struś Zgłoś #1121 Napisano 4 Kwietnia 2012 to zależy od temperatury zewnętrznej itp.. nigdy nie mierzyłem czasu ale następuje to dość szybko.. To mniej wiecej tak jak jest teraz czyli ok 10 stopni to po 2, 5 czy 10 km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #1122 Napisano 4 Kwietnia 2012 W aktualnych temperaturach 2-3 km max , u mnie teraz po wymianie pompy wody i chłodnicy wskazówka zamiast trzymać równe 90 jak to wcześniej było trzyma cały czas 85 a termostat ten sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struś Zgłoś #1123 Napisano 4 Kwietnia 2012 W aktualnych temperaturach 2-3 km max , u mnie teraz po wymianie pompy wody i chłodnicy wskazówka zamiast trzymać równe 90 jak to wcześniej było trzyma cały czas 85 a termostat ten sam O w mordę. To ja po 2-3km ma jakieś 50. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #1124 Napisano 4 Kwietnia 2012 To ja po 2-3km ma jakieś 50. Wyłącz ogrzewanie i porównaj Ja co prawda mam diesla a te nagrzewają się wolniej ale różnica jest spora - wczoraj na przykład bez ogrzewania osiągnął 90 po ok 4km po mieście a dzisiaj z ogrzewaniem na max i nawiewem na "jedynce" przejechałem prawie 10km i wskazówka nie doszła do 90 - temperatura na zewnątrz mniej więcej taka sama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struś Zgłoś #1125 Napisano 4 Kwietnia 2012 jutro spróbuje ale nie sądzę żeby to miało aż taki wpływ - przynajmniej w innych autach tak miałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #1126 Napisano 4 Kwietnia 2012 nie sądzę żeby to miało aż taki wpływ Ja też nie sądziłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pcgyver Zgłoś #1127 Napisano 4 Kwietnia 2012 Witam! Mam pytanie, czy wentylator chłodnicy powinien załączać się od razu przy odpalaniu "zimnego" samochodu ? U mnie tak się właśnie dzieje, dodatkowo wentylator wtedy wydaje taki takie lekkie huczenie które ustaje po nagrzaniu silnika. Chcę wymienić szczotki, tak profilaktycznie, ale pytanie czy teraz pracuje prawidłowo. Generalnie samochód nie ma żadnych problemów z temperaturą, odkąd założyłem nowy termostat (Wahler) to po 3-5 km temperaturka 90 stopni i wskazówka stoi jak żołnierz. Temperatura 90 stopni potwierdza się po podłączeniu VAG-a. Natomiast zastanawia mnie ten wentylator, jak on jest sterowany ? Troche bez sensu załączań wentylator chłodnicy jak płyn na temp 3 stopni. Widzę że jest coś takiego jak termowyłącznik went. chłodnicy, ale czy taki u mnie jest (1.8 APT 125KM), a jeżeli tak to gdzie, nigdzie nie mogę znaleźć na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struś Zgłoś #1128 Napisano 4 Kwietnia 2012 Witam!Mam pytanie, czy wentylator chłodnicy powinien załączać się od razu przy odpalaniu "zimnego" samochodu ? U mnie tak się właśnie dzieje, dodatkowo wentylator wtedy wydaje taki takie lekkie huczenie które ustaje po nagrzaniu silnika. Chcę wymienić szczotki, tak profilaktycznie, ale pytanie czy teraz pracuje prawidłowo. Generalnie samochód nie ma żadnych problemów z temperaturą, odkąd założyłem nowy termostat (Wahler) to po 3-5 km temperaturka 90 stopni i wskazówka stoi jak żołnierz. Temperatura 90 stopni potwierdza się po podłączeniu VAG-a. Natomiast zastanawia mnie ten wentylator, jak on jest sterowany ? Troche bez sensu załączań wentylator chłodnicy jak płyn na temp 3 stopni. Widzę że jest coś takiego jak termowyłącznik went. chłodnicy, ale czy taki u mnie jest (1.8 APT 125KM), a jeżeli tak to gdzie, nigdzie nie mogę znaleźć na forum. Nie ten dział kolego. Tu piszemy o passatach B3-B4 a nie 3BG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1129 Napisano 4 Kwietnia 2012 Natomiast zastanawia mnie ten wentylator, jak on jest sterowany ? jak masz klimę to normalne. Widzę że jest coś takiego jak termowyłącznik went. chłodnicy, ale czy taki u mnie jest (1.8 APT 125KM), a jeżeli tak to gdzie, nigdzie nie mogę znaleźć na forum. na pewno jest. znawcą b5 nie jestem ale szukaj w chłodnicy, w dolnej części. a poza tym to tak jak kolega napisał to nie dział b5... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szleker71 Zgłoś #1130 Napisano 4 Kwietnia 2012 mam pytanie kupilem b5 97r 1.8 20v benzyna bez turbiny okazuje sie ze na trasie pali 10l na 100 km czy to jest normalne bo w miescie pali tez 10l na 100 temperatura wskazuje cały czas około 82 stopnie i spada do 65 około czy nie powinien cały czas pokazywać 90 st moze to jest przyczyna wysokiego spalania na trasie bo nie dogrzewa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #1131 Napisano 4 Kwietnia 2012 Nie ten dział kolego. Tu piszemy o passatach B3-B4 a nie 3BG jak wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kucyk Zgłoś #1132 Napisano 5 Kwietnia 2012 Witam. Passek 20. 2e Nowy termostat (matkowy). Przed jak i po wymianie jak trzymał 80 tak trzyma. Wszystko dziła poprawnie (chyba) autao potrzebuje 5-7 km aby złapać te"80"Spalanie w normie, grzanie również więc nie ruszam. Przy wymiamie termostatu patrzyliśmy w jakim stanie jet pompa i kolega mechanik stwierdził ,ze "ok, nie cza ruszać" nie cieknie luzów też nie ma kfalifikujących ja do wymiany. Taka małe info z moiej strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1133 Napisano 5 Kwietnia 2012 Witam. Passek 20. 2e Nowy termostat (matkowy). Przed jak i po wymianie jak trzymał 80 tak trzyma. Wszystko dziła poprawnie (chyba) autao potrzebuje 5-7 km aby złapać te"80"Spalanie w normie, grzanie również więc nie ruszam. Przy wymiamie termostatu patrzyliśmy w jakim stanie jet pompa i kolega mechanik stwierdził ,ze "ok, nie cza ruszać" nie cieknie luzów też nie ma kfalifikujących ja do wymiany.Taka małe info z moiej strony. kolego teraz pytanie. jesteś pewien że wskaźniki pokazują faktyczną temperaturę?? jeśli nie to albo termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównuj wskazania z zegarami albo napisz przy ilu stopniach (wg zegarów) załącza się wentylator, to też będzie jakaś podpowiedź.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik1992 Zgłoś #1134 Napisano 5 Kwietnia 2012 Mam podobny problem i znalazłem coś takiego na forum W silniku 2e czujnik temperatury ma dwie funkcje (cztery piny w czujniku) jedna to informacja o temp. silnika do ECU druga informacja na wskaźnik. Temperatura optymalna to około 87 stopni, niższa termostat do wymiany. Często w tym typie występuje brak masy na wskaźnik i wskazówka utknie w martwym punkcie lub nie podnosi się w ogóle, dotyczy to równiez wskazania paliwa.Otwarcie termostatu 87 stopni wentylator 1 etap włączenie 92 - 97 2 etap włączenie 99 - 105 cisnienie w układzie 1,3 - 1,5 bara Najprawdopodobniej masa na zegarach jest słaba U siebie wymieniałem już czujnik i termostat,teraz trzeba zegary sprawdzić ale nie mam czasu na razie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1135 Napisano 5 Kwietnia 2012 U siebie wymieniałem już czujnik i termostat,teraz trzeba zegary sprawdzić ale nie mam czasu na razie. Jak wymieniłeś na czujnik marki topran to wymień jeszcze raz na ori. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik1992 Zgłoś #1136 Napisano 5 Kwietnia 2012 (edytowane) Wymieniany chyba właśnie na Topran. Ale jak się okazało wymiana była zbędna i mam jeszcze gdzieś czujnik ori, jak będę miał chwilę to zamienię i zobaczę czy coś to zmieni Dzięki za odpowiedź Edit: Jednak nie topran ale i na nim i na czujniku ori jest to samo. Dodam,że ze wskaźnikiem paliwa też są jaja raz pokazuje,raz nie Edytowane 5 Kwietnia 2012 przez Dominik1992 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1137 Napisano 5 Kwietnia 2012 Dodam,że ze wskaźnikiem paliwa też są jaja raz pokazuje,raz nie więc zły temat wybrałeś.. poczytaj lepiej o zimnych lutach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekg Zgłoś #1138 Napisano 12 Kwietnia 2012 Witam, może ktoś podpowie jaką nazwę nosi badź jak znaleźć gumową rurkę zaznaczoną na zdjęciu bo mam problem z zakupem a rurka jest peknięta.W tej chwili silnik się nie dogrzewa, temperatura na trasie utrzymuje się w granicach 80 stopni a w mieście rośnie do 100. W aucie panuję tylko temperatura dodatnia i nie mogę ustawić żeby wiało zimnym, z tego co wyczytałem na forum to napewno muszę wymienić termostat i czujnik od chłodnicy, ale rureczke też trzeba, a nie mogę znaleźć. Jak by ktoś mógł pomóc to byłbm wdzięczny bardzo. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #1139 Napisano 13 Kwietnia 2012 (edytowane) http://forum.vw-passat.pl/threads/87758-silnik-1-8-waz-odmy Edytowane 13 Kwietnia 2012 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość syncro91 Zgłoś #1140 Napisano 13 Kwietnia 2012 Witam, może ktoś podpowie jaką nazwę nosi badź jak znaleźć gumową rurkę zaznaczoną na zdjęciu bo mam problem z zakupem a rurka jest peknięta.W tej chwili silnik się nie dogrzewa, temperatura na trasie utrzymuje się w granicach 80 stopni a w mieście rośnie do 100. W aucie panuję tylko temperatura dodatnia i nie mogę ustawić żeby wiało zimnym, z tego co wyczytałem na forum to napewno muszę wymienić termostat i czujnik od chłodnicy, ale rureczke też trzeba, a nie mogę znaleźć. Jak by ktoś mógł pomóc to byłbm wdzięczny bardzo. Pozdrawiam[ATTACH=CONFIG]80825[/ATTACH] To jest przewód do odpowietrzenia pokrywy zaworowej. On nie ma zadnego związku z nagrzewaniem samochodu. A jeśli chodzi o to ze chłodne powietrze nie dolatuje do kabiny to pewnie masz rozwalony ten przełącznik w kokpicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach