Skocz do zawartości
g75

Klamka czy zamek?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam B4 (rocznik 96), centralny zamek z kluczyka.

Mam problem z zamknięciem drzwi kierowcy.

Po przekręceniu kluczyka wszystkie drzwi zamykają się a po chwili dzwi kierowcy otierają się. Bolec zaczyna się minimalnie podnosić i wystarczy 2 raz pociągnąć za klamkę aby dzwi się otworzyły. Sytuacja nie występuje każdorazowo ale zaczyna sie coraz cześciej pojawiać, a idzie zima i mieszkam w skandynawi więc pora się szybko za to zabrać.

Czy wystarczy rozkręcić klamke?

Dzwi się nie opuściły, sprawdziłem.

ćzy muszę rozebrać drzwi, i czy dla przeciętnego użytkownika jest to trudne?

Pozdrawiam Grzegorz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest to trudne a przyczyn moze byc wiele, od cięgien które mogły o coś zahaczyć, do pompki pneumatycznej, której siłownik lubi się spalić, lub wąż lubi być nieszczelny. ściągnij tapicerke i zobacz, pompka jest w bagażniku, w prozaiczny sposób za pomocą kompresorka możesz ją stymulować do testu. ja miałem podobnie w odwrotną stronę, to się okazało na konieć, że mi trzpień zamka sięsklinował i musiałem puknąć w mechanizm, żeby go wyjąć. przyczyn może być kilka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cięgno od pompki pneumatycznej było lekko przesunięte (siłownik działa bez problemu). Cięgno było lekko skrzywione i siłownik nie miał dość mocy aby dociągnąć i utrzymać zamknięty zamek. Po demontarzu siłownik działal bez zarzutu. Po lekkim wyprostowaniu cięgna siłownik zamyka zamek prawiidłowo

Przemyty zamek działa lekko.

Teraz mam problem z cięgnem od klamki, nie mogę otwierać drzwi klamką od zewnątrz. Muszę poprawnie ustawić cięgno klamki, które za słabo naciska na cięgna zamka.

Lepsze to niż niezamykanie zamka przez siłownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rkotynia
1. Cięgno od pompki pneumatycznej było lekko przesunięte (siłownik działa bez problemu). Cięgno było lekko skrzywione i siłownik nie miał dość mocy aby dociągnąć i utrzymać zamknięty zamek. Po demontarzu siłownik działal bez zarzutu. Po lekkim wyprostowaniu cięgna siłownik zamyka zamek prawiidłowo

Przemyty zamek działa lekko.

 

2. Teraz mam problem z cięgnem od klamki, nie mogę otwierać drzwi klamką od zewnątrz. Muszę poprawnie ustawić cięgno klamki, które za słabo naciska na cięgna zamka.

Lepsze to niż niezamykanie zamka przez siłownik.

 

 

Witam

Ad 1.Mam problem z centralnym zamkiem. Otóż centralny działa dobrze tylko po zamknięciu czy otwarciu drzwi z tyłu bagażnika buczy mi coś przez ok 30 sekund. Co to może być? I jeszcze jedno pytanie: czy centralny zamek jest pneumatyczny czy elektryczny w B4 rocznik 1994?

 

Ad 2. Właśnie ja też mam ten problem i po zdemontowaniu klamki tam jest taki biały plastik na bolcu. Niektórzy podpowiadają, że trzeba ten plastik trochę zdjąć z bolca żeby szybciej naciskał na cięgno zamka. Ja mam problem ze zdjęciem tego plastiku, nie chce schodzić. Czy ktoś poradził sobie z tym może?

Dziękuję za wszelkie odpowiedzie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw należy wycisnąć taki mały poprzeczny biały klin i dopiero przesunąć ten plastik ale można też delikatnie podgiąć blaszkę w drzwiach którą ten plastik naciska, najlepiej od środka przy zdjętej tapicerce drzwi. Taki urok tych aut że zamki i klamki śnią mi się każdej zimy:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamki i klamki śnią mi się każdej zimy:-)

 

Mi tam piękne kobiety, ale ja jestem dziwny :D

 

Nie zapomnijcie przesmarować także zamka przy okazji, co by stwarzał mniejsze opory.

 

ale można też delikatnie podgiąć blaszkę w drzwiach którą ten plastik naciska

 

Ja też o tym myślałem, ale ta blaszka to kawał dość grubej blachy i nie barzdzo mi szło. Trzeba chyba kawał pręta wsadzić, ale wtedy miejscem podparcia będzie blacha drzwi otworu po klamce i się bałem że się wygnie ta właśnie blacha.

Edytowane przez two_pac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po podgięciu blaszki w zamku dzwi można zamknąć i otworzyć z zewnątrz.

Teraz pojawiły się kolejne 2 problemy, a właściwie to powrócił pierwszy i pojawił się inny w drzwiach pasażera z przodu.

Co się tyczy zamykania drzwi kierowcy to zauważyłem że po przekręceniu kluczyka wszystkie drzwi są zamknięte a za chwile podnosi się dzwignia i otwiera drzwi.

Jak zauważyłem to jest jakaś wada zamka.

Nie jestem pewien, bo mam zamek z 2 dzwigienkami (1 do klamki 2 do kluczyka).

Nie wiem czy jak zamykam to powinna 1 dzwignia blokować 2? U mnie nie blokują się.

 

Kolejny problem

Pasażer nie może od wewnątrz otworzyć drzwi. Od zewnątrz bez problemu można otworzyć.

Chyba zamek pasażera się psuje.

 

 

Gdzie w internecie można kupić nowe zamki do B4? Przeszukałem i nie znalazłem.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to drzwi z tyłu to możesz mieć włączone zabezpieczenie przed dziećmi i dlatego nie otwiera od środka, taki dzyndzel się przesuwa, a to że się same otwierają to albo uszkodzony wkład w którejś przedniej klamce, można je rozpiąć w drzwiach, albo co prędzej prawdopodobne trzeba wyregulować pręt na siłowniku w drzwiach kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem zaklinował mi się centralny zamek w drzwiach kierowcy tz. z pilota zamyka wszystkie drzwi i otwiera z kluczyka tak samo ale dzrwi kierowcy nie . w momęcie otwierania z pilota i kluczykiem rygiel drzwi podnosi się i za chwilę opada wszystkie są otwarte poza drzwiami kierowcy.Dodam że chwilę wcześniej miałem problem z zamknięciem drzwi no ale jak teraz zamkneło to na ament co to może być i jak je teraz otworzyć żeby dobrać się do środka drzwi.

I jeszcze jedno gdzie z tyłu jest pompka mam kombi

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qgoldi ja miałem coś podobnego tylko już nie pamiętam jak to było wydaje mi sie ze któryś kabel w twoich drzwiach kierowcy ma zwarcie lub wężyk do pompki może być gdzieś po prostu dziurawy i powietrze gdzieś ucieka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wczoraj mi tak samo rygiel drzwi tyl się zachowywały. otworzyłem śrubokrętem od środka (da się;) i zdjąłem tapicerkę, co się okazało, bolec zamka popychany przez klamkę zewnętrzna zaciął się w pozycji 'w dol' i przez to sklinował się rygiel. dałem go do gory i juz moglem sobie odryglowac. przy otwartym ryglu wraca spowrotem po szarpnieciu klamki, po zamknieciu rygla nie wraca - blokuje rygiel. przesmarowalem smarem penetrujacym, sprobuj moze pomoze.

najpierw musisz otworzyc drzwi. przednie drzwi da sie otworzyc sciagajac tylne drzwi i dlubiac srubcokiem w zamek.

ale może nie trzeba. wystarczy zdjąć tapicerkę czyli: wykręcasz śrubki drzwi które widzisz, wyciągasz fotel (dla wygody), dolne plastiki progu i słupka (tam gdzie pas) i dostajesz sie do srubek z tzw 'czola' czyli te trzy boczne. potem odegniesz tapicerkę i możesz dostać do cięgien. chyba ze to nie cięgna tak jak u mnie to sposób ściągnięcia tylnych drzwi będzie skuteczniejszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne podejście do zamka (ostatnie).

 

za.jpg

Po wymontowaniu zamke zauważyłem że sprężyna ( zaznaczona na czerwono) od dźwigni ( zaznaczona na zielono) jest luźna.

Ponadto dźwignia ta mało zachodzi na dźwignie od klamki zewnętrznej i po chwili podnosi się otwiera zamek.

Czy ta sprężyna powinna być luźna?

Widzę że musze chyba kupić zamek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z zamkiem jak sie zamontuje klamke tak zeby była normalnie to ten dzyndzel nie idzie do dołu i nie jest zamkniety tak robie z pilota centralny zamek sie zamyka ale nie dokonca i wtedy otwieram dzwi i alarm wyje.musiałem poluzowac klamke zeby była lużna czyli i odeszła w lewa strone tak to jest dobrze dzyndzel sie chowa i sa zamkniete dzwi.cos tam musi podpierac bo przed kupnem tego auta było tak goscio zaprowadził do mechanikow a oni tak klamke wymienili.co mogli zwalic prosze o rade.pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo przed kupnem tego auta było tak goscio zaprowadził do mechanikow a oni tak klamke wymienili.co mogli zwalic prosze o rade.pomocy

 

To zalezy na jaką wymienili czy oryginalna czy jakas tania podróbke. A z tego co piszesz to raczej jest to podróbka. Miałem podobnie z tym ze oryginalna klamke kumpel urwał a nowa ze sklepu podróbka nie działała w zaden sposób dobrze tzn głównie przy otwieraniu. Wkoncu przełozyłem graty ze starej klamki do nowej tak ze z nowej tylko został sam plastyk a reszta odzysk. Działa jak nowa (oryginalna) teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam problem z zamkiem jak sie zamontuje klamke tak zeby była normalnie to ten dzyndzel nie idzie do dołu i nie jest zamkniety tak robie z pilota centralny zamek sie zamyka ale nie dokonca i wtedy otwieram dzwi i alarm wyje.musiałem poluzowac klamke zeby była lużna czyli i odeszła w lewa strone tak to jest dobrze dzyndzel sie chowa i sa zamkniete dzwi.cos tam musi podpierac bo przed kupnem tego auta było tak goscio zaprowadził do mechanikow a oni tak klamke wymienili.co mogli zwalic prosze o rade.pomocy

Przy klamce jest regulacja, taki biały bolec z klinem i wygląda na to że jest za bardzo wysunięty przez co delikatnie naciska ci na popychacz zamka, a jak naciska to drzwi się nie ryglują - znam to z autopsji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie zgadzam się z przedmówcą!! Trzeba zmniejszyć wysunięcie białej tulejki (jak odkręcisz i wyjmiesz klamkę będziesz wiedział o którą chodzi). Niektóre się wykręca a niektóre mają trzebień, który trzeba wybić:) Też znam to z autopsji, zostawiałem poluzowaną klamkę, lecz w zimę wpada woda i zamarza. Teraz zmniejszyłem wysunięcie tulejki i dokręciłem klamkę. Problem z zamarzaniem również zniknął:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam "Trzeba zmniejszyć wysunięcie białej tulejki (jak odkręcisz i wyjmiesz klamkę będziesz wiedział o którą chodzi). Niektóre się wykręca a niektóre mają trzebień, który trzeba wybić" czy mozna zdjecie tej czesci co mam wybic lub wyregulowac. niewiem czy znajde czas jutro i pojutrze bo musze z dzieckiem do szpitala jedzic wiec jak by ktos miał fotke to bardzo prosze bo bede wiedział jak sie za to zabrac.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mozna zdjecie tej czesci co mam wybic lub wyregulowac.

mówisz masz. Zaznaczyłem na czerwono część którą trzeba wyregulować. Od boku tej części wciśnięty jest klin (na zdjęciu tego nie widać). Trzeba go wycisnąć, ustawić ten biały plastik jak trzeba i z powrotem wcisnąć. Uwaga!!! nierób nic na siłę bo łatwo to połamać

Są też wersje klamek gdzie zamiast tej białej części jest śrubka którą reguluje się długość tego popychacza.

klamka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. mój problem z CZ jest następujący. Po którymś z mroźnych dni tej zimy CZ nie chce zamykać drzwi z pilota, z kluczyka owszem zamykają się wszystkie i po zazbrojeniu alarmu z pilota mogę później z pilota otworzyc wszystkie drzwi. Zauważyłem równierz że aby zamknąc z kluczyka drzwi muszę nieznacznie ok 1/3 obrotu kluczyka w zamku w lewo zrobić obrót tegoż kluczyka i dopiero w prawo normalnie CZ zadziała, przy czym robiąc ten obrót o 1/3 rygle(te bolce na drzwiach) minimalnie ok 3 mm się podnoszą do góry i dopiero mogę przekręcic w prawo celem zamknięcia. Manewrowanie zamkiem robię przy drzwiach kierowcy, czy w tych drzwiach szukać przyczyny nie zadziałania CZ z pilota i na co zwrócić uwagę?

Edytowane przez kamiliza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności