WP-33 Zgłoś #1 Napisano 13 Listopada 2008 Mam taki problem. Jak olej w układzie jest zimny to wspomaganie działa lekko. Po jeździe około 20 min jak się zagrzeje to przy jeździe na wprost nie ma problemu. Powstaje problem wtedy gdy trzeba zawrócić szczególnie na 3 razy. Wygląda wtedy tak jakby wspomagania nie było. Co robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 13 Listopada 2008 Wymienić płyn ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2009 Płyn wymieniony i nic. Olej dalej robi się bardzo gorący i strasznie bulgocze się w zbiorniczku. Patrzyłem na dobrym egzemplarzu, to po odkręceniu korka widać równe lustro płynu a u mnie to jakby fale morskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #4 Napisano 24 Kwietnia 2009 ciekawe czy po wymianie płynu nie zacznie cieknąć CI maglownica bo w jednym z tematów na temat wycieków większość ludzi która wymieniła płyn zaobserowowała w późniejszym czasie znaczny wyciek i maglownica do wymiany;/ u mnie tez tak sie dzieje ale póki co to dolewam bo kasy brak.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sir_kula Zgłoś #5 Napisano 24 Kwietnia 2009 Jedyne objawy to opór kierownicy, czy słyszysz rzężenie podczas jazdy, w szczególności podczas skrętów kierownicą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #6 Napisano 24 Kwietnia 2009 Jedyny objaw to opory przy kręceniu kierownicą. Po długim postoju to mogę kręcić jednym paluszkiem, tym najmniejszym. A jak się rozgrzeje to tak jakby prawie nie było wspomagania. Żadnych wycieków, nic. Jedynie te bulgotanie w zbiorniczku, tak jakby płyn przez maglownicę przepływał bez żadnych oporów. W momencie kręcenia kierownicą ale tylko w tym momencie te bulgotanie ustaje. Lekko nieszczelne jest to sitko w zbiorniku, tzn płyn przedostaje się bokami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertss-r2 Zgłoś #7 Napisano 24 Kwietnia 2009 Pompa w twoim pasku nadaje się już do regeneracji lub wymiany. To że po kilku minutach olej jest gorący to znaczy że zębatka jest już wytarta i powstaje zjawisko ( mielenia a nie tłoczenia) Nie widzę innego wyjścia jak jej wymontowanie i zawiezienie fachowcowi do naprawy , samemu raczej jej nie naprawiaj bo się może okazać że albo daje za małe ciśnienie lub odwrotnie i może uszkodzić uszczelniacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #8 Napisano 24 Kwietnia 2009 Pompa daje dobre ciśnienie jest po regeneracji 30 tys km. Byłem u fachowca i powiedział, że bardzo dobra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #9 Napisano 24 Kwietnia 2009 Pompa daje dobre ciśnienie jest po regeneracji 30 tys km. Byłem u fachowca i powiedział, że bardzo dobra. W tym układzie wiele nie może się zepsuć, pompa wspomagania i ewentualnie listwa ( maglownica ) Skoro płyn wymieniłeś no i pompę to wypada na magiel lub wadliwą pompę ( jest to możliwe ) No nie wiem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasiek Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2009 sprawdz czy sito siedzi w swoim miejscu ja miałem to samo olej wypchał sito do góry i były komedie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2009 Właśnie sitko nie siedzi za bardzo w swoim miejscu. Po bokach są szpary, wcześniej pisałem, że olej przedostaje się bokami (szparami ) Czy to sitko aż tak wstrzymuje jałowy przebieg oleju? Pytanie do Kolegi z postu wyżej, co Ci się działo z tym wspomaganiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasiek Zgłoś #12 Napisano 27 Kwietnia 2009 słychać było pompę jak wyje a kierownica burczała przy skrencaniu dość głośno mówili że pompa padła i płyn do wymiany czereśniaki jedne a olej wypchał filtr do góry i to była cała heca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
craszan Zgłoś #13 Napisano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Pasiek możesz napisać coś więcej, na temat tego filtra, gdzie on jest i jak go sprawdzić. Ja mam to samo jak zimny to cisza, jak się płyn rozgrzeje, to kierownica trochę burczy jak na wprost, a jak kręcę to jakby szafa trzeszczała. Zaznacze że maglownica regenerowana bez wycieków i nowa pompa. Zauważyłem że jak podniosę obroty, wszystko jest Ok, na wolnych obrotach rzęzi. Edytowane 29 Kwietnia 2009 przez craszan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmatonog Zgłoś #14 Napisano 24 Kwietnia 2011 Witam. Mam podobny problem, padła mi pompa wspomagania więc wymieniłem ją na inną i zalełem orginalnym płynem vw. Stara pompa ciekła ale wspomaganie działało bez problemu. Po wymianie pompy wspomaganie działa tylko na zimnym oleju. Początkowo myślałem , że to zaworek wymieniłem go na zaworek ze starej pompy, ale niewiele to dało. Teraz złożyłem jedae zaworek złożony z 2 poprawa jest, ale bardzo niewielka. Przy założonym pierwszym zaworku po rozgrzaniu klinował się w pompie i dlatego nie było wspomagania, ale teraz problem ten nie występuje a wspomagania na ciepłym oleju nadal brak, ponadto przy maksymalnym skręcie pompa dosyć głośno wyje. układ jest na 100% dodrze odpowietrzony i nie ciągnie powietrza. kolejnym dziwnym objawem jest to, żę po którejś próbie "dopasowania" zaworka pod przekładnią kierowniczą pojawiło się dziwne syczenie. Zastanawia mnie też to czy normalne jest to, że pompa się tak bardzo grzeje, jest gorąca już po kilku minutach pracy, czy w moim passacie niepowinno być chłodnicy oleju ? wiem że w niektórych są. Proszę was o pomoc ,bo już nie wiem co robić, czy ta pompa powinna się tak grzać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmatonog Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2011 Sitko czyste i na swoim miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach