem taxowkarzem i trudno mi sie z tym pracuje wiadomo jak sie spedza tyle czasu w aucie i ma sie z nim jakis problem to nidgy sie nie uzyska satysfakcji w wykonywanej pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #2 Napisano 3 Grudnia 2008 no ja takich objawów nie mam ale po regeneracji przekładni dalej mi stuka jak ruszam kierownicą na boki, oddałem na reklamacje i sprawdzili mi wszystko łącznie z wyjęciem i rozebraniem przekładni i inc nie znaleźli więc podmienili przeładnie od innego paska i dalej stuka więc jedyna opcja to pompa wspomagania i teraz musze jechac na jej sprawdzenie. W jednym zakładzie facet powiedział żebym podjechał to podłącza jakis tester ciśnienia i sprawdzą czy pompa podaje odpowiednie ciśnienie bo może w tym leży problem i Tobie tez bym polecał pojechac do fachowców od układów kierowniczych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavi Zgłoś #3 Napisano 3 Grudnia 2008 dodam jeszcze to ze jak probuje ruszyc kierownice do pozycji proso, odczuwam dodatkowy opor. może magiel był wymieniany i nie został zamontowany w pozycji '0', albo przy wymianie drążków nie zablokowali go i się kierownica obróciła (kierownicę potem niby prosto ustawili) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #4 Napisano 3 Grudnia 2008 (edytowane) ok. Drazki wymienione + komputerowe ustawianie zbieznosci wszytkich kol, w serwisie rozkaldaja rece, zaproponowali mi wymiane przedniego zawieszenia. . Trzeba zacząć od pierwszej rzeczy... pełnej geometrii zawieszenia, bez tego to szkoda zachodu, czasu... pieniędzy. Po tym badaniu będzie wiadomo dużo więcej a zwłaszcza kąt pochylenia kół, różnica kątów skrętu kół, maksymalne skręty, zmienna krzywej zbieżności itd. Niech kolega powie na geometrii i niech to dokładnie wykonają, może być w serwisie VW, Skody, Seata lub każdym innym którzy mają dobre urządzenia... poza sewisami będzie na pewno taniej. Już po wydruku sam kolega będzie widział gdzie problem. I najważniejsze to badanie pokaże czy trzeba wymieniać zawieszenie np. skrzywiony wahacz. Stawiam że niestety samochód miał spotkanie tym kołem z innym samochodem, krawężnikiem lub dziurą, ale najpierw geometria a potem szukanie winnych. I jeszcze jedno...jeśli tego badania nie robili i rozkładają ręce to niestety zmień serwis... Przy max skrecie w prawo kola nie sa rownolegle tzn strasznie nimi szarpie a nawet podskakuja przy niewielkiej predkosci wybiera mi tez opony prawa strona od wewnatrz lewa strona od zewnatrz na biegu wstecznym tez to samo dodam jeszcze to ze jak probuje ruszyc kierownice do pozycji proso, odczuwam dodatkowy opor. To niestety wygląda na problem geometrii.... pytanie czy przy jeździe do przodu i do tyłu zmienia się położenie kierownicy... ?? Edytowane 3 Grudnia 2008 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #5 Napisano 3 Grudnia 2008 Trzeba zacząć od pierwszej rzeczy... pełnej geometrii zawieszenia, bez tego to szkoda zachodu, czasu... pieniędzy. Po tym badaniu będzie wiadomo dużo więcej a zwłaszcza kąt pochylenia kół, różnica kątów skrętu kół, maksymalne skręty, zmienna krzywej zbieżności itd. Niech kolega powie na geometrii i niech to dokładnie wykonają, może być w serwisie VW, Skody, Seata lub każdym innym którzy mają dobre urządzenia... poza sewisami będzie na pewno taniej. Już po wydruku sam kolega będzie widział gdzie problem. I najważniejsze to badanie pokaże czy trzeba wymieniać zawieszenie np. skrzywiony wahacz. Stawiam że niestety samochód miał spotkanie tym kołem z innym samochodem, krawężnikiem lub dziurą, ale najpierw geometria a potem szukanie winnych. I jeszcze jedno...jeśli tego badania nie robili i rozkładają ręce to niestety zmień serwis... To niestety wygląda na problem geometrii.... pytanie czy przy jeździe do przodu i do tyłu zmienia się położenie kierownicy... ?? 'pełnej geometrii zawieszenia' wlasnie to zrobili w aso i po tym jak do nich wrocilem powiedzieli mi, ze moga auto wziac na jedzien dzien i posprawdzac czy numery czesci sie zgadzaja i czy wszytko na dotyk i oko sie zgadza. Teraz nie wiem czy brac sie za wymiane magla czy zostawic im auto na kolejny dzien co sie oczywicie wiaze z kosztami. A propo wypadku to jestem calkiem pewien, ze autko bylo trafione (wymiana przegubu wewnetrznego jak postawisz os pionowo do ziemi to patrzac z gory pokrywa tego wlsnie przegubu miala dziure od uderzenia wewnetrznej czesci przegubu w ta walnie pokrywe) a propo geometrii to siedzieli nad nia osiem godzin a i bymbyl zapomnial jazda prosto i do tylu ideal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #6 Napisano 3 Grudnia 2008 Raczej na maglownicę nie stawiam, ani że zmontowali a jak inny kolega napisał kierownica się obróciła. Jakby była to wina maglownicy to albo musieliby ją wyjmować lub rozłączyć z obu stron, co raczej znając takich fachowców mało prawdopodobne, wymienili co się da nie robiąc drugiej strony. Moim zdaniem albo jest zamontowane coś nie tak, lub punkty mocowań naruszone - co powinna wykluczyć bądz potwierdzić geometria podwozia. Ma może kolega wydruk z geometrii to wrzuci na forum bo nie wierze że nic nie zobaczyli tzn. po uderzeniu wszystko widać włącznie z kątem skrętu koła. Co do kosztów jeśli nie znajdą to czemu płacić, a jak znajdą i była to tylko tzw. duperela to lepiej zapłacić bo mechanik nawet dobry nie robiąc na codzień VW może takiego szczegółu - dupereli nie zauważyć. Ogólnie wyjęcie maglownicy to też nie takie proste.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #7 Napisano 4 Grudnia 2008 (edytowane) Trzeba zacząć od pierwszej rzeczy... pełnej geometrii zawieszenia w B5 nie ma co ustawiać.. kąty są stałe. może magiel był wymieniany i nie został zamontowany w pozycji '0', albo przy wymianie drążków nie zablokowali go i się kierownica obróciła (kierownicę potem niby prosto ustawili) chyba w tym problem.. wskazuje na to ze lazym pisał ze koła nie są równolegle przy skręcie w lewo.. magiel ma jeszcze zapas i ciągnie wahacze do nie naturalnej pozycji Edytowane 4 Grudnia 2008 przez Slay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #8 Napisano 4 Grudnia 2008 (edytowane) w B5 nie ma co ustawiać.. kąty są stałe. chyba w tym problem.. wskazuje na to ze lazym pisał ze koła nie są równolegle przy skręcie w lewo.. magiel ma jeszcze zapas i ciągnie wahacze do nie naturalnej pozycji ok dochodzimy do jakis wnioskow szuper, ok wiem gdzie jest sruba i jak sie do niej dostac tylko teraz powiedzcie mi jak to ustawic to do zera?? 'magiel ma jeszcze zapas i ciągnie wahacze do nie naturalnej pozycji' ok to powiedz mi jedno bo nie moge tego zrozumiec, ustawilem kola na wprost krece kierownica w lewo i w prawo liczac okrazenia kierownicy i sa dokladnie takie same, jezeli sa takie same to czemu sie tak dzieje, bo na chlopski romuzm to krecac kierka z prawo(bo z ta str mam problem) powinna okrecic sie dalej w porowaniu do strony lewej. Juz sam nie wiem, jak narazie to bardzo dziekuje za wszelkie odp, i zainteresowanie moim problemem Edytowane 4 Grudnia 2008 przez lazym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #9 Napisano 4 Grudnia 2008 (edytowane) ok dochodzimy do jakis wnioskow szuper, ok wiem gdzie jest sruba i jak sie do niej dostac tylko teraz powiedzcie mi jak to ustawic to do zera?? piszesz o śrubie do regulacji luzu chyba. Chodzi o to ze prawdopodobnie masz tak ustawione drążki kier ze chociaż zbieżność jest OK to maglownica jest w minimalnym skręcie... Śrubę zostaw.. jeśli chcesz iść tą drogą to odkręć drążki kierownicze i ustaw maglownice tak jak do jazdy na wprost i zamontuj je na nowo.. Kierownica będzie przekrzywiona.. ale to najmniejszy problem bo można ją wyrównać później.. Boje się coś konkretnie doradzić.. żebyś czegoś nie zepsuł albo się później nie rozbił na zakręcie. Ale możliwe ze u Ciebie chodzi tylko o to.. Edytowane 4 Grudnia 2008 przez Slay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #10 Napisano 4 Grudnia 2008 w B5 nie ma co ustawiać.. kąty są stałe. i Tak zgadza si ę tylko że po takim pomiarze wszystko widac i gdzie jest problem... a jeśli jedno koło więcej się skręca od drugiego to znaczy że kąt skrętu dla obu kół musi być inny, a dodatkowo będzie wiadomo od jakiej pozycji skrętu te kąty zaczynają się różnić.... lazym ok dochodzimy do jakis wnioskow szuper, ok wiem gdzie jest sruba i jak sie do niej dostac tylko teraz powiedzcie mi jak to ustawic to do zera?? Najprościej chyba będzie odkręcić obie końcówki, potem obracać-wykręcać jedną końcówka i liczyć obroty, a potem i drugą... jeśli potwierdzi się kolegów podejrzenie to na jednej będzie więcej obrotów niż na drugiej.... potem zsumować obroty podzielić na pół i wkręcić po tyle. Koncówki założyć dokręcić do mocowań przednich... i wtedy zobaczyć jak przy jeździe na wprost ustawiona kierownica, jeśli będzie skręcona to może i to byl problem.... niestety potem trzeba pojechać jeszcze raz na geometrie i ustawić zbierzność a potem do tego przestawić kierownicę... to jest chyba najprostrzy sposób, aby wykluczyć czy to ten problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2008 Najprościej chyba będzie odkręcić obie końcówki, potem obracać-wykręcać jedną końcówka i liczyć obroty, a potem i drugą... jeśli potwierdzi się kolegów podejrzenie to na jednej będzie więcej obrotów niż na drugiej.... Tu chodzi jak już to o minimalną różnice a nie całe obroty.. dobry mechanik będzie wiedział jak ustawić maglownice na środkowym położeniu, jeśli to o to chodził to tak jak piszesz, kierownicę trzeba będzie przestawić, bo nie będzie ładnie prosto względem deski kiedy koła będą na wprost. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2008 Tu chodzi jak już to o minimalną różnice a nie całe obroty.. dobry mechanik będzie wiedział jak ustawić maglownice na środkowym położeniu, jeśli to o to chodził to tak jak piszesz, kierownicę trzeba będzie przestawić, bo nie będzie ładnie prosto względem deski kiedy koła będą na wprost. Raczej o całkiem sporą różnicę przy takim zachowaniu auta, stawiam na min conajmniej po 2 obroty, jeśli to jest to.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #13 Napisano 4 Grudnia 2008 Raczej o całkiem sporą różnicę przy takim zachowaniu auta, stawiam na min conajmniej po 2 obroty, jeśli to jest to.... Zastanów się co piszesz.. takiej różnicy nie dało by się wyrównać regulacją końcówek drążków. lazym daj znać jak to się skończyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #14 Napisano 4 Grudnia 2008 Zastanów się co piszesz.. takiej różnicy nie dało by się wyrównać regulacją końcówek drążków. Końcówka np. Fordzie wkręcała mi się około 14 obrotów tak więc nie widzę problemu... nie rozumiemy się ja mowie o obrotach na końcówkach nie na kole kierownicy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #15 Napisano 6 Grudnia 2008 czesc tak sobie mysle ze ta teroria z obrotami na drazkach ma sens tlymaczylo by to dlaczego jak jade prosto jest oki. Teraz jezeli magliel nie jest centralnie na srodku czy sa ma nim jakies punkty, ktrore maja odniesienie wzgledem ramy auta jezeli tak to jak sie do nich dostac? Bardzo wsztstkim dziekuje sprobuje zrobic zdjatka. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #16 Napisano 6 Grudnia 2008 Punkty muszą być nawet w poldku były.Wg mnie masz właśnie przestawiona maglownice. Nie było czasem ostatnio jakiegoś rowu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavi Zgłoś #17 Napisano 11 Grudnia 2008 Alo alo, przy tym kręceniu kierownicą, z rozpiętymi drążkami to zdejmijcie 'szpulę' od airbagu bo ją zerwiecie! (o ile tam już opornik nie siedzi). Szpula ma tylko 5pełnych obrotów/ dzielone na pół to 2,5obrotu w każdą stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #18 Napisano 28 Grudnia 2008 (edytowane) narazie cicho koles z ktorym mialem zmieniac magiel pojechal do pl na swieta, a ostatnio zobaczylem ze tylne opony sie skonczyly na wewnetrznych krawedziach az plotno wyszlo, wiec wqrwiony pojechalem do ASO i oni powiedzieli, ze zrobia trakcjie raz jeszcze za free, siedzieli caly dzien i doszli do wniosku ze autko jest po bumie. Powiem szczerze ze jest lepiej ale teraz mam wolne wiec nie uzywam auta czesto, dowiem sie po swietach. Dam znac co i jak. Dziekuje za zainteresowanie sprawa sie ruszyla poszedlem dzis na najprostrze ustawianie zbierznosci, koles po godzinie powiedzial mi ze krecac drazek we wszystkie mozliwe strony, polozenie kola sie nie zmienia, wiec wydaje mi sie ze magiel siedzi, jak snieg przestanie padac to zobacze do magla. Napisze co i jak piszcie jak macie jakies nowe pomysly. pozdro Edytowane 3 Lutego 2009 przez kazio scalono Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #19 Napisano 3 Lutego 2009 piszcie jak macie jakies nowe pomysly. pozdro nie ma co pisać maglownica do regeneracji albo wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #20 Napisano 3 Lutego 2009 oki mam ogromna prosbe czy ktos sam to dziadostwo wymienial ? bo ja zamiezam to zrobic sam czyli lewarek i jazda, ktos mi kiedys powiedzial, ze skrzynie trzeba wyciagac. Wiec chodzi mi o krotki opis jak sie do tego zabrac. Dziekuje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach