Skocz do zawartości
Gość mest1987

Opona 215 a 205. Problem??

Rekomendowane odpowiedzi

Mój (sprawdzony) gumiarz już kolejną zimę lata na 205/60/16.

Wszystkim też poleca takie rozwiązanie na zimę - węższa i wyższa guma.

Poprzednią zimę miałem 205/55/16 z B5 i koła były trochę za małe z wyglądu.

Teraz nabyłem mimo wszystko 215/55/16, na zimę mam ori alu 16.

Co do indeksu nośności to tak jak mówi VW - 97 (prędkość H wystarczy).

Wybrałem Conti 830, wg opinii użytkowników na www.opony.com.pl

 

To kolega tak jak ja 205/60/16 ja raczej takie zakupie tylko ten indeks nośności to nie wiem jakie ma znaczenie bo zalecany 97 ale to może przy dużych prędkościach i przeciążeniach ma znaczenie a ja myślałem o zakupie z mniejszym największy wybór to jest indeks 91 ale nikt na 100% nie uzasadnił jaki indeks lepszy na zimę i czy 91 będzie czy za niska wartość ktoś pisał że nawet lepiej 91 bo miększa i lepiej czyma na śniegu ale czy tak jest???

czekam nna opinie !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To kolega tak jak ja 205/60/16 ja raczej takie zakupie tylko ten indeks nośności to nie wiem jakie ma znaczenie bo zalecany 97 ale to może przy dużych prędkościach i przeciążeniach ma znaczenie a ja myślałem o zakupie z mniejszym największy wybór to jest indeks 91 ale nikt na 100% nie uzasadnił jaki indeks lepszy na zimę i czy 91 będzie czy za niska wartość ktoś pisał że nawet lepiej 91 bo miększa i lepiej czyma na śniegu ale czy tak jest???

czekam nna opinie !!!

kwestia indeksu nie tyczy sie pory roku tylko nacisku na oś jesli założysz za twarde opony to zawieszenie dostanie po dupie bo ono bedzie musiało przejąć większe tlumienie ja dostałem w salonie Fulda Kristall Control HP 205/55R16 91 H tak jak jest przewidziane przez producenta do B6 140 koni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kwestia indeksu nie tyczy sie pory roku tylko nacisku na oś jesli założysz za twarde opony to zawieszenie dostanie po dupie bo ono bedzie musiało przejąć większe tlumienie ja dostałem w salonie Fulda Kristall Control HP 205/55R16 91 H tak jak jest przewidziane przez producenta do B6 140 koni.

acha czyli 91H będzie ok a może nawet 91T tylko mnie zastanawia dlaczego VW zaleca 97W????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Indeks nośności vw zaleca 97, i to zarówno w 16, jak i w 17.

W kwestii prędkości jest W (czyli do 270), ale na zimę to lekka przesada.

Zimówki mam 97H, czyli do 210.

Więcej i tak auto nie pójdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega Samsonite zaleca indeks 91 a kolega pikopiko 97 tak jak VW to jak to jest ????

może jeszcze inni koledzy się wypowiedzą bo myślę że to teraz dużo forumowiczów stoi przed wyborem zimówek i niewiedzą czy kupować z wyższym indeksem nośności i płacić dużo więcej czy niema takiej potrzeby i kupić z indeksem 91???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś było mi to obojętne.

Tak jak i montowanie przesadzonych rozmiarów kół.

Teraz dorosłem i kupuję tylko ori felgi (a więc i rozmiary są ori).

A opony zgodnie z zaleceniem producenta.

W końcu jacyś tam niemieccy inżynierowie to obliczali.

Pomijam już kwestie problemów z odszkodowaniem czy odpowiedzialnością przy wypadku.

Powiedzenie mówi: "masz na krowę - musisz mieć i na łańcuch"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz dorosłem i kupuję tylko ori felgi (a więc i rozmiary są ori).

A opony zgodnie z zaleceniem producenta.

:dobrze :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kwestia indeksu nie tyczy sie pory roku tylko nacisku na oś jesli założysz za twarde opony to zawieszenie dostanie po dupie bo ono bedzie musiało przejąć większe tlumienie ja dostałem w salonie Fulda Kristall Control HP 205/55R16 91 H tak jak jest przewidziane przez producenta do B6 140 koni.

mi nie chodzi o te dopłatę do wyższego indeksu tylko jak kolega wyżej napisał to zaleca indeks 91 że dla zawieszenia lepiej to ja już nie wiem co o tym myśleć wiem że VW zaleca 97 ale może na te nasze polskie drogi to nie jest dobre tak tylko głośno myślę???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi nie chodzi o te dopłatę do wyższego indeksu tylko jak kolega wyżej napisał to zaleca indeks 91 że dla zawieszenia lepiej to ja już nie wiem co o tym myśleć wiem że VW zaleca 97 ale może na te nasze polskie drogi to nie jest dobre tak tylko głośno myślę???

ja wychodzę zawsze z założenia (tak samo jak pisał pikopiko w 100% się z nim zgadzam), że jakieś mózgi /czytaj inżynierowie/ to obliczali, sprawdzali, testowali w różnych warunkach itd. producent zaleca 97 i koniec; a co już kolega założy to Twoja indywidualna sprawa i ewentualne późniejsze konsekwencje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a gdzie pisze, że VW zaleca nośność 97 ?. Ja mam wyciąg ze świadectwa homologacji dla mojego Passata na którym pisze:

poz 32 Opony i koła

205/55 R16 94V, 215/55 R16 93V, 235/45 R17 94V

I wg mnie takie bym założył i zakładam bo w razie jakiegoś poważnego

wypadku te dane mogą mieć kluczowe znaczenie.

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy a gdzie pisze, że VW zaleca nośność 97 ?. Ja mam wyciąg ze świadectwa homologacji dla mojego Passata na którym pisze:

poz 32 Opony i koła

205/55 R16 94V, 215/55 R16 93V, 235/45 R17 94V

Ja mam w parametrach pojazdu, że dla mojej felgi ori aluminiowej przypisana jest opona (lato) 215/55 R16 97W...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok zdecydowałem się na Continentale830. Tylko teraz decyzja czy 205x55 czy 205x60?

Te 55 maja indexy 91T i 91H a 60 maja juz 96H wiec wedlug waszych porad lepsze beda 205x60. Czy ktos jezdzi na takich i moze potwierdzic ze to bedzie dobry wybor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok zdecydowałem się na Continentale830. Tylko teraz decyzja czy 205x55 czy 205x60?

Te 55 maja indexy 91T i 91H a 60 maja juz 96H wiec wedlug waszych porad lepsze beda 205x60. Czy ktos jezdzi na takich i moze potwierdzic ze to bedzie dobry wybor?

 

Ja się skłaniam bardziej za 205/60/16

bo to 60 tj 60% z 205=123

55% z 205=113

 

a orginalne mam 215/55/16

a 55% z 215=118

więc 60 będzie minimalnie wyższa od orginalnej

a 55 będzie minimalnie mniejsza od orginalnej

a na zimę to 60 w sam raz no chyba że będziesz używał łańcuchów na koła to 55 lepsze

ja nie będę używał łańcuchów więc wezmę 60 !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam może troszkę wcześnie odgrzeje temat opon zimowych :dobrze ale właśnie teraz kończy się najlepsza pora cenowa na zakup opon zimowych i felg.

Ja kupiłem opony Goodyear Ultra Grip 7+ w rozmiarze 205/60-16 i tak się zastanawiam czy wejdą mi na te koła łańcuchy ?

Czy nie uszkodzę nadkoli ? A może któryś z kolegów ma już jakieś doświadczenia w zakładaniu łańcuchów na koła w tym rozmiarze ?

 

Bo jeśli założenie łańcuchów ma skutkować jakimiś obtarciami nadkola no to trudno zakładać nie będę, pozostaje mi się zdać na napęd samochodu 4MOTION :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wlasnie jestem na etapie kupowania felg i opon na zime. Teraz mam seryjne 18' interlagos , a na zime chce kupic 16'.

 

Czy R16 5x112 szerokosc 7'' ET 35 wejdzie spokojnie do passata cc? wydaje mi sie ze tak ale chcialbym sie upewnic. ( o ile pamietam moje 18 interlagosy maja ET 45)

 

Do tego jaka byla by najlepsza opona . Wg tabeli szerokosc jest od 185 do 225 ( zalecana jest 205) wiec czy np 205/55 bedzie ok?

 

Z gory dzieki za podpowiedzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
205/55 bedzie ok?

tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ori felga jest 7x16 z et 45.

Ta z et 35 będzie o 1 cm bardziej wystawała, więc będzie OK.

Opona 215/55/16.

Na 205/55/16 będzie śmiesznie wyglądał - za małe koła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie ... w miedzy czasie zobaczylem taka felge:

 

http://allegro.pl/felgi-16-5x112-audi-s3-s4-s5-a3-a4-a5-a6-a8-okazja-i1791042931.html

 

Rozumiem ze z tymi parametrami rowniez bedzie ok do paska, i ta opona ktora podales rowniez bedzie ok?

 

dzieki wielkie

 

pozdrowki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na 205/55/16 będzie śmiesznie wyglądał - za małe koła...

 

:wmorde no to ja mam alu ori sportline od b6 i opony 205/55/16--nic śmiesznego w wyglądzie nie widzę w zimie--zresztą miałem ,,przyjemność pojeździć'' na zimówkach w mercu e-klasy 235/40/18-katastrofa normalna-właściciel po 3dniach przeszedł na 205/55/16 rożnica w jeździe odczuwalna,oczywiście na plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w miedzy czasie zobaczylem taka felge:

 

Jak najbardziej będzie ok...

 

no to ja mam alu ori sportline od b6 i opony 205/55/16--nic śmiesznego w wyglądzie nie widzę w zimie--zresztą miałem ,,przyjemność pojeździć'' na zimówkach w mercu e-klasy 235/40/18-katastrofa normalna-właściciel po 3dniach przeszedł na 205/55/16 rożnica w jeździe odczuwalna,oczywiście na plus.

 

Z fabryki tylko trendliny wychodzą na 205/55/16.

Wszystkie inne wychodzą na 215/55/16 i tak też mają wpisane w briefie czy wyciągu z homologacji.

Załóż na takie same felgi dwa wspomniane rozmiary to zobaczysz jak małe koła są na 205...

Za przejściem z 215 na 205 przemawia zwykle aspekt cenowy - jest pomiędzy nimi duża róznica, bo 205/55/16 to już tańsza typówka, montowana w wielu autach.

Mało kto zwraca też uwagę na indeks nośności i prędkości, który powinien być 97W.

Jacyś inżynierowi wzięli od vw kasę za swoje obliczenia i wskazania takie rozmiaru z takimi indeksami.

"Skoro masz na krowę to musisz mieć też na łańcuch..."

 

A skoro znajomy z merca zwiększył profil to dlaczego w passku proponujesz go zaniżyć?

Edytowane przez pikopiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności