Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przy temperaturach do 10 C wskaźnik cieczy chłodzącej wskazuje 60- 80 stopni C, jak ma zewnątrz jest powyżej 10 C to temperatura równo "stoi" na 90 C. Czy do wymiany jest termostat ? Ogrzewanie w środku bez uwag nawet przy - 20 C.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

w jakim aucie?? w b5?? jeśli tak, to zły dział..

 

Czy do wymiany jest termostat ?

jeśli spalanie w normie to nie. podejrzewam że wskaźniki przekłamują lub czujnik do wymiany.

popytaj w swoim dziale..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu ruszę temat temperatury. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej:

dsc00346dm.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

W trasie i w mieście tak samo, temp oleju w trasie dochodzi do 110 stopni. Termostat i czujnik jest nowy.

Spalanie przy spokojnej jeździe (do 100) wynosi 8,6 lpg przy ok 130 dochodzi do 10 lpg w trasie - nie wiem czy duzo czy mało.

Jak przytrzymam gaz na postoju to dojdzie do tych 90 stopni i powyżej, załącza się wentylator i tak trzyma te 90. Ruszę i znowu spada do ok 80-85 jak na zdjęciu.

Pytanie czy to termostat/czujnik bo wskaźnik wykluczam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znowu ruszę temat temperatury. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej:

ale w czym problem?? gotuje wodę, brak ogrzewania czy co?? bo ja tu problemu nie widzę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
temp oleju w trasie dochodzi do 110 stopni
z tego co się orientuję to temp. oleju za zwyczaj jest wyższa niż płynu chłodniczego
Spalanie przy spokojnej jeździe (do 100) wynosi 8,6 lpg przy ok 130 dochodzi do 10 lpg w trasie
spalanie jak na LPG wygląda ok ;)
Ruszę i znowu spada do ok 80-85 jak na zdjęciu
a wentylator wyłącza się jak spadnie temp do 90 czy dalej dmucha aż spadnie do 80?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylator wyłącza się przy 90. Dopóki auto stoi temperatura trzyma się na 90 jak ruszę i przejadę kawałek spada do poziomu jak na zdjęciu. Gdy miałem uszkodzony termostat to temperatura miała ledwo 70 a oleju z trudem dochodziła do 90.

Mimo wszystko wydaje mi się że spala ciut za dużo paliwa i dla tego drążę temat temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wentylator wyłącza się przy 90
czyli uszkodzenie włącznika termicznego można wykluczyć, wygląda jakby ten nieszczęsny termostat nie domykał ale jak pisałeś został wymieniony więc to raczej powinno być ok, chyba że jakiś paproch go gdzieś przyblokował bo chyba nie kupiłeś takiego najtańszego? ;) takie "zamienniki" czasem się okazują byle jak wykonane i zaraz trzeba znowu robić...
wydaje mi się że spala ciut za dużo paliwa
:hmm czy za dużo? byłem jakiś czas tamu ustawiać gaz (okazało się że maił za bogato na jałowych obrotach) i teraz spalanie u mnie jest podobne do twojego ;) przy jeździe 130km/h spalanie ~10l LPG wydaje mi się w miarę normalne ale zobaczymy co powiedzą inni forumowicze ;) Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale nie wiem jaki termostat jest zamontowany bo to warsztat robil wymiane. Nurtuje mnie tylko czemu na postoju jak sie go zagrzeje to trzyma temp a podczas jazdy spada. Poprzedni jak byl uszkodzony to i temp. oleju nie dochodziła do wlasciwej. Gdzies slyszalem ze sa termostaty o roznych temp otwarca - moze to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety ale nie wiem jaki termostat jest zamontowany bo to warsztat robil wymiane
kurcze naprawy w sumie wszystkie lepiej wykonywać w zaufanym warsztacie przynajmniej wiadomo że nie wsadzą nam jakiegoś dziadostwa... bo niektórzy dla zarobku pakują złom a wołają jak za markowy element niestety. a oddali stary termostat z pudełkiem po nowym? bo można by było wtedy dociec co tam wsadzili...
Nurtuje mnie tylko czemu na postoju jak się go zagrzeje to trzyma temp a podczas jazdy spada. Poprzedni jak byl uszkodzony to i temp. oleju nie dochodziła do wlasciwej
wygląda to jakby termostat nie domykał (wadliwy lub coś go zablokowało) i zamiast trzymać płyn żeby się zagrzał do odpowiedniej temperatury to puszcza i krąży ciągle po obiegu...
Gdzies slyszalem ze sa termostaty o roznych temp otwarca
też mi się obiło o uszy coś takiego ale nawet jak zamawiałem nowy dla swojego auta to nic nie mówili o czymś takim...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pudełka ani starego nie dali niestety. Z faktury tez nie wyczytam co jest włożone. Resztę gratów z wymiany mogę rozpoznać bo są na wierzchu. Chyba będę musiał zakupić nowy termostat i samemu włożyć. Polecacie jakieś konkretne?

Widzę, że polecane są Vernet albo Wahler

Edytowane przez struś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pudełka ani starego nie dali niestety
a powinni.. może to dziwne ale powinni oddawać opakowania po nowych albo jasno pisać co zostało założone a jeśli klient nie chce to dopiero wyrzucać...
Chyba będę musiał zakupić nowy termostat i samemu włożyć
pracy dużo przy tym nie ma co prawda trzeba odkręcać pompę wspomagania ale każdy domorosły mechanik powinien dać sobie z tym radę ;) tylko czy to jest na pewno to żeby nie utopić obi kolejnych pieniędzy :/: może jakiś kolega jeszcze się wypowie.. ;)
Polecacie jakieś konkretne?
a co do polecana :hmm ja wsadziłem termostat firmy WAHLER podobno niemiecki :lol ale nie narzekam autko ładnie trzyma temperaturę nie przegrzewa się nagrzewa się też ładnie po prostu jest dobrze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dopiero za trzecim razem trafiłem na termostat który trzyma swoje parametry, już nawet nie pamiętam co tam siedzi ale trzeci rok jest dobrze; także zmieniaj termostat i ciesz się prawidłową temperaturą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wentylator wyłącza się przy 90. Dopóki auto stoi temperatura trzyma się na 90 jak ruszę i przejadę kawałek spada do poziomu jak na zdjęciu.

ale kolego co Ty chcesz od tego dobrze działającego układu chłodzenia?? sam piszesz że jak był uszkodzony termostat to temp. była ledwo 70 stopni. teraz masz 80 w czasie jazdy i czego Ci brakuje??

Mimo wszystko wydaje mi się że spala ciut za dużo paliwa i dla tego drążę temat temperatury

niektórzy posiadacze zagazowanego 1.8 modlą się żeby mieć takie wyniki spalania. +/- 10 litrów na 100 km to moje średnie spalanie. czasami 11 PB. z tym że parownik już stary. i.. ciężka noga...

Nurtuje mnie tylko czemu na postoju jak sie go zagrzeje to trzyma temp a podczas jazdy spada.

bo wentylator nie schłodzi Ci tak chłodnicy, jak pęd zimnego powietrza podczas jazdy..

co prawda trzeba odkręcać pompę wspomagania

odkręcać nie trzeba. poluzować tak, bo działa jako napinacz paska.

Polecacie jakieś konkretne?

WAHLER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz masz 80 w czasie jazdy i czego Ci brakuje??

 

Mnie np taka temp nie zadawalała i założyłem w końcu termostat który trzyma lekko ponad 90 °C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie np taka temp nie zadawalała i założyłem w końcu termostat który trzyma lekko ponad 90 °C

zależy jeszcze jak prawdziwe są wskazania na zegarach w przypadku kolegi struś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego qdlik, już kiedyś pisałem na temat twoich wypowiedzi.

Skoro u innych użytkowników temp. trzyma 90 to znaczy, że u mnie jest coś nie tak. A wskazania na zegarach są raczej prawdziwe skoro po przekroczeniu 90 załącza wentylator i schładza lekko poniżej 90.

Cytat Zamieszczone przez struś Zobacz posta

Wentylator wyłącza się przy 90. Dopóki auto stoi temperatura trzyma się na 90 jak ruszę i przejadę kawałek spada do poziomu jak na zdjęciu.

ale kolego co Ty chcesz od tego dobrze działającego układu chłodzenia?? sam piszesz że jak był uszkodzony termostat to temp. była ledwo 70 stopni. teraz masz 80 w czasie jazdy i czego Ci brakuje??

Bo widzisz jestem takim typem osoby, że jak coś działa nie tak to mnie szlag trafia. Inny by przymknął oko i jeździł a ja jestem prawie pewien że jak zmienię i będzie działało to i spalanie spadnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego qdlik, już kiedyś pisałem na temat twoich wypowiedzi.

ja tam pamiętliwy nie jestem.. ale skoro znowu wiesz lepiej to już się nie wypowiadam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo widzisz jestem takim typem osoby, że jak coś działa nie tak to mnie szlag trafia. Inny by przymknął oko i jeździł a ja jestem prawie pewien że jak zmienię i będzie działało to i spalanie spadnie.

Pędziwiatr :kumple co tu kombinować weź na zimnym macaj od startu dolnego węża i będziesz wiedział czy ci puszka termo czy nie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek4

witam z góry przepraszam jeżeli temat był już prószony ale mam następujący problem z moim abs. i z wiązku z tym mam pytanie czy po odłączenia czujnika temperatury powinna być jakaś reakcja silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam następujący problem z moim abs.

ale jaki problem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności