mateuszhg Zgłoś #1 Napisano 3 Października 2008 Witam wszystkich! Wątków jest wiele o oleju ale niestety nie znalazlem takiego co dotyczy mnie. Wiele z nas boryka się z takim problemem kiedy kupuje auto z zagranicy i nie wie nic o nim. Kupilem paska b4 i zrobilem to co trzeba wymienilem rozrzad wystkie plyny. Tylko teraz tak wczesniej jezdzilem jeszcze nim przez 3tys moze nawet troche wiecej i nie brał mi oleju. Nie wiadomo jaki był tam olej. Pojechałem na warsztat na wymiane oleju powiedzialem jaka jest sprawa ze nie wiem jaki tu byl olej. Zaleli mi półsyntetyka 10W40 Castrol Diesel. Auto ma przejechane 250tys.Km. Teraz po przejechaniu 2tys km widze ze mi ubylo ojeju, musiałem dolać 600ml. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 3 Października 2008 pewnie castrola z beczki. nie dosc ze castrol sam w sobie jest badziewny, to w beczce pewnie bylo najtansze gufno. zalej normalnego 10w40 i zobaczysz co z silnikiem jest. mozna plukanke strzelic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antjacek Zgłoś #3 Napisano 3 Października 2008 Oleju kolkego zawsze troche TDi weźmie a zwłaszcza że już troche przejechał a co do oleju miałem to samo co ty nie wiedziałem jaki olej zalać i wybrałem Mobila jako zalecaną firmę i wybrałem olej pólsyntetyk ale nie uniwersalny (bo uważam że co jest do wszystkiego to jest do niczego) tylko specjalizowany do turbo diesla. Cena ta sama. Polecam oczywiście wymianę co 10 tyś pełny syntetyk co 15 tyś półsyntetyk co 10 tyś mineral co 5 tyś Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #4 Napisano 3 Października 2008 Nie z beczki tylko normalny taki z karnisterka nówka sztuka. Oleje zawsze wymieniam co 10tys. No dzieki koledzy to pewnie pojezdze juz na tym i zobacze co się bedzie dalej działo a pozniej przesiąde sie na mobile tak jak mówicie polsyntetyk 10w 40.Chyba nic sie nie stanie jak bede jezdzil jeszcze na tym castrolu polsyntetyku 10w40 ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #5 Napisano 3 Października 2008 Kolego powiem tobie ze z tym Castrolem jest cos nie tak. Wczesneij miałem ful syntetyk lotosa i prawie mi nic nie łykał teraz zalalem polsyntetyk Castrola for diezel i tak samo jak u ciebie. Te oleje hyba same z siebie wyparowują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #6 Napisano 3 Października 2008 Jeżdżę na Castrolu od prawie 100 tys km, wymiana co 15 kkm. Dolewam ok 300ml. 10W40 for Diesel. U mnie jakos nie paruje a auto ma prawie 300kkm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość petersonek Zgłoś #7 Napisano 3 Października 2008 A ja śmigam właśnie na castrolu. A konkretnie na mineral 15W40 i jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #8 Napisano 3 Października 2008 Ja zalewam Esso 10w40. Na takim przyjechal od Helmuta i taki leje. Na zegarach juz ponad 320 i oleju bierze jakies 700 ml na 10k km. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość razan Zgłoś #9 Napisano 3 Października 2008 Nie chce zakładać nowego tematu, więc zapytam ile max może wytrzymać turbina w 1Z? Coś koło 350-380tyś da rade? Jak już może paść to turbo to co następne w kolejce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #10 Napisano 4 Października 2008 Nie chce zakładać nowego tematu, więc zapytam ile max może wytrzymać turbina w 1Z? Coś koło 350-380tyś da rade? Myśle że jak dobry olej, nie butowany silnik na zimnym, nie gaszony od razu i ogolnie jak dobrze traktowany to spokojnie tyle wytrzyma i jeszcze wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość razan Zgłoś #11 Napisano 4 Października 2008 Myśle że jak dobry olej, nie butowany silnik na zimnym, nie gaszony od razu i ogolnie jak dobrze traktowany to spokojnie tyle wytrzyma i jeszcze wiecej kk, dziękować, będę wiedział, olej to Lotos Semisyntecic 10w40, jeździło się nim jak napisałeś, myśle że da rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solek11111 Zgłoś #12 Napisano 4 Października 2008 hej tez mam 1z i powiem tak jezeli miales wczesniej mineralny i zalałeś półsyntetyka to w silniku robi sie wielki bałagan. z tego co ja wiem to przechodzimy z półsyntetyka na minerał nigdy na odwrót. jak piszesz to autko ma przejechane 250 tysi moj ma 270 i jezdze na półsyntetyku i nic sie nie dzieje. a jezeli twoj bierze olej to wlej mu mineralny i zobaczysz ze przestanie brać. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #13 Napisano 5 Października 2008 nie robi sie zaden balagan, tylko trzeba wiedziec kiedy i jak przejsc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 5 Października 2008 powiem tak jezeli miales wczesniej mineralny i zalałeś półsyntetyka to w silniku robi sie wielki bałagan. z tego co ja wiem to przechodzimy z półsyntetyka na minerał nigdy na odwrót. bzdura, mit i pie***nie temat był poruszany już na forum można przejść z mineralnego na półsyntetyk jeśli silnik jest w dobrym stanie bez problemu, z wielką korzyścią dla niego sprawdzone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach