Skocz do zawartości
raver32

Szarpanie-drganie przy ruszaniu raz na jakis czas.

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem tak tylko na 1 biegu przy ruszaniu. Raz na 10 razy leciutko poszarpywał. Teraz tego nie ma w ogóle :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nic w Polsce będę dopiero 5 września więc zobaczę co z tym egr i mam nadzieję że to będzie to bo już ręce opadają nie da się jeździć tzn ruszać :P dziękuję za info pozdrawiam i czekam na inne propozycje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam EGR to za mało, trzeba zdemontować cały kolektor i wypłukać w chemii albo wypalić. Zdziwisz się jak mocno jest zapchany jeżeli nigdy nie był wyjmowany. Wygląda to mnie więcej tak, zdjęcie z neta: http://sprawdz.auto.pl/wp-content/uploads/2012/12/brudny-kolektor-ss%C4%85cy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko reszta siedzi w kanałach głowicy i co z nią zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie nie za ciekawie to wygląda :o no ale czy objaw podskakiwania auta nie zawsze i nie zależnie od niczego jest możliwy od tego egr i tylko z 1 i R biegu trochę mnie to wszystko dziwi :P no ale trzeba to sprawdzić i wyczyścić w miarę możliwości :P jak będę w Polsce to nagram wam filmik jak to wygląda to podskakiwanie w aucie jak i na zewnątrz :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też czasami trochę szarpał przy ruszaniu na rozgrzanym silniku. Przyczyną był zakoksowany kolektor dolotowy i EGR. Po wyczyszczeniu jak ręką odjął :D. I spala też trochę mniej , bo łatwiej mu wciągać powietrze :).

 

no właśnie u mnie szarpie na 1 i wstecznym, tylko przy rozgrzanym silniku, ale szarpie tak mocno że czasami ciężko ruszyć z jedynki :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś postanowiłem nagrać to moje podskakiwanie(szarpanie) auta no ale jak to zawsze jest tak że akurat dziś moje auto nie chciało zbytnio skakać ... no ale coś tam nagrałem :P sorki za jakość ale musiałem zmniejszyć bo bym 3 dni wrzucał film :P a i znalazłem jeszcze na yt podobny film chyba z takim samym przypadkiem jak mój tez podam linka:P przyjrzyjcie się jak ruszałem z 2 biegu to nic :o

Wideo z Yt

A tu mój filmik :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak Panowie oglądaliście filmy? możecie jakoś pomóc lub stwierdzić czy u was jest/było tak samo?:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyczyszczenie zaworu nie zlikwidowało szarpania przy ruszaniu ;/ ale silnik przy gaszeniu jest bardziej elastyczny. Ma ktoś jakieś pomysły jeszcze odnośnie mojego problemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem cały wątek i dalej nie wiem o co chodzi. U mnie objawy - szarpanie przy ruszaniu na ciepłym silniku. Jak ruszam całkiem bez gazu to nie szarpie, jak z gazem to szarpie. Oczywiście im szybciej puszczę sprzęgło tym mniej/krócej szarpie. Nie zauważyłem ślizgania się sprzęgła

Ciekawe jest też to, ze sprzęgło chwyta bardzo wysoko. Czy ktoś wie co to znaczy?

Czy jak sprzęgło jest zużyte to chwyta przy podłodze czy przeciwnie na samej górze jak u mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy jak łapie zaraz przy podłodze? Niedawno jeździłem focusem, w którym sprzęgło chwytało prawie od razu nad podłogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy od konstrukcji całego sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie tak samo jak w temacie. Pojezdze trochę (20-200km) i zaczyna się szarpanie przy ruszaniu. Dodam że czasami opornie wbic pierwszy bieg. Sprzęgło bierze wysoko ale nie ma żadnych uślizgów. Gdy zaczynam wciskać sprzęgło czuje drgania na padale. Egr zaślepione i tutaj dylemat czy mam dwumase czy też nie. Podałem nr vin mechanikowi i powiedział ze na 100% mam kolo dwumasowe natomiast nie dało mi to spokoju, poszedłem do serwisu i powiedzieli ze nie mam. Mam pytanie czy serwis może się mylić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U ciebie może być i nie musi, jeśli masz to auto z opisu. Najlepiej zerknąć okiem w otwór skrzyni biegów tam gdzie szukasz znaku do ustawiania rozrządu i będziesz wiedział wystarczająco dużo aby stwierdzić czy siedzi tam dwumas. Jak sobie nie poradzisz to zrób kilka fotek tego co tam widać i wrzuć tu do tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz przesłać jakieś przykładowe zdj albo link do tego bo nie wiem za bardzo o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , pomogę trochę opowiadając swoją historię.Posiadam passata b5 silnik atj , skrzynia 6 biegów. Po zakupie samochodu zauważyłem niemiłosierne szarpanie przy ruszaniu po tym jak silnik się rozgrzeje. Na początku nie dopuszczałem do siebie myśli że to może być dwumas , dlatego że bałem się kosztów, no ale cóż po konsultacji z mechanikiem okazało się że dwumas jednak. U mnie słychasz jeszcze było w środku samochodu delikatne buczenie , ledwo co słyszalne dla ucha , no ale słyszalne. Odgłos brzmiał jak nie wyważone koło. Wył właśnie dwumas. Koszt całego remontu wyniósł mnie 600zł , założyłem używany dwumas i nie żałuję. Mechanik w tej cenie wymienił mi jeszcze przegub w skrzyni i geometrię turbiny. Wszystkie wymienione części dostałem. Moim zdaniem buczenie i szarpanie było spowodowane odchylaniem się płaszczyzny dwumasa w nieodpowiednią stronę. Trudno to opisać.

PS. Szarpanie na 1 i wstecznym było niemiłosierne , trzęsło całą budą samochodu , zaś ruszanie z dwójki było prawie gładkie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jestst sprzegło zkołem deumasowym wymienia sie razem w komplecie zadne przezyło nie bedzie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to już nawet biorę pod uwagę półoś napędową... sam już nie wiem co jest grane. Czy moja uwaga odnośnie półośki ma jakiś sens czy nie bardzo? dodam że ma ona lekkie luzy ale musiałbym porównać luz w innym passacie żeby to stwierdzić jakoś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tylko przy zimnym silniku po odpalaniu auta gdy temp na dworze jest między 5 - 12 stopni przez pierwsze ruszenie autem z 1 biegu tak poszarpuje że czuć na budzie ,czasem zdarzy sie że drugie ruszenie też ale rzadko ,potem już płynnie rusza ,na ciepłym silniku nic takiego nie występuje ,jak są przymrozki to nie szarpie wcale na zimnym albo jak jest temp latem koło 20 -30 stopni szarpania brak,normalnie cuda jakieś sie dzieją :) sprzęgło pracuje miękko idealnie,wibracji na pedale nie ma,dwumasa ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności