Skocz do zawartości
arti73

Optymalna prędkość

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko koledzy z jaką prędkością najlepiej się poruszać na autostadzie jadąc bez przerwy ok. 2-3 godz. , chodzi o to żeby byla to optymalna prędkość dla silnika i zle na niego nie wpływała. Z góry dziękuje za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość VWpassatTDI

według mnie jak dasz 130 140 to nic mu sie nie stanie. a duzo tez nie powinien spalic wedłud mnie tak do 160

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam :640:

 

140 to rozsądna prędkość, a jak już go rozpędzisz do przykładowych 140km/h to i za wiele nie pali, pod warunkiem że utrzymujesz stałą pędkość, i tu najlepszy jest tempomat (którego ja nie posiadam :( )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

arti po prostu przepisowo - 130-140 km/h to optymalna prędkość, masz wtedy troszkę ponad 3 tyś obrotów. Silnikowi nic się nie stanie a spalanie będzie utrzymywać się w okolicy 5,5 litra. Ja ostatnio trasę z Wrocławia na Tychy zrobiłem w 1h 10min z prędkością średnio jakieś 150 km/h spalanie 5,6 litra.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już w innym wątku poruszany był podobny temat. Wtedy któryś z kolegów doradzał mi jazdę z obrotami do 2800. Akurat mój silnik przy 2800 obr/min osiąga 120 km/h na 5-tym biegu, a nie specjalnie miałem chęć "wlec" się z taką prędkością 1300 km. Jechałem więc z prędkością 140 km/h przy 3000 obr/min, czasami przyspieszając do 150-160 km/h zeby kogoś szybciej wyprzedzić. Ponad 1300 km zrobiłem w ok. 13 godzin, wg stanu na bagnecie auto nie wypiło ani kropelki oleju.

W drodze powrotnej starałem się utrzymywać ok. 150 km/h, temperatura na zewnątrz ok 34 st. - wciągnął ok. 100-150 ml oleju, płyn chłodniczy bez zmian.

Spalanie tam i spowrotem wyszło podobnie - ok. 6,1 - 6,4 l/100 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne - silnikom TDI (90, 110 i 115 KM) przydałaby się skrzynia 6-biegowa. Wtedy można by było jechać 150km/h i nie narzekać na spalanie, zużycie oleju czy hałas w kabinie. Mi tego 6 biegu brakuje jak cholera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

nol mi też brakuje tego szóstego biegu, ale ja też rzadko przekraczam 130 km/h, więc podanymi przez Ciebie niedogodnościami się nie martwię:)

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nol mi też brakuje tego szóstego biegu, ale ja też rzadko przekraczam 130 km/h, więc podanymi przez Ciebie niedogodnościami się nie martwię:)

Pozdrawiam.

Na polskich drogach to, moim zdaniem, zupełnie wystarczająca prędkość. Co innego jazda po niemieckich autostradach - tam 6-ka faktycznie by się przydała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności