Skocz do zawartości
Gość dyzia

pompa vacum podcisnienie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dyzia

powie mi ktos czy ta pompa, jak siadzie to nic niedaje, czy moze dawac podcisnienie ,ale za male i bedzie to wina pompy, przy braku mocy auta i twardym pedale hamulca

 

dzieki

Edytowane przez dyzia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dyzia

odpowie mi ktos ,czy pompa vacum , moze byc przyczyna twardego hamulca i wpadanie silnika w tryb awaryjny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich czy moze mi ktos powiedziec jakie podcisnienie powinna miec pompa vacum zaraz na jej wyjsciu i na sterowaniu turbina lub erg bo moje wartosci to -0,9 atm na pompie -0,7 atm na erg a -0,5 atm na sterowaniu turbina czy te wartosci sa wlasciwe?? pomozcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich czy moze mi ktos powiedziec jakie podcisnienie powinna miec pompa vacum zaraz na jej wyjsciu i na sterowaniu turbina lub erg bo moje wartosci to -0,9 atm na pompie -0,7 atm na erg a -0,5 atm na sterowaniu turbina czy te wartosci sa wlasciwe?? pomozcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to mierzyłeś na wolnych obrotach? w zasadzie nie powinno być mniejsze niż -0,6 na wolnych, mierzone na pompie po odłączeniu wszystkiego aby wyeliminować nieszczelności wężyków itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o witam mierzylem na wolnych obrotach tuz na wyjsciu z pompy osiaga -0,9 po dodaniu gazu nie zmienia sie wogole tylko jak wcisne hamulec spada do -0,5 otoz tez na wolnych obrotach ale na wyjsciu do gruchy turbiny ma -0,5 a po dodaniu gazu spada gwaltownie nawet do zera natomist na gruszcze od erg ma stala wartosc -0,7atm zaznaczam ze auto stalo sie slabsze a hamulce po kilkukrotnym nacisnieciu twardnieja a pedal podpompowany i przytrzymany dopoero powoli opada w dol

 

---------- Post added at 16:53 ---------- Previous post was at 16:47 ----------

 

prosze o pomoc badz kontakt na gg 11315422 za wszelkie pomysly z gory dziekuje bo ja nie wiem juz za bardzo co poradzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ach joj jest tu ktos kto mi pomoze chcial bym sie dowiedziec jakie powinno byc to podcisnienie niestety nikt nie chce mi pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubik33

Ja zrobiłem turbo, poczyszczone wszystkie rurki i czujniki egr-y itd. już przed tym twardniał ale odpuszczał po jakimś czasie, na koniec już nie odpuścił Jazda testowa hamulec beton auto nie jedzie, gdy dojdzie jakoś do ok 2200 obrotów zaczyna nawet jechać. Wspomagania hamowania brak. Diagnoza mechanika pompa vakum,coś tam pompuje ale bardzo słabo, jak zamontuje nową dam znać czy pomogło.

1,9 tdi 130 tiptronic .

Edytowane przez hubik33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hubik33 zobacz na daty już chyba sobie poradził od pazdziernika;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no witam poradzilem sobie od pazdziernika poradzilem :) ale moja przyczyna nie byla pompa daje takie cisnienie jak opisalem wczesniej przyczyna byl przeplywomierz ktorego zamienilem od znajomego i pomoglo bo nie potrafilem odczytac z vaga ze jest uszkodzony kupilem za 280zl pierburga i smiga ale raczej nie mialem problemow z serwem hamulcow wiec niech ci pomierzy najpierw podcisnienie pompy a pozniej ja wymienia bo koszt takiej pompy jest spory jak by co to pisz pomoge jak moge jestem mechanikiem ale z paskami nie mialem doczynienia wczesniej nie moje gabaryty auta :D zajmuje sie wiekszymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przyczyna byl przeplywomierz

przepływka odpowiedzialna za hamowanie ? :P jeśli dobrze myślę mówisz o przepływce z dolotu powietrza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no pewnie ze to nie ma nic wspolnego ale wspolna cecha przeplywki i pompy vacum moze byc brak mocy silnika poniewaz pompa steruje turbina a przeplywka odpowiednim dostarczeniem powietrza do silnika jesli jedno lub drugie jest niesprawe objawami moze byc brak przyspieszenia ja z poczatku myslalem ze to pompa bo z vaga nie potrafilem odczytac ze przeplywka podaje bledne informacje i zle wysterowuje doplywem powietrza dodatkowo zmylil mnie TWARDAWY pedal hamulca i dziwne jego zachowanie jakby serwo nie wspomagalo ale tu szkopul tkwil w starym plynie hamulcowym co dawalo podobne objawy wiec nie zawsze jest to wina pompy choc tego nie wykluczam dlatego nalezy zmierzyc jej podcisnienie zeby wyeliminowac niepotrzebna i kosztowna jej wymiane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem :) dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) bo tez mam troszke kiepskie hamulce (musze je wdusić żeby porządnie zahamować) i słabe przyspieszenie, i to może być tak jak Ty mówisz :)

sprawdza w najbliższym czasie i sie pochwalę czy tak właśnie było.

pozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem mam następujący, od takiego zaworka (chyba to jest zwrotny serwa) który jest montowany w takiej gumie w ścianie na wysokości zbiorniczka z płynem chłodniczym idzie taka rurka łączona na ciepło, następnie ona wchodzi do czegoś takiego za silnikiem i z łączeniem chyba cos jest nie tak bo jak ruszam tą rurką to strasznie syczy i taki jakby olej leci. Czy to jest ta vacum pompa? Jak to naprawić żeby to łączenie było sztywne i nic nie syczało. czasem mam dziwne szarpanie silnikiem jak ostro przyśpiesze i wywnioskowałem że to może być przyczyną? dajcie znać co o tym myślicie, dzięki z góry za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!jestem od niedawna posiadaczem passata b5 i mam problem z vaccum pump,mianowicie problem polega na tym ze mam twarde hamulce i nie zalancza sie turbina.gdy tak ogladalem co jest nie tak z pompa to zauwazylem ze z jednego przewodu wchodzacego do pompy cieknie mi ropa i kruciec od pompy jest luzny!:sciana

zamowilem nowa pompe i jak juz do mnie przyszla to widze ze od tej nowej jest tez ten kruciec luzny nie wiem czy to ma tak byc?pomozcie!

czy vaccum moze byc przyczyna nie dzialajacej turbiny i czy ten kruciec ma byc taki luzny???????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lenmati

 

1. nie ten dział, to jest B3-B4

2. każda używka ma luz na pierścieniu mocującym wężyk do pokrywki pompy Vacuum w B5 VP, nie miałem w ręku nówki nigdy

3. tak, pompa vacuum w VP AFN działa na serwo hamulca i N75 od sterowania turbo, możliwe że pompa siada

4. masz 3B czy 3BG bo w opisie jest 3BG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jeżeli pedały chamulca robią się twarde po wciśnieciu za 3 razem to mozna stwierdzic ze pompa vacum wytwarza za słabe podciśnienie?? i czy przez to auto moze być słabsze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak sie dzieje to napewno masz problem z podciśnieniem ale to odrazu nie znaczy ze masz pompe do wymiany, najpierw sprawdz szczelność układu podcisnienia.

Tak przez to mozesz mieć problemy z mocą ponieważ podcisnienie steruję zmienna geometrią turbiny.

Jeśli masz dostęp do vaga zrób logi a powiem ci w dlacego masz problem z mocą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności