Gość yogidogi Zgłoś #1 Napisano 25 Listopada 2008 (edytowane) witam jutro zabieram sie za wymiane paska i okazalo sie ze cos jest nie tak. mianowicie: zadne z kol nie pasuje na znaki! podczas gdy jedno jest w prawidlowiej pozycji (na znaku) inne przestawione jest wzgledem znaku o kilka zebow (4 lub 5). co ciekawe auto chodzi bardzo dobrze nie dlawi sie ,a spaliny ma w normie. ustawiac tak jak powinno byc czyli na znaki czy tak jak jest teraz?? Edytowane 25 Listopada 2008 przez yogidogi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #2 Napisano 25 Listopada 2008 moze na kole rozrzadu patrzyles nie na ten znak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 25 Listopada 2008 podczas gdy jedno jest w prawidlowiej pozycji (na znaku) inne przestawione jest wzgledem znaku o kilka zebow (4 lub 5) To jest raczej niemożliwe, ewentualnie koło zębate wałka pośredniego może byc inaczej ustawione, nic innego nie przychodzi mi do głowy. A poniżej screeny, jak ma wyglądać prawidłowe ustawienie kół rozrządu. Czerwone punkty muszą się ze sobą zgrywać. I jeszcze znak na kole zamachowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2008 Zanim zdejmiesz pasek, pozaznaczaj markerem koła z punktami odniesienia. Ja mam taki sam silnik i za pierwszym razem doznałem szoku-nic się nie zgadzało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zibi syncro Zgłoś #5 Napisano 27 Grudnia 2008 cześć chciałbym się dołączyc do tematu z rozrządem.niedawno postanowiłem troche pogazować mojego paska i nakręciłem go do 7000 obr,ale kilka razy i w pewnym momencie zaczeło mi coś stukać w silniku.są to niewiarygodnie duże stuki w momencie zwiększania obrotów.czy mógł sie przestawić lub przeskoczyć pasek?bo nie wiem od czego zacząć naprawę! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 27 Grudnia 2008 czy mógł sie przestawić lub przeskoczyć pasek?bo nie wiem od czego zacząć naprawę! Jak nie wiesz od czego zacząć to sprawdź ustawienie paska, jest w moim poście powyżej . Ale ja raczej obstawiał bym coś innego. Znajdź dobrego mechanika to powie Ci na słuch co mniej więcej dzieje się z Twoim silnikiem. Na moje oko to raczej ciężko, żeby przestawił się pasek rozrządu, no chyba że był bardzo luźny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zibi syncro Zgłoś #7 Napisano 28 Grudnia 2008 kurcze najgorsze to to ze zagazowałem go na gazie i komputer nie odciął zapłonu no i coś sie stało!a panewka jaki daje dźwięk?a jesli panewkę szlak trafił to wystarczy tylko ją wymienić czy taka operacja nic nie da bo np trzeba jakis szlif robić albo co?jeszcze jedno czy da rade wymienić tłok od strony miski olejowej?bo jezcze mi chodzi po głowie ze coś z tłokiem mogło se stac! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #8 Napisano 28 Grudnia 2008 nie da rady. tloki wyjmujemy do gory, trzeba by posprawdzac czy silnik jest na znaki ustawiony - rozrzad, ewentualnie czy w wyniku zbyt duzych obrotow zawor w tlok nie uderzyl - przy duzych obrotach zadko, bo zadko ale zdarza sie efekt plynięcia rozrzadu - popychacze odrywaja sie od krzywek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zibi syncro Zgłoś #9 Napisano 28 Grudnia 2008 no nic jutro z rana wykręce swiece i sprawdze czy wszystkie tłoki chodzą,puzniej odkręce miskę i sprawdze czy panewy całe jak to nic nie da to sprawdzam rozrząd a jeśli nie rozrząd to odkręce pokrywe zaworów i w końcu muszę znaleźć powód tego trekotania.kurde zamiast jeżdzić to będę sie teraz bawił w mechanika,no ale to są skutki mojej głupoty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 28 Grudnia 2008 Zacznij od rozrządu, A jak sypnęła Ci się panewka to bez wyciągnięcia walu raczej się nie obejdzie. A praktycznie to cały silnik trzeba będzie rozkręcić więc jak to nie rozrząd, to najlepiej od razu go wyjmij, będziesz miał lepszy dostęp do wszystkiego. Ciężko się rozbiera i składa silnik zamontowany w aucie no chyba że sama miska olejowa albo głowica to co innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zibi syncro Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2008 odkręciłem pokrywę zaworów szklanki ok.sprawdzam rozrząd a tu o jeden ząbek przestawiony,więc zacząłem przestawiać ściśle według instrukcji powyżej ale nie zblokowałem wystarczająco wszystkiego i mi się poprzestawiało wszystko na nowo ale jestem pełen nadziei i jutro znowu sie zabieram za ten chole... rozrząd.jak naciągnąć ten pasek bez klucza do napinania?mata patenty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 30 Grudnia 2008 mata patenty? Wiercisz w plaskowniku dwie dziurki odpowiadające rozstawem i średnicą do dziurek w napinaczu, możliwie jak najbliżej końca płaskownika. Przekładasz gwoździe, pręty (co tam masz pod ręką) przez te dziurki (najlepiej było by je cyknąć spawarką żeby się nie ruszały) i już masz klucz do napinacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zibi syncro Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2008 a słuchajcie ludzie czy te znaki na niższych kołach muszą się zgadzać czy wystarczą znaki z górne i z koła zębatego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2008 czy te znaki na niższych kołach muszą się zgadzać czy wystarczą znaki z górne i z koła zębatego? Wszystkie znaki łącznie z tym z koła zamachowego muszą się zgadzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #15 Napisano 30 Grudnia 2008 czasami nie warto dawac na fabryczne znaki jesli auto chodzibardzo dobrze to lepiej porobic swoje znaki na kolach a nie warto dlatego bo nie wiadomo czy kiedys ktos danego kola nie zmienial z innego modelu ale podobnego silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzechuNl Zgłoś #16 Napisano 2 Stycznia 2009 Jak wymieniałem pierścienie w swoim passacie to też zaznaczyłem swoje znaki poskręcałem ustawiłem i co się okazało nie zapalił. Ustawiłem na znaki fabryczne, koło rozżądu i wał do znaków na plastikowej obudowie dolnej części rozżądu i dalej nic po 2 dniach spędzonych w warsztacie rozładowaniu 3 akumulatorów bo to automat postanowiłem ściągnać pasek alternatora pompy kół i dobraniu sie do dolnej osłony rozżądu okazało się że to nie te znaki i zapalił odrazu siwy dym i ewakuacja z warsztatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2009 Zibi możliwe że dmuchneło ci uszczelke pod głowicą miedzy cylindrami ale jak ci idzie walka z rozządem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zibi syncro Zgłoś #18 Napisano 15 Stycznia 2009 robota idzie kiepsko,szlak trafił panewkę i mechanik zaproponował kupno silnika bo nie opłaca sie robić już tego silnika:(silnik zakupiony już i we wtorek prawdopodobnie będzie zamontowany.juz się nie mogę doczekać.o postępach i efektach powiadomię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach