rainman777 Zgłoś #1021 Napisano 12 Stycznia 2012 (edytowane) u mnie 5lat 70 tysi aktualnie ląduje kolejna pompa więc nie ma reguły od szczęścia zależy Edytowane 12 Stycznia 2012 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mck Zgłoś #1022 Napisano 12 Stycznia 2012 A o ile może wzrosnąć spalanie gdy rozrząd jest źle ustawiony ? Są to jakieś znaczące różnice czy kwestia 1/2 litrów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #1023 Napisano 16 Stycznia 2012 A o ile może wzrosnąć spalanie gdy rozrząd jest źle ustawiony ?na to pytanie to raczej ci nikt nie odpowie. Bo to w zależności co i którą stronę jest przestawione. Średnio twój silniczek powinien palić jakieś 6,5 l na 100I jakie mogą być koszta +/- ustawienia rozrządu ?różnie bywa, generalnie musisz podjechać do kogoś kto ma kompa bo pompy ci raczej na znaki nie ustawi. Ja gdybym nie miał kompa to więcej niż 50-70pln bym nie zapłacił. Ale słyszałem o przypadkach że za ustawienie samego kąta wtrysku pompiarz zawołał 200 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mck Zgłoś #1024 Napisano 16 Stycznia 2012 Zawiozłem dzisiaj Passata do mechanika. Trzeba rozebrać cały rozrząd, zdemontować starą pompę i zamontować nową. Pompę już kupiłem i jeśli nie wyjdzie, że trzeba dodatkowo jakieś części dokupić to robocizna wyjdzie ok. 180 zł. Zobaczymy czy spadnie spalanie, czy przyczyna leży w czym innym. Ale skoro mówisz, że i tak musi podpiąć samochód pod kompa to pewnie wyjdzie mu wszystko dlaczego spalanie jest za duże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #1025 Napisano 17 Stycznia 2012 Trzeba rozebrać cały rozrząd, zdemontować starą pompę i zamontować nową. Pompę już kupiłem i jeśli nie wyjdzie, że trzeba dodatkowo jakieś części dokupić to robocizna wyjdzie ok. 180 zł.aby wyjąć pompę nie trzeba rozbierać rozrządu, ale w sumie gdy i tak jest przestawiony to można.Ale skoro mówisz, że i tak musi podpiąć samochód pod kompa to pewnie wyjdzie mu wszystko dlaczego spalanie jest za duże. może jeszcze ci zdjąć i założyć rozrząd "na kropki" tak że ja bym się dokładnie wypytał czy będzie weryfikował swoją pracę podpinając kompa. ---------- Dodano o 07:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 07:42 ---------- wyjdzie mu wszystko dlaczego spalanie jest za duże. to ile ci spala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mck Zgłoś #1026 Napisano 17 Stycznia 2012 ok 10 - 12 litrów w mieście. W trasie ok 7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #1027 Napisano 17 Stycznia 2012 ok 10 - 12 litrów w mieście. o fuck , a nie masz czasem dziurawego zbiornika niech ci dawkę sprawdzi od razu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #1028 Napisano 19 Stycznia 2012 Panowie, zwracam się z zapytaniem: czy do VR6 AAA zbiorniczek wyrównawczy musi być od VR'a? Czy od innych silników pasuje? Szukałem w Google'ach ale nic nie znalazłem. Z góry dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1029 Napisano 19 Stycznia 2012 Panowie, zwracam się z zapytaniem: czy do VR6 AAA zbiorniczek wyrównawczy musi być od VR'a? Czy od innych silników pasuje?Szukałem w Google'ach ale nic nie znalazłem. Z góry dzięki za odp. wg etki nie pasuje od innych silników. Popatrz sobie: tu masz pod numerem 28: zbiorniczek aaa_nr28.pdf a tu pod 16 z innych wersji silnikowych: zbiorniczek inne_nr16.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #1030 Napisano 19 Stycznia 2012 wg etki nie pasuje od innych silników. No właśnie nie działa mi laptop na którym miałem ETKĘ. Ale tak myślałem. Wielkie dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #1031 Napisano 19 Stycznia 2012 wg etki nie pasuje od innych silników Łukasz ma jak najbardziej rację, co potwierdzają inne numery katalogowe, a różnica polega głównie na tym, że w inne strony są skierowane króćce węży powrotnych (te pod zbiorniczkiem - widać to na rysunkach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sycylijczyk1 Zgłoś #1032 Napisano 2 Lutego 2012 a gdzie jest termostat w pasacie 1.9d 1992r pilne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1033 Napisano 2 Lutego 2012 a gdzie jest termostat w pasacie 1.9d 1992r pilne Przeczytaj uważnie pierwszy post no i ze zrozumieniem to będziesz wiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grand86 Zgłoś #1034 Napisano 3 Lutego 2012 Witam! Niedawno zalogowałem się na tym forum. Mam VW Passata 1.8 B+G 95r. Śmigam tym autkiem niecałe dwa lata. Od zakupu jak z każdym autem bywały małe i więkse usterki. Ostatnio może przez te mrozy zaczeło dziać się coś niedobrego: uruchamiam silnik - temperatura rośnie powoli aż dochodzi do 100 st. - z nawiewu leci zimne powietrze - sprawdzam chłodnice która jest też zimna - stwierdzam, że duży obieg się nie uruchamia (termostat) - przewód górny od chłodnicy gorący - dolny przewód zimny (termostat) - w obawie przed przegrzaniem wyłączam silnik - po kilku minutach uruchamiam ponowie ( i tak kilkakrotnie) - za którymś razem wieje już ciepło, ale tem. na zegarach pokazuje ok 95 st. w trasie, kiedy zawsze było ok 80 st - zatrzymuje się żeby sprawdzić czy duży obieg działa, niestety górny przewód gorący, dolny zimny (termostat) - jazda jest niekomfortowa, tem utrzymuje się ok 95 st. ale tylko na obrotach ok 2 tys. powyżej rośnie do 100 st. Teraz pytanie: co to może być??????????????????????????????????????????????????????????????????????? Czy jest to może walnięty termostat? czy może coś innego? Dzisiaj zrobiłem test: okryłem kocem maskę do okoła, wewnątrz farelka. nagrzałem chłodnicę no i oczywiście silnik odpalony. Udało się uruchomić duży obieg, wentylator działał prawidłowo czyli uruchamiał się na ok 93 st. chłodnica gorąca, temperatura nie przekroczyła 93 st. w miejscu. No i czas na jazdę próbną. Temperatura spadła jak kiedyś do 80, po czym znowu wzrosła w trasie do 95-100 st. Fakty: - płyn jest czysty no i nie ubywa go, czyli przesłanka że uszczelka cała - olej normalnie ciemny, nie ma masła kolejna przesłanka ze zdrową uszczelką - nawiew działa po jakimś czasie po dobrym wygrzaniu całego silnika może zawiesza sie nagrzewnica, a może jest układ zapowietrzony?? ale węże twarde... - płyn wymieniany przed zimą na zimowy- do awarii doszło nagle z dnia na dzień, więc zastanawia mnie rzekoma nieprzepuszczalność chłodnicy Podejrzenia: - termostat??????????? - czujnik temperatury??? - pompa wody????????? - uszczelka? - ??????? Jeżeli ktoś ma jakiś mądry pomysł to chętnie poczytam. POZDRAWIAM!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #1035 Napisano 3 Lutego 2012 mam te same objawy co kolega granda86 i jestem po wymianie 2 termostatów. Po wymianie pierwszego dół zimny auto grzeje się do prawie 100C a wentylatory się nie włączają bo czujnik na dole chłodnicy jest a dół chłodnicy zimny. Później drugi termostat to samo tylko węże już nie takie twarde jak przy tym pierwszym. I zauważyłem że jak stoję np. na światłach temp. spada a jak jadę to rośnie tak do 93C. Nagrzewnica(climatronic) grzeje w oleju nie ma nic i w płynie też wszystko ok. Macie jakieś pomysły??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #1036 Napisano 3 Lutego 2012 przewód górny od chłodnicy gorący- dolny przewód zimny tak typowe objawy uszkodzenia termostatu...na zegarach pokazuje ok 95 st. w trasie, kiedy zawsze było ok 80 st zima... termostat nie otwera sie na całą swoją "szerokość roboczą" więc podwyższona temperatura pracy silnika jest zjawiskiem normalnym oczywiście pisząc podwyższona mam na myśli 90-95 stopni... zatrzymuje się żeby sprawdzić czy duży obieg działa, niestety górny przewód gorący, dolny zimnypodczas jazdy autem nie sprawdzisz czy termostat się otwiera bo chłodnica jak sama nazwa wskazuje jest od chłodzenia cieczy czyli ciecz opuszczająca chłodnice ma niską temperaturę... taką próbę wykonujemy nagrzewając auto do temperatury pracy na biegu jałowym...Temperatura spadła jak kiedyś do 80, po czym znowu wzrosła w trasie do 95-100 st. i znowu moim zdaniem kłania się termostat podgrzałeś go do max temperatury roboczej przez co otworzył się cały podczas jazdy płyn jest intensywnie schłodzony i spowodował że szczelina termostatu zmniejszyła się... najprościej jest włożyć termometr do zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić temp płynu... zachęcam do poczytania naszej dyskusji na ten temat gdyż problem był poruszany wiele razy... http://forum.vw-passat.pl/threads/115007-Chlodzenie-przegrzewa-sie-na-mrozie-%28 http://forum.vw-passat.pl/threads/114996-Problemy-z-temperatura-silnika-i-ogrzewaniem-kabiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1037 Napisano 3 Lutego 2012 w takich temperaturach jak teraz występują ciężko jest żeby termostat się otworzył.. zrobiłem dziś test. 50 km jazdy, dojeżdżam do celu, dolny wąż chłodnicy zimniutki. dopiero po około 10 - 15 minutach postoju i wąż dolny zaczął się nagrzewać, chłodnica zaczęła parować jestem po wymianie 2 termostatów. zachęcam do lektury forum przed następną wymianą.. chyba że chcesz żebym powtórzył co mądrzy ludzie tu napisali.. do kolegów grand86 i nem0: sprawdźcie drożność wężyka od przelewu i króćców na które jest nałożony. zachęcam do poczytania naszej dyskusji na ten temat gdyż problem był poruszany wiele razy... święte słowa. każdej zimy gdy przyjdą mrozy jest to samo. albo słabo grzeje, albo źle pokazuje albo zamarzają zamki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #1038 Napisano 3 Lutego 2012 w takich temperaturach jak teraz występują ciężko jest żeby termostat się otworzył.. zrobiłem dziś test. 50 km jazdy, dojeżdżam do celu, dolny wąż chłodnicy zimniutki podczas jazdy płyn powinien być chłodny od tego jest chłodnica przelatujące powietrze chłodzi płyn więc normalne że wąż dolny po jeździe autem jest zimny nic tylko się cieszyć dlatego takie próby wykonujemy na biegu jałowym święte słowa. każdej zimy gdy przyjdą mrozy jest to samo. albo słabo grzeje, albo źle pokazuje albo zamarzają zamki... no cóż auta swoje latka mają ale mimo tych przypadłości chyba wszyscy je kochamy a swoją drogą chyba trzeba się zastanowić nad napisaniem jakiegoś abc układu chłodzenia :haha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1039 Napisano 3 Lutego 2012 podczas jazdy płyn powinien być chłodny od tego jest chłodnica przelatujące powietrze chłodzi płyn więc normalne że wąż dolny po jeździe autem jest zimny nic tylko się cieszyć dlatego takie próby wykonujemy na biegu jałowym ja to wiem, ale napisałem to żeby inni wiedzieli jak się auto powinno zachowywać w takich temperaturach.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #1040 Napisano 3 Lutego 2012 ja to wiem, ale napisałem to żeby inni wiedzieli jak się auto powinno zachowywać w takich temperaturach a to w takim razie przepraszam nie zrozumiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach