Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

to zależy od temperatury zewnętrznej itp.. nigdy nie mierzyłem czasu ale następuje to dość szybko..

To mniej wiecej tak jak jest teraz czyli ok 10 stopni to po 2, 5 czy 10 km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W aktualnych temperaturach 2-3 km max , u mnie teraz po wymianie pompy wody i chłodnicy wskazówka zamiast trzymać równe 90 jak to wcześniej było trzyma cały czas 85 :D a termostat ten sam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W aktualnych temperaturach 2-3 km max , u mnie teraz po wymianie pompy wody i chłodnicy wskazówka zamiast trzymać równe 90 jak to wcześniej było trzyma cały czas 85 :D a termostat ten sam ;)

 

O w mordę. To ja po 2-3km ma jakieś 50.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja po 2-3km ma jakieś 50.

 

Wyłącz ogrzewanie i porównaj :) Ja co prawda mam diesla a te nagrzewają się wolniej ale różnica jest spora - wczoraj na przykład bez ogrzewania osiągnął 90 po ok 4km po mieście a dzisiaj z ogrzewaniem na max i nawiewem na "jedynce" przejechałem prawie 10km i wskazówka nie doszła do 90 - temperatura na zewnątrz mniej więcej taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro spróbuje ale nie sądzę żeby to miało aż taki wpływ - przynajmniej w innych autach tak miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie sądzę żeby to miało aż taki wpływ

 

Ja też nie sądziłem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie, czy wentylator chłodnicy powinien załączać się od razu przy odpalaniu "zimnego" samochodu ? U mnie tak się właśnie dzieje, dodatkowo wentylator wtedy wydaje taki takie lekkie huczenie które ustaje po nagrzaniu silnika. Chcę wymienić szczotki, tak profilaktycznie, ale pytanie czy teraz pracuje prawidłowo.

Generalnie samochód nie ma żadnych problemów z temperaturą, odkąd założyłem nowy termostat (Wahler) to po 3-5 km temperaturka 90 stopni i wskazówka stoi jak żołnierz. Temperatura 90 stopni potwierdza się po podłączeniu VAG-a.

 

Natomiast zastanawia mnie ten wentylator, jak on jest sterowany ? Troche bez sensu załączań wentylator chłodnicy jak płyn na temp 3 stopni.

Widzę że jest coś takiego jak termowyłącznik went. chłodnicy, ale czy taki u mnie jest (1.8 APT 125KM), a jeżeli tak to gdzie, nigdzie nie mogę znaleźć na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Mam pytanie, czy wentylator chłodnicy powinien załączać się od razu przy odpalaniu "zimnego" samochodu ? U mnie tak się właśnie dzieje, dodatkowo wentylator wtedy wydaje taki takie lekkie huczenie które ustaje po nagrzaniu silnika. Chcę wymienić szczotki, tak profilaktycznie, ale pytanie czy teraz pracuje prawidłowo.

Generalnie samochód nie ma żadnych problemów z temperaturą, odkąd założyłem nowy termostat (Wahler) to po 3-5 km temperaturka 90 stopni i wskazówka stoi jak żołnierz. Temperatura 90 stopni potwierdza się po podłączeniu VAG-a.

 

Natomiast zastanawia mnie ten wentylator, jak on jest sterowany ? Troche bez sensu załączań wentylator chłodnicy jak płyn na temp 3 stopni.

Widzę że jest coś takiego jak termowyłącznik went. chłodnicy, ale czy taki u mnie jest (1.8 APT 125KM), a jeżeli tak to gdzie, nigdzie nie mogę znaleźć na forum.

Nie ten dział kolego. Tu piszemy o passatach B3-B4 a nie 3BG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast zastanawia mnie ten wentylator, jak on jest sterowany ?

jak masz klimę to normalne.

 

Widzę że jest coś takiego jak termowyłącznik went. chłodnicy, ale czy taki u mnie jest (1.8 APT 125KM), a jeżeli tak to gdzie, nigdzie nie mogę znaleźć na forum.

na pewno jest. znawcą b5 nie jestem ale szukaj w chłodnicy, w dolnej części.

 

a poza tym to tak jak kolega napisał to nie dział b5...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szleker71

mam pytanie kupilem b5 97r 1.8 20v benzyna bez turbiny okazuje sie ze na trasie pali 10l na 100 km czy to jest normalne bo w miescie pali tez 10l na 100 temperatura wskazuje cały czas około 82 stopnie i spada do 65 około czy nie powinien cały czas pokazywać 90 st moze to jest przyczyna wysokiego spalania na trasie bo nie dogrzewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ten dział kolego. Tu piszemy o passatach B3-B4 a nie 3BG

 

jak wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Passek 20. 2e Nowy termostat (matkowy). Przed jak i po wymianie jak trzymał 80 tak trzyma. Wszystko dziła poprawnie (chyba) autao potrzebuje 5-7 km aby złapać te"80"Spalanie w normie, grzanie również więc nie ruszam. Przy wymiamie termostatu patrzyliśmy w jakim stanie jet pompa i kolega mechanik stwierdził ,ze "ok, nie cza ruszać" nie cieknie luzów też nie ma kfalifikujących ja do wymiany.

Taka małe info z moiej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Passek 20. 2e Nowy termostat (matkowy). Przed jak i po wymianie jak trzymał 80 tak trzyma. Wszystko dziła poprawnie (chyba) autao potrzebuje 5-7 km aby złapać te"80"Spalanie w normie, grzanie również więc nie ruszam. Przy wymiamie termostatu patrzyliśmy w jakim stanie jet pompa i kolega mechanik stwierdził ,ze "ok, nie cza ruszać" nie cieknie luzów też nie ma kfalifikujących ja do wymiany.

Taka małe info z moiej strony.

kolego teraz pytanie. jesteś pewien że wskaźniki pokazują faktyczną temperaturę??

jeśli nie to albo termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównuj wskazania z zegarami albo napisz przy ilu stopniach (wg zegarów) załącza się wentylator, to też będzie jakaś podpowiedź..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem i znalazłem coś takiego na forum

W silniku 2e czujnik temperatury ma dwie funkcje (cztery piny w czujniku) jedna to informacja o temp. silnika do ECU druga informacja na wskaźnik. Temperatura optymalna to około 87 stopni, niższa termostat do wymiany. Często w tym typie występuje brak masy na wskaźnik i wskazówka utknie w martwym punkcie lub nie podnosi się w ogóle, dotyczy to równiez wskazania paliwa.

Otwarcie termostatu 87 stopni

wentylator 1 etap włączenie 92 - 97

2 etap włączenie 99 - 105

cisnienie w układzie 1,3 - 1,5 bara

Najprawdopodobniej masa na zegarach jest słaba :) U siebie wymieniałem już czujnik i termostat,teraz trzeba zegary sprawdzić ale nie mam czasu na razie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U siebie wymieniałem już czujnik i termostat,teraz trzeba zegary sprawdzić ale nie mam czasu na razie.

 

Jak wymieniłeś na czujnik marki topran to wymień jeszcze raz na ori.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniany chyba właśnie na Topran. Ale jak się okazało wymiana była zbędna i mam jeszcze gdzieś czujnik ori, jak będę miał chwilę to zamienię i zobaczę czy coś to zmieni :) Dzięki za odpowiedź :)

Edit:

Jednak nie topran :) ale i na nim i na czujniku ori jest to samo. Dodam,że ze wskaźnikiem paliwa też są jaja :) raz pokazuje,raz nie :)

Edytowane przez Dominik1992

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam,że ze wskaźnikiem paliwa też są jaja raz pokazuje,raz nie

więc zły temat wybrałeś.. poczytaj lepiej o zimnych lutach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś podpowie jaką nazwę nosi badź jak znaleźć gumową rurkę zaznaczoną na zdjęciu bo mam problem z zakupem a rurka jest peknięta.W tej chwili silnik się nie dogrzewa, temperatura na trasie utrzymuje się w granicach 80 stopni a w mieście rośnie do 100. W aucie panuję tylko temperatura dodatnia i nie mogę ustawić żeby wiało zimnym, z tego co wyczytałem na forum to napewno muszę wymienić termostat i czujnik od chłodnicy, ale rureczke też trzeba, a nie mogę znaleźć. Jak by ktoś mógł pomóc to byłbm wdzięczny bardzo. Pozdrawiam

a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość syncro91
Witam, może ktoś podpowie jaką nazwę nosi badź jak znaleźć gumową rurkę zaznaczoną na zdjęciu bo mam problem z zakupem a rurka jest peknięta.W tej chwili silnik się nie dogrzewa, temperatura na trasie utrzymuje się w granicach 80 stopni a w mieście rośnie do 100. W aucie panuję tylko temperatura dodatnia i nie mogę ustawić żeby wiało zimnym, z tego co wyczytałem na forum to napewno muszę wymienić termostat i czujnik od chłodnicy, ale rureczke też trzeba, a nie mogę znaleźć. Jak by ktoś mógł pomóc to byłbm wdzięczny bardzo. Pozdrawiam

[ATTACH=CONFIG]80825[/ATTACH]

 

To jest przewód do odpowietrzenia pokrywy zaworowej. On nie ma zadnego związku z nagrzewaniem samochodu. A jeśli chodzi o to ze chłodne powietrze nie dolatuje do kabiny to pewnie masz rozwalony ten przełącznik w kokpicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności