Skocz do zawartości
arkady375

Błąd 516 Styk biegu jałowego-F60

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki błąd w autku od czego to może być 516

Styk biegu jałowego-F60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

00516

Przełącznik F60* jałowego biegu. Niezrozumiała wartość sygnału. *Przełącznik F60 jałowego biegu jest podzespołem jednostki J338 sterującej klapą przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wyskoczył mi ten błąd mam silnik AHL? co mogło sie stać, co sprawdzić, co zrobić, co wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem dotyczy passata B4, silnik AAM. Wyskoczył błąd 00516 czyli styki biegu jałowego - przerwa lub zwarcie do plusa. Objaw jest taki, ze na zimnym silniku ma około 800 obrotów, czyli za mało - jakiś problem ze ssaniem. Po przełączeniu na LPG - obroty normalnie od razu wskakują na 1000-1100 - czyli tak jak powinno być na zimnym silniku. Po przełaczeniu na benzynę - obroty znowu spadają i silnik pracuje nierówno.

Lokalizację już mniej więcej znam - Znajduje się na obudowie zespołu wtrysku - wtyczka czteropinowa, patrząc od strony linki założonej na mechanizm sterowania przepustnicą.

 

Może ktoś wrzuci jeszcze foto poglądowe i wyjaśni łopatologicznie - czy samemu da się to naprawić? Bo ojciec (to u niego w aucie się stało) mówił, że jak coś tam gdzieś ruszał, to obroty się stabilizowały.

 

ps: foty mogą być nawet z instrukcji.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam problem jak Danek75, czy mógłby mi go ktoś rozwiązać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana całej przepustnicy z regulatorem biegu jałowego (w tym regulatorze błędnie przez wielu zwanym "silnikiem krokowym" znajduje się właśnie zestyk biegu jałowego). Miałem ten sam problem niedawno i nawet wymieniłem na nowy sam regulator biegu jałowego ale nic nie pomogło. Po wymianie całej przepustnicy - jak ręką odjął. A vag wywalał mi ten sam błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------- Post added at 08:31 ---------- Previous post was at 08:30 ----------

 

Niestety wymiana całej przepustnicy z regulatorem biegu jałowego (w tym regulatorze błędnie przez wielu zwanym "silnikiem krokowym" znajduje się właśnie zestyk biegu jałowego). Miałem ten sam problem niedawno i nawet wymieniłem na nowy sam regulator biegu jałowego ale nic nie pomogło. Po wymianie całej przepustnicy - jak ręką odjął. A vag wywalał mi ten sam błąd.

skoro wymieniłeś regulator biegu jałowego i było nadal źle to wychodzi na to że przyczyną był potencjometr przepustnicy tak?? a jak to wszystko wymieniłeś to na vagu nadal Ci ten sam błąd pokazuje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten stycznik trzeba odpowiednio ustawić i najprawdopodobniej w tym był błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro wymieniłeś regulator biegu jałowego i było nadal źle to wychodzi na to że przyczyną był potencjometr przepustnicy tak?? a jak to wszystko wymieniłeś to na vagu nadal Ci ten sam błąd pokazuje??

to nie był potencjometr, vag cały czas pokazywał regulator biegu jaowego, nawet po wymianie samego elementu. Dopiero po wymianie całego zespołu błędów nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mirekz9

jeśli ktoś może pomóc !!!!

autko potrzebuje pilnie do pracy a nie wiem jak się zabrać do tego

czekam na dobre rady

b??dy.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś sobie już poradził z tym błędem: Styk biegu jałowego F60??? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem przepustnice, rozebrałem nawet tą elektryczną część, było tam czyściutko, ale mimo to potraktowałem ją środkiem do czyszczenia elektrycznych układów. Błąd jak był tak dalej jest, a obroty nie spadają płynnie przy zmianie biegu i wrzucaniu na luz...

Szarpne się chyba i kupie na szrocie inna przepustnice na podmianę. bo innego wyjścia już nie widzę. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżę trochę temat rowniez mam ten sam błąd w swoim Passacie B5 1.6

 

Czy w grę wchodzi na pewno wymiana przepustnicy? Jak pozbyć się błędu?

Dodam zdjęcie z VAG-a

IMAG1048.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności