jozef76 Zgłoś #61 Napisano 4 Października 2010 Mój (sprawdzony) gumiarz już kolejną zimę lata na 205/60/16.Wszystkim też poleca takie rozwiązanie na zimę - węższa i wyższa guma. Poprzednią zimę miałem 205/55/16 z B5 i koła były trochę za małe z wyglądu. Teraz nabyłem mimo wszystko 215/55/16, na zimę mam ori alu 16. Co do indeksu nośności to tak jak mówi VW - 97 (prędkość H wystarczy). Wybrałem Conti 830, wg opinii użytkowników na www.opony.com.pl To kolega tak jak ja 205/60/16 ja raczej takie zakupie tylko ten indeks nośności to nie wiem jakie ma znaczenie bo zalecany 97 ale to może przy dużych prędkościach i przeciążeniach ma znaczenie a ja myślałem o zakupie z mniejszym największy wybór to jest indeks 91 ale nikt na 100% nie uzasadnił jaki indeks lepszy na zimę i czy 91 będzie czy za niska wartość ktoś pisał że nawet lepiej 91 bo miększa i lepiej czyma na śniegu ale czy tak jest??? czekam nna opinie !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
samsonite Zgłoś #62 Napisano 4 Października 2010 To kolega tak jak ja 205/60/16 ja raczej takie zakupie tylko ten indeks nośności to nie wiem jakie ma znaczenie bo zalecany 97 ale to może przy dużych prędkościach i przeciążeniach ma znaczenie a ja myślałem o zakupie z mniejszym największy wybór to jest indeks 91 ale nikt na 100% nie uzasadnił jaki indeks lepszy na zimę i czy 91 będzie czy za niska wartość ktoś pisał że nawet lepiej 91 bo miększa i lepiej czyma na śniegu ale czy tak jest???czekam nna opinie !!! kwestia indeksu nie tyczy sie pory roku tylko nacisku na oś jesli założysz za twarde opony to zawieszenie dostanie po dupie bo ono bedzie musiało przejąć większe tlumienie ja dostałem w salonie Fulda Kristall Control HP 205/55R16 91 H tak jak jest przewidziane przez producenta do B6 140 koni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #63 Napisano 4 Października 2010 kwestia indeksu nie tyczy sie pory roku tylko nacisku na oś jesli założysz za twarde opony to zawieszenie dostanie po dupie bo ono bedzie musiało przejąć większe tlumienie ja dostałem w salonie Fulda Kristall Control HP 205/55R16 91 H tak jak jest przewidziane przez producenta do B6 140 koni. acha czyli 91H będzie ok a może nawet 91T tylko mnie zastanawia dlaczego VW zaleca 97W???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #64 Napisano 4 Października 2010 Indeks nośności vw zaleca 97, i to zarówno w 16, jak i w 17. W kwestii prędkości jest W (czyli do 270), ale na zimę to lekka przesada. Zimówki mam 97H, czyli do 210. Więcej i tak auto nie pójdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #65 Napisano 4 Października 2010 kolega Samsonite zaleca indeks 91 a kolega pikopiko 97 tak jak VW to jak to jest ???? może jeszcze inni koledzy się wypowiedzą bo myślę że to teraz dużo forumowiczów stoi przed wyborem zimówek i niewiedzą czy kupować z wyższym indeksem nośności i płacić dużo więcej czy niema takiej potrzeby i kupić z indeksem 91??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #66 Napisano 4 Października 2010 Kiedyś było mi to obojętne. Tak jak i montowanie przesadzonych rozmiarów kół. Teraz dorosłem i kupuję tylko ori felgi (a więc i rozmiary są ori). A opony zgodnie z zaleceniem producenta. W końcu jacyś tam niemieccy inżynierowie to obliczali. Pomijam już kwestie problemów z odszkodowaniem czy odpowiedzialnością przy wypadku. Powiedzenie mówi: "masz na krowę - musisz mieć i na łańcuch"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #67 Napisano 4 Października 2010 Teraz dorosłem i kupuję tylko ori felgi (a więc i rozmiary są ori).A opony zgodnie z zaleceniem producenta. :dobrze :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #68 Napisano 4 Października 2010 kwestia indeksu nie tyczy sie pory roku tylko nacisku na oś jesli założysz za twarde opony to zawieszenie dostanie po dupie bo ono bedzie musiało przejąć większe tlumienie ja dostałem w salonie Fulda Kristall Control HP 205/55R16 91 H tak jak jest przewidziane przez producenta do B6 140 koni. mi nie chodzi o te dopłatę do wyższego indeksu tylko jak kolega wyżej napisał to zaleca indeks 91 że dla zawieszenia lepiej to ja już nie wiem co o tym myśleć wiem że VW zaleca 97 ale może na te nasze polskie drogi to nie jest dobre tak tylko głośno myślę??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #69 Napisano 4 Października 2010 mi nie chodzi o te dopłatę do wyższego indeksu tylko jak kolega wyżej napisał to zaleca indeks 91 że dla zawieszenia lepiej to ja już nie wiem co o tym myśleć wiem że VW zaleca 97 ale może na te nasze polskie drogi to nie jest dobre tak tylko głośno myślę??? ja wychodzę zawsze z założenia (tak samo jak pisał pikopiko w 100% się z nim zgadzam), że jakieś mózgi /czytaj inżynierowie/ to obliczali, sprawdzali, testowali w różnych warunkach itd. producent zaleca 97 i koniec; a co już kolega założy to Twoja indywidualna sprawa i ewentualne późniejsze konsekwencje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm888 Zgłoś #70 Napisano 4 Października 2010 Koledzy a gdzie pisze, że VW zaleca nośność 97 ?. Ja mam wyciąg ze świadectwa homologacji dla mojego Passata na którym pisze: poz 32 Opony i koła 205/55 R16 94V, 215/55 R16 93V, 235/45 R17 94V I wg mnie takie bym założył i zakładam bo w razie jakiegoś poważnego wypadku te dane mogą mieć kluczowe znaczenie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #71 Napisano 5 Października 2010 Koledzy a gdzie pisze, że VW zaleca nośność 97 ?. Ja mam wyciąg ze świadectwa homologacji dla mojego Passata na którym pisze:poz 32 Opony i koła 205/55 R16 94V, 215/55 R16 93V, 235/45 R17 94V Ja mam w parametrach pojazdu, że dla mojej felgi ori aluminiowej przypisana jest opona (lato) 215/55 R16 97W... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #72 Napisano 5 Października 2010 Ok zdecydowałem się na Continentale830. Tylko teraz decyzja czy 205x55 czy 205x60? Te 55 maja indexy 91T i 91H a 60 maja juz 96H wiec wedlug waszych porad lepsze beda 205x60. Czy ktos jezdzi na takich i moze potwierdzic ze to bedzie dobry wybor? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #73 Napisano 5 Października 2010 Ok zdecydowałem się na Continentale830. Tylko teraz decyzja czy 205x55 czy 205x60?Te 55 maja indexy 91T i 91H a 60 maja juz 96H wiec wedlug waszych porad lepsze beda 205x60. Czy ktos jezdzi na takich i moze potwierdzic ze to bedzie dobry wybor? Ja się skłaniam bardziej za 205/60/16 bo to 60 tj 60% z 205=123 55% z 205=113 a orginalne mam 215/55/16 a 55% z 215=118 więc 60 będzie minimalnie wyższa od orginalnej a 55 będzie minimalnie mniejsza od orginalnej a na zimę to 60 w sam raz no chyba że będziesz używał łańcuchów na koła to 55 lepsze ja nie będę używał łańcuchów więc wezmę 60 !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoktorPio Zgłoś #74 Napisano 5 Września 2011 Witam może troszkę wcześnie odgrzeje temat opon zimowych :dobrze ale właśnie teraz kończy się najlepsza pora cenowa na zakup opon zimowych i felg. Ja kupiłem opony Goodyear Ultra Grip 7+ w rozmiarze 205/60-16 i tak się zastanawiam czy wejdą mi na te koła łańcuchy ? Czy nie uszkodzę nadkoli ? A może któryś z kolegów ma już jakieś doświadczenia w zakładaniu łańcuchów na koła w tym rozmiarze ? Bo jeśli założenie łańcuchów ma skutkować jakimiś obtarciami nadkola no to trudno zakładać nie będę, pozostaje mi się zdać na napęd samochodu 4MOTION :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebastiann Zgłoś #75 Napisano 6 Września 2011 Witam Wlasnie jestem na etapie kupowania felg i opon na zime. Teraz mam seryjne 18' interlagos , a na zime chce kupic 16'. Czy R16 5x112 szerokosc 7'' ET 35 wejdzie spokojnie do passata cc? wydaje mi sie ze tak ale chcialbym sie upewnic. ( o ile pamietam moje 18 interlagosy maja ET 45) Do tego jaka byla by najlepsza opona . Wg tabeli szerokosc jest od 185 do 225 ( zalecana jest 205) wiec czy np 205/55 bedzie ok? Z gory dzieki za podpowiedzi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #76 Napisano 6 Września 2011 205/55 bedzie ok? tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #77 Napisano 6 Września 2011 Ori felga jest 7x16 z et 45. Ta z et 35 będzie o 1 cm bardziej wystawała, więc będzie OK. Opona 215/55/16. Na 205/55/16 będzie śmiesznie wyglądał - za małe koła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebastiann Zgłoś #78 Napisano 6 Września 2011 Dzieki wielkie ... w miedzy czasie zobaczylem taka felge: http://allegro.pl/felgi-16-5x112-audi-s3-s4-s5-a3-a4-a5-a6-a8-okazja-i1791042931.html Rozumiem ze z tymi parametrami rowniez bedzie ok do paska, i ta opona ktora podales rowniez bedzie ok? dzieki wielkie pozdrowki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #79 Napisano 6 Września 2011 Na 205/55/16 będzie śmiesznie wyglądał - za małe koła... no to ja mam alu ori sportline od b6 i opony 205/55/16--nic śmiesznego w wyglądzie nie widzę w zimie--zresztą miałem ,,przyjemność pojeździć'' na zimówkach w mercu e-klasy 235/40/18-katastrofa normalna-właściciel po 3dniach przeszedł na 205/55/16 rożnica w jeździe odczuwalna,oczywiście na plus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #80 Napisano 6 Września 2011 (edytowane) w miedzy czasie zobaczylem taka felge: Jak najbardziej będzie ok... no to ja mam alu ori sportline od b6 i opony 205/55/16--nic śmiesznego w wyglądzie nie widzę w zimie--zresztą miałem ,,przyjemność pojeździć'' na zimówkach w mercu e-klasy 235/40/18-katastrofa normalna-właściciel po 3dniach przeszedł na 205/55/16 rożnica w jeździe odczuwalna,oczywiście na plus. Z fabryki tylko trendliny wychodzą na 205/55/16. Wszystkie inne wychodzą na 215/55/16 i tak też mają wpisane w briefie czy wyciągu z homologacji. Załóż na takie same felgi dwa wspomniane rozmiary to zobaczysz jak małe koła są na 205... Za przejściem z 215 na 205 przemawia zwykle aspekt cenowy - jest pomiędzy nimi duża róznica, bo 205/55/16 to już tańsza typówka, montowana w wielu autach. Mało kto zwraca też uwagę na indeks nośności i prędkości, który powinien być 97W. Jacyś inżynierowi wzięli od vw kasę za swoje obliczenia i wskazania takie rozmiaru z takimi indeksami. "Skoro masz na krowę to musisz mieć też na łańcuch..." A skoro znajomy z merca zwiększył profil to dlaczego w passku proponujesz go zaniżyć? Edytowane 6 Września 2011 przez pikopiko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach