Stuku Zgłoś #1 Napisano 20 Września 2008 Witam Jestem posiadaczem Passata takiego jaki mam pod nickiem. Posiada on instalację LPG. Pytanie brzmi w następujący sposób ? czy wartości spalania jakie pokazuje komputer są realne ? W trasie przy prędkości do 100 km/h pokazuje mi wartości na poziomie 7.4-8 L w miescie i przy bardziej dynamicznej jezdzie około 8-9 L pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yogidogi Zgłoś #2 Napisano 20 Września 2008 sa jak najbardziej realne!! mam passka z tym samym silnikiem i pali dokladnie tyle ile pokaze mfa!! ostatnio przy butowaniu (ruszanie z miejsca hamowanie i tak kilka razy naprawde ostro) na dystansie 0,7km mfa pokazalo 67,5l :D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #3 Napisano 20 Września 2008 sa jak najbardziej realne!! mam passka z tym samym silnikiem i pali dokladnie tyle ile pokaze mfa!! ostatnio przy butowaniu (ruszanie z miejsca hamowanie i tak kilka razy naprawde ostro) na dystansie 0,7km mfa pokazalo 67,5l :D:D To chyba jezdze jak emeryt, z tego co czytałem na forum średnie spalanie tego silnika jest nieco wyższe ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yogidogi Zgłoś #4 Napisano 20 Września 2008 mi na trasie 300km srednio 100km/h za tirem pokazalo 5,9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 21 Września 2008 To chyba jezdze jak emeryt, z tego co czytałem na forum średnie spalanie tego silnika jest nieco wyższe ... Też mam 2E i nawet przy emeryckiej jeździe ciężko uzyskać takie spalanie, no a przy butowaniu 9 litrów to nie realne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #6 Napisano 21 Września 2008 Dzisaj sprawdziłem wartości na miescie, dłuższa trasa chociaż na brak zielonej fali nie narzekałem. Przeciętnie 12-13L więc chyba wartości jakie pokazuje komputer są ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 21 Września 2008 To ile w końcu pokazuje? Raz piszesz 7.4-8 w mieście a teraz 12-13 na trasie, zdecyduj się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #8 Napisano 21 Września 2008 To ile w końcu pokazuje? Raz piszesz 7.4-8 w mieście a teraz 12-13 na trasie, zdecyduj się. Własnie chodzi o to że ostanio mi strasznie skakały te wartości i nie wiem czym to jest spowodowane - czy warto sugerować się tym co pokazuje ten komputer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #9 Napisano 22 Września 2008 nie, nie warto. Nawet w nowszych paskach komputer fis potrafi okłamać. MFA to tylko takie poglądowe badziewie, dla bajeru bardziej. Oczywiście jakaś tam zasada wyliczania funkcjonuje, ale nie liczy każdej kropli paliwa, tylko wie, że tak butując, w takiej temperaturze powinien tyle spalić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Roverek Zgłoś #10 Napisano 23 Września 2008 Skoro taki temat to się podepnę. Mój B3 z silnikem 2e pali w normie, ale wyniki jakie pokazuje komputer są średnio 2 razy większe niż faktyczne zużycie paliwa\gazu. Instalacja LPG bez komputera - na skrócie i zachowuje sie prawidlowo. Pytnie brzmi - od czego moze zależeć tak wysokie wskazanie komputera? Zazwyczaj wskazania komputera sa na poziomie 18-20 litrów na 100km. Już się przyzwycziłem do dzielenia przez 2, ale może ktoś wie od czego to zalezy i da sie to naprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #11 Napisano 23 Września 2008 Jak już kiedyś pisałem, MFA to jest sztuka jakich mało Mój przy odpaleniu pokazuje 99,9 L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #12 Napisano 6 Października 2008 Jak już kiedyś pisałem, MFA to jest sztuka jakich mało Mój przy odpaleniu pokazuje 99,9 L Skąd ja to znam - mi rano pokazuje powyżej 44 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #13 Napisano 6 Października 2008 (edytowane) OT pobijamy się ? ja przy włączonym chwilowym spalaniu w B4 VR6 zobaczyłem 72l/100km widok bezcenny... Przy max bucie na 1 biegu koniec OT Edytowane 7 Października 2008 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba.mak1 Zgłoś #14 Napisano 7 Października 2008 hehe mi pokazuje rankiem jak jest zimny okolo 80 a 99 jak widzialem to pierwszy raz to szok ale teraz juz przywyklem hehe * Tak jak ktos juz napisal MFA to pogladowe dane PS OT a najmniej pokazal mi 4,3 przy spokojnej jezdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #15 Napisano 7 Października 2008 A co może być przyczyną że czasem komputer nie pokazuje przeciętnego spalania ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #16 Napisano 7 Października 2008 To ja spytam trochę inaczej: czy jest opcja podglądu chwilowego spalania na MFA w B4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #17 Napisano 7 Października 2008 To ja spytam trochę inaczej: czy jest opcja podglądu chwilowego spalania na MFA w B4? Niema takiej opcji, jest tylko średnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #18 Napisano 7 Października 2008 (edytowane) Niema takiej opcji, jest tylko średnie. jest i zaraz ci powiem jak, tylko skocze do autka jeszcze sprawdzić ta kombinację żebym bajek nie napisał... EDIT ok, sprawdziłem Wkładamy kluczyk do stacyjki (pozycja 0), naciskamy przycisk MFA na manetce i cały czas go trzymamy, przekręcamy kluczyk do pozycji 1, następnie przekręcamy kluczyk do pozycji 0, następnie ponownie do pozycji 1, i możemy już odpalić silnik (pozycja 2) dopiero teraz możemy puścić przycisk MFA leganda pozycja 0 - kluczyk w stacyjce (wkładamy i nie przekręcamy) pozycja 1 - kluczyk w stacyjce przekręcony (palą się kontrolki, ale nie uruchamiamy silnika) pozycja 2 - odpalamy silnik może nie jest to tak dokładne wskazanie jak w B5, ale jakieś rozeznanie nam daje pozdro Edytowane 7 Października 2008 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba.mak1 Zgłoś #19 Napisano 7 Października 2008 hmm a moim zdaniem inaczej A mianowicie MFA ma dwie pozycje 1 i 2 Pozycja 1 odpowiada za chwilowe zuzycie a pozycja 2 za srednie Jak sie myle to poprawcie mnie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #20 Napisano 7 Października 2008 z tego co mi wiadomo to się mylisz pozycja 1 kasuje się co 2-3godz? jeśli auto pozostaje w bezruchu (wyłączony zapłon). Pozycja 2 kasuje się po 10 czy tam 15 tys km tak jest w B5, mniemam że w B4/B3 jest bardzo podobnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach