Skocz do zawartości
Gość mario_ber

czy jest miedzy chlodniczka oleju a filtrem oleju oring ?

Rekomendowane odpowiedzi

Zajdz do sklepu,powiedz do czego potrzebny oring(koszt 5zl) i nie kombinuj,bo jak by pasowal od filtra to by nie robili okraglego,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki oring muszę kupić

Do silników KR, PB, PF, 9A, 2E, 1Y,RA, SB,AAZ Jest to oring 59*5. Ale czy do Twojego też to nie wiem ... Najlepiej idąć do sklepu weź na wzór :ok:

czy oring który jest na filtrze oleju też będzie pasował

Na filtrze jest uszczelka o przekroju kwadratu, więc wg mnie raczej nie będzie pasować. W moim przypadku okazała się też za duża ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W aso taki oring kosztuje 18 zł więc ja bym tyle nie żałował. Umieszczałem już foto w tym wątku jak to wygląda!

Edytowane przez sadus
Zmiana ceny;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do silników KR, PB, PF, 9A, 2E, 1Y,RA, SB,AAZ Jest to oring 59*5
Do silnika AFN jest inny wymiar

72,2x3,2 albo 73x?? chyba też 3,2, nie wiem bo ETKA nie podaje tego wymiaru

028117070 = 72,2x3,2 AFN, AAZ z klimatyzacją.

028117070B = 73x? prawdopodobnie 3,2 AFN

 

---------- Post added at 00:59 ---------- Previous post was at 00:56 ----------

 

W aso taki oring kosztuje 18 zł
Jeśli idzie o silnik AFN to cena oscyluje w granicach 18 ~ 46 PLN w zależności od numeru o-ringu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a po co tak się z tym pocicie? Należy tylko zluzować tą nakrętkę na klucz 27 a następnie przez szmatkę (rurka ma gwint) za pomocą kombinerek wykręcić całą sztycę, tzn rurkę na której jest ta nakrętka, rurka jest pusta i wkładamy w środek kombinerki a drugą częścią kombinerek łapiemy za bok nakrętki, mocno ściskamy i wykręcamy(uwaga by nie użyć uścisku kowala) powinno pójść gładko. Ta rurka jest gwintowana z drugiej strony i po odkręceniu wysunie się do dołu. Uważajcie też na piasek by zbytnio jej nie ubabrać jakby wam spadla. Potem wystarczy jedynie odchylić do dołu chłodniczkę i od góry już widać cały oring. Zmieniamy go (dobrze nowy posmarować olejem przed montażem) i wkręcamy rurkę. Potem dokręcamy nakrętkę kluczem 27 niezbyt mocno bo można zgnieść aluminiową chłodniczkę. I pamiętaj by nie odkręcać żadnych węży bo wycieknie ci płyn chłodniczy. Przed całą akcją należy przygotować naczynie bo odkręcenie filtra oleju spowoduje jego wylanie z jakiś litr może. No i oleju z silnika nie trzeba spuszczać do tej naprawy bo więcej się już nie poleje. Nowy filtr na uszczelce też należy zwilżyć olejem silnikowym i dokręcić niezbyt mocno ale i nie za słabo, zaleca się dokręcanie rękami ale można ciut kluczem od odkręcania filtra z wyczuciem dociągnąć. Tak naprawdę naprawa tej usterki jest bajecznie prosta i zajmuje jakieś 10 minut tylko potrzebna była ta wiedza.

Odkopuję bo za tego posta należy się piwko ;) nie ma szans na zdjęcie chłodniczki z tej tulei bez odłączania węży w 1Z... Można to obejść właśnie wykręcając tą tulejkę o której pisze hotair. chciałem tylko dopisać, że u mnie siedziała dość mocno i poradziłem sobie odchylając nieco chłodniczkę w dół, żabą chwyciłem za tuleję za tą część bez gwintu i poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ormowiec trzeba spuszczać płyn chłodniczy w 1Z? czy może nie spuszczać, ale poleci go trochę i uzupełnić?

 

I jeszcze jedno pytanie: będę teraz grzebał w tych rejonach, bo mam tu wyciek. Wymienię ten oring chłodniczki oleju. Rozumiem, że oprócz niego jest jeszcze coś przy filtrze, tak? to są dwie różne rzeczy? oring do chłodniczki jest tu w temacie pokazany, a oring pod filtr oleju? trzeba dokupić osobno, czy jest w każdym nowym filtrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie trzeba spuszczać płynu, robisz hack wykręcając tą tulejkę :D

oring jest między chłodniczką a wspornikiem, ten widoczny na fotce w poście #34

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest jeden oring? nie ma przy samym filtrze jeszcze czegoś? ja tam nie grzebałem nigdy, więc nie wiem, jak to wygląda niestety :( a chciałem kupić potrzebne manele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma przy samym filtrze jeszcze czegoś?

Przecież na filtrze oleju jest oring, to po co byłby jeszcze dodatkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież na filtrze oleju jest oring, to po co byłby jeszcze dodatkowy.
Ja tego nie wiem, mówię, że nie znam się, ja takie rzeczy daję do zrobienia. Dlatego pytam, że chcę zamówić części i nie wiedziałem, czy coś tam jeszcze trzeba ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

115500.png

16-tulejka

19-oring o którym mowa

17-nakrętka na klucz 27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, już rozumiem, dzięki za wyjaśnienie, punkcik jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2E też nie da rady zdjąć chłodniczki bez odkręcania węży od chłodzenia. Szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej że można ruszyć tą tulejkę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a możecie powiedzieć, jaki jest rozmiar tego oringu? bo pytałem naszych forumowych sprzedawców i niby są dwa - 58mm i 72mm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ja juz kupiłem ori oring w ic zapłaciłem 11,09zł

teraz pytanie a jak by nie sciskac tej tuleji tylko nakrecic kontre ??

było by to pewniejsze ze z gwintem nic sie nie popieprzy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to chyba za mało gwintu wystaje żeby skontrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem kontrować nakrętką od przegubu (taki sam rozmiar) i nie szło. Z wyczuciem żabą przez szmatkę/gumę, nic nie popsujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz pytanie a jak by nie sciskac tej tuleji tylko nakrecic kontre ??

Niby gdzie?

Jak myślimy o tym samym...to..

Z tego co pamiętam to chyba za mało gwintu wystaje żeby skontrować.

a po drugie to jak wtedy chcesz filtr przykręcić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

on chce wykręcić tuleję żeby wymienić oring ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności