Gość Radek_38 Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2008 Witam! Chciałbym wymienić zębatkę 5-go biegu w skrzyni CRU. Powód dość banalny - zbyt wysokie obroty silnika ( 4000 obr./min) przy prędkości jaka najczęściej sie poruszam czyli 140 km/h. Jeżdżę w 90% na autostradach w Niemczech dlatego tez ta zmiana. Moje pytania: 1. Przeglądając Etke 7.0 są tam dwie zębatki 5-go biegu. Czy trzeba wymienić obie? 2. W jaki sposób najlepiej sie do tego zabrać. Czy konieczny jest demontaż samej skrzyni czy można to zrobić nie wyciągając skrzyni z samochodu dokonując demontaż przez odkręcenie bocznej zasłony? Licze na Wasza pomoc Z pozdrowieniami Radek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2008 właśnie robiłem remont 5-biegu, mechanik zrobił to na samochodzie (cena 150zl) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Radek_38 Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2008 Witam Nie znasz więcej szczegółów? pozd. Radek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2008 (edytowane) 1. Przeglądając Etke 7.0 są tam dwie zębatki 5-go biegu. Czy trzeba wymienić obie? Tak. 2. W jaki sposób najlepiej sie do tego zabrać. Czy konieczny jest demontaż samej skrzyni czy można to zrobić nie wyciągając skrzyni z samochodu dokonując demontaż przez odkręcenie bocznej zasłony? Nie, nie trzeba wyjmować skrzyni, trzeba nieco opuścić skrzynię i od strony zdjętego koła odkręcić pokrywę boczną skrzyni, itd, itp Nie pamiętam w tej chwili linka, ale widziałem swego czasu na jakimś angielskim (i niemieckim chyba też) forum całą procedurę wymiany 5 biegu z fotkami. Znalazłem w moim archiwum http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_to/multi/5th_gear_swap.htm http://www.the-corrado.net/wiki/index.php?title=5th_Gear_Cog_Change Edytowane 24 Listopada 2008 przez Amanda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #5 Napisano 24 Listopada 2008 a mógłby ktoś naświetlić temat pod względem kosztów bo ja też mam troszke za wyskie obroty przy mojej ulubionej prędkości turystycznej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Radek_38 Zgłoś #6 Napisano 24 Listopada 2008 Dzieki amand (a) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2008 a mógłby ktoś naświetlić temat pod względem kosztów bo ja też mam troszke za wyskie obroty przy mojej ulubionej prędkości turystycznej... tak jak pisałem wcześniej, mechanik za rozbiórkę i naprawę piątki wziął 150, ale to cena bez części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
onore Zgłoś #8 Napisano 7 Sierpnia 2011 Odświeżę temat: Z różnych wątków na forach już wiem, że możliwe jest przełożenie zębatek 5 biegu z ASD do CYP. Czy jest to możliwe również pomiędzy EWT/GGU a CYP? Mam Passata B4 z AFN + CYP. Jest po modyfikacji oprogramowania, ale planuje coś więcej. Liczę się z koniecznością założenia mocniejszego sprzęgła i dlatego chcę przy okazji obniżyć trochę obroty. Podsumowując, 5 bieg w poszczególnych skrzyniach wygląda następująco: CYP 29:39 = 0.744 p.g 3.158 ASD 33:46 = 0.714 p.g 3.158 EWT/GGU ?? : ?? = 0.700 p.g 3.157 Wiem, że skrzynię ASD jak i same zębatki 5 biegu do mojej pasują (nawet na Allegro są sprzedawane ASD bez 5 biegu). Natomiast EWT/GGU jak rozumiem, też są w obudowach 02A, ale trzeba już kupować z rozrusznikiem. Tym bardziej wolałbym unikać komplikacji i przełożyć tylko zębatki 5 biegu. Poniżej linki jakie na ten temat znalazłem w necie. http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=45345&hl=Najdluzsz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=100108 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225974 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=84827 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=49914 http://www.vag-podkarpacie.pl/printview.php?t=10006&start=0&sid=5bdb504ac7089d6d654ef79a08a50bd9 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58207&highlight=skrz%2A+z%EAb%2A http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=385367#post385367 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marsellus Zgłoś #9 Napisano 22 Sierpnia 2012 witam ja u siebie w skrzyni CYP niedawno wymieniałem zębatki 5-tego biegu na te wyjęte ze skrzyni ASD. Piątka jest faktycznie długa, i tak przy 3000 obr. mam na liczniku niemalże 150 km/h. Jednak, aby auto rozpędzało się żwawo na piątym bięgu, czwórkę muszę ciągnąć do 100 km/h. Piątka jest mniej elastyczna, aczkolwiek idealna na jazdę autostradą. Mam pytanie: czy mogę przełożyć całą skrzynię ASD do mojego passata z AFN-em, będzie bez problemu pasować? Czy inne biegi będą podobne do CYP? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach