radeq Zgłoś #1 Napisano 2 Października 2008 Witam, mam problem ze swoim paskiem, posiadam passata 1.9 TDi syncro z roku 98. Okazało sie dzisiaj że padła elektryczna pompa paliwowa tak która jest w zbiorniku. Niestety ciężko jest dostać taką pompę - właściwie to w warsztacie nie mogą takiej znaleźć. Czy ktos z szanownych kolegów mial już do czynienia z taka usterką w tym modelu passata?? Może pompa od innego auta pasuje?? Bardzo proszę o pomoc - sprawa bardzo pilna / Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 2 Października 2008 to afny maja pompe w baku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk74 Zgłoś #3 Napisano 2 Października 2008 radek masz AFN?Tam niema pomy paliwa elektrycznej bo i poco,pompy vp 37 ma w sobie pome paliwowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 2 Października 2008 wlasnie sprawdzilem i rzeczywiscie maja pompke tdiki w wersji 4x4 oraz 2.5, aczkolwiek zdaje mi sie, ze bez tej pompy auto powinno normalnie jezdzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #5 Napisano 2 Października 2008 No właśnie w tym sęk , że w 4x4 jest pompa paliwa elektryczna. Bak jest przedzielony na pół i jest pompa elektryczna. Na razie czekam na dokładne sprawdzenie pompy bo mówia mi , że to pompa ale nie jestem przekonany w 100% , że to jest to. Napiszę w streszczeniu historię awarii może koledzy będą mieli jakieś pomysły. Otóż około miesiąca wstecz podczas jazdy auto nagle zgasło. Auto zgasło nagle, wcześniej paliło dobrze, obroty równe , dosłownie żadnych problemów , objawów.Nie można było go odpalić , przyciągnąłem auto na krawacie do domu. Przyczyna usterki typowana - filtr paliwa . Filtr zmieniony auto jeździło super - jak wcześniej. Kilka dni temu przyjechałem do domu po krótkiej trasie, pół godziny później auto już nie odpalało. Żadnych objawów nie było wcześniej - tak jak poprzednio. Filtr paliwa zmieniony więc to nie filtr, a jak nie filtr to co?? W warsztacie mówią pompa paliwa - czyli wcześniej przyczyną zatrzymania pracy silnika też była pompa czy coś innego?? Bo z tego wynika , że to nie filtr. Luzowałem śruby przy wtryskach i podczas kręcenia silnikiem ropka się pojawia. Czy jakby pompa była uszkodzona to ropka by się pojawiała na wtryskach?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk74 Zgłoś #6 Napisano 2 Października 2008 (edytowane) Tez sprawdzilem i wyglada na to ze jest to 3B0 906 087,a dlatego bez niej nie pojedzie ze jest ona ze zbiorniczkiem spietrzajacym a on bez pracy pompy to spietrza ale powietrze.Jak mozesz to podaj symbole tej pompy. Edytowane 2 Października 2008 przez tk74 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #7 Napisano 2 Października 2008 Na pompie widnieją następujące oznaczenia " 4b0 906 091 a" oraz "62/070 23401 07 179", producent pompy VDO. Nigdzie nie mogę znaleźć takiej pompy , w necie nie ma nic na ten temat. Jakbym znał parametry to można by było coś innego podebrać a tak to kiszka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk74 Zgłoś #8 Napisano 2 Października 2008 cos mi ten twoj numer w ETKE nie wchodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 2 Października 2008 cos mi ten twoj numer w ETKE nie wchodzi Bo nie ma takiego numeru w Etce. Jest tylko ten numer co podałeś z uwagą odnośnie nr nadw.>>3B-Y-350 000. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk74 Zgłoś #10 Napisano 2 Października 2008 No wiec wedlug ESI to by bylo do 04.1998 nr WWW 8D0 906 087 E,od 05.1998-04.1999nr WWW 8E0 907 087 A, i nastepna od 05.1999 WWW 3B0 906 087,sprawdz sobie te numery moze sie uda cos dopasowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk74 Zgłoś #11 Napisano 2 Października 2008 popatrz czy to nie ta druga od dolu,:http://www.pompy.net/sklep,2130,,,01,nokaut,pl-pln,14436,24--0.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk74 Zgłoś #12 Napisano 2 Października 2008 Oj nie doczytalem ale to jest zewnetrzna pompa,a Ty zdajesie potrzebujesz wewnetrzna, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #13 Napisano 3 Października 2008 (edytowane) Poniżej zamieszczam zdjęcia walniętej pompki. Szerokość metalowej części :43mm Długość metalowej części : 76mm Długość całej pompki : 124mm Znalazłem coś takiego http://sklepy.allegro.pl/item399167019_pompa_paliwa_audi_80_100_200_a4_a6_s6_bosch.html Zastanawiam się czy pompy podane jako te zamiast których można zamontować tą boscha pasowały by do mojego passata. Na przykład taka pompka http://www.pompy.net/sklep,2130,,,03,,pl-pln,270719,0.html Ciśnienie robocze pasowałoby do diesla , kształtem też mniej więcej pasuje. Jak myślicie? A to fotki oryginału Edytowane 3 Października 2008 przez radeq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk74 Zgłoś #14 Napisano 3 Października 2008 (edytowane) duzo pomp wyglada podobnie ale wydaje mi sie ze to bedzie najnizsza cisnieniem do dieselka czyli 0,8-1.2 bar,smialo laduj zamiennik,jest to napewno pompa wspomagajaca,takie pompy posiadaja auta z akumulatorem cisnienia pod podwoziem i kiedys takie autko awaryjnie ratowalem z usterka tej pompy wspomagajacej,udalo mi sie zastapic ja wezykiem do ktorego zamocowalem smok montowany na jej koncu,pomoglem tylko w odpowietrzeniu pompy glownej bo niechciala zaciagnac ze zbiornika,auto jezdzi do tej pory tylko zaznaczylem gosciowi ze jak mu zabraknie paliwa lub bedzie go zamalo to beda klopoty,wrazie gdybys sie zdecydowal na takie rozwiazanie to troche pomoz mu w odpowietrzaniu(zalej filtr paliwa do pelna),mysle ze jak zastartuje a ten wezyk zastepczy bedzie dobrze zamocowany tam w zbiorniku to juz zaciagnie sobie sam paliwo.jak pisalem wczesniej wyglada ze jest to naslabsza z pomp dostepnych w ukladach paliwowych,wyglada na zwykla 0.8 bara do monowtrysku benzyniaka. Edytowane 3 Października 2008 przez tk74 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #15 Napisano 3 Października 2008 W serwisie mówili mi żeby brać pompę za ciśnieniem 4bar , 0.8-1.2 bar nie będzie za małe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #16 Napisano 3 Października 2008 radeq Pompa Bosha z poniższej aukcji Alledrogo będzie pasować do Twojego Passka jest tam nr pompy który podałeś 4B0 906 091A http://sklepy.allegro.pl/item399167019_pompa_paliwa_audi_80_100_200_a4_a6_s6_bosch.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #17 Napisano 4 Października 2008 Sytuacja troszkę się rozjaśniła - otóż w passacie B5 1.9TDi syncro jest dzielony zbiornik paliwa. Pompka która jest w zbiorniku służy do przepompowywania paliwa które jest w drugiej części zbiornika. Po dobraniu się do zbiornika okazało się , że w jednej części zbiornika jest paliwo a w drugiej nie ma. Jak bym jeździł z prawie pełnym zbiornikiem to pewnie by nie było problemu. Myślę więc, że zamontuje pompkę z ciśnieniem około 0.8 lub 1.2 bar tak jak pisał tk74. Mam nadzieje , że będzie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #18 Napisano 22 Października 2008 Autko zrobione, kupilem pompke od BMW . Pasowala wzmiarami i kszytaltem, normalnie jakby byla od passka. Auto smiga, pompka paliwo przelewa. Wszystko git. Dzieki za rady i pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pastor Zgłoś #19 Napisano 22 Października 2008 (edytowane) Cześć ja się przyłączę do tematu. Mam paska z 2000r.3B 1,9 TDI (ATJ) 115 km - wersja edition no i problem, siadła mi pompa paliwa, która oczywiście znajduje się w zbiorniku paliwa, jest jakaś nietypowa. Mechanik mówi że wszystkie pompy, które zamawiał nie pasują. Proszę o pomoc wszystkich tych, którzy mają taką wersję paska i może mieli przygodę z pompą paliwa. Gdzie ewentualnie można ją dostać (oprócz ASO) Dodam że objawy, które u mnie się pojawiają to szarpanie (dziury) podczas przyspieszania. Wyeliminowałem filtr, pompowtryski, pompę vacum i padło na pompę paliwa... Pozdrawiam Edytowane 22 Października 2008 przez pastor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeq Zgłoś #20 Napisano 23 Października 2008 Z własnego doświadczenia już wiem , że najlepiej zabrać pompkę od mechaniora i poszukać najbardziej podobnej. Najlepiej sprawdzić w kilku sklepach - ja sprawdzałem w 4 sklepach i każdy sprzedawca mówił co innego, więc opinią mechanika bym się nie sugerował raczej. Ważne aby pompka miała taki sam rozmiar. Ze starej pompki spisz nr , może w necie uda się znaleźć jakie ciśnienie dawała stara pompka. Tak jak pisałem wcześniej - wsadziłem u siebie pompkę, zamiennik od BMW i działa wszystko bez problemów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach