Gość RUCHOL Zgłoś #1 Napisano 1 Października 2008 Witam mam duży problem a mianowicie po wymianie przekładni kierowniczej i pompy wspomagania auto zaczeł nagle ściągać w lewo(na starych częściach biegało extra i nic sie nie działo) i jest takie odczucie że przy skręcaniu kierownica w lewo kręci sie bez oporu a w prawo jest taki delikatny opór prawie nie odczuwalny ale jest i przy jezdzie na wprost kierownice trzeba trzymac bo auto leci w lewo jak nic sprawdzilem opony sa ok felgi nowe wyważone łożyska na amorach ok końcówki drążki wymienione zbieżnosć dwa razy była robiona w zawieszeniu z przodu nie ma grama luzu wszystko ze strony technicznej jest ok i dalej auto sciąga w lewo (auto nie było bite na 100%)pomóżcie bo już nie mam pomysłów co może być? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #2 Napisano 1 Października 2008 Witam Przy zakładaniu nowej maglownicy listwe zebatą powinno sie ustawiac w połozeniu srodkowym tzn odległość pomiedzy obudową przekładni a koncami listwy powinna byc taka sama z lewej i prawej strony. Dodatkowo trzeba pamietac o stałej dlugosci lewego drązka ( obrazek w załączniku) a zbiezność regulowac prawym . Ktoryś z tych elementów masz skopany w trakcie montażu i stąd maglownica samoczynnie dąży do połozenia zerowego które w Twoim przypadku oznacza lekki skręt w lewo . herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 1 Października 2008 (edytowane) Ktoryś z tych elementów masz skopany w trakcie montażu i stąd maglownica samoczynnie dąży do połozenia zerowego które w Twoim przypadku oznacza lekki skręt w lewo Bzdura jakich mało Maglownica nie ma żadnego położenia zerowego, nie ma opcji żeby samoczynnie dążyła do jakiegoś punktu.... Rozbierz ją a się przekonasz, nie ma tam żadnych cudów w postaci zmiennego przełożenia skrętu, centrowania kierownicy itp.. W długości drążka chodzi jedynie o taki sam skręt w lewo i prawo... Możesz przestawić długość drążka o 10cm i jeśli zbieżność obu kól będzie prawidłowa - nie ma prawa ciągać kierownicy w żadną stronę... To że mamy dobre książki to jeszcze nic, trzeba umieć je czytać ;p Ruchol - fajny nick Miałem kiedyś podobny problem, przyczyną okazał się malutki syfek (z piasku), który przy wymianie wpadł do przewodu od wspomagania i przysłaniał przepływ oleju w zaworku-rozdzielaczu w maglownicy. Więcej oleju szło na jedną stronę tłoczyska maglownicy niż na drugą. Czyli - niedbałość o czystość przy wymianie Edytowane 1 Października 2008 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 1 Października 2008 Bzdura jakich mało Maglownica nie ma żadnego położenia zerowego, nie ma opcji żeby samoczynnie dążyła do jakiegoś punktu.... Rozbierz ją a się przekonasz, nie ma tam żadnych cudów w postaci zmiennego przełożenia skrętu, centrowania kierownicy itp..W długości drążka chodzi jedynie o taki sam skręt w lewo i prawo... Możesz przestawić długość drążka o 10cm i jeśli zbieżność obu kól będzie prawidłowa - nie ma prawa ciągać kierownicy w żadną stronę... To że mamy dobre książki to jeszcze nic, trzeba umieć je czytać ;p Kolego monter mylisz się ! Maglownica , a w zasadzie listwa zębata powinna być ustawiona właśnie w pozycji zero, kierownica do jazdy na wprost - tak jak herflik napisał, a to z tej prostej przyczyny , że wtedy skręt w prawo i lewo jest taki sam.A z tego co Ty piszesz to byś obrócił kierownicą w jedną stronę np. 3 obroty a w drugą tylko 2.Fabrycznie montowane drążki miały z lewej strony zaprasowaną końcówkę, więc regulacja była tylko końcówką z prawej strony.Ponadto kierownica po skręceniu kół i puszczeniu jej powinna powracać do pozycji wyjściowej -czyli do jazdy właśnie na wprost. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 1 Października 2008 (edytowane) Kolego JurekW - nie mylę się !! Nie twierdzę że listwa może być ustawiona na dowolną długość... Długość ta ma znaczenie właśnie do identycznego skrętu w lewą i prawą stronę, do liczby obrotów kierownicy. Ale długość tego drążka nie ma żadnego znaczenia do centrowania kierownicy podczas jazdy, nie wpływa to na ściąganie kierownicy w którąś stronę w czasie jazdy!.. Maglownica nie centruje nam kierownicy, tylko zbieżność kół ustawia nam kierownicę do jazdy na wprost... Po to ustawia się odpowiednią rozbieżność kół Jako przykład podałem że można przestawić długość drążka o 10cm, owszem wtedy promień skrętu w jedną stronę będzie mniejszy lub większy, liczba obrotów kierownicy od skrajnych położeń do jazdy na wprost nie będzie równa... Ale nie będzie to miało wpływu na ściąganie kierownicy Wystarczy zrozumieć jak działa układ wspomagania W maglownicy nie ma niczego co powoduje "powrót kierownicy do pozycji zero" czyli wysunięcie listwy na określoną długość. Parę przykładów(pytań): >Auto na podnośniku - silnik uruchomiony - po skręceniu kiery powróci sama do "punktu zero"?? >Zbieżność ustawiamy na 0st, w czasie jazdy kiera powróci nam co "punktu zero"?? Co takiego magicznego ustawia nam kierownicę do jazdy na wprost??? Maglownica(długość drążka) ?? Nie ma "punktu zero" w maglownicy, jest tylko określona długość drążka która służy do takiego samego promieniu skrętu i nijak to się ma do ściągania kierownicy I w b3/b4 było chyba 5 rodzajów maglownic i nie wszystkie miały fabrycznie zaprasowaną końcówkę 2 na pewno nie miały. Były różne długości listew wspomagania, różniły się ilością zębów(fabryczna z CL miała 3 zęby mniej od GT) i z tego powodu tę mądrość z książki "długość drążka" można sobie o kant du*y... Normalny sposób ustawienia zbieżności: Najpierw kręcimy kierą aż wyczujemy środkowe położenie kierownicy(taka sama ilość obrotów w lewo i prawo) jeśli jest potrzeba przestawiamy kierownicę na frezie. Do tak ustawionej kierownicy (środkowe położenie listwy) dopiero ustawiamy zbieżność... Edytowane 1 Października 2008 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 1 Października 2008 (edytowane) Kolego JurekW - nie mylę się !! Nie twierdzę że listwa może być ustawiona na dowolną długość... Długość ta ma znaczenie właśnie do identycznego skrętu w lewą i prawą stronę, do liczby obrotów kierownicy. Ale długość tego drążka nie ma żadnego znaczenia do centrowania kierownicy podczas jazdy, nie wpływa to na ściąganie kierownicy w którąś stronę w czasie jazdy!.. Maglownica nie centruje nam kierownicy, tylko zbieżność kół ustawia nam kierownicę do jazdy na wprost... Po to ustawia się odpowiednią rozbieżność kół Jako przykład podałem że można przestawić długość drążka o 10cm, owszem wtedy promień skrętu w jedną stronę będzie mniejszy lub większy, liczba obrotów kierownicy od skrajnych położeń do jazdy na wprost nie będzie równa... Ale nie będzie to miało wpływu na ściąganie kierownicy Wystarczy zrozumieć jak działa układ wspomagania W maglownicy nie ma niczego co powoduje "powrót kierownicy do pozycji zero" czyli wysunięcie listwy na określoną długość. Parę przykładów: >Auto na podnośniku - silnik uruchomiony - po skręceniu kiery powróci sama do "punktu zero"? >Zbieżność ustawiamy na 0st, w czasie jazdy kiera powróci nam co "punktu zero"? Co takiego magicznego ustawia nam kierownicę do jazdy na wprost??? Maglownica(długość drążka) ?? Nie ma "punktu zero" w maglownicy, jest tylko określona długość drążka która służy do takiego samego promieniu skrętu i nijak to się ma do ściągania kierownicy I w b3/b4 było chyba 5 rodzajów maglownic i nie wszystkie miały fabrycznie zaprasowaną końcówkę 2 na pewno nie miały. Były różne długości listew wspomagania, różniły się ilością zębów(fabryczna z CL miała 3 zęby mniej od GT) i z tego powodu tę mądrość z książki "długość drążka" można sobie o kant du*y... Nie będę robił OT, bo wiem co piszę , radzę poczytaj literaturę ( nie tylko polskie wydanie książki " Sam naprawiam..") odnośnie ustawienia długości drążka lewego przed regulacją zbieżności.Skoro wiesz lepiej , to OK , z mojej strony koniec OT. RUCHOL Kąt pochylenia oraz stan zużycia opon (przy właściwym ustawieniu geometrii ) również mogą powodować ściąganie .Jeśli jeszcze tego nie robiłeś ( nie piszesz o tym), to proponuję zamienić miejscami koła z przodu L>P>L. Jeśli zmieni się kierunek ściągania to już wiesz co jest. Edytowane 1 Października 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #7 Napisano 1 Października 2008 (edytowane) Heh. Nie czytam książek z cyklu adam słodowy Za to zrobiłem "kilka" maglownic, (nie tylko z passata b3) i wiem jak działa maglownica, jej układ wspomagania Myślę że tego w "sam naprawiam" ani nawet w "bentley publishers" nie napisali, bo pojęcia trochę trzeba mieć aby poprawnie ją zregenerować Pozdrawiam Edytowane 1 Października 2008 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #8 Napisano 1 Października 2008 monter ma rację. RUCHOL nie piszesz czy ustawiałeś też geometrię, to też może być przyczyna, lub też może być kulejące łożysko w kole. Na twoim miejscu zmieniłbym zakład ustawjający ci zbieżność lub też po ustawieniu zbieżności pojechałbym na stację diagnostyczną, mają tam takie fajne płyty na sprężynach(przynajmniej tam gdzie ja jeżdżę) i od razu widać na nich czy koła się rozjeżdżają/zjeżdżają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 1 Października 2008 RUCHOL nie piszesz czy ustawiałeś też geometrię, to też może być przyczyna, lub też może być kulejące łożysko w kole. Ruchol pisał, że sprawdzał geometrię 2 razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #10 Napisano 1 Października 2008 Ruchol pisał, że sprawdzał geometrię 2 razy. \ Napisał że ustawiał zbieżność dwa razy a to nie to samo. Nie w każdym warsztacie przy ustawianiu zbieżności sprawdzają geometrię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 1 Października 2008 \Napisał że ustawiał zbieżność dwa razy a to nie to samo. Nie w każdym warsztacie przy ustawianiu zbieżności sprawdzają geometrię. Wniosek taki że należy zmienić diagnostę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #12 Napisano 1 Października 2008 Wniosek taki że należy zmienić diagnostę. Moim zdaniem to powinien zrobic w pierwszej kolejności, naprawdę ciężko jest znaleźć warsztat w którym porządnie ustawiają zbierzność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #13 Napisano 1 Października 2008 (edytowane) Jeszcze jeden przykład: Wstawiamy do passata maglownicę która ma więcej zębów niż poprzednia (bo pewne jest że występowało ich kilka rodzajów). Nowa maglownica ma większy promień skrętu(dłuższą listwę). Czy w tym przypadku trzymamy się 395mm pomimo że kierownica w prawą stronę ma więcej skrętu niż w lewo? I czy normą jest że przy kierownicy skręconej na maksa w prawo koła obcierają o nadkola i podłużnicę?? A w lewo nic nie obciera. Nadal trzymamy się wymiaru 395? Pozdrawiam tych, którzy wiedzę czerpią z wszelakich infotechów;) Edytowane 1 Października 2008 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #14 Napisano 1 Października 2008 Witam Bzdura jakich mało Racja . Morał z tego - nie pisac nic pod wpływem ... "emocji" W ramach pokuty wypije litr spalonego oleju ( tarzanie w krowim placku zostawiam sobie na wieksze grzechy):634: Pozdrawiam tych, którzy wiedzę czerpią z wszelakich infotechów A dziekuje , dziekuje . Milo ze doceniasz moj (nasz) wkład w forum. Za powrót kiery do jazdy na wprost odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (nieregulowalny) a za sciąganie kąt pochylenia koła . Sory za zamęt ... ide po olej herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #15 Napisano 1 Października 2008 Jeszcze jeden przykład: Pozdrawiam tych, którzy wiedzę czerpią z wszelakich infotechów;) Dzięki za pozdrowienia.A co do tej drugiej informacji , którą o 14:25 skasowałeś to widocznie bardzo Ciebie boli temat Pomocy i później przyznawania za to punktów.Koniec OT Pozdrowionka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #16 Napisano 1 Października 2008 (edytowane) To fakt, z natury jestem nerwowy, napiszę coś i jak pomyślę co napisałem to kasuję. Tak to jest jak się pisze szybciej niż myśli Przepraszam Panowie, wybaczcie moje grzechy:padam: Jak kolega wyżej napisał - pisać tu nie powinienem Edytowane 1 Października 2008 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach