SuperJackus Zgłoś #1421 Napisano 30 Maja 2015 Panowie, nie chcę już być marudny, ale... skoro założyłem stary czujnik i nadal ten wiatrak włącza się przy 98*, to: czy jest możliwe że mam wiatrak "dwubiegowy" oraz, jeśli tak, to czy jest możliwe, że pierwszy bieg wysiadł, tym bardziej że wentylator wydawał niesamowite dźwięki, tzn kwalifikował się do wymiany? Jam zielony, a tak to bym wymienił wiatrak i spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1422 Napisano 31 Maja 2015 Jak stoisz przed samochodem to po prawej stronie na dole chłodnicy masz włącznik wentylatora. Zdejmij wtyczkę i w celach testowych zewrzyj piny na wtyczce. Z tego co pamiętam to pin na który przychodzi czerwony przewód zwierasz po kolei z pozostałymi i obserwuj czy wiatrak się załącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SuperJackus Zgłoś #1423 Napisano 31 Maja 2015 Tyle tylko, że na dole chlodnicy nie ma zadnej wtyczki. A jestes w stanie ocenić czy mam dwubiegowy w b4 1.8 z grudnia 93? bo roznie czytalem i roznie mówią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #1424 Napisano 31 Maja 2015 Tyle tylko, że na dole chlodnicy nie ma zadnej wtyczki. To zerknij ogólnie na chłodnice gdzieś musi być czujnik z wpiętą wtyczką , oczywiście pomijać wentylator chłodnicy , jak znajdziesz to zobacz ile pinów ma wtyczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SuperJackus Zgłoś #1425 Napisano 31 Maja 2015 heh, z prawej był tylko nei wiedziałem czy to to. są trzy piny.. Co mi to daje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1426 Napisano 31 Maja 2015 Trzy piny dają 2 biegi wentylatora. Wróć teraz do mojego posta wyżej i działaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SuperJackus Zgłoś #1427 Napisano 1 Czerwca 2015 no... to nie byłem w stanie tej wtyczki wyjąć a nie odkręcałem nic, bo nie chcialem sobie rąk poparzyc... także, chyba poczekam na majstra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1428 Napisano 1 Czerwca 2015 Zrób to na zimnym silniku. Nie odkręcaj nic bo Ci płyn wyleci. Wtyczka jest na wcisk, trzeba się troszkę namęczyć żeby ją ściągnąć. A przykryta jest gumowym kondonikiem, żeby syf się nie dostawał. Ściągnij gumę i potem wtyczkę wyciągnij. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xkonrad Zgłoś #1429 Napisano 18 Października 2015 Witam mam problem co prawda z Golfem a nie Passatem . Auto Golf III 1993r 2.0 8v (2e) + lpg brc . Auto kupiłem kilka dni temu z uszkodzoną nagrzewnicą (para leciała przez nawiewy do środka), mimo tego wróciłem do domu autem ok. 40km. Temperaturę płynu chłodniczego przez całą drogę trzymał w normie, ok. 90*C i mfa pokazywało podobnie. Po wymianie nagrzewnicy zalałem nowe borygo różowe, układ się odpowietrzył (odkręciłem korek, odpaliłem auto i czekałem aż złapie temperaturę i z nawiewów zacznie lecieć ciepłe powietrze), wiadomo kilkakrotnie dolałem płynu. Jednak teraz auto dosyć szybko się nagrzewa i temperatura dochodzi do 100*C a nieraz nawet ponad 100 , przy wskazaniu według mfa przy ok. 96-98*C włącza się wentylator, chodzi chwilę i wyłącza się znów jak temperatura zaczyna wzrastać. Wcześniej auto temperaturę trzymało normalnie, po wymianie nagrzewnicy dziwnie się zachowuję. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #1430 Napisano 18 Października 2015 Witam mam problem co prawda z Golfem a nie Passatem . Auto Golf III 1993r 2.0 8v (2e) + lpg brc . Auto kupiłem kilka dni temu z uszkodzoną nagrzewnicą (para leciała przez nawiewy do środka), mimo tego wróciłem do domu autem ok. 40km. Temperaturę płynu chłodniczego przez całą drogę trzymał w normie, ok. 90*C i mfa pokazywało podobnie. Po wymianie nagrzewnicy zalałem nowe borygo różowe, układ się odpowietrzył (odkręciłem korek, odpaliłem auto i czekałem aż złapie temperaturę i z nawiewów zacznie lecieć ciepłe powietrze), wiadomo kilkakrotnie dolałem płynu. Jednak teraz auto dosyć szybko się nagrzewa i temperatura dochodzi do 100*C a nieraz nawet ponad 100 , przy wskazaniu według mfa przy ok. 96-98*C włącza się wentylator, chodzi chwilę i wyłącza się znów jak temperatura zaczyna wzrastać. Wcześniej auto temperaturę trzymało normalnie, po wymianie nagrzewnicy dziwnie się zachowuję. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam Mfa wskazuje temperaturę oleju a nie płynu chłodzącego. Co pokazuje wskazówkowy wskaźnik temperatury? Sprawdź czy dolny wąż chłodnicy na rozgrzanym silniku jest podobnej temperatury co górny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xkonrad Zgłoś #1431 Napisano 19 Października 2015 Mfa wskazuje temperaturę oleju a nie płynu chłodzącego. Co pokazuje wskazówkowy wskaźnik temperatury? Sprawdź czy dolny wąż chłodnicy na rozgrzanym silniku jest podobnej temperatury co górny. Wskaźnik temperatury podnosi się do ok 110*C. Węże chłodnicy oba mają podobną temperaturę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #1432 Napisano 19 Października 2015 Wskaźnik temperatury podnosi się do ok 110*C. Węże chłodnicy oba mają podobną temperaturę Przy takim wskazaniu wentylator powinien dmuchać na maksymalnych obrotach i zbijać temperaturę do około 90 przy wyłączaniu się. Czujnik który jest na króćcu przy głowicy (do niego dochodzi górny wąż chłodnicy) masz jeden z czterema przewodami czy dwa po dwa przewody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xkonrad Zgłoś #1433 Napisano 20 Października 2015 Przy takim wskazaniu wentylator powinien dmuchać na maksymalnych obrotach i zbijać temperaturę do około 90 przy wyłączaniu się. Czujnik który jest na króćcu przy głowicy (do niego dochodzi górny wąż chłodnicy) masz jeden z czterema przewodami czy dwa po dwa przewody? Wtyczka w kształcie kwadratu 4 kabelki , dwa po dwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #1434 Napisano 20 Października 2015 Wtyczka w kształcie kwadratu 4 kabelki , dwa po dwa Między stykami zaznaczonymi na rysunku na czerwono sprawdzić rezystancję przy wskazaniu wskazówki 90stopni. Powinna być w zakresie 200 - 285 ohm. Obserwuj też: odpal od zimnego i patrz na wentylator przy jakiej temperaturze wskaźnika załączy się pierwszy bieg (wolniejsza praca) i przy jakiej wentylator przyspieszy. Czy np dymi na biało, stracił moc lub ubywa płynu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xkonrad Zgłoś #1435 Napisano 21 Października 2015 Lekko dymi, ogólnie też dlawi się i nieraz gaśnie, przeplywka wymieniona, filtry paliwa i powierza też zmienione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #1436 Napisano 21 Października 2015 Lekko dymi, ogólnie też dlawi się i nieraz gaśnie, przeplywka wymieniona, filtry paliwa i powierza też zmienione silnik 2E jest banalnie prosty, ale też wystarczy drobna niedokładność w układzie i pracuje jak chce. Sprawdziłeś przy jakiej temp załącza się wiatrak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xkonrad Zgłoś #1437 Napisano 31 Października 2015 silnik 2E jest banalnie prosty, ale też wystarczy drobna niedokładność w układzie i pracuje jak chce. Sprawdziłeś przy jakiej temp załącza się wiatrak? No dobra auto stało tydzień nie odpalane, dziś trochę pojezdzilem temp około 100 stopni włącza się wentylator, pochodzi chwilę i przestaje i zaraz znów się włącza i po któtkim czasie znowu się włącza i tak w koło. Górny wąż chłodnicy jest goracy a dolny lekko ciepły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frytek Zgłoś #1438 Napisano 17 Grudnia 2015 Mam B4 z silnikiem 1.9tdi 90km na dłuższym postoju osiąga 90 stopni w środku leci letnie powietrze , ale jak jadę temperatura maksymalna to 75 stopni. W środku ciągle leci letnie powietrze górny i dolny wąż chłodnicy ciepły , 2 węże nagrzewnicy ciepłe , chłodnica ciepła. Termostat wymieniony. Miał ktoś coś takiego i co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1439 Napisano 18 Grudnia 2015 Termostat, kup porządny, najlepiej w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #1440 Napisano 19 Grudnia 2015 Mam B4 z silnikiem 1.9tdi 90km na dłuższym postoju osiąga 90 stopni w środku leci letnie powietrze , ale jak jadę temperatura maksymalna to 75 stopni. Tak jak Daniel pisze dalej coś nie tak z termostatem W środku ciągle leci letnie powietrze górny i dolny wąż chłodnicy ciepły , 2 węże nagrzewnicy ciepłe , chłodnica ciepła. Termostat wymieniony. Miał ktoś coś takiego i co to może być ? Poczytaj na forum o słabym ogrzewaniu może klapę masz przyblokowaną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach