Skocz do zawartości
Variant CL

Zmiana B4 TDI na co ?:)

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadając kwotę 20.000-25.000 zł na co można zmienić Passata B4 1.9 TDI ?

 

Interesuje mnie auto z silnikiem TDI 90 KM albo SDI. Czy ten SDI aż tak bardzo jest odczuwalny jako słabszy ? Czy bez katowania można nim śmiało jeździć autostradowo jeździć te 130 km/h?

 

Interesuje mnie auto: GOLF IV, Bora, Seat Toledo, Leon, Skoda Octavia.

A może z innej beczki...Toyota Avensis 2.0 D (nie D4D) o mocy 90 KM...

(oczywiście B5 odpada z racji zawieszenia itp., a na B5 po liftingu za mało)

Czy te auta mają wspólną płytę podłogową ? W którym jest najbardziej porównywalna ilość miejsca jak w B4 (dla kierowcy) ?

 

Ostatnio przejechałem się BMW serii "3" z 2001r. (wprawdzie 136 KM) ale jestem rozczarowany jeśli chodzi o ilość miejsca...

 

Czekam na wszelkie sugestie...

Edytowane przez Variant CL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 25000 mozna już znaleść jakiegoś b5 fl. Przykład http://moto.allegro.pl/item463266082_passat_1_9_tdi_130ps_6_speed_highline_oplacony.html

 

Z wymienionych wziąłbym golfa IV lub bore. A dlaczego tylko 90 koni Cię interesuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
Ostatnio przejechałem się BMW serii "3" z 2001r. (wprawdzie 136 KM) ale jestem rozczarowany jeśli chodzi o ilość miejsca...

jezeli porównujesz ze swoim passatem to nie moze być inaczej. Trójka jest z innego mniejszego segmentu.Ale coś mi się wydaje że nie prowadziłeś tylko byłeś pasażerem... Ci którzy jechali - nie chcą już innego (BMW)

 

A z aut które podałeś to wybierz skodę. Najtańsza w zakupie jak i utrzymaniu i nie wiem dlaczego, ale strasznie mało palą (to oczywiście jest plus)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie sie mylę, im większy silnik to droższe części i esploatacja, a aż takiej mocy nie potrzebuję bo jej nie wykorzystam:)

A silniki 90 KM bez pompowtrysków szły do którego roku ?

 

Ale coś mi się wydaje że nie prowadziłeś tylko byłeś pasażerem...

 

No prowadziłem:) mam 190 cm i powiem, że włosami dotykałem sufitu a "na szerokość" też mało miejsca:)

Edytowane przez Du?y
2 scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybierał z Bora, Toledo, Octavia. Jakoś mam niechęć do hatchbacków ze względu na ich lekką "pupę". Co do silnika, to olej 90 km i weź 110 km. Te silniki różniły się niewiele (np. turbo o zmiennej geometrii łopatek), a mimo wyraźnie lepszych osiągów nadal jest to silnik z rodziny "nie do zajechania". Dodatkowo, dokładasz chipa i masz przedział 130-140 km, który zapewnia bardzo uczciwe osiągi przy jeszcze bardziej uczciwym spalaniu. Dlatego jeśli miałbyś możliwość to bierz AFNa.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w AFN znowu dwumasowe koło zamachowe:) a tak jak mówiłem wcześniej trzeba mieć gdzie moc wykorzystać:)

Dzisiaj byłem na cmentarzu i widziałem Paska do sprzedania:) Chyba pierwszy raz mi się zdarzyło, że ktos pisze prawdę co do przebiegu (przynajmniej mam nadzieję):) Auto z 1998 r. i 300.000 km przebiegu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 194cm wzrostu i jakos w bmw 3 siedziało mi się bardzo wygodnie, pewnie nie opusciłes sobie fotela, ostatnio temat juz byl poruszany ''alternatywa dla passata'' sporo opinii na temat roznych samochodow.

Za 25 kupisz juz 3bg, audi a4, bmw nie proponuje bo jesli wystarcza Ci 90km w samochodzie to bmw nie jest dla ciebie :P

octavią 1,9 90km czasami mam okazje pojezdzic, ale czy taka tania do kupienia i utrzymania, no nie wiem..

jak chcesz golfa varianta to znajomy sprowadził bardzo fajnego, dla siebie ale pojezdził troche i wrocił do bmw7, jedyny minus tego samochodu to kolor-czerwony :D

Godna uwagi jest tez honda accord, niezawodna i ładna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w AFN znowu dwumasowe koło zamachowe:)

 

a co z nim? Bo mam wielu znajomych, którzy jeżdżą AFNami i jakoś nie ma problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co z nim? Bo mam wielu znajomych, którzy jeżdżą AFNami i jakoś nie ma problemu.

 

nie ma problemu...kończy się dwumas to zakłada się jednomas :) a zawias robisz dla siebie cały na LMF i minimum 200 tyś latasz, ja mam w orginale od nowości jeszcze dolne wahacze TRW /góra LMF/ i nie dam powiedzieć złego słowa na zawias w B5 3B.

Edytowane przez RogalPraga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a do którego roku szły 90 KM bez pompowtrysków ?

no i jak tam z SDI ?

A Honda Accord ma diesla ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od marki w Audi i Vw silniki i inne graty kończyły sie szybciej a później w spadku przejmowały np 90'konne motorki bez pompek Skoda i Seat itp itd......Hondy Ci nie polecę. Ja na twoim miejscu zostawiłbym tego 1Z, żeby sie nie okazało że będziesz chciał do niego szybko wrócić np z jakiejś Skody Octavii lub innego Seata :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doskonale Cię rozumiem:) Jak ktoś już na tym forum napisał, szkoda, że nie produkował B4 do 2005 r. np.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posiadając kwotę ...

... Interesuje mnie auto: GOLF IV, Bora, Seat Toledo, Leon, Skoda Octavia.

W którym jest najbardziej porównywalna ilość miejsca jak w B4 (dla kierowcy) ?...

...

Czekam na wszelkie sugestie...

 

Witam,

 

Mam doświadczenia dosyć duże z autami:

VW Passat B3 Variant

VW Passat B4 Variant,

VW Passat B5(3BG) Variant,

Golf IV Variant

Mondeo II Combi 2.0 TDCI

Skodą Octavia Hatchback.

 

Wszystkie auta to Diesle - flota firmowa + używane prywatnie B3 i B5(3BG)

 

 

 

Mój ranking w/g miejsca dla kierowcy:

 

1st & 2nd

Jesli chodzi o ilość miejsca dla kierowcy, to IMHO dla mnie najwięcej oferuje stare poczciwe B3 i B4, w szczególności - miejsce na nózki - szeroko, że kankana można tańczyć.

 

3rd

Następne, pod wzgledem ilości miejsca kierowcy, auto to Mondeo (ale go nie lubię :636:)

+ wieeeekli bagaznik

+ trakcja - tylko w tym aucie z opisywanych przezemnie, na Autobahnie w niemcowni nie czuję ile jadę, a pedał w podłogę .

 

4th

Miejsce czwarte dla drivera to B5(3BG) nie rozpisuję sie, bo można na forum poczytać :P.

 

5th

Na szarym końcu Octavia i Golf IV. Niajmniej miejsca dla kierowcy.

I tu mój szerszy komentarz o Octavii:

Co do ilości miejsca dla pasażerów - auto jest 5-cio osobowe, natomiast faktycznie jak jechaliśmy kiedyś w 5 dorosłych osób to z tyłu była tragedia - jak w autobusie z Madras do Dehli ,a skrzynek z kurczakami z tyłu nie wieźliśmy.

Duzy plus dla Octavii Hatchback za bagażnik, ilość miejsca na pakunki wielka jak na tą wersję co niestety odbija się w widoku do tyłu - makabra - trzeba sie nauczyć auta na pamięć żeby sprawnie parkować. A do tego tylna szyba w wersji Octavia I nie ma wycieraczki straszna rzecz, w "dwójce" juz wsztawili. Niby szyba leżąca pod tym kątem nie powinna się brudzic - ale się brudzi :).

Mamy w firmie 3 Octavie - dwie jedynki i jedną dwójkę.

Silniki 1.9 tdi 90KM i 110 KM - kiedyś robiliśmy w firmie zakłady "kto więcej ropy spali" i w morde jeża, nie można spalić więcej niż średnio 6 l/100km w trasie. Spalanie to rewelka w Octaviach i nie wiem czy jest to kwestia tylko wagi auta - po prostu nie wiem. Taki sam silnik (110KM) mamy w firmowym Pasku B5 i kumpel w Golfie Variancie - oba spalają więcej niz te Octavie.

Jazda bez zakładu na najwyzsze spalanie czyli normalnie w mieście korki, autostrada "do dechy", a na pozostałych drogach "ten przedemna musi byc za mną" to średnio 5.2 l / 100km miasto + trasa z ostatnich 8 600 km (wg. kompa).

 

 

Pod koniec wakacji pojechałem do niemcowni właśnie po Octavie II Combi 1.9 TDI, głównie ze wzgledu na spalanie, ale spodobało mi sie to co w podpisie - i nie załuję :640:. Ale tak na prawdę B4 Rulez.

Edytowane przez b3b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VariantCL no to doskonale wiesz co posiadasz! już niedługo dożyjemy czasu że B6 bedą chcieli łeb w łeb lub z dopłatą wymienić na 1Z lub AFN, AHU,AHH :P

Edytowane przez RogalPraga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VariantCL no to doskonale wiesz co posiadasz! już niedługo dożyjemy czasu że B6 bedą chcieli łeb w łeb lub z dopłatą wymienić na 1Z lub AFN, AHU,AHH :P

 

Za dopłatą to może i nie, ale ja przez długi czas chory byłem na B4 Variant PACIFIC, i powaga te auta powinni klepać do dzisiaj.

Zona mówła przeciez te twoje B4 to takie samo jak to B3 - kupmy coś nowszego. No to kupiłem :).

Wiecie komputery - bajery He He He.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość driver72

Szkoda,ze koniecznie musisz miec diesla.Seat toledo v5.Bardzo dobrze wyposazone,na 16".Malo nie pali,ale moja zona dlugo za nim tesknila,chociaz juz jezdzila paskiem.Fakt,troche ciasny ale jaki bagazanik!!!!!500 litrow.taki jak w pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No sam miałem Toledo 2 jeździłem nim miesiąc bo trafił mi się przypadkowo bo wtedy paska szukałem a trafiło się toledo :) i było piękne ze Szwecji jasny welurek przy zielonym kolorze na alumkach wyposażenie też lux np podgrzewane fotele , webasto , silniczek 1.6 bardzo ładnie sobie radził . No i właśnie był strasznie ciasny w środku i miał trochę twarde zawieszenie , tak ogólnie jeśli chodzi o wygodę to nie porównywalny z passatem :D i dlatego go sprzedałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to się marzy passat b2 ale to na wiosne dopiero ;) B4 natomiast zostaje u mnie w domu dożywotnio bo sprzedać tego się nie bardzo opłaci, a jeśli miałbym kupywać coś z aut zaproponowanych przez ciebie to Leona za to że różni się troszke do reszty szarych aut... a dla siebie kupiłbym 3BG i to wcale nie dlatego że to passat ale dlatego że bardzo mi się podoba i nie ma takiego "spaniałego" zawieszenia jak b5...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o spalanie to bierz Octavie;) Brat mial 90konna, ale po chipie, wtryski wydajniejsze i miala kolo 120-130km i smigala nieziemsko..Passek polotu nie mial.. I do tego spalanie, w trasie przy ostrej jezdzie bardzo ostrzej 5.2-5.5l/100. A przy spokojnej palila cos kolo 4.5l/100 i zdarzalo sie nizej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie coś może o silniku BMW 318 TDS, rocznik ok. 1997, 90 KM, czy to faktycznye silnik BMW czy jakiś "wynalazek" ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności