poldeczek1 Zgłoś #21 Napisano 5 Października 2008 a tak jeszcze jedno pytanko o ile wiem nasze autka maja jeszcze wiele innych czujnikow ktory z nich lub ktore moga byc odpowiedzialne za wysokie spalanie? moze czujnik temperatury zewnetrznej ? zauwazylem pewna prawidlowosc iz gdy odpalam bryke np po nocy wsaznik na klimie pokazuje np 5 stopni a po kilkuminutowej jezdzie idzie w gore o kilka stopni dlaczego dzieje sie tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marc_xf Zgłoś #22 Napisano 5 Października 2008 Dlaczego tak jest nie wiem. U mnie jest tak samo. Nie wiem gdzie jest umieszczony czujnik od temp.zew., bo tak sobie kiedyś myślałem, że pewnie umieścili tak, że dociera do niego trochę ciepła z silnika tudzież innych nagrzewających się elementów, ale to niestety raczej wpływu na spalanie nie ma. Prześwietlałem też czujnik temperatury paliwa, tzn. czy nie błędów, no i nie było. Wpływ na spalanie ma jeszcze przepływomierz,ale błedów też nie pokazuje. Wniosek jest jeden! Wypadałoby każdą podejrzaną cześć wyjmować i podmieniać na nową albo na pewno sprawną z innego samochodu, ale wbrew pozorom to łatwe nie jest, bo trzebaby było mieć kogoś z takim samym sprzętem, albo kilka tysięcy na eksperymentowanie z nowymi częściami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vwpassat3bg Zgłoś #23 Napisano 5 Października 2008 tak sie sklada ze mam nowy termostat bo niedawno przy okazji zakupu innej czesci od uzytkownika kupilem takze termostat. jutro podjade do mechanika i go wymienie, zobaczymy czy cos sie zmieni w VAG-u i na MFA. A sam dalbym rade go wymienic? Gdzie on sie znajduje? Ma moz ektos fotki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość agent_lol Zgłoś #24 Napisano 5 Października 2008 OT: 1.8 turbo w korkach i przy spokojnej jeździe po miescie pokazuje leciutko ponad 90 st C, wystarczy go przegonić jakieś 1-2 kilomerty przy szybkiej jeździe temp spada do 70 stopni, walnięty termostat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #25 Napisano 6 Października 2008 walnięty termostat pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #26 Napisano 6 Października 2008 Przepływomierz pokazuje błąd dopiero w momencie kompletnej śmierci. Trzeba odpowiednio zrobić log dynamiczny i będzie wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marc_xf Zgłoś #27 Napisano 6 Października 2008 Co znaczy "odpowiednio" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #28 Napisano 6 Października 2008 Co znaczy "odpowiednio" ? Tyle że trzeba je zrobić - odpowiedni blok zaznaczyć i już masz pewność jak on działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #29 Napisano 6 Października 2008 W dziale "Diagnostyka VAG" opisywane bardzo dokładnie. Generalnie chodzi o to, aby na możliwie wysokim biegu przeciągnąć samochód z butem w podłodze od niskich obrotów do "odcięcia" (3 lub 4 bieg). Później wrzucasz to do Exela i rysujesz ładny wykresik, na którym widać czy ilość powietrza dobrze przyrasta wraz ze wzrostem obrotów czy gdzieś są uskoki i widać cięcie dawki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #30 Napisano 6 Października 2008 Przepływomierz pokazuje błąd dopiero w momencie kompletnej śmierci. Trzeba odpowiednio zrobić log dynamiczny i będzie wiadomo. witam. z tym pokazywaniem błędów przez przepływke gdy jest w stanie agonalnym to tak nie do końca, mi przepływka umarła (tak całkiem) 3 dni temu i żadnych błędów nie było, wiedziałem że tnie wartości po zrobieniu logów. można sie upewnić czy to na pewno przepływka odłączając ją. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darek960 Zgłoś #31 Napisano 13 Października 2008 Też to przerabiałem.Na 100 to termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bebe Zgłoś #32 Napisano 22 Stycznia 2009 Odświeżę nieco temat i też się zapytam co może być przyczyną tego, że vag pokazuje mi temperaturę silnika 79-80C, natomiast na zegarach jest równo 90? Dodam, że od dłuższego czasu mam problem z porannym rozruchem silnika. Kupę rzeczy już wymieniłem (świece, aku, uszczelniacze pompowtrysków). Co prawda większość z tych rzeczy i tak trzeba było już wymienić ale problem i tak nie znika. Dlatego skłaniam się ku czujnikowi G2, ale czy przyczyna może leżeć także w termostacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #33 Napisano 22 Stycznia 2009 Odświeżę nieco temat i też się zapytam co może być przyczyną tego, że vag pokazuje mi temperaturę silnika 79-80C, natomiast na zegarach jest równo 90? Dodam, że od dłuższego czasu mam problem z porannym rozruchem silnika. Kupę rzeczy już wymieniłem (świece, aku, uszczelniacze pompowtrysków). Co prawda większość z tych rzeczy i tak trzeba było już wymienić ale problem i tak nie znika. Dlatego skłaniam się ku czujnikowi G2, ale czy przyczyna może leżeć także w termostacie? Termostat może tylko odpowiadać że silnik wg vag nie przekracza 79-80C do palenia nic nie ma.... tutaj to czujnik lub filtr paliwa, jeśli wymienił to kolega co pisze. Czujnik idzie sprawdzić vag z samego rana porównując wskazania innych czujników, filtr to tylko wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bebe Zgłoś #34 Napisano 22 Stycznia 2009 Filtr też był wymieniany, a co do różnic to są ale nie duże tak +/- 2 stopnie. Ale jeszcze jutro z rana sprawdzę dla pewności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #35 Napisano 22 Stycznia 2009 Filtr też był wymieniany, a co do różnic to są ale nie duże tak +/- 2 stopnie. Ale jeszcze jutro z rana sprawdzę dla pewności. upewnij się czy świece grzeją w 100%, bo że są nowe to nie znaczy że sterowanie ich działa ok, tzn dochodzi prąd... sprawdzić też się da, np żarówką czy pojawia się napięcie z rana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bebe Zgłoś #36 Napisano 22 Stycznia 2009 Cały układ zapłonowy jest sprawny i sprawdzony ale dzięki za radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #37 Napisano 22 Stycznia 2009 Cały układ zapłonowy jest sprawny i sprawdzony ale dzięki za radę. To pozostał jeszcze i chyba tylko EGR, czy otwiera się klapa tłumiąca w 100%, bo sprężanie też zapewne sprawdziłeś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bebe Zgłoś #38 Napisano 22 Stycznia 2009 Sprężanie sprawdzone:611:, ale, że EGR ma wpływ na odpalanie to nie słyszałem...ale sprawdzę, może akurat jest tu coś na rzeczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #39 Napisano 22 Stycznia 2009 Sprężanie sprawdzone:611:, ale, że EGR ma wpływ na odpalanie to nie słyszałem...ale sprawdzę, może akurat jest tu coś na rzeczy. EGR posiada klapę która pomaga gasić silnik bez zbędnych wstrząsów... a tak prościej odcina powietrze i dusi spalinami. Jeśli działa źle np. na zimnym silniku to brak powietrza przy odpalaniu. Możliwe że przetarty jest np. wężyk od tej klapy... sprawdzić to można ręcznie otworzyć lub zobaczyć czy otwiera w pełnym zakresie... zapchania dolotu w tym miejscu pomijam bo mało prawdopodobne ale nie wykluczam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #40 Napisano 26 Stycznia 2009 Możliwe że przetarty jest np. wężyk od tej klapy Jakby byl przetarty to by mial problemy predzej przy gaszeniu, bo normalnie caly czas blaszki sa w pozycji poziomej/otwartej. Zaraz po zgaszeniu mozna uslyszec jak zaworek przy EGR przestawia sie (w przypadku AVB). Mozna go rowniez sprawdzic robiac testy Vagiem. Przy jego tescie w grupie 8 silnik powinien zgasnac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach