rokefeler Zgłoś #1 Napisano 12 Listopada 2008 WItam i prosze o pomoc.Passat umarł mi w czasie jazdy na lpg.Nie dalo sie juz go uruchomic na benzynie.Sprawdzilem iskra jest ,pompka paliwa pompuje paliwo poprawnie ale swiece sa calkiem suche.Stawiam na wtrysk ale nie mam pojecia jak go sprawdzić ew.naprawic.Proszę o pomoc lub wskazówki.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin724 Zgłoś #2 Napisano 12 Listopada 2008 najpierw sprawdź czy paliwo dochodzi do listwy i do wtryskiwacza rozruchowego tego z niebieską kostką 2-pinową co dochodzi do kolektora ssącego, popuść wężyk, zobacz czy leci paliwo, możesz mieć walnięty czujnik temp. cieczy, może być też hall, przyczyn może być sporo, tu masz http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27650&highlight=procedury+silnika , Toldek podał rozpiske wszystkich procedur, miernik do ręki i sprawdzanie rezystancji i napięcia czujników, jest też tam o listwie wtryskowej, życze powodzenia:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #3 Napisano 12 Listopada 2008 Passat umarł mi w czasie jazdy na lpg.Nie dalo sie juz go uruchomic na benzynie.Sprawdzilem iskra jest ,pompka paliwa pompuje paliwo poprawnie ale swiece sa calkiem suche.Stawiam na wtrysk ale nie mam pojecia jak go sprawdzić ew.naprawic. Możesz odłączyć sterownik gazu i przywrócić połączenia na sondzie lambda i wtryskiwaczach? Może padł sterownik gazu i odcina wtryskiwacze, a gazu też nie podaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #4 Napisano 12 Listopada 2008 (edytowane) Martin724 paliwo jest przy samej listwie-kapie z weza jak go popuszcze. Sławekm65 jak odlaczyc sterownik gazu ?Albo inaczej -jak wumusic na sterowniku start na samym gazie? Edytowane 12 Listopada 2008 przez rokefeler Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polik-80 Zgłoś #5 Napisano 13 Listopada 2008 odłączyć można tak: przy wtryskach powinieneś mieć odłączone kable (oryginalne vw) i podłączone nowe kable (LPG) jeśli robili to fachowcy to wyciągasz wtyczki od wtryskiwaczy i podłączasz te oryginalne kable. jeśli "fachowiec" był do dupy to pocioł ci kable i masz problem bo musisz je łączyć. ps. przed odpięciem wtrysków oznacz sobie końcówki kabli żebyś potem podpioł w to same miejsce. i jeszcze jedno a benzynka jest??? kiedyś u brata sterownik a w zasadzie stacyjka od lpg padła tak że jeździł na benzynie i na gazie. przekonany o tym że ma na rezerwie pare litrów po tym jak mu się skończył gaz przełączy na benzynkę i prrrrrrrrrrrrr....... samochód zdechł..... i ani na gazie ani na benzynie już nie chciał chodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #6 Napisano 13 Listopada 2008 (edytowane) Nie było impulsów na listwie wtryskow .Rozebralem i spryskalem kontaktem wszystkie zlaczki w tym tez ta od komputera i o dziwo odpalil od kopa.Dwa dni go meczyle a przyczyna okazala sie taka błacha.Teraz znow smigam .Dzieki za podpowiedzi.Link od MArtina pozwolil mi znalezc posrednio przyczyne .Dzieki ! Niestety pasek co jakis czas nadal traci impulsy na listwie na gazie pali .Ale co bedzie jak odetnie na zimnym silniku Edytowane 2 Grudnia 2008 przez rokefeler Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #7 Napisano 20 Marca 2009 i znow powrocil ten sam problem .Passek zagrzal sie postal i na benzynie juz nie odpalil robi tylko brum i nie zagada dalej .kable wszystkie polaczenia sprawdzone wyczyszczone.Wtyczka od komputera sprawdzona .Brakuje juz mi pomyslow.Co jakis czas problem powraca co nie jest zabawne bo mam male dzieci i jak zona stanie gdzie s dalej od domu nie bedzie smiesznie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeviC3 Zgłoś #8 Napisano 20 Marca 2009 jak nie możesz jechać na gazie i przełączając na benzyne też nie chodzi dłużej niż 2 sek. odepnij kleme na 30 sek, podłącz i dojedziesz na warsztat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #9 Napisano 20 Marca 2009 (edytowane) DeviC3 wyciagalem wtyczke z komputera i nic to nie dawalo .Myslisz ze uszkodzony jest komputer ?z ktorego czujnika komputer pobiera informacje kiedy odpalic wtrysk? Edytowane 21 Marca 2009 przez rokefeler Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #10 Napisano 21 Marca 2009 (edytowane) teraz znow chodzi normalnie.Nie rozumiem dlaczego dlaczego czasem traci impuls na listwie:(.Gdyby choc mogl odpalac go na samym gazie wtedy olac benzyne ale niestety nie chce zapalic jesli nie uruchomie go najpierw na benzynie Edytowane 21 Marca 2009 przez rokefeler Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2009 witam po dluzszym czasie.Zmeczony usterka ktora opisalem wyzej wymienilem komputer sterujacy.Niestety nie za wiele to dalo.Czasem nie odpala na bezynie.Awaria wystepuje jedynie przy starcie silnika najczesciej po kilkugodzinnym postoju.Zalozylem odciecie zasilania na komputerze od LPG by sprawdzic czy przy kolejnym problemie z uruchomieniem gdy odetne komputer LPG wtrysk bedzie dzialal prawidlowo.NAdal czekam na jakies pomocnicze wskazowki bo moje pomysly juz sie koncza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady4 Zgłoś #12 Napisano 26 Czerwca 2009 Witaj Kolego , możesz dać fotkę intalacji gazowej a konkretnie połączen do listwy wtryskiwaczy , moze coś wymyślimy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #13 Napisano 6 Lipca 2009 Hmm instalacja jest standardowa i mysle ze raczej nie przeznaczona do wtrysku.Jest parownik i zostal nawiercony filr powietrza gdzie zostala umieszczona dysza gazu.Przewody od listwy wtrysku zostaly przeciete i wstawiony zostal przekaznik ktorym steruje sterownik gazu odcina impuls kiedy samochod pracuje na gazie.Wlozylem odciecie zasilania sterownika gazu i czekam na kiedy usterka znow da o sobie znac by odlaczyc sterownik gazu i sprawdzic czy impuls na listwe powroci czy jest to wina instalacji.Zastanawiam sie ktory czujnik odpowiada za podawanie sygnalu do komputera o koniecznosci odpalenia wtrysku (ten sam ktory wyznacza podanie iskry??).Byc moze winny jest inny element.Dodam tylko ze iskra nie zanika kiedy listwa nie "gada" ale na samym gazie odpalic zimny silnik nie chce(byc moze za uboga mieszanka). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady4 Zgłoś #14 Napisano 6 Lipca 2009 Witaj , ja bym właśnie stawiał na ten przekażnik, który odcina zasilanie listwy wtryskiwaczy . Jak ci nie będzie znowu chciał odpalić to spróbuj go zmostkować wydaje mi sie że powinno pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #15 Napisano 7 Lipca 2009 tez mysle ze winien jest przekaznik a wlasciwie podejrzewam ze sterownik gazu zalacza go jakims falszywym impulsem dlatego zalozylem odciecie zasilania sterownika gazu..Czekam az znow nie odpali i napisze o efektach odlaczenia przekaznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #16 Napisano 12 Listopada 2009 Witam po kilku miesiacach .Wymienilem przekaznik odcinajacy listwe,polutowalem przewody nawet do niego zeby miec pewnosc ze nie bedzie z nim wiecej problemow.Niestety problem "niepalenia"na benzynie nadal daje o sobie znac.Teraz kiedy jest juz zimno jest to na tyle uciazliwe ze unieruchamia samochod bo na samym gazie nie odpali i zazwyczaj konczy sie wyladowanym akumulatorem .I co gorsze przy wyszukiwaniu usterki zazwyczaj jakims cudem sam zaczyna palic prawidlowo..uniemozliwia mi to przeprowadzenie diagnozy.Dwa ostanie przypadki nie odpalenia prawie identyczne .Zimny silnik odpalam na benzynie przelaczam na gaz jade kilkaset metrow staje pod sklepem i ... zima.impuls na listwie jest iskra jest paliwo jest a auto nie pali-kompletna cisza.Zmierzylem ile cisnienia daje pompa kiedy silnik pracuje i jest to 3bary.Nie wiem czy jest to wartos prawidlowa(przeczytalem ze powinno byc 2.5bary z regulatorem 3bary bez regulatora podcisnieniowego) tym bardziej ze z regulatora nic nie wraca do baku jak gdyby byl zamkniety na amen.Czy moge na krotko podpiac pomocniczy wtrysk zimnego rozruchu aby ,kiedy wystapi awaria zasilic go pradem i w ten sposob uruchomnic silnik by moc go przerzucic na gaz? jest on sterowany sygnalem czy otwierany na stale napieciem 12V? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 14 Listopada 2009 jest on sterowany sygnalem czy otwierany na stale napieciem 12V? Czas jego otwarcia zależy od temp. silnika, i o ile pamiętam najdłuższy czas jego otwarcia to 2-3 sec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rokefeler Zgłoś #18 Napisano 14 Listopada 2009 ale moge go zasterowac napieciem 12 V? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 14 Listopada 2009 ale moge go zasterowac napieciem 12 V? Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach