Skocz do zawartości
Gość Radek_38

Wymiana zębatki 5-go biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Radek_38

Witam!

 

Chciałbym wymienić zębatkę 5-go biegu w skrzyni CRU. Powód dość banalny - zbyt wysokie obroty silnika ( 4000 obr./min) przy prędkości jaka najczęściej sie poruszam czyli 140 km/h. Jeżdżę w 90% na autostradach w Niemczech dlatego tez ta zmiana.

 

Moje pytania:

1. Przeglądając Etke 7.0 są tam dwie zębatki 5-go biegu. Czy trzeba wymienić obie?

2. W jaki sposób najlepiej sie do tego zabrać. Czy konieczny jest demontaż samej skrzyni czy można to zrobić nie wyciągając skrzyni z samochodu dokonując demontaż przez odkręcenie bocznej zasłony?

 

Licze na Wasza pomoc

 

Z pozdrowieniami

 

Radek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie robiłem remont 5-biegu, mechanik zrobił to na samochodzie (cena 150zl)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Radek_38

Witam

Nie znasz więcej szczegółów?

 

pozd.

 

Radek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Przeglądając Etke 7.0 są tam dwie zębatki 5-go biegu. Czy trzeba wymienić obie?

Tak.

2. W jaki sposób najlepiej sie do tego zabrać. Czy konieczny jest demontaż samej skrzyni czy można to zrobić nie wyciągając skrzyni z samochodu dokonując demontaż przez odkręcenie bocznej zasłony?

Nie, nie trzeba wyjmować skrzyni, trzeba nieco opuścić skrzynię i od strony zdjętego koła odkręcić pokrywę boczną skrzyni, itd, itp :D

Nie pamiętam w tej chwili linka, ale widziałem swego czasu na jakimś angielskim (i niemieckim chyba też) forum całą procedurę wymiany 5 biegu z fotkami.

 

Znalazłem w moim archiwum :D

http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_to/multi/5th_gear_swap.htm

http://www.the-corrado.net/wiki/index.php?title=5th_Gear_Cog_Change

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mógłby ktoś naświetlić temat pod względem kosztów bo ja też mam troszke za wyskie obroty przy mojej ulubionej prędkości turystycznej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mógłby ktoś naświetlić temat pod względem kosztów bo ja też mam troszke za wyskie obroty przy mojej ulubionej prędkości turystycznej...

 

tak jak pisałem wcześniej, mechanik za rozbiórkę i naprawę piątki wziął 150, ale to cena bez części

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat:

 

Z różnych wątków na forach już wiem, że możliwe jest przełożenie zębatek 5 biegu z ASD do CYP. Czy jest to możliwe również pomiędzy EWT/GGU a CYP?

 

Mam Passata B4 z AFN + CYP. Jest po modyfikacji oprogramowania, ale planuje coś więcej. Liczę się z koniecznością założenia mocniejszego sprzęgła i dlatego chcę przy okazji obniżyć trochę obroty. Podsumowując, 5 bieg w poszczególnych skrzyniach wygląda następująco:

CYP 29:39 = 0.744 p.g 3.158

ASD 33:46 = 0.714 p.g 3.158

EWT/GGU ?? : ?? = 0.700 p.g 3.157

 

Wiem, że skrzynię ASD jak i same zębatki 5 biegu do mojej pasują (nawet na Allegro są sprzedawane ASD bez 5 biegu). Natomiast EWT/GGU jak rozumiem, też są w obudowach 02A, ale trzeba już kupować z rozrusznikiem. Tym bardziej wolałbym unikać komplikacji i przełożyć tylko zębatki 5 biegu.

Poniżej linki jakie na ten temat znalazłem w necie.

 

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=45345&hl=Najdluzsz

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=100108

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225974

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=84827

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=49914

http://www.vag-podkarpacie.pl/printview.php?t=10006&start=0&sid=5bdb504ac7089d6d654ef79a08a50bd9

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58207&highlight=skrz%2A+z%EAb%2A

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=385367#post385367

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

ja u siebie w skrzyni CYP niedawno wymieniałem zębatki 5-tego biegu na te wyjęte ze skrzyni ASD. Piątka jest faktycznie długa, i tak przy 3000 obr. mam na liczniku niemalże 150 km/h. Jednak, aby auto rozpędzało się żwawo na piątym bięgu, czwórkę muszę ciągnąć do 100 km/h. Piątka jest mniej elastyczna, aczkolwiek idealna na jazdę autostradą. Mam pytanie: czy mogę przełożyć całą skrzynię ASD do mojego passata z AFN-em, będzie bez problemu pasować? Czy inne biegi będą podobne do CYP?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności