croso Zgłoś #1081 Napisano 21 Marca 2012 Witam Przy temperaturach do 10 C wskaźnik cieczy chłodzącej wskazuje 60- 80 stopni C, jak ma zewnątrz jest powyżej 10 C to temperatura równo "stoi" na 90 C. Czy do wymiany jest termostat ? Ogrzewanie w środku bez uwag nawet przy - 20 C. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1082 Napisano 21 Marca 2012 Witam w jakim aucie?? w b5?? jeśli tak, to zły dział.. Czy do wymiany jest termostat ? jeśli spalanie w normie to nie. podejrzewam że wskaźniki przekłamują lub czujnik do wymiany. popytaj w swoim dziale.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struś Zgłoś #1083 Napisano 22 Marca 2012 Znowu ruszę temat temperatury. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej: Uploaded with ImageShack.us W trasie i w mieście tak samo, temp oleju w trasie dochodzi do 110 stopni. Termostat i czujnik jest nowy. Spalanie przy spokojnej jeździe (do 100) wynosi 8,6 lpg przy ok 130 dochodzi do 10 lpg w trasie - nie wiem czy duzo czy mało. Jak przytrzymam gaz na postoju to dojdzie do tych 90 stopni i powyżej, załącza się wentylator i tak trzyma te 90. Ruszę i znowu spada do ok 80-85 jak na zdjęciu. Pytanie czy to termostat/czujnik bo wskaźnik wykluczam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1084 Napisano 22 Marca 2012 Znowu ruszę temat temperatury. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej: ale w czym problem?? gotuje wodę, brak ogrzewania czy co?? bo ja tu problemu nie widzę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #1085 Napisano 22 Marca 2012 temp oleju w trasie dochodzi do 110 stopni z tego co się orientuję to temp. oleju za zwyczaj jest wyższa niż płynu chłodniczegoSpalanie przy spokojnej jeździe (do 100) wynosi 8,6 lpg przy ok 130 dochodzi do 10 lpg w trasie spalanie jak na LPG wygląda ok Ruszę i znowu spada do ok 80-85 jak na zdjęciu a wentylator wyłącza się jak spadnie temp do 90 czy dalej dmucha aż spadnie do 80? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struś Zgłoś #1086 Napisano 22 Marca 2012 Wentylator wyłącza się przy 90. Dopóki auto stoi temperatura trzyma się na 90 jak ruszę i przejadę kawałek spada do poziomu jak na zdjęciu. Gdy miałem uszkodzony termostat to temperatura miała ledwo 70 a oleju z trudem dochodziła do 90. Mimo wszystko wydaje mi się że spala ciut za dużo paliwa i dla tego drążę temat temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #1087 Napisano 22 Marca 2012 (edytowane) Wentylator wyłącza się przy 90 czyli uszkodzenie włącznika termicznego można wykluczyć, wygląda jakby ten nieszczęsny termostat nie domykał ale jak pisałeś został wymieniony więc to raczej powinno być ok, chyba że jakiś paproch go gdzieś przyblokował bo chyba nie kupiłeś takiego najtańszego? takie "zamienniki" czasem się okazują byle jak wykonane i zaraz trzeba znowu robić... wydaje mi się że spala ciut za dużo paliwa :hmm czy za dużo? byłem jakiś czas tamu ustawiać gaz (okazało się że maił za bogato na jałowych obrotach) i teraz spalanie u mnie jest podobne do twojego przy jeździe 130km/h spalanie ~10l LPG wydaje mi się w miarę normalne ale zobaczymy co powiedzą inni forumowicze Edytowane 22 Marca 2012 przez maciek1863 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struś Zgłoś #1088 Napisano 22 Marca 2012 Niestety ale nie wiem jaki termostat jest zamontowany bo to warsztat robil wymiane. Nurtuje mnie tylko czemu na postoju jak sie go zagrzeje to trzyma temp a podczas jazdy spada. Poprzedni jak byl uszkodzony to i temp. oleju nie dochodziła do wlasciwej. Gdzies slyszalem ze sa termostaty o roznych temp otwarca - moze to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #1089 Napisano 22 Marca 2012 Niestety ale nie wiem jaki termostat jest zamontowany bo to warsztat robil wymiane kurcze naprawy w sumie wszystkie lepiej wykonywać w zaufanym warsztacie przynajmniej wiadomo że nie wsadzą nam jakiegoś dziadostwa... bo niektórzy dla zarobku pakują złom a wołają jak za markowy element niestety. a oddali stary termostat z pudełkiem po nowym? bo można by było wtedy dociec co tam wsadzili...Nurtuje mnie tylko czemu na postoju jak się go zagrzeje to trzyma temp a podczas jazdy spada. Poprzedni jak byl uszkodzony to i temp. oleju nie dochodziła do wlasciwej wygląda to jakby termostat nie domykał (wadliwy lub coś go zablokowało) i zamiast trzymać płyn żeby się zagrzał do odpowiedniej temperatury to puszcza i krąży ciągle po obiegu... Gdzies slyszalem ze sa termostaty o roznych temp otwarca też mi się obiło o uszy coś takiego ale nawet jak zamawiałem nowy dla swojego auta to nic nie mówili o czymś takim... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struś Zgłoś #1090 Napisano 22 Marca 2012 (edytowane) Pudełka ani starego nie dali niestety. Z faktury tez nie wyczytam co jest włożone. Resztę gratów z wymiany mogę rozpoznać bo są na wierzchu. Chyba będę musiał zakupić nowy termostat i samemu włożyć. Polecacie jakieś konkretne? Widzę, że polecane są Vernet albo Wahler Edytowane 22 Marca 2012 przez struś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #1091 Napisano 22 Marca 2012 Pudełka ani starego nie dali niestety a powinni.. może to dziwne ale powinni oddawać opakowania po nowych albo jasno pisać co zostało założone a jeśli klient nie chce to dopiero wyrzucać... Chyba będę musiał zakupić nowy termostat i samemu włożyć pracy dużo przy tym nie ma co prawda trzeba odkręcać pompę wspomagania ale każdy domorosły mechanik powinien dać sobie z tym radę tylko czy to jest na pewno to żeby nie utopić obi kolejnych pieniędzy może jakiś kolega jeszcze się wypowie.. Polecacie jakieś konkretne? a co do polecana :hmm ja wsadziłem termostat firmy WAHLER podobno niemiecki ale nie narzekam autko ładnie trzyma temperaturę nie przegrzewa się nagrzewa się też ładnie po prostu jest dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1092 Napisano 22 Marca 2012 Ja dopiero za trzecim razem trafiłem na termostat który trzyma swoje parametry, już nawet nie pamiętam co tam siedzi ale trzeci rok jest dobrze; także zmieniaj termostat i ciesz się prawidłową temperaturą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1093 Napisano 22 Marca 2012 Wentylator wyłącza się przy 90. Dopóki auto stoi temperatura trzyma się na 90 jak ruszę i przejadę kawałek spada do poziomu jak na zdjęciu. ale kolego co Ty chcesz od tego dobrze działającego układu chłodzenia?? sam piszesz że jak był uszkodzony termostat to temp. była ledwo 70 stopni. teraz masz 80 w czasie jazdy i czego Ci brakuje?? Mimo wszystko wydaje mi się że spala ciut za dużo paliwa i dla tego drążę temat temperatury niektórzy posiadacze zagazowanego 1.8 modlą się żeby mieć takie wyniki spalania. +/- 10 litrów na 100 km to moje średnie spalanie. czasami 11 PB. z tym że parownik już stary. i.. ciężka noga... Nurtuje mnie tylko czemu na postoju jak sie go zagrzeje to trzyma temp a podczas jazdy spada. bo wentylator nie schłodzi Ci tak chłodnicy, jak pęd zimnego powietrza podczas jazdy.. co prawda trzeba odkręcać pompę wspomagania odkręcać nie trzeba. poluzować tak, bo działa jako napinacz paska. Polecacie jakieś konkretne? WAHLER Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1094 Napisano 22 Marca 2012 teraz masz 80 w czasie jazdy i czego Ci brakuje?? Mnie np taka temp nie zadawalała i założyłem w końcu termostat który trzyma lekko ponad 90 °C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1095 Napisano 22 Marca 2012 Mnie np taka temp nie zadawalała i założyłem w końcu termostat który trzyma lekko ponad 90 °C zależy jeszcze jak prawdziwe są wskazania na zegarach w przypadku kolegi struś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struś Zgłoś #1096 Napisano 23 Marca 2012 Kolego qdlik, już kiedyś pisałem na temat twoich wypowiedzi. Skoro u innych użytkowników temp. trzyma 90 to znaczy, że u mnie jest coś nie tak. A wskazania na zegarach są raczej prawdziwe skoro po przekroczeniu 90 załącza wentylator i schładza lekko poniżej 90. Cytat Zamieszczone przez struś Zobacz postaWentylator wyłącza się przy 90. Dopóki auto stoi temperatura trzyma się na 90 jak ruszę i przejadę kawałek spada do poziomu jak na zdjęciu. ale kolego co Ty chcesz od tego dobrze działającego układu chłodzenia?? sam piszesz że jak był uszkodzony termostat to temp. była ledwo 70 stopni. teraz masz 80 w czasie jazdy i czego Ci brakuje?? Bo widzisz jestem takim typem osoby, że jak coś działa nie tak to mnie szlag trafia. Inny by przymknął oko i jeździł a ja jestem prawie pewien że jak zmienię i będzie działało to i spalanie spadnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1097 Napisano 23 Marca 2012 Kolego qdlik, już kiedyś pisałem na temat twoich wypowiedzi. ja tam pamiętliwy nie jestem.. ale skoro znowu wiesz lepiej to już się nie wypowiadam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #1098 Napisano 23 Marca 2012 Bo widzisz jestem takim typem osoby, że jak coś działa nie tak to mnie szlag trafia. Inny by przymknął oko i jeździł a ja jestem prawie pewien że jak zmienię i będzie działało to i spalanie spadnie. Pędziwiatr :kumple co tu kombinować weź na zimnym macaj od startu dolnego węża i będziesz wiedział czy ci puszka termo czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomek4 Zgłoś #1099 Napisano 23 Marca 2012 witam z góry przepraszam jeżeli temat był już prószony ale mam następujący problem z moim abs. i z wiązku z tym mam pytanie czy po odłączenia czujnika temperatury powinna być jakaś reakcja silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1100 Napisano 23 Marca 2012 mam następujący problem z moim abs. ale jaki problem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach