Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie 5lat 70 tysi aktualnie ląduje kolejna pompa ;) więc nie ma reguły od szczęścia zależy :)

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A o ile może wzrosnąć spalanie gdy rozrząd jest źle ustawiony ? Są to jakieś znaczące różnice czy kwestia 1/2 litrów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A o ile może wzrosnąć spalanie gdy rozrząd jest źle ustawiony ?
na to pytanie to raczej ci nikt nie odpowie. Bo to w zależności co i którą stronę jest przestawione. Średnio twój silniczek powinien palić jakieś 6,5 l na 100
I jakie mogą być koszta +/- ustawienia rozrządu ?
różnie bywa, generalnie musisz podjechać do kogoś kto ma kompa bo pompy ci raczej na znaki nie ustawi. Ja gdybym nie miał kompa to więcej niż 50-70pln bym nie zapłacił. Ale słyszałem o przypadkach że za ustawienie samego kąta wtrysku pompiarz zawołał 200 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawiozłem dzisiaj Passata do mechanika. Trzeba rozebrać cały rozrząd, zdemontować starą pompę i zamontować nową. Pompę już kupiłem i jeśli nie wyjdzie, że trzeba dodatkowo jakieś części dokupić to robocizna wyjdzie ok. 180 zł.

Zobaczymy czy spadnie spalanie, czy przyczyna leży w czym innym. Ale skoro mówisz, że i tak musi podpiąć samochód pod kompa to pewnie wyjdzie mu wszystko dlaczego spalanie jest za duże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba rozebrać cały rozrząd, zdemontować starą pompę i zamontować nową. Pompę już kupiłem i jeśli nie wyjdzie, że trzeba dodatkowo jakieś części dokupić to robocizna wyjdzie ok. 180 zł.
aby wyjąć pompę nie trzeba rozbierać rozrządu, ale w sumie gdy i tak jest przestawiony to można.
Ale skoro mówisz, że i tak musi podpiąć samochód pod kompa to pewnie wyjdzie mu wszystko dlaczego spalanie jest za duże.
może jeszcze ci zdjąć i założyć rozrząd "na kropki" tak że ja bym się dokładnie wypytał czy będzie weryfikował swoją pracę podpinając kompa.

 

---------- Dodano o 07:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 07:42 ----------

 

wyjdzie mu wszystko dlaczego spalanie jest za duże.
to ile ci spala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok 10 - 12 litrów w mieście. W trasie ok 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok 10 - 12 litrów w mieście.
o fuck , a nie masz czasem dziurawego zbiornika :P

niech ci dawkę sprawdzi od razu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zwracam się z zapytaniem: czy do VR6 AAA zbiorniczek wyrównawczy musi być od VR'a? Czy od innych silników pasuje?

Szukałem w Google'ach ale nic nie znalazłem.

Z góry dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, zwracam się z zapytaniem: czy do VR6 AAA zbiorniczek wyrównawczy musi być od VR'a? Czy od innych silników pasuje?

Szukałem w Google'ach ale nic nie znalazłem.

Z góry dzięki za odp.

wg etki nie pasuje od innych silników.

Popatrz sobie:

tu masz pod numerem 28: zbiorniczek aaa_nr28.pdf

a tu pod 16 z innych wersji silnikowych: zbiorniczek inne_nr16.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wg etki nie pasuje od innych silników.

 

No właśnie nie działa mi laptop na którym miałem ETKĘ. Ale tak myślałem.

Wielkie dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wg etki nie pasuje od innych silników

Łukasz ma jak najbardziej rację, co potwierdzają inne numery katalogowe, a różnica polega głównie na tym, że w inne strony są skierowane króćce węży powrotnych (te pod zbiorniczkiem - widać to na rysunkach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sycylijczyk1

a gdzie jest termostat w pasacie 1.9d 1992r pilne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie jest termostat w pasacie 1.9d 1992r pilne

 

Przeczytaj uważnie pierwszy post no i ze zrozumieniem to będziesz wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Niedawno zalogowałem się na tym forum. Mam VW Passata 1.8 B+G 95r. Śmigam tym autkiem niecałe dwa lata. Od zakupu jak z każdym autem bywały małe i więkse usterki. Ostatnio może przez te mrozy zaczeło dziać się coś niedobrego:

uruchamiam silnik

- temperatura rośnie powoli aż dochodzi do 100 st.

- z nawiewu leci zimne powietrze

- sprawdzam chłodnice która jest też zimna

- stwierdzam, że duży obieg się nie uruchamia (termostat)

- przewód górny od chłodnicy gorący

- dolny przewód zimny (termostat)

- w obawie przed przegrzaniem wyłączam silnik

- po kilku minutach uruchamiam ponowie ( i tak kilkakrotnie)

- za którymś razem wieje już ciepło, ale tem. na zegarach pokazuje ok 95 st. w trasie, kiedy zawsze było ok 80 st

- zatrzymuje się żeby sprawdzić czy duży obieg działa, niestety górny przewód gorący, dolny zimny (termostat)

- jazda jest niekomfortowa, tem utrzymuje się ok 95 st. ale tylko na obrotach ok 2 tys. powyżej rośnie do 100 st.

Teraz pytanie: co to może być???????????????????????????????????????????????????????????????????????

Czy jest to może walnięty termostat? czy może coś innego?

Dzisiaj zrobiłem test: okryłem kocem maskę do okoła, wewnątrz farelka. nagrzałem chłodnicę no i oczywiście silnik odpalony. Udało się uruchomić duży obieg, wentylator działał prawidłowo czyli uruchamiał się na ok 93 st. chłodnica gorąca, temperatura nie przekroczyła 93 st. w miejscu. No i czas na jazdę próbną. Temperatura spadła jak kiedyś do 80, po czym znowu wzrosła w trasie do 95-100 st.

 

Fakty:

- płyn jest czysty no i nie ubywa go, czyli przesłanka że uszczelka cała

- olej normalnie ciemny, nie ma masła kolejna przesłanka ze zdrową uszczelką

- nawiew działa po jakimś czasie po dobrym wygrzaniu całego silnika może zawiesza sie nagrzewnica, a może jest układ zapowietrzony?? ale węże twarde...

- płyn wymieniany przed zimą na zimowy- do awarii doszło nagle z dnia na dzień, więc zastanawia mnie rzekoma nieprzepuszczalność chłodnicy

 

Podejrzenia:

- termostat???????????

- czujnik temperatury???

- pompa wody?????????

- uszczelka?

- ???????

 

Jeżeli ktoś ma jakiś mądry pomysł to chętnie poczytam.

POZDRAWIAM!!

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam te same objawy co kolega granda86 i jestem po wymianie 2 termostatów. Po wymianie pierwszego dół zimny auto grzeje się do prawie 100C a wentylatory się nie włączają bo czujnik na dole chłodnicy jest a dół chłodnicy zimny. Później drugi termostat to samo tylko węże już nie takie twarde jak przy tym pierwszym. I zauważyłem że jak stoję np. na światłach temp. spada a jak jadę to rośnie tak do 93C. Nagrzewnica(climatronic) grzeje w oleju nie ma nic i w płynie też wszystko ok. Macie jakieś pomysły???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przewód górny od chłodnicy gorący

- dolny przewód zimny

tak typowe objawy uszkodzenia termostatu...
na zegarach pokazuje ok 95 st. w trasie, kiedy zawsze było ok 80 st
zima... termostat nie otwera sie na całą swoją "szerokość roboczą" więc podwyższona temperatura pracy silnika jest zjawiskiem normalnym oczywiście pisząc podwyższona mam na myśli 90-95 stopni...
zatrzymuje się żeby sprawdzić czy duży obieg działa, niestety górny przewód gorący, dolny zimny
podczas jazdy autem nie sprawdzisz czy termostat się otwiera bo chłodnica jak sama nazwa wskazuje jest od chłodzenia cieczy czyli ciecz opuszczająca chłodnice ma niską temperaturę... taką próbę wykonujemy nagrzewając auto do temperatury pracy na biegu jałowym...
Temperatura spadła jak kiedyś do 80, po czym znowu wzrosła w trasie do 95-100 st.
i znowu moim zdaniem kłania się termostat podgrzałeś go do max temperatury roboczej przez co otworzył się cały podczas jazdy płyn jest intensywnie schłodzony i spowodował że szczelina termostatu zmniejszyła się... najprościej jest włożyć termometr do zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić temp płynu... zachęcam do poczytania naszej dyskusji na ten temat gdyż problem był poruszany wiele razy... http://forum.vw-passat.pl/threads/115007-Chlodzenie-przegrzewa-sie-na-mrozie-%28

http://forum.vw-passat.pl/threads/114996-Problemy-z-temperatura-silnika-i-ogrzewaniem-kabiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takich temperaturach jak teraz występują ciężko jest żeby termostat się otworzył.. zrobiłem dziś test. 50 km jazdy, dojeżdżam do celu, dolny wąż chłodnicy zimniutki. dopiero po około 10 - 15 minutach postoju i wąż dolny zaczął się nagrzewać, chłodnica zaczęła parować ;)

 

jestem po wymianie 2 termostatów.

zachęcam do lektury forum przed następną wymianą.. chyba że chcesz żebym powtórzył co mądrzy ludzie tu napisali..

 

do kolegów grand86 i nem0: sprawdźcie drożność wężyka od przelewu i króćców na które jest nałożony.

zachęcam do poczytania naszej dyskusji na ten temat gdyż problem był poruszany wiele razy...

święte słowa. każdej zimy gdy przyjdą mrozy jest to samo. albo słabo grzeje, albo źle pokazuje albo zamarzają zamki... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w takich temperaturach jak teraz występują ciężko jest żeby termostat się otworzył.. zrobiłem dziś test. 50 km jazdy, dojeżdżam do celu, dolny wąż chłodnicy zimniutki
podczas jazdy płyn powinien być chłodny od tego jest chłodnica przelatujące powietrze chłodzi płyn więc normalne że wąż dolny po jeździe autem jest zimny nic tylko się cieszyć :lol dlatego takie próby wykonujemy na biegu jałowym :)
święte słowa. każdej zimy gdy przyjdą mrozy jest to samo. albo słabo grzeje, albo źle pokazuje albo zamarzają zamki...
no cóż auta swoje latka mają ale mimo tych przypadłości chyba wszyscy je kochamy :D a swoją drogą chyba trzeba się zastanowić nad napisaniem jakiegoś abc układu chłodzenia :haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podczas jazdy płyn powinien być chłodny od tego jest chłodnica przelatujące powietrze chłodzi płyn więc normalne że wąż dolny po jeździe autem jest zimny nic tylko się cieszyć dlatego takie próby wykonujemy na biegu jałowym

ja to wiem, ale napisałem to żeby inni wiedzieli jak się auto powinno zachowywać w takich temperaturach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja to wiem, ale napisałem to żeby inni wiedzieli jak się auto powinno zachowywać w takich temperaturach
a to w takim razie przepraszam nie zrozumiałem :kwasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności