g75 Zgłoś #1 Napisano 13 Października 2008 Witam. Posiadam B4 (rocznik 96), centralny zamek z kluczyka. Mam problem z zamknięciem drzwi kierowcy. Po przekręceniu kluczyka wszystkie drzwi zamykają się a po chwili dzwi kierowcy otierają się. Bolec zaczyna się minimalnie podnosić i wystarczy 2 raz pociągnąć za klamkę aby dzwi się otworzyły. Sytuacja nie występuje każdorazowo ale zaczyna sie coraz cześciej pojawiać, a idzie zima i mieszkam w skandynawi więc pora się szybko za to zabrać. Czy wystarczy rozkręcić klamke? Dzwi się nie opuściły, sprawdziłem. ćzy muszę rozebrać drzwi, i czy dla przeciętnego użytkownika jest to trudne? Pozdrawiam Grzegorz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skarap Zgłoś #2 Napisano 14 Października 2008 nie jest to trudne a przyczyn moze byc wiele, od cięgien które mogły o coś zahaczyć, do pompki pneumatycznej, której siłownik lubi się spalić, lub wąż lubi być nieszczelny. ściągnij tapicerke i zobacz, pompka jest w bagażniku, w prozaiczny sposób za pomocą kompresorka możesz ją stymulować do testu. ja miałem podobnie w odwrotną stronę, to się okazało na konieć, że mi trzpień zamka sięsklinował i musiałem puknąć w mechanizm, żeby go wyjąć. przyczyn może być kilka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g75 Zgłoś #3 Napisano 14 Października 2008 Cięgno od pompki pneumatycznej było lekko przesunięte (siłownik działa bez problemu). Cięgno było lekko skrzywione i siłownik nie miał dość mocy aby dociągnąć i utrzymać zamknięty zamek. Po demontarzu siłownik działal bez zarzutu. Po lekkim wyprostowaniu cięgna siłownik zamyka zamek prawiidłowo Przemyty zamek działa lekko. Teraz mam problem z cięgnem od klamki, nie mogę otwierać drzwi klamką od zewnątrz. Muszę poprawnie ustawić cięgno klamki, które za słabo naciska na cięgna zamka. Lepsze to niż niezamykanie zamka przez siłownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rkotynia Zgłoś #4 Napisano 16 Października 2008 1. Cięgno od pompki pneumatycznej było lekko przesunięte (siłownik działa bez problemu). Cięgno było lekko skrzywione i siłownik nie miał dość mocy aby dociągnąć i utrzymać zamknięty zamek. Po demontarzu siłownik działal bez zarzutu. Po lekkim wyprostowaniu cięgna siłownik zamyka zamek prawiidłowoPrzemyty zamek działa lekko. 2. Teraz mam problem z cięgnem od klamki, nie mogę otwierać drzwi klamką od zewnątrz. Muszę poprawnie ustawić cięgno klamki, które za słabo naciska na cięgna zamka. Lepsze to niż niezamykanie zamka przez siłownik. Witam Ad 1.Mam problem z centralnym zamkiem. Otóż centralny działa dobrze tylko po zamknięciu czy otwarciu drzwi z tyłu bagażnika buczy mi coś przez ok 30 sekund. Co to może być? I jeszcze jedno pytanie: czy centralny zamek jest pneumatyczny czy elektryczny w B4 rocznik 1994? Ad 2. Właśnie ja też mam ten problem i po zdemontowaniu klamki tam jest taki biały plastik na bolcu. Niektórzy podpowiadają, że trzeba ten plastik trochę zdjąć z bolca żeby szybciej naciskał na cięgno zamka. Ja mam problem ze zdjęciem tego plastiku, nie chce schodzić. Czy ktoś poradził sobie z tym może? Dziękuję za wszelkie odpowiedzie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #5 Napisano 19 Października 2008 Najpierw należy wycisnąć taki mały poprzeczny biały klin i dopiero przesunąć ten plastik ale można też delikatnie podgiąć blaszkę w drzwiach którą ten plastik naciska, najlepiej od środka przy zdjętej tapicerce drzwi. Taki urok tych aut że zamki i klamki śnią mi się każdej zimy:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2008 (edytowane) zamki i klamki śnią mi się każdej zimy:-) Mi tam piękne kobiety, ale ja jestem dziwny Nie zapomnijcie przesmarować także zamka przy okazji, co by stwarzał mniejsze opory. ale można też delikatnie podgiąć blaszkę w drzwiach którą ten plastik naciska Ja też o tym myślałem, ale ta blaszka to kawał dość grubej blachy i nie barzdzo mi szło. Trzeba chyba kawał pręta wsadzić, ale wtedy miejscem podparcia będzie blacha drzwi otworu po klamce i się bałem że się wygnie ta właśnie blacha. Edytowane 20 Października 2008 przez two_pac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g75 Zgłoś #7 Napisano 28 Października 2008 Po podgięciu blaszki w zamku dzwi można zamknąć i otworzyć z zewnątrz. Teraz pojawiły się kolejne 2 problemy, a właściwie to powrócił pierwszy i pojawił się inny w drzwiach pasażera z przodu. Co się tyczy zamykania drzwi kierowcy to zauważyłem że po przekręceniu kluczyka wszystkie drzwi są zamknięte a za chwile podnosi się dzwignia i otwiera drzwi. Jak zauważyłem to jest jakaś wada zamka. Nie jestem pewien, bo mam zamek z 2 dzwigienkami (1 do klamki 2 do kluczyka). Nie wiem czy jak zamykam to powinna 1 dzwignia blokować 2? U mnie nie blokują się. Kolejny problem Pasażer nie może od wewnątrz otworzyć drzwi. Od zewnątrz bez problemu można otworzyć. Chyba zamek pasażera się psuje. Gdzie w internecie można kupić nowe zamki do B4? Przeszukałem i nie znalazłem. Dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #8 Napisano 24 Grudnia 2008 Jeżeli to drzwi z tyłu to możesz mieć włączone zabezpieczenie przed dziećmi i dlatego nie otwiera od środka, taki dzyndzel się przesuwa, a to że się same otwierają to albo uszkodzony wkład w którejś przedniej klamce, można je rozpiąć w drzwiach, albo co prędzej prawdopodobne trzeba wyregulować pręt na siłowniku w drzwiach kierowcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2009 (edytowane) Mam problem zaklinował mi się centralny zamek w drzwiach kierowcy tz. z pilota zamyka wszystkie drzwi i otwiera z kluczyka tak samo ale dzrwi kierowcy nie . w momęcie otwierania z pilota i kluczykiem rygiel drzwi podnosi się i za chwilę opada wszystkie są otwarte poza drzwiami kierowcy.Dodam że chwilę wcześniej miałem problem z zamknięciem drzwi no ale jak teraz zamkneło to na ament co to może być i jak je teraz otworzyć żeby dobrać się do środka drzwi. I jeszcze jedno gdzie z tyłu jest pompka mam kombi Edytowane 16 Stycznia 2009 przez qgoldi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 17 Stycznia 2009 I jeszcze jedno gdzie z tyłu jest pompka mam kombi Proszę bardzo http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=411206&postcount=33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiekryn Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2009 qgoldi ja miałem coś podobnego tylko już nie pamiętam jak to było wydaje mi sie ze któryś kabel w twoich drzwiach kierowcy ma zwarcie lub wężyk do pompki może być gdzieś po prostu dziurawy i powietrze gdzieś ucieka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skarap Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2009 no wczoraj mi tak samo rygiel drzwi tyl się zachowywały. otworzyłem śrubokrętem od środka (da się i zdjąłem tapicerkę, co się okazało, bolec zamka popychany przez klamkę zewnętrzna zaciął się w pozycji 'w dol' i przez to sklinował się rygiel. dałem go do gory i juz moglem sobie odryglowac. przy otwartym ryglu wraca spowrotem po szarpnieciu klamki, po zamknieciu rygla nie wraca - blokuje rygiel. przesmarowalem smarem penetrujacym, sprobuj moze pomoze. najpierw musisz otworzyc drzwi. przednie drzwi da sie otworzyc sciagajac tylne drzwi i dlubiac srubcokiem w zamek. ale może nie trzeba. wystarczy zdjąć tapicerkę czyli: wykręcasz śrubki drzwi które widzisz, wyciągasz fotel (dla wygody), dolne plastiki progu i słupka (tam gdzie pas) i dostajesz sie do srubek z tzw 'czola' czyli te trzy boczne. potem odegniesz tapicerkę i możesz dostać do cięgien. chyba ze to nie cięgna tak jak u mnie to sposób ściągnięcia tylnych drzwi będzie skuteczniejszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g75 Zgłoś #13 Napisano 17 Czerwca 2009 Kolejne podejście do zamka (ostatnie). Po wymontowaniu zamke zauważyłem że sprężyna ( zaznaczona na czerwono) od dźwigni ( zaznaczona na zielono) jest luźna. Ponadto dźwignia ta mało zachodzi na dźwignie od klamki zewnętrznej i po chwili podnosi się otwiera zamek. Czy ta sprężyna powinna być luźna? Widzę że musze chyba kupić zamek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekkk Zgłoś #14 Napisano 11 Stycznia 2011 witam mam problem z zamkiem jak sie zamontuje klamke tak zeby była normalnie to ten dzyndzel nie idzie do dołu i nie jest zamkniety tak robie z pilota centralny zamek sie zamyka ale nie dokonca i wtedy otwieram dzwi i alarm wyje.musiałem poluzowac klamke zeby była lużna czyli i odeszła w lewa strone tak to jest dobrze dzyndzel sie chowa i sa zamkniete dzwi.cos tam musi podpierac bo przed kupnem tego auta było tak goscio zaprowadził do mechanikow a oni tak klamke wymienili.co mogli zwalic prosze o rade.pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #15 Napisano 12 Stycznia 2011 bo przed kupnem tego auta było tak goscio zaprowadził do mechanikow a oni tak klamke wymienili.co mogli zwalic prosze o rade.pomocy To zalezy na jaką wymienili czy oryginalna czy jakas tania podróbke. A z tego co piszesz to raczej jest to podróbka. Miałem podobnie z tym ze oryginalna klamke kumpel urwał a nowa ze sklepu podróbka nie działała w zaden sposób dobrze tzn głównie przy otwieraniu. Wkoncu przełozyłem graty ze starej klamki do nowej tak ze z nowej tylko został sam plastyk a reszta odzysk. Działa jak nowa (oryginalna) teraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #16 Napisano 12 Stycznia 2011 witam mam problem z zamkiem jak sie zamontuje klamke tak zeby była normalnie to ten dzyndzel nie idzie do dołu i nie jest zamkniety tak robie z pilota centralny zamek sie zamyka ale nie dokonca i wtedy otwieram dzwi i alarm wyje.musiałem poluzowac klamke zeby była lużna czyli i odeszła w lewa strone tak to jest dobrze dzyndzel sie chowa i sa zamkniete dzwi.cos tam musi podpierac bo przed kupnem tego auta było tak goscio zaprowadził do mechanikow a oni tak klamke wymienili.co mogli zwalic prosze o rade.pomocy Przy klamce jest regulacja, taki biały bolec z klinem i wygląda na to że jest za bardzo wysunięty przez co delikatnie naciska ci na popychacz zamka, a jak naciska to drzwi się nie ryglują - znam to z autopsji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzontrawolta Zgłoś #17 Napisano 12 Stycznia 2011 dokładnie zgadzam się z przedmówcą!! Trzeba zmniejszyć wysunięcie białej tulejki (jak odkręcisz i wyjmiesz klamkę będziesz wiedział o którą chodzi). Niektóre się wykręca a niektóre mają trzebień, który trzeba wybić Też znam to z autopsji, zostawiałem poluzowaną klamkę, lecz w zimę wpada woda i zamarza. Teraz zmniejszyłem wysunięcie tulejki i dokręciłem klamkę. Problem z zamarzaniem również zniknął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekkk Zgłoś #18 Napisano 12 Stycznia 2011 witam "Trzeba zmniejszyć wysunięcie białej tulejki (jak odkręcisz i wyjmiesz klamkę będziesz wiedział o którą chodzi). Niektóre się wykręca a niektóre mają trzebień, który trzeba wybić" czy mozna zdjecie tej czesci co mam wybic lub wyregulowac. niewiem czy znajde czas jutro i pojutrze bo musze z dzieckiem do szpitala jedzic wiec jak by ktos miał fotke to bardzo prosze bo bede wiedział jak sie za to zabrac.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #19 Napisano 13 Stycznia 2011 czy mozna zdjecie tej czesci co mam wybic lub wyregulowac. mówisz masz. Zaznaczyłem na czerwono część którą trzeba wyregulować. Od boku tej części wciśnięty jest klin (na zdjęciu tego nie widać). Trzeba go wycisnąć, ustawić ten biały plastik jak trzeba i z powrotem wcisnąć. Uwaga!!! nierób nic na siłę bo łatwo to połamać Są też wersje klamek gdzie zamiast tej białej części jest śrubka którą reguluje się długość tego popychacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamiliza Zgłoś #20 Napisano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) Koledzy. mój problem z CZ jest następujący. Po którymś z mroźnych dni tej zimy CZ nie chce zamykać drzwi z pilota, z kluczyka owszem zamykają się wszystkie i po zazbrojeniu alarmu z pilota mogę później z pilota otworzyc wszystkie drzwi. Zauważyłem równierz że aby zamknąc z kluczyka drzwi muszę nieznacznie ok 1/3 obrotu kluczyka w zamku w lewo zrobić obrót tegoż kluczyka i dopiero w prawo normalnie CZ zadziała, przy czym robiąc ten obrót o 1/3 rygle(te bolce na drzwiach) minimalnie ok 3 mm się podnoszą do góry i dopiero mogę przekręcic w prawo celem zamknięcia. Manewrowanie zamkiem robię przy drzwiach kierowcy, czy w tych drzwiach szukać przyczyny nie zadziałania CZ z pilota i na co zwrócić uwagę? Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez kamiliza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach