HoSe Zgłoś #1 Napisano 29 Września 2008 (edytowane) Czytałem na forum, że w pasku zastosowano w napędzie wentylarora chłodnicy sprzęgła wiskotyczne. Z tego co wiem działa ona na zasadzie rozszerzalności cieplnej tj. im cieplej tym mocniej jest wałek zesprzęglony z śmigłem wentylatora. U siebie na zimnym silniku temp. na zew. 18st. zauważyłem, że wentylator się kręci i nie potrafiłem go ręką zatrzymać. Czy tak powinno być, czy jednak powinienem go zatrzymać. Na wyłączonym silniku wiatrak wentyl. mogę ręką zakręcić. Szukam przyczyny dziwnych dźwięków dochodzących z komory silnika w czasie jazdy. Przy ok. 2000obr. po dodaniu gazu słyszę coś podobnego co cykającego świerszcza. po zdjęciu nogi z gazu te dźwięki zanikają. Cichną również po wyrównaniu prędkości po wciśnięciu gazu. Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. Edytowane 30 Września 2008 przez HoSe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #2 Napisano 29 Września 2008 PLASTIKI wszechobecne ...irytujace, wnerwiajace, upiekszajace ... BEZNADZIEJA !!! JAA wiekszosc z nich wywalilem z komory silnika i mam spooookoooj !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #3 Napisano 29 Września 2008 Wez sobie jakiegos kumpla do pomocy i niech jeden zlapie smiglo wentylatora (mocno) a drugi odpala (silnik zimny). Jesli utrzymasz to jest ok. Wiem bo u siebie tez kiedys chcialem zatrzymac juz chodzacy wentylator i bylo ciezko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #4 Napisano 30 Września 2008 Proszę o sprecyzowanie tytułu wątku. Inaczej, niestety, kosz. LINK Edytuj pierwszy post, następnie "zaawansowana edycja" i wpisz nową nazwę tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach