Skocz do zawartości
marc_xf

Czujnik temperatury a spalanie

Rekomendowane odpowiedzi

a tak jeszcze jedno pytanko o ile wiem nasze autka maja jeszcze wiele innych czujnikow ktory z nich lub ktore moga byc odpowiedzialne za wysokie spalanie? moze czujnik temperatury zewnetrznej ? zauwazylem pewna prawidlowosc iz gdy odpalam bryke np po nocy wsaznik na klimie pokazuje np 5 stopni a po kilkuminutowej jezdzie idzie w gore o kilka stopni dlaczego dzieje sie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak jest nie wiem. U mnie jest tak samo. Nie wiem gdzie jest umieszczony czujnik od temp.zew., bo tak sobie kiedyś myślałem, że pewnie umieścili tak, że dociera do niego trochę ciepła z silnika tudzież innych nagrzewających się elementów, ale to niestety raczej wpływu na spalanie nie ma. Prześwietlałem też czujnik temperatury paliwa, tzn. czy nie błędów, no i nie było. Wpływ na spalanie ma jeszcze przepływomierz,ale błedów też nie pokazuje. Wniosek jest jeden! Wypadałoby każdą podejrzaną cześć wyjmować i podmieniać na nową albo na pewno sprawną z innego samochodu, ale wbrew pozorom to łatwe nie jest, bo trzebaby było mieć kogoś z takim samym sprzętem, albo kilka tysięcy na eksperymentowanie z nowymi częściami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwpassat3bg

tak sie sklada ze mam nowy termostat bo niedawno przy okazji zakupu innej czesci od uzytkownika kupilem takze termostat.

 

jutro podjade do mechanika i go wymienie, zobaczymy czy cos sie zmieni w VAG-u i na MFA.

 

A sam dalbym rade go wymienic? Gdzie on sie znajduje? Ma moz ektos fotki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agent_lol

OT: 1.8 turbo w korkach i przy spokojnej jeździe po miescie pokazuje leciutko ponad 90 st C, wystarczy go przegonić jakieś 1-2 kilomerty przy szybkiej jeździe temp spada do 70 stopni, walnięty termostat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
walnięty termostat

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz pokazuje błąd dopiero w momencie kompletnej śmierci. Trzeba odpowiednio zrobić log dynamiczny i będzie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy "odpowiednio" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co znaczy "odpowiednio" ?

 

Tyle że trzeba je zrobić - odpowiedni blok zaznaczyć i już masz pewność jak on działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dziale "Diagnostyka VAG" opisywane bardzo dokładnie. Generalnie chodzi o to, aby na możliwie wysokim biegu przeciągnąć samochód z butem w podłodze od niskich obrotów do "odcięcia" (3 lub 4 bieg). Później wrzucasz to do Exela i rysujesz ładny wykresik, na którym widać czy ilość powietrza dobrze przyrasta wraz ze wzrostem obrotów czy gdzieś są uskoki i widać cięcie dawki.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepływomierz pokazuje błąd dopiero w momencie kompletnej śmierci. Trzeba odpowiednio zrobić log dynamiczny i będzie wiadomo.

 

witam. z tym pokazywaniem błędów przez przepływke gdy jest w stanie agonalnym to tak nie do końca, mi przepływka umarła (tak całkiem) 3 dni temu i żadnych błędów nie było, wiedziałem że tnie wartości po zrobieniu logów. można sie upewnić czy to na pewno przepływka odłączając ją.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę nieco temat i też się zapytam co może być przyczyną tego, że vag pokazuje mi temperaturę silnika 79-80C, natomiast na zegarach jest równo 90? Dodam, że od dłuższego czasu mam problem z porannym rozruchem silnika. Kupę rzeczy już wymieniłem (świece, aku, uszczelniacze pompowtrysków). Co prawda większość z tych rzeczy i tak trzeba było już wymienić ale problem i tak nie znika. Dlatego skłaniam się ku czujnikowi G2, ale czy przyczyna może leżeć także w termostacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświeżę nieco temat i też się zapytam co może być przyczyną tego, że vag pokazuje mi temperaturę silnika 79-80C, natomiast na zegarach jest równo 90? Dodam, że od dłuższego czasu mam problem z porannym rozruchem silnika. Kupę rzeczy już wymieniłem (świece, aku, uszczelniacze pompowtrysków). Co prawda większość z tych rzeczy i tak trzeba było już wymienić ale problem i tak nie znika. Dlatego skłaniam się ku czujnikowi G2, ale czy przyczyna może leżeć także w termostacie?

 

 

Termostat może tylko odpowiadać że silnik wg vag nie przekracza 79-80C do palenia nic nie ma.... tutaj to czujnik lub filtr paliwa, jeśli wymienił to kolega co pisze. Czujnik idzie sprawdzić vag z samego rana porównując wskazania innych czujników, filtr to tylko wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr też był wymieniany, a co do różnic to są ale nie duże tak +/- 2 stopnie. Ale jeszcze jutro z rana sprawdzę dla pewności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Filtr też był wymieniany, a co do różnic to są ale nie duże tak +/- 2 stopnie. Ale jeszcze jutro z rana sprawdzę dla pewności.

 

upewnij się czy świece grzeją w 100%, bo że są nowe to nie znaczy że sterowanie ich działa ok, tzn dochodzi prąd... sprawdzić też się da, np żarówką czy pojawia się napięcie z rana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały układ zapłonowy jest sprawny i sprawdzony ale dzięki za radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cały układ zapłonowy jest sprawny i sprawdzony ale dzięki za radę.

 

To pozostał jeszcze i chyba tylko EGR, czy otwiera się klapa tłumiąca w 100%, bo sprężanie też zapewne sprawdziłeś...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężanie sprawdzone:611:, ale, że EGR ma wpływ na odpalanie to nie słyszałem...ale sprawdzę, może akurat jest tu coś na rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprężanie sprawdzone:611:, ale, że EGR ma wpływ na odpalanie to nie słyszałem...ale sprawdzę, może akurat jest tu coś na rzeczy.

 

EGR posiada klapę która pomaga gasić silnik bez zbędnych wstrząsów... a tak prościej odcina powietrze i dusi spalinami. Jeśli działa źle np. na zimnym silniku to brak powietrza przy odpalaniu. Możliwe że przetarty jest np. wężyk od tej klapy... sprawdzić to można ręcznie otworzyć lub zobaczyć czy otwiera w pełnym zakresie... zapchania dolotu w tym miejscu pomijam bo mało prawdopodobne ale nie wykluczam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe że przetarty jest np. wężyk od tej klapy

Jakby byl przetarty to by mial problemy predzej przy gaszeniu, bo normalnie caly czas blaszki sa w pozycji poziomej/otwartej. Zaraz po zgaszeniu mozna uslyszec jak zaworek przy EGR przestawia sie (w przypadku AVB).

 

Mozna go rowniez sprawdzic robiac testy Vagiem. Przy jego tescie w grupie 8 silnik powinien zgasnac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności